Strona 7 z 11

: czw 23:12, 03 gru 2015
autor: kuba_łódź

: pt 00:07, 04 gru 2015
autor: Kpc21
kuba_łódź pisze:Podwozi Vario już nie produkują, więc zostaje Kapena albo Sprinter City (oby nie). Czyli tylko Urbino 8.6, bo w Turcji na szczęście nie produkują midibusów.
Mercedes nie produkuje, ale pojazdy tej wielkości są tam całkiem popularne i produkują je miejscowi producenci.

: pt 00:14, 04 gru 2015
autor: Mat
kuba_łódź pisze:Może nie są w idealnym stanie, mają swoje wady, ale się nie rozsypują
No z rozsypywaniem to bym się tak do końca z Tobą nie zgodził, oczywiście nie chodzi o takie dosłowne rozsypywanie. Stan ich jest tragiczny. Już przy Z12 był ogromny problem z wygospodarowaniem sprawnych wozów na obsadę. To są dopiero 9-letnie wozy, które powinny jeździć dłużej. To po prostu bubel. Nie ma chyba sensu by je dalej utrzymywać. Jeszcze ten manual :evil:.
Na Limanowskiego zamiast kupować kolejne solo 12 m. mogli się zastanowić nad 10-metrowymi. Testowali nawet przecież Solarisa. To opcja bardziej uniwersalna, nawet pod 84.

: pt 00:53, 04 gru 2015
autor: kuba_łódź
Kpc21 pisze:
kuba_łódź pisze:Podwozi Vario już nie produkują, więc zostaje Kapena albo Sprinter City (oby nie). Czyli tylko Urbino 8.6, bo w Turcji na szczęście nie produkują midibusów.
Mercedes nie produkuje, ale pojazdy tej wielkości są tam całkiem popularne i produkują je miejscowi producenci.
Pisząc o Turcji miałem na myśli tamtejszą fabrykę Mercedesa. ;) A czysto tureckich midibusów trochę jest (np. Temsa), ale to jest po prostu tandeta (miałem wątpliwą przyjemność jechać Temsą Opalin Kasz-Busa).
Mat pisze:
kuba_łódź pisze:Może nie są w idealnym stanie, mają swoje wady, ale się nie rozsypują
No z rozsypywaniem to bym się tak do końca z Tobą nie zgodził, oczywiście nie chodzi o takie dosłowne rozsypywanie. Stan ich jest tragiczny. Już przy Z12 był ogromny problem z wygospodarowaniem sprawnych wozów na obsadę. To są dopiero 9-letnie wozy, które powinny jeździć dłużej. To po prostu bubel. Nie ma chyba sensu by je dalej utrzymywać. Jeszcze ten manual :evil:.
Jelcz Vero, jak każdy Jelcz, to taki "biedawóz". Za 350 tyś. nie można było oczekiwać czegoś specjalnego. Skrzynia jest manualna, bo Mercedes sprzedawał je razem z podwoziami i silnikiem. Drzwi z turystyka, bo tanie, całe szczęście, że nie ma w nich takich czerwonych krzesełek, jakie kiedyś były w odkurzaczach ;)
A tak na serio, to za rok wszystkie Jelcze powinny pójść albo na NG, albo do kasacji. Trwałość Jelcza to 10 lat bez remontu, a najstarszym gniotom zaraz stuknie 11 lat.

: pt 00:59, 04 gru 2015
autor: px33
Ale gnioty jak na swój wiek i zadania radzą sobie naprawdę całkiem nieźle. Ciekawe, czy gdyby zamiast wysokopodłogowych conecto kupili odkurzacze (cena zbliżona, komfort dla pasażera o niebo lepszy), czy też sprawdziłyby się podobnie dobrze. Kraków swoich chyba jeszcze nie wyciął

: pt 01:20, 04 gru 2015
autor: kuba_łódź
Średniopodłogowe Conecto jest wygodniejsze i cichsze od odkurzacza, no ale odkurzacze miały te dwa niskie wejścia i to był ich plus. Niestety, łódzka eksploatacja zabiła je w 10 lat. Conecta natomiast mają prawie 10 i dobrze się trzymają. Chociaż teraz pewnie będą głównie robiły za szczytówki, rezerwy, czy zatramwaje.

: pt 01:38, 04 gru 2015
autor: M. Kaźmierczak
Mat pisze:Raczej taborowe nie mogą się znajdować na środkowej części, a z lewej jest jamnik, który też sybolizuje to, co naklejki, więc zostaje usunięcie naklejek, by nadać taborowy. Solarisy tak mają, bo w Mercedesach już jest inaczej ;)
Jakoś Sady umieściły naklejki na środkowej części przodu pojazdów, bez odklejania piktogramów.
Mat pisze:To są dopiero 9-letnie wozy, które powinny jeździć dłużej. To po prostu bubel. Nie ma chyba sensu by je dalej utrzymywać. Jeszcze ten manual :evil:
Vero bazuje na podwoziu auta dostawczego, więc po 9 latach mają być prawo zmęczone życiem, zwłaszcza po przejechaniu 700 tys. kilometrów z manualem. Wiadomym jest, że tego typu pojazdy są mniej wytrzymałe od tradycyjnych autobusów. Dlatego najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zakup konstrukcji samonośnych z mniej wysilonymi silnikami i automatem. Niestety ich cena jest wyższa, jednak posłużą zdecydowanie dłużej.
Mat pisze:Testowali nawet przecież Solarisa. To opcja bardziej uniwersalna, nawet pod 84.
MPK nie testowało żadnego Solarisa o dł. 10 metrów.
kuba_łódź pisze:Drzwi z turystyka, bo tanie
W miejskim 081MB nigdy nie montowano drzwi od autobusów turystycznych.
px33 pisze:Ale gnioty jak na swój wiek i zadania radzą sobie naprawdę całkiem nieźle.
Ostatnie gnioty to nadal prosta konstrukcja ze sprawdzonymi podzespołami, o dziwo nieźle zabezpieczona antykorozyjnie. Dlatego nieźle spisują się w codziennej eksploatacji i są w miarę trwałe.
px33 pisze:Ciekawe, czy gdyby zamiast wysokopodłogowych conecto kupili odkurzacze (cena zbliżona, komfort dla pasażera o niebo lepszy), czy też sprawdziłyby się podobnie dobrze.
Wielokrotnie jeździłem "nowymi" odkurzaczami w Krakowie i jeśli chodzi o komfort podróżowania stare Conecto wygrywa. M181 zawsze miały problem ze sztywnością nadwozia, czego raczej nie można powiedzieć o O345G.

: pt 07:50, 04 gru 2015
autor: kuba_łódź
M. Kaźmierczak pisze:
kuba_łódź pisze:Drzwi z turystyka, bo tanie
W miejskim 081MB nigdy nie montowano drzwi od autobusów turystycznych.
W Mercedesach O407/O408 montowano identyczne drzwi odskokowe takie jak w Vero (opadające przed otwarciem), tylko oczywiście ciut większe ;)

: pt 09:44, 04 gru 2015
autor: Mat
M. Kaźmierczak pisze:Jakoś Sady umieściły naklejki na środkowej części przodu pojazdów, bez odklejania piktogramów.
Tak samo jak w 2011 i 2013 roku, więc ten rocznik to nic nowego pod tym względem.
M. Kaźmierczak pisze:MPK nie testowało żadnego Solarisa o dł. 10 metrów.
Pomyliło mi się z Alpino.

: pt 10:06, 04 gru 2015
autor: pawlak
Nigdy nie rozumiałem hejtu na Conecto z 2006r. Skoro już dali ciała i kupili wtedy autobusy średniopodłogowe, co jest jego jedyną wadą wg mnie, to nie pozbywajmy się ich tylko z tego powodu tak szybko - jest jeszcze co kasować. Dużo miejsc siedzących, niezły komfort podróży i trzymają się ogólnie nieźle. Poczekajmy spokojnie aż znikną wszystkie Volvo z roczników do 2003r. Widziałbym szybciej chęć pozbycia się M121MB niż Conecto - lepszy mały schodek w każdych drzwiach niż Mount Everest w tych ostatnich Obrazek

: pt 10:17, 04 gru 2015
autor: estimate85
pawlak pisze:Widziałbym szybciej chęć pozbycia się M121MB niż Conecto - lepszy mały schodek w każdych drzwiach niż Mount Everest w tych ostatnich :D

Powiedz to osobie na wózku.
Nie mniej jednak z resztą wypowiedzi się zgadzam. Conecto z 2006r. wyglądają na zadbane i sprawne autobusy. Przyjemnie się nimi podróżuje pełnosprawnym pasażerom. Nie powinno się na razie myśleć o ich likwidacji, ewentualnie rzeczywiście dawać je na szczytówki, rezerwy itp. :)

: pt 11:37, 04 gru 2015
autor: pawlak
estimate85 pisze:Powiedz to osobie na wózku.

Dlatego zaznaczam, że tą jedyną wadą jest brak niskopodłogowości. Na szczytówki, rezerwy - jak najbardziej. Ale jeśli mówić o osobach z częściową niesprawnością, ale nie na wózkach to myślę, że porównanie Conecto vs M121MB wygrywa Conecto. Nie wiedzieć czemu ci którym najciężej jest wejść pakują się na koniec Jelcza gdzie jest wyżej chyba niż w Ikarusie :D Trzeba też rozważyć - czy wolimy rozwalające się trupy czy nadal dobry autobus choć średniopodłogowy.

: pt 12:44, 04 gru 2015
autor: px33
Trzeba też rozważyć - czy wolimy rozwalające się trupy czy nadal dobry autobus choć średniopodłogowy.
Z trupów zostały właściwie tylko 7000A, których podobno jest garstka. GN-y jakoś jeżdżą, ale też nie ma ich za wiele. Jedno i drugie można by wyeliminować po zmniejszeniu planu, a jeszcze przecież doszły nowe wozy. Po lekkim zmniejszeniu liczby wysokopodłogowców do 15-20 może MPK stwierdziłoby że da radę wykorzystać je tak, żeby mniej rzucały się w oczy

: pt 14:07, 04 gru 2015
autor: Mat
px33 pisze:Z trupów zostały właściwie tylko 7000A, których podobno jest garstka. GN-y jakoś jeżdżą, ale też nie ma ich za wiele.
Ja doliczyłbym jeszcze do trupów 7000 no i Vera, o których była już mowa. A co z Citaro rocznik 2000/2001, bo jakoś mowa jest o innych wozach, tylko nie o nich, a to też chyba już końcówka ich żywota (14/15 lat!).

: pt 14:36, 04 gru 2015
autor: px33
W przypadku krótkich problemu wysokiej podłogi nie ma już przecież od dobrych 10 lat

: pt 14:36, 04 gru 2015
autor: px33
W przypadku krótkich problemu wysokiej podłogi nie ma już przecież od dobrych 10 lat

: pt 14:39, 04 gru 2015
autor: RifRaf1988
Mat pisze:
px33 pisze:Z trupów zostały właściwie tylko 7000A, których podobno jest garstka. GN-y jakoś jeżdżą, ale też nie ma ich za wiele.
Ja doliczyłbym jeszcze do trupów 7000 no i Vera, o których była już mowa. A co z Citaro rocznik 2000/2001, bo jakoś mowa jest o innych wozach, tylko nie o nich, a to też chyba już końcówka ich żywota (14/15 lat!).
6 sztuk idzie na sprzedaż, jeden na zupkę a czy jeszcze jakieś zostaną tego nie wiem.

: pt 14:42, 04 gru 2015
autor: M. Kaźmierczak
px33 pisze:W przypadku krótkich problemu wysokiej podłogi nie ma już przecież od dobrych 10 lat
30 szt. wysokich Conecto to 6,7% całości posiadanego taboru autobusowego. Kolosalna liczba.

: pt 14:48, 04 gru 2015
autor: estimate85
M. Kaźmierczak pisze:
px33 pisze:W przypadku krótkich problemu wysokiej podłogi nie ma już przecież od dobrych 10 lat
30 szt. wysokich Conecto to 6,7% całości posiadanego taboru autobusowego. Kolosalna liczba.

Zgadza się, to sporo. Ale czy w związku z tym trzeba je na siłę wycofać, jak są jeszcze sprawne i wygodne? Powinny być kierowane głównie na linie 69 i 70 które kursują najczęściej jeśli chodzi o EA2, ewentualnie jeszcze 65, 76, 80, 86.

: pt 15:01, 04 gru 2015
autor: M. Kaźmierczak
estimate85 pisze:
M. Kaźmierczak pisze:
px33 pisze:W przypadku krótkich problemu wysokiej podłogi nie ma już przecież od dobrych 10 lat
30 szt. wysokich Conecto to 6,7% całości posiadanego taboru autobusowego. Kolosalna liczba.

Zgadza się, to sporo. Ale czy w związku z tym trzeba je na siłę wycofać, jak są jeszcze sprawne i wygodne?
Przecież mój komentarz to ironia.