Mat pisze:Raczej taborowe nie mogą się znajdować na środkowej części, a z lewej jest jamnik, który też sybolizuje to, co naklejki, więc zostaje usunięcie naklejek, by nadać taborowy. Solarisy tak mają, bo w Mercedesach już jest inaczej
Jakoś Sady umieściły naklejki na środkowej części przodu pojazdów, bez odklejania piktogramów.
Mat pisze:To są dopiero 9-letnie wozy, które powinny jeździć dłużej. To po prostu bubel. Nie ma chyba sensu by je dalej utrzymywać. Jeszcze ten manual
Vero bazuje na podwoziu auta dostawczego, więc po 9 latach mają być prawo zmęczone życiem, zwłaszcza po przejechaniu 700 tys. kilometrów z manualem. Wiadomym jest, że tego typu pojazdy są mniej wytrzymałe od tradycyjnych autobusów. Dlatego najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zakup konstrukcji samonośnych z mniej wysilonymi silnikami i automatem. Niestety ich cena jest wyższa, jednak posłużą zdecydowanie dłużej.
Mat pisze:Testowali nawet przecież Solarisa. To opcja bardziej uniwersalna, nawet pod 84.
MPK nie testowało żadnego Solarisa o dł. 10 metrów.
kuba_łódź pisze:Drzwi z turystyka, bo tanie
W miejskim 081MB nigdy nie montowano drzwi od autobusów turystycznych.
px33 pisze:Ale gnioty jak na swój wiek i zadania radzą sobie naprawdę całkiem nieźle.
Ostatnie gnioty to nadal prosta konstrukcja ze sprawdzonymi podzespołami, o dziwo nieźle zabezpieczona antykorozyjnie. Dlatego nieźle spisują się w codziennej eksploatacji i są w miarę trwałe.
px33 pisze:Ciekawe, czy gdyby zamiast wysokopodłogowych conecto kupili odkurzacze (cena zbliżona, komfort dla pasażera o niebo lepszy), czy też sprawdziłyby się podobnie dobrze.
Wielokrotnie jeździłem "nowymi" odkurzaczami w Krakowie i jeśli chodzi o komfort podróżowania stare Conecto wygrywa. M181 zawsze miały problem ze sztywnością nadwozia, czego raczej nie można powiedzieć o O345G.