Przetarg na 20 autobusów 18-metrowych i 20 12-metrowych

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Nie wiem czy rozsądne jest kupowanie autobusów od firmy w likwidacji. Przecież jakoś niedawno Autosan zbankrutował.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

Kpc21 pisze:Nie wiem czy rozsądne jest kupowanie autobusów od firmy w likwidacji. Przecież jakoś niedawno Autosan zbankrutował.
Autosan od wielu lat upada i upaść nie może, swoiste neverending story, z resztą podobnie jak Solbus. 3/4 elementów potrzebnych do wyprodukowania Autosanów dostarczają poddostawcy, więc w czym problem?
No chyba, że chodzi o ryzyko czy firma nie upadnie w trakcie realizacji kontraktu. Jest ono raczej minimalne.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

A to przepraszam pomyliło mi się coś. Raczej chciałem proponować Solbusa, ale patrząc teraz na ich strone nagle oferują tylko SM12 jako najmniejszy.
Ale jeżeli Autosan nadal produkuje, to czemu nie.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

Graficzny pisze:A to przepraszam pomyliło mi się coś. Raczej chciałem proponować Solbusa, ale patrząc teraz na ich strone nagle oferują tylko SM12 jako najmniejszy.
Ale jeżeli Autosan nadal produkuje, to czemu nie.
Solbus oferuje SM10 na specjalne zamówienie, więc tę konstrukcję też można wziąć pod uwagę.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Post autor: kuba_łódź »

Żeby po paru latach były w takim stanie, jak pierwsze Solbusy na licencji SORa ? Dziękuję Obrazek Poza tym, w Solbusach SM10 montuje się silniki Cummins, a MPK podobno dąży do ujednolicenia taboru (obecnie mamy autobusy tylko z silnikami Mercedesa, Dafa i Volvo, oraz Raby w Ikarusach-holownikach). Solbus odpada na starcie.

Niestety Autosan w 9LE też montuje silniki Cummins.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_łódź, łącznie zmieniany 1 raz.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

To najwyższy czas odejść od tego durnego celu. Jak będą chcieli tylko 2 typy silników to np. hybrydowe czy nawet elektryczne alternatywy nigdy nie będzie w Łodzi, a to tylko świadczy o zacofanym i tępym myśleniem.
Z resztą "Raba" i Volvo i tak za długo nie pojadą już. Dodatkowo zapomniałem proponować jakieś midibusy od MAN, ale to raczej z tego powodu, że nie wiem co oni dokładnie oferują.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Najmniejszy oferowany autobus przez MAN dziś to 10,5m (2-2-0 lub 2-2-2 pojemność od 75 do 83 osób).

Kiedyś robili 9,6m, ale teraz chyba zrezygnowali, bo w katalogu tego nie ma.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Post autor: kuba_łódź »

Moim skromnym zdaniem, po zastąpieniu Jelczy Vero czymś innym, MPK powinno się skupić na tramwajach, a nie pchać się w autobusy elektryczne.

Dziesięciometrowy MAN jako zamiennik Vero będzie trochę za długi.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Jeśli autobus elektryczny będzie się dało kupić za cenę normalnego, to dlaczego nie?

Byle gwarantowana trwałość akumulatorów odpowiadała typowemu okresowi eksploatacji autobusu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Post autor: kuba_łódź »

Nie mamy w Łodzi takiej linii jak warszawska 222, gdzie elektryki mogłyby jeździć jako reprezentacyjne. Chyb, że 55, jako linia z lotniska jadąca przez całe miasto. Dodatkowo, na pętlach musiałyby się znaleźć stacje do ładowania takich autobusów. Gra nie warta świeczki, nowe autobusy z EURO 6 wystarczą.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Diesel nigdy nie będzie ekologiczny. Z resztą są też inne alternatrywy typu hybrid czy CNG.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Gra nie warta świeczki, nowe autobusy z EURO 6 wystarczą.
Warta jeśli MPK/miasto zdobędzie dotację. Koszt zakupu byłby wtedy porównywalny do kosztu zakupu zwykłego autobusu, a eksploatacja była dużo tańsza. Koszt wymiany baterii, postawienie stacji ładowania na mieście i serwis też można wliczyć w cenę zakupu
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

57 - linia jadąca praktycznie przez całe miasto. Przy czym dosyć taborożerna. I powinny na niej jeździć przegubowce.

W ogóle, czy na 57 wróciły przegubowce po zakończeniu prac na WZ?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

kuba_łódź pisze:Żeby po paru latach były w takim stanie, jak pierwsze Solbusy na licencji SORa ? Dziękuję.
Ale co ma jedno do drugiego?
kuba_łódź pisze:Poza tym, w Solbusach SM10 montuje się silniki Cummins, a MPK podobno dąży do ujednolicenia taboru (obecnie mamy autobusy tylko z silnikami Mercedesa, Dafa i Volvo, oraz Raby w Ikarusach-holownikach). Solbus odpada na starcie.
Niestety Autosan w 9LE też montuje silniki Cummins.
W Alpino/Urbino 8,6, 8,9LE i U10 też nie montują innych silników niż Cummins. Z resztą jednostki napędzające Sprintery City i normalnogabarytowe autobusy MB mają tyle ze sobą wspólnego, co mucha z ośmiornicą. Idąc powyższym tokiem rozumowania wszystkie oferowane pojazdy MINI/MIDI odpadają na starcie.
Jordi pisze:Kiedyś robili 9,6m, ale teraz chyba zrezygnowali, bo w katalogu tego nie ma.
www.goeppel-bus.de (MAN Lion's City M).
Graficzny pisze:Z resztą są też inne alternatrywy typu hybrid czy CNG.
Hybryda jest ekologiczna w teorii. Autobusy napędzane LNG czy CNG też. W drugim wypadku chodzi bardziej o obniżenie kosztów eksploatacji niż o aspekt ekologiczny. To typowe półśrodki.
px33 pisze:Warta jeśli MPK/miasto zdobędzie dotację. Koszt zakupu byłby wtedy porównywalny do kosztu zakupu zwykłego autobusu.
Otóż to. Dobrym przykładem jest Częstochowa, która zupełnie za darmo otrzymała 40 szt. hybryd gazowych. Jedynym warunkiem było wybudowanie stacji do tankowania i... chyba coś jeszcze, ale nie pamiętam w tym momencie.
Kpc21 pisze:W ogóle, czy na 57 wróciły przegubowce po zakończeniu prac na WZ?
Nie na wszystkie zadania, ale wróciły. Jeżdżą także w weekendy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Post autor: kuba_łódź »

M. Kaźmierczak pisze:
kuba_łódź pisze:Żeby po paru latach były w takim stanie, jak pierwsze Solbusy na licencji SORa ? Dziękuję.
Ale co ma jedno do drugiego?
Jakość wyrobów z Solbusa.
M. Kaźmierczak pisze:
kuba_łódź pisze:Poza tym, w Solbusach SM10 montuje się silniki Cummins, a MPK podobno dąży do ujednolicenia taboru (obecnie mamy autobusy tylko z silnikami Mercedesa, Dafa i Volvo, oraz Raby w Ikarusach-holownikach). Solbus odpada na starcie.
Niestety Autosan w 9LE też montuje silniki Cummins.
W Alpino/Urbino 8,6, 8,9LE i U10 też nie montują innych silników niż Cummins. Z resztą jednostki napędzające Sprintery City i normalnogabarytowe autobusy MB mają tyle ze sobą wspólnego, co mucha z ośmiornicą. Idąc powyższym tokiem rozumowania wszystkie oferowane pojazdy MINI/MIDI odpadają na starcie.
Silnik z Vero też ma niewiele wspólnego z silnikami z normalnych autobusów Mercedesa. Zobaczymy, jak zostanie napisany przetarg.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Kpc21 pisze:W ogóle, czy na 57 wróciły przegubowce po zakończeniu prac na WZ?
Wróciły na część brygad w dni robocze. Zapraszam do działu Obserwacje liniowe gdzie jest regularnie aktualizowana lista brygad.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

kuba_łódź pisze:Jakość wyrobów z Solbusa.
Obecnie nie jest zła. Pewnie nie oglądałeś/nie jechałeś żadnym nowym Solbusem.
kuba_łódź pisze:Silnik z Vero też ma niewiele wspólnego z silnikami z normalnych autobusów Mercedesa. Zobaczymy, jak zostanie napisany przetarg.
Właśnie, więc równie dobrze można nabyć autobusy z silnikiem Cummins.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Post autor: kuba_łódź »

M. Kaźmierczak pisze:
kuba_łódź pisze:Jakość wyrobów z Solbusa.
Obecnie nie jest zła. Pewnie nie oglądałeś/nie jechałeś żadnym nowym Solbusem.
Nowe są nowe. Żadnym miejskim Solbusem nie jechałem, więc o nich się nie wypowiadam. Innymi już tak. Np. taki 11-letni Solbus C10,5, jeżdżący sobie do Janówki i Bedonia, jest w strasznym stanie. Silnik EURO 3, a dymi jak Ikarus, fotele się rozpadają. Z kolei w lutym br. wracałem z Kielc do Łodzi Solbusem z PKS Rzeszów, który zepsuł się w Tuszynie. Na szczęście kierowcy udało się go naprawić. To jest ta jakość.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

kuba_łódź pisze: Nowe są nowe. Żadnym miejskim Solbusem nie jechałem, więc o nich się nie wypowiadam. Innymi już tak. Np. taki 11-letni Solbus C10,5, jeżdżący sobie do Janówki i Bedonia, jest w strasznym stanie. Silnik EURO 3, a dymi jak Ikarus, fotele się rozpadają. Z kolei w lutym br. wracałem z Kielc do Łodzi Solbusem z PKS Rzeszów, który zepsuł się w Tuszynie. Na szczęście kierowcy udało się go naprawić. To jest ta jakość.
W tym wieku MB i Solaris też nie były by lepsze, zwłaszcza na polskich drogach. Jednak teraz jakość jest lepsza od kiedyś, zwłaszcza od Solarisów.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

kuba_łódź pisze:
M. Kaźmierczak pisze:
kuba_łódź pisze:Jakość wyrobów z Solbusa.
Obecnie nie jest zła. Pewnie nie oglądałeś/nie jechałeś żadnym nowym Solbusem.
Nowe są nowe. Żadnym miejskim Solbusem nie jechałem, więc o nich się nie wypowiadam. Innymi już tak. Np. taki 11-letni Solbus C10,5, jeżdżący sobie do Janówki i Bedonia, jest w strasznym stanie. Silnik EURO 3, a dymi jak Ikarus, fotele się rozpadają. Z kolei w lutym br. wracałem z Kielc do Łodzi Solbusem z PKS Rzeszów, który zepsuł się w Tuszynie. Na szczęście kierowcy udało się go naprawić. To jest ta jakość.
Co mają stare modele pojazdów międzymiastowych Solbusa do nowych autobusów miejskich? :>
ODPOWIEDZ