Autobusy elektryczne/hybrydowe

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Autobusy elektryczne/hybrydowe

Post autor: Mat »

Dziennik Łódzki pisze:Łódzkie MPK przymierza się do zakupu elektrycznych autobusów. Na razie obserwuje, jak się sprawdzają w Warszawie i Krakowie. - Chcemy zobaczyć, które rozwiązanie jest mniej problematyczne i tańsze. Nie będziemy musieli eksperymentować - podkreśla Zbigniew Papierski, prezes MPK. - Warszawa zdecydowała się na maksymalnie dużą baterię i ładowanie jej w zajezdni. Kraków z kolei wybrał rozwiązanie wyglądające trochę jak trolejbus, czyli autobus ma zamontowany na dachu pantograf i na krańcówce bądź na którymś z przystanków jest szybko doładowywany. Pozwala to obniżyć masę baterii, a co za tym idzie - zwiększyć ładowność pojazdu. Elektryczne autobusy na pewno nie będą kupione w dwóch najbliższych latach. - Jednak mam nadzieję, że nastąpi to w nowej perspektywie finansowej, bo bez unijnej dotacji taki zakup nie będzie możliwy. Autobus elektryczny kosztuje dwa razy więcej niż zwykły - mówi prezes Papierski. - Rozmawiamy z Urzędem Marszałkowskim o pozyskaniu pieniędzy. Jak uda się wejść w projekt regionalny, to wtedy przymierzymy się do zakupu takiej partii autobusów, która będzie obsługiwała jedną linię przebiegającą przez centrum.
Inne miasta zaczęły już zakup takich pojazdów, jedne już jakiś czas temu, inne niedawno. A w Łodzi mijały kolejne lata, bywały testowce i nic się nie zmieniało w tym temacie. Martwiło mnie to, że w ostatnich latach przyszły duże dostawy nowego taboru autobusowego, teraz jest ogłoszony kolejny przetarg, by stare, wysłużone autobusy mogły odejść, ale nic nawet nie słychać o taborze elektrycznym lub hybrydowym. Inne miasta zaczynają coś w tym kierunku robić, a łódzkie MPK wymienia znaczną część taboru na kolejne z silnikami spalinowymi. Oczywiście wiązało się to z potrzebami taborowymi w związku z remontami i komunikacją zastępczą, ale tylko ostatnia partia (no i jeszcze ta tegoroczna) jest w formie wynajmu i to na 8 lat (koniec dopiero w 2022!). Zejdą też kolejne Volva i Mercedesy, co też będzie okazją do zmian, ale raczej po gruntowej modernizacji taboru autobusowego, MPK skupi się trochę bardziej na tramwajach. Dobrze, że coś już słychać, że MPK zdaje sobie sprawę, iż najwyższa pora pomyśleć o taborze bardziej ekologicznym niż Euro VI. Ciekawe, co z tego wyjdzie.
Co o tym wszystkim myślicie?
Mateusz

EA-1 8-)
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

To proste: Mercedes Türkye jeszcze nie oferuje sprzedażu takich autobusów. Jak na aktualny stan jest dostępny tylko model z silnikami na "ON" czy jak to tam nazwają. A że są tacy bardzo ograniczeni i chcą już tylko i wyłacznie Mercedesy z Turcji to... trochę trzeba będzie poczekać aż kiedyś tam w 2030r. wymyślą autobusy Conecto Hybrid czy coś tam.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Dobrze, że już nie chcą trolejbusów. A autobusy elektryczne mają tyle sensu, że można je kupić z dofinansowaniem UE (chociaż w poprzedniej perspektywie można było tak kupić zwykłe, ale jakoś się nie udało)
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

px33 pisze:A autobusy elektryczne mają tyle sensu, że można je kupić z dofinansowaniem UE.
Słaba, a nawet bardzo słaba wypowiedż. Autobusy elektryczne są bardzo ekologiczne oraz przyjazne dla środowiska.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Nie tylko są przyjazne dla środowiska, ale też dla miasta i mieszkańców. Niektóre miasta realizują projekt wyeliminowania lub zmniejszenia emisji spalin w centrum, w którym jeżdżą tylko autobusy ekologiczne np. elektryczne. Jak się uda, MPK chce to chyba przetestować także u nas. Przetestować, bo inaczej nie można nazwać zakupu autobusów elektrycznych dla jednej linii. Póki co, by w Łodzi wprowadzić strefę autobusów eko (nie mówiąc już o wyeliminowaniu z centrum aut) lub zastąpienia spalinowych, tramwajami (co próbował przeforsować ZDiT w swoich wariantach rewolucji komunikacyjnej) potrzebna jest infrastruktura i tabor. W obu przypadkach u nas z tym krucho.
Mateusz

EA-1 8-)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Próbna jazda "elektrobusem" po Głownie

W czwartek, 7 maja 2015 r. Burmistrz Głowna Grzegorz Janeczek i Zastępca Burmistrza Grzegorz Urbanik wzięli udział w prezentacji autobusu elektrycznego, który w przyszłości może zastąpić wysłużony już bus komunikacji miejskiej.
Z taką właśnie propozycją niskoemisyjnego taboru przyjechał do Głowna przedstawiciel firmy AMZ Kutno, która wyprodukowała pojazd przy ścisłej współpracy z Katedrą Pojazdów Podstaw Budowy Maszyn Politechniki Łódzkiej.

Pojazd napędzany energią elektryczną ma 22 miejsca siedzące. Komfortowe warunki jazdy zapewniają w nim wygodne siedzenia, oświetlenie ledowe oraz niezwykle cicha praca silnika co od razu dostrzegli mieszkańcy Głowna obecni na Placu Wolności, z kórego w testową jazdę po Głownie wyruszył "elektrobus".

Przypomnijmy, że Głowno chce pozyskać środki unijne z nowego juz okresu porgramowania na budowę stacji obsługi tankowania transportu zbiorowego i zakup nowych autobusów niskoemisyjnych dla komunikacji miejskiej. Projekt ten jest częścią przyjętej 21 lipca 2014 r. wspólnej strategii ŁOM 2020+ i został ujęty w Zintegrowanych Inwestycjach Terytorialnych (ZIT).
W artykule zdjęcia.

BTW, co do obecnego MB O100 - on jest niezniszczalny. Służy dzień w dzień jako jedyny autobus obsługujący komunikację miejską - i to wszystko działa. Czasem trzeba mu może pomóc w otwarciu drzwi - i tyle.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ