GT8 w MKT :D

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Myszon
Stały bywalec
Posty: 291
Rejestracja: pt 16:55, 21 lip 2006
Lokalizacja: Hollyłódź
Kontakt:

Post autor: Myszon »

Kazik pisze: Taki tramwaj rozładowuje się dźwigiem (demontaż trakcji?) czy po jakiejś rampie? Ma ktoś może zdjęcia z takiej operacji?

Jasne, że nie łódzki, po prostu wrzuciłem linka dla Kazika (i innych) którzy chcieli zobaczyć zrzucanie wagonu z lawety na tory.

:P
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Naprwdę dzięki. Teraz będę polował, żeby zobaczyć na żywo.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

mamadoo
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: śr 17:04, 27 wrz 2006

Post autor: mamadoo »

A ja się zastanawiam co dalej. Zakup czterech wagonów GT8 z pewnością poprawi sytuację taborową w MKT ale chyba w minimalnym stopniu bo osiemsettrójek jeszcze sporo. Ciekawe czy w służbie uda się utrzymać wszystkie cztery niemieckie wagony, czy jeden z nich nie zostanie skanibalizowany.
Pewne źródło (aż wstyd się przyznać do korzystania z niego) wskazuje, że we Fryburgu pozostaje jeszcze dziewięć nieco młodszych GT8 oraz dziesięć z niskopodłogowym członem. Czy mają one szanse pojawić się na łódzkich torach? MKT chyba będzie zmuszona w najbliższych latach do poszukiwań kolejnych wagonów, a właściwie pieniędzy na nie. Również TP stanęły przed podobnym wyzwaniem (z wiadomym skutkiem). Najważniejsze pytanie to: jak długo wytrzymają jeszcze osiemsettrójki z obydwu spółek i co może się stać kiedy się okaże, że już dłużej nie mogą jeździć (taki moment chyba się dość nieuchronnie zbliża...)
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Mamadoo masz rację .Pojawia sie pytanie co dalej głównie dla spółki z Brusa. Może powinna dogadać sie z MPK i wypożyczyc kilka wagonów które i tak stoją.
gość

Post autor: gość »

Brus ma na oku przegubowe Tatry z dawnego NRD. W tej chwili tylko tyle można powiedzieć. O wagonach z MPK zapomnij. Dwuskłady na Ozorkowie czy Lutomiersku są ryzykowne. Cała energetyka wymaga solidnego przeglądu i ewentualnego remontu. 2x805Na ma większy pobór prądu przy rozruchu niż przegubowce.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Zgadzam sie , że 2x805Na pobiera więcej prądu niz np GT8 lub inny przegubowiec. Ale o tym braku transformatorów wiadomo już dawno wtedy gdy Helenówek posiadał kilka 805Na . Może rzeczywiście powinien być wykonany przegląd od strony energetycznej.
mamadoo
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: śr 17:04, 27 wrz 2006

Post autor: mamadoo »

gość pisze:Brus ma na oku przegubowe Tatry z dawnego NRD...

Zbyt dużego wyboru wśród miast byłej NRD, posiadających Tatry KT4 na metrowe tory nie ma. Jest to zaledwie dziewięć miast, z raczej niezbyt rozległymi sieciami (Brandenburg, Chociebuż, Erfurt, Frankfurt nad Odrą, Gera, Goerlitz, Gotha, Plauen i Zwickau). Tylko nieliczne z nich bardziej intensywnie modernizowały swoje Tatry, na przykład dobudowując im człony niskopodłogowe. Można przypuszczać, że pozbędą się tych wagonów, w które najmniej dotąd inwestowano.
Mniejsze miasta byłej NRD, opóźnione w zakupach niskopdłogowców, o parę lat w stosunku do większych ośrodków, powoli zaczynają inwestować, po latach zastoju, w nowe tramwaje. Halberstadt zamówiło pięć Leolinerów - tanich tramwajów, z częścią niskopodłogową, budowanych w Lipsku. Nic w tym dziwnego, bowiem w tym mieście jeździły dotąd antyczne Gothy i nienajmłodsze GT-4, sprowadzone ze Sztutgartu i Fryburga Bryzgowijskiego. A może wspomniane miasta wschodnich Niemiec są potencjalnymi klientami zakładów PESA?
Wracając do tematu, dziwne bo pogłoski o sprowadzaniu Tatr z Niemiec się znów powtarzają. Czy znów trzeba będzie je włożyć między bajki? Szkoda jednak, że koncepcja zakupu dwukierunkowych tramwajów, z korzyścią dla bezpieczeństwa pasażerów, na linię do Konstantynowa i Lutomierska staje się coraz bardziej odległa.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Hej mam pytanie co do GT4.
Oznaczenie:
G przegub
4 czteroosiowy

Jak to wygląda?Obrazek Czy chodziło o T4? (takie to po Krakowie nawet śmigały).
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

GT-4 wyglada tak jak KT-4, oczywiscie ze ksztaltami odpowiednimi dla wagonow serii GT.

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-36481.html

A jeszcze ciekawsze sa wagony GT-3, sa to wagony przegubowe 3 osiowe. Pierwszt wozek jest silnikowy ostatnia os jest toczna.

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-63154.html

Aleksej

p.s.
T-4 sa bez przegubu, tak jak nasze 805tki.
mamadoo
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: śr 17:04, 27 wrz 2006

Post autor: mamadoo »

Jak wygląda GT 4? Posiada przegub i dwa wózki. Wagony GT 4 też bywały używane w trakcji podwójnej. Układ osi, kół, przegubów jest podobny do Tatry KT4. Tu i tu lepiej to widać. Niegdyś sztutgarckie GT 4 pojawiły się we wschodnioniemieckim Halle, Nordhausen i Halberstadt. To ostatnie miasto posiada również parę egzemplarzy z Fryburga. Część tramwajów tego typu pochodzących ze Sztutagrtu trafiła via Halle i Augsburg do rumuńskiego Aradu i Iasi.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Dzięki obu panom Obrazek
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

W sumie szkoda, że nie budowano przegubowych generacji '105'.
mamadoo
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: śr 17:04, 27 wrz 2006

Post autor: mamadoo »

Byli również pięciosiowi przedstawiciele niemieckich tramwajów. W Darmstadt była to seria ST 9(na zdjęciu z dwuosiową doczepą-Darmstadt było ostatnim miastem w Niemczech ich używającym). W Augsburgu natomiast, pięciosiowce oznaczano tradycyjnie: GT 5.
Ostatnio tramwaje te trafiły do rumuńskiego Iasi.
luki
Czasem wpada
Posty: 79
Rejestracja: sob 00:43, 01 kwie 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: luki »

luki pisze:
morton pisze:MKT je przenumeruje czy zostanie tak jak jest?

W każdym razie kwestia numerów powinna się wyjaśnić w niedługim czasie. Jak będą ustalenia w tym temacie - napiszę co i jak.

No i się wyjaśniła! Fryburskie numery zostają.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

A co z autobusami?
Nordland
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: ndz 14:20, 09 paź 2005
Lokalizacja: Znienacka

Post autor: Nordland »

Przecież w MPK numery autobusów też dublują się z numerami tramwajów i nikowmu to nie przeszkadza (vide 1554, choć nie tylko)
krwawy_ratlerek
Czasem wpada
Posty: 82
Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
Lokalizacja: łódź

Post autor: krwawy_ratlerek »

dzis kolo poludnia widziałem #204 na jezdzie probnej do ozora i spowrotem pewnie niedługo zagości na stałe #201 stoi na 'wybiegu' w helenówku juz bez reklam z tajemnicza tablica 'do zajezdni helenówek' Obrazek
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

zrobcie jakies foty na galerie-GT8 201 i 204 znaczy sie Obrazek
luki
Czasem wpada
Posty: 79
Rejestracja: sob 00:43, 01 kwie 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: luki »

krwawy_ratlerek pisze:dzis kolo poludnia widziałem #204 na jezdzie probnej do ozora i spowrotem pewnie niedługo zagości na stałe #201 stoi na 'wybiegu' w helenówku juz bez reklam z tajemnicza tablica 'do zajezdni helenówek' ;)

#201 bez reklam? A to ciekawe, bo akurat na nim niemieckie reklamy są jeszcze "nie ruszone". A co do meritum: wczoraj wagony 201, 202 i 204 za dnia przeszły próby (pierwszy wyjazd z zajezdni) na odcinku Helenówek-Ozorków, a w nocy Helenówek-Chocianowice. Wszystko poszło zgodnie z planem, więc w przyszłym tygodniu pojawią się już na linii.
ODPOWIEDZ