Strona 11 z 11

: wt 19:47, 15 gru 2015
autor: kuba_łódź
M. Kaźmierczak pisze:
kuba_łódź pisze:
M. Kaźmierczak pisze:Obecnie nie jest zła. Pewnie nie oglądałeś/nie jechałeś żadnym nowym Solbusem.
Nowe są nowe. Żadnym miejskim Solbusem nie jechałem, więc o nich się nie wypowiadam. Innymi już tak. Np. taki 11-letni Solbus C10,5, jeżdżący sobie do Janówki i Bedonia, jest w strasznym stanie. Silnik EURO 3, a dymi jak Ikarus, fotele się rozpadają. Z kolei w lutym br. wracałem z Kielc do Łodzi Solbusem z PKS Rzeszów, który zepsuł się w Tuszynie. Na szczęście kierowcy udało się go naprawić. To jest ta jakość.
Co mają stare modele pojazdów międzymiastowych Solbusa do nowych autobusów miejskich? :>
Pochodzenie ?

: wt 21:21, 15 gru 2015
autor: Graficzny
kuba_łódź pisze:
M. Kaźmierczak pisze:
kuba_łódź pisze: Nowe są nowe. Żadnym miejskim Solbusem nie jechałem, więc o nich się nie wypowiadam. Innymi już tak. Np. taki 11-letni Solbus C10,5, jeżdżący sobie do Janówki i Bedonia, jest w strasznym stanie. Silnik EURO 3, a dymi jak Ikarus, fotele się rozpadają. Z kolei w lutym br. wracałem z Kielc do Łodzi Solbusem z PKS Rzeszów, który zepsuł się w Tuszynie. Na szczęście kierowcy udało się go naprawić. To jest ta jakość.
Co mają stare modele pojazdów międzymiastowych Solbusa do nowych autobusów miejskich? :>
Pochodzenie ?

Tym tępym podejściem można też powiedzieć, że MB Gitaro jest największy złom, bo sie często palą i nawet wielie niemieckie firmy się pozbyli ich już po 4-6 latach eksploatacji, bo byli strasznie niezadowoleni. Inni woleli kupować nadal "przestarzały" model 405 niź taką porażkę.

: śr 00:29, 16 gru 2015
autor: Mat
Graficzny pisze:[...] MB Gitaro [...]
A nie czasem Citaro :lol:?

: ndz 17:12, 20 gru 2015
autor: M. Kaźmierczak
kuba_łódź pisze:Pochodzenie ?
Czyli jak Cito nie udał się MB to znaczy, że Citaro C2 też jest słabym autobusem?
Z resztą na początku Solbus budował przewagę konkurencyjną opierając się na niskiej cenie pojazdów (teraz są to bardziej aspekty ekologiczne, stąd zabawy z LNG). Targetem tejże firmy były głównie przedsiębiorstwa PKS, dla których wspomniany czynnik jest niezwykle istotny. Dlatego pojazdy te były dość proste i mogły sprawiać wrażenie archaicznych. Stąd też wybierano, m.in. relatywnie tanie jednostki Iveco, które do arcytrwałych nie należały. Sytuacja zmieniła się po premierze nowej rodziny autobusów miejskich, które oferują przyzwoitą jakość za rozsądne pieniądze.

: wt 22:33, 16 lut 2016
autor: Graficzny
Dziwne, że się jeszcze nikt nie wypowiedział o tych nowych autobusach.
W krótkich autobusach wnętrze tym razem jest doskonałe rozplanowane, lepiej już naprawde nie można było zrobić. Jest maksymalna liczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi (ma o wiele więcej od MB) i maksymalna liczba siedzeń w kierunku jazdy.

Ale to, co oni zrobili w przegubowej wersji, już nie można owijać w bawełne. Tu chyba projektanci musieli nieżle patrzyć w głebi dół kieliszków.
Jak można tak kretyńsko usytuować siedzenia?

Obrazek

Obrazek

Rozumię, jak by w tym miejscu był zainstalowany biletomat. Ale tu nie ma zupełnie niczego!
Chyba pomylili przednią część z tylną i tak wyszło, że jest na odwrót. Inaczej tego nie można tłumaczyć.
A wypadało by tak zrobić, jak w tych z dostawy 2011r .

: śr 00:57, 17 lut 2016
autor: Mat
Wydaje się, że to usytowanie siedzeń ma związek z podwójnym miejscem dla wózków. Mogli te siedzenia przesunąć bardziej na nadkole, ale wtedy kosztem niedostępności z niskiej podłogi.
Fakt, że mogli trochę pokombinować i może udało by się tą przestrzeń lepiej zagospodarować.

: śr 10:05, 17 lut 2016
autor: Graficzny
Nawet jak chcieli te 2 miejsca na wózki dałoby radę.
Tu nad kołem w standardowej wersji (4), brak dalszego rzędu siedzeń a te siedzenia na przodzie ze ogromnym schodkiem mogły być w zamian przesunięte do tyłu i jednocześnie z niskiej podłogi. Tak jak z resztą u wszystkich innych producentach. Ale widocznie naprawdę im się tu coś pokiełbasiło.

: śr 16:26, 17 lut 2016
autor: STUDI
Graficzny pisze: Ale to, co oni zrobili w przegubowej wersji, już nie można owijać w bawełne.
...
Jak można tak kretyńsko usytuować siedzenia?

A kultowych Ikarusach to było lepiej?

: śr 16:45, 17 lut 2016
autor: Graficzny
STUDI pisze:
Graficzny pisze: Ale to, co oni zrobili w przegubowej wersji, już nie można owijać w bawełne.
...
Jak można tak kretyńsko usytuować siedzenia?

A kultowych Ikarusach to było lepiej?

Naprawdę chcesz porównywać nieistniejące już Ikarusy do nowoczesnego autobusu? Serio?