Przetarg na 20 autobusów 18-metrowych i 20 12-metrowych
Mercedes nie produkuje, ale pojazdy tej wielkości są tam całkiem popularne i produkują je miejscowi producenci.kuba_łódź pisze:Podwozi Vario już nie produkują, więc zostaje Kapena albo Sprinter City (oby nie). Czyli tylko Urbino 8.6, bo w Turcji na szczęście nie produkują midibusów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
No z rozsypywaniem to bym się tak do końca z Tobą nie zgodził, oczywiście nie chodzi o takie dosłowne rozsypywanie. Stan ich jest tragiczny. Już przy Z12 był ogromny problem z wygospodarowaniem sprawnych wozów na obsadę. To są dopiero 9-letnie wozy, które powinny jeździć dłużej. To po prostu bubel. Nie ma chyba sensu by je dalej utrzymywać. Jeszcze ten manual .kuba_łódź pisze:Może nie są w idealnym stanie, mają swoje wady, ale się nie rozsypują
Na Limanowskiego zamiast kupować kolejne solo 12 m. mogli się zastanowić nad 10-metrowymi. Testowali nawet przecież Solarisa. To opcja bardziej uniwersalna, nawet pod 84.
Mateusz
EA-1
EA-1
Pisząc o Turcji miałem na myśli tamtejszą fabrykę Mercedesa. A czysto tureckich midibusów trochę jest (np. Temsa), ale to jest po prostu tandeta (miałem wątpliwą przyjemność jechać Temsą Opalin Kasz-Busa).Kpc21 pisze:Mercedes nie produkuje, ale pojazdy tej wielkości są tam całkiem popularne i produkują je miejscowi producenci.kuba_łódź pisze:Podwozi Vario już nie produkują, więc zostaje Kapena albo Sprinter City (oby nie). Czyli tylko Urbino 8.6, bo w Turcji na szczęście nie produkują midibusów.
Jelcz Vero, jak każdy Jelcz, to taki "biedawóz". Za 350 tyś. nie można było oczekiwać czegoś specjalnego. Skrzynia jest manualna, bo Mercedes sprzedawał je razem z podwoziami i silnikiem. Drzwi z turystyka, bo tanie, całe szczęście, że nie ma w nich takich czerwonych krzesełek, jakie kiedyś były w odkurzaczachMat pisze:No z rozsypywaniem to bym się tak do końca z Tobą nie zgodził, oczywiście nie chodzi o takie dosłowne rozsypywanie. Stan ich jest tragiczny. Już przy Z12 był ogromny problem z wygospodarowaniem sprawnych wozów na obsadę. To są dopiero 9-letnie wozy, które powinny jeździć dłużej. To po prostu bubel. Nie ma chyba sensu by je dalej utrzymywać. Jeszcze ten manual .kuba_łódź pisze:Może nie są w idealnym stanie, mają swoje wady, ale się nie rozsypują
A tak na serio, to za rok wszystkie Jelcze powinny pójść albo na NG, albo do kasacji. Trwałość Jelcza to 10 lat bez remontu, a najstarszym gniotom zaraz stuknie 11 lat.
Średniopodłogowe Conecto jest wygodniejsze i cichsze od odkurzacza, no ale odkurzacze miały te dwa niskie wejścia i to był ich plus. Niestety, łódzka eksploatacja zabiła je w 10 lat. Conecta natomiast mają prawie 10 i dobrze się trzymają. Chociaż teraz pewnie będą głównie robiły za szczytówki, rezerwy, czy zatramwaje.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Jakoś Sady umieściły naklejki na środkowej części przodu pojazdów, bez odklejania piktogramów.Mat pisze:Raczej taborowe nie mogą się znajdować na środkowej części, a z lewej jest jamnik, który też sybolizuje to, co naklejki, więc zostaje usunięcie naklejek, by nadać taborowy. Solarisy tak mają, bo w Mercedesach już jest inaczej
Vero bazuje na podwoziu auta dostawczego, więc po 9 latach mają być prawo zmęczone życiem, zwłaszcza po przejechaniu 700 tys. kilometrów z manualem. Wiadomym jest, że tego typu pojazdy są mniej wytrzymałe od tradycyjnych autobusów. Dlatego najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zakup konstrukcji samonośnych z mniej wysilonymi silnikami i automatem. Niestety ich cena jest wyższa, jednak posłużą zdecydowanie dłużej.Mat pisze:To są dopiero 9-letnie wozy, które powinny jeździć dłużej. To po prostu bubel. Nie ma chyba sensu by je dalej utrzymywać. Jeszcze ten manual
MPK nie testowało żadnego Solarisa o dł. 10 metrów.Mat pisze:Testowali nawet przecież Solarisa. To opcja bardziej uniwersalna, nawet pod 84.
W miejskim 081MB nigdy nie montowano drzwi od autobusów turystycznych.kuba_łódź pisze:Drzwi z turystyka, bo tanie
Ostatnie gnioty to nadal prosta konstrukcja ze sprawdzonymi podzespołami, o dziwo nieźle zabezpieczona antykorozyjnie. Dlatego nieźle spisują się w codziennej eksploatacji i są w miarę trwałe.px33 pisze:Ale gnioty jak na swój wiek i zadania radzą sobie naprawdę całkiem nieźle.
Wielokrotnie jeździłem "nowymi" odkurzaczami w Krakowie i jeśli chodzi o komfort podróżowania stare Conecto wygrywa. M181 zawsze miały problem ze sztywnością nadwozia, czego raczej nie można powiedzieć o O345G.px33 pisze:Ciekawe, czy gdyby zamiast wysokopodłogowych conecto kupili odkurzacze (cena zbliżona, komfort dla pasażera o niebo lepszy), czy też sprawdziłyby się podobnie dobrze.
Tak samo jak w 2011 i 2013 roku, więc ten rocznik to nic nowego pod tym względem.M. Kaźmierczak pisze:Jakoś Sady umieściły naklejki na środkowej części przodu pojazdów, bez odklejania piktogramów.
Pomyliło mi się z Alpino.M. Kaźmierczak pisze:MPK nie testowało żadnego Solarisa o dł. 10 metrów.
Mateusz
EA-1
EA-1
Nigdy nie rozumiałem hejtu na Conecto z 2006r. Skoro już dali ciała i kupili wtedy autobusy średniopodłogowe, co jest jego jedyną wadą wg mnie, to nie pozbywajmy się ich tylko z tego powodu tak szybko - jest jeszcze co kasować. Dużo miejsc siedzących, niezły komfort podróży i trzymają się ogólnie nieźle. Poczekajmy spokojnie aż znikną wszystkie Volvo z roczników do 2003r. Widziałbym szybciej chęć pozbycia się M121MB niż Conecto - lepszy mały schodek w każdych drzwiach niż Mount Everest w tych ostatnich
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
pawlak pisze:Widziałbym szybciej chęć pozbycia się M121MB niż Conecto - lepszy mały schodek w każdych drzwiach niż Mount Everest w tych ostatnich
Powiedz to osobie na wózku.
Nie mniej jednak z resztą wypowiedzi się zgadzam. Conecto z 2006r. wyglądają na zadbane i sprawne autobusy. Przyjemnie się nimi podróżuje pełnosprawnym pasażerom. Nie powinno się na razie myśleć o ich likwidacji, ewentualnie rzeczywiście dawać je na szczytówki, rezerwy itp.
estimate85 pisze:Powiedz to osobie na wózku.
Dlatego zaznaczam, że tą jedyną wadą jest brak niskopodłogowości. Na szczytówki, rezerwy - jak najbardziej. Ale jeśli mówić o osobach z częściową niesprawnością, ale nie na wózkach to myślę, że porównanie Conecto vs M121MB wygrywa Conecto. Nie wiedzieć czemu ci którym najciężej jest wejść pakują się na koniec Jelcza gdzie jest wyżej chyba niż w Ikarusie Trzeba też rozważyć - czy wolimy rozwalające się trupy czy nadal dobry autobus choć średniopodłogowy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez pawlak, łącznie zmieniany 1 raz.
Z trupów zostały właściwie tylko 7000A, których podobno jest garstka. GN-y jakoś jeżdżą, ale też nie ma ich za wiele. Jedno i drugie można by wyeliminować po zmniejszeniu planu, a jeszcze przecież doszły nowe wozy. Po lekkim zmniejszeniu liczby wysokopodłogowców do 15-20 może MPK stwierdziłoby że da radę wykorzystać je tak, żeby mniej rzucały się w oczyTrzeba też rozważyć - czy wolimy rozwalające się trupy czy nadal dobry autobus choć średniopodłogowy.
Ja doliczyłbym jeszcze do trupów 7000 no i Vera, o których była już mowa. A co z Citaro rocznik 2000/2001, bo jakoś mowa jest o innych wozach, tylko nie o nich, a to też chyba już końcówka ich żywota (14/15 lat!).px33 pisze:Z trupów zostały właściwie tylko 7000A, których podobno jest garstka. GN-y jakoś jeżdżą, ale też nie ma ich za wiele.
Mateusz
EA-1
EA-1
-
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
- Lokalizacja: Łódź-Śródmieście
6 sztuk idzie na sprzedaż, jeden na zupkę a czy jeszcze jakieś zostaną tego nie wiem.Mat pisze:Ja doliczyłbym jeszcze do trupów 7000 no i Vera, o których była już mowa. A co z Citaro rocznik 2000/2001, bo jakoś mowa jest o innych wozach, tylko nie o nich, a to też chyba już końcówka ich żywota (14/15 lat!).px33 pisze:Z trupów zostały właściwie tylko 7000A, których podobno jest garstka. GN-y jakoś jeżdżą, ale też nie ma ich za wiele.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
30 szt. wysokich Conecto to 6,7% całości posiadanego taboru autobusowego. Kolosalna liczba.px33 pisze:W przypadku krótkich problemu wysokiej podłogi nie ma już przecież od dobrych 10 lat
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
M. Kaźmierczak pisze:30 szt. wysokich Conecto to 6,7% całości posiadanego taboru autobusowego. Kolosalna liczba.px33 pisze:W przypadku krótkich problemu wysokiej podłogi nie ma już przecież od dobrych 10 lat
Zgadza się, to sporo. Ale czy w związku z tym trzeba je na siłę wycofać, jak są jeszcze sprawne i wygodne? Powinny być kierowane głównie na linie 69 i 70 które kursują najczęściej jeśli chodzi o EA2, ewentualnie jeszcze 65, 76, 80, 86.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Przecież mój komentarz to ironia.estimate85 pisze:M. Kaźmierczak pisze:30 szt. wysokich Conecto to 6,7% całości posiadanego taboru autobusowego. Kolosalna liczba.px33 pisze:W przypadku krótkich problemu wysokiej podłogi nie ma już przecież od dobrych 10 lat
Zgadza się, to sporo. Ale czy w związku z tym trzeba je na siłę wycofać, jak są jeszcze sprawne i wygodne?