GT8 w MKT :D

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Moim zdaniem kilka GT8 by można było zakupić na 10 - kupuje się praktycznie po kosztach transportu (bo i po co płacić za kasację wagonu), jest pojemniejsze niż skład 805-tek i bardziej komfortowe.

A jeśli chodzi o modernizację to jest w Łodzi wzorzec modernizacji - Eliny. Dlaczego tak twierdzę? Mają, w przeciwieństwie do bulw tradycyjne pudła, ale wymienioną elektronikę.
ludek
Bywalec
Posty: 242
Rejestracja: ndz 18:07, 07 sie 2005
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ludek »

Za to ich awaryjność przebija najbardziej zdezelowane 803 w MKT (oczywiście te nachodzie)
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Trochę się obśmiałem, jak jedna pasażerka stwierdziła, że fakt, że Eliny piszczą jest objawem awarii; nawet ona wiedziała, że te wagony są felerne.
To co tak szumi w zwykłych 805Na to wentylator przetwornicy dynamicznej; to takie urządzenie, które zmienia prąd stały 600V na 40V (bo transformator nie działa na stałym napięciu) przy okazji chłodzi on silniki. To dla tych, co nie wiedząObrazek Swoją drogą, jak ktoś ma jakieś dane nt. elektryki Duewagów, to niech się pochwali.
Nordland
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: ndz 14:20, 09 paź 2005
Lokalizacja: Znienacka

Post autor: Nordland »

Na stronie http://transportszynowy.prv.pl są ładnie opisane krakowskie GT6 i E1. Myślę że da to jakiś pogląd nt. elektryki "helmutów".
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Opis serii 105N też czytałem na tamtej stronie. Zapoznam się w wolnym czasie, dzienx. Swoją drogą myślę, że mogą być jednak jakieś rozbieżności między poszczególnymi seriami i latami produkcji, ale raczej nieznaczne.
mamadoo
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: śr 17:04, 27 wrz 2006

Post autor: mamadoo »

Ja bym sobie życzył żeby MKT wprowadziło jednolite kolory wszystkich tramwajów. Nawet różne typy ale w jednym schemacie kolorów wywołują wrażenie profesjonalizmu przewoźnika, tak jak w krakowskim MPK. Myślę, że GT8 i GT8N pomalowane na piaskowo-pomarańczowo wyglądałyby całkiem dobrze.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Co do koloru to odważę się z tobą niezgodzić, choć może świeża jajecznica na GT8 wyglądałaby znośnie. Może jednak czerwone, jak #201, #202 i #204? Z pewnością jednak warto ujednolicić malowanie, sęk w tym, że to kosztuje.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Mi się podobają malowania zielone i czerwone. Zielone mogą oznaczać tramwaj niskopodłogowy, czyli nową odmianę GT8 w Łodzi.
swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Post autor: swistaqos »

Czy zielone helmuty jeżdżą już normalnie w ruchu liniowym? Czy MKT planuje wprowadzić oznaczenie kursów niskopodłogowych w rozkładach jazdy, oczywiste jest, że ułatwiłoby to korzystanie z komunikacji zbiorowej osobom starszym?
Jaki procent pojazdów będą stanowiły niskopodłogowce w MKT - dzięki takiemu wskaźnikowi będzie można pograć na nosie włodarzom MPK, którzy to non-stop chwala się procentowym udziałem pojazdów niskopodłogowych w posiadanym taborze (np. 100% krótkich autobusów niskopodłogowych - nieprawda odkąd powróciły do służby stare Jelcze oraz średniopodłogowe Connecto).

Pozdrawiam Michał

Edit - błędy ortograficzne Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez swistaqos, łącznie zmieniany 1 raz.
Nordland
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: ndz 14:20, 09 paź 2005
Lokalizacja: Znienacka

Post autor: Nordland »

swistaqos pisze:Czy zielone helmuty jeżdżą już normalnie w ruchu liniowym? Czy MKT planuje wprowadzić oznaczenie kursów niskopodłogowych w rozkładach jazdy, oczywiste jest, że ułatwiłoby to kożystanie z komunikacji zbiorowej osobą starszym?
Jaki procent pojazdów będą stanowiły niskopodłogowce w MKT - dzięki takemu wskaźnikowi będzie można pograć na nosie włodarzą MPK, którzy to non-stop chwala się procentowym udziaemu pojazdów niskopodłogowych w posiadanym taborze (np. 100% krótkich autobusów niskopodłogowych - nieprawda odkąd powróciły do służby stare Jelcze oraz defakto średniopodłogowe Connecto).

Pozdrawiam Michał

1. Korzystanie
2. Osobom
3. Włodarzom
4. De facto!!!

Litości Obrazek

Poza tym procentowy udział taboru niskopodłogowego nie jest żadnym wskaźnikiem, tym bardziej że liczba czynnych liniowo wagonów MKT oscyluje w okolicach 20 (nie mam pewności, taka spekulacja, niech ktoś poprawi jeśli źle mówię).

Dziś była premiera GT8N w ruchu liniowym.
swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Post autor: swistaqos »

Nordland pisze:Poza tym procentowy udział taboru niskopodłogowego nie jest żadnym wskaźnikiem, tym bardziej że liczba czynnych liniowo wagonów MKT oscyluje w okolicach 20 (nie mam pewności, taka spekulacja, niech ktoś poprawi jeśli źle mówię).

Zdaję sobie sprawę, że takowy wskaźnik nie jest miarodajny w żadnym calu – zwłaszcza w nowoczesności posiadanego taboru. Ale fajnie byłoby widzieć miny osób, które na lewo i prawo chwalą się tym ile to łódzkie MPK ma taboru niskopodłogowego nie zważając przy tym na jego stan techniczny ani na poziom technologiczny nowo kupowanych pojazdów.

Pozdrawiam i przepraszam za błędy :(
Michał
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

803jek po modernizacji jest 15, do tego 4 GT8, 1 GT8N=20, do tego dojdzie kilka niezmodernizowanych, no i M8S i kolejne GT8N.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Dziś jechałem wagonem 506 i z tyłu na górze widnieje numer linii 1 E.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

To już od dawna tak jest.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Dziś z 40 minut temu gdy wracałem do domu tramwajem nr 5 na skrzyzowaniu AL.Włókniarzy-Limanowskiego widziałem wagon niemiecki jak jechał na platformie ciężarówki w kierunku Helenówka
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Uuu..
W sumie to jedyna możliwość "połączenia" ze swoją zajezdnią - pytanie tylko - po co?
Czy w przypadku awarii nie prościej przesłać części do zajezdni na której aktualnie pojazd stacjonuje?
No chyba, że było to jakieś 'nowe' GT8 dla Helenówka Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez prof_klos, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Tak, kolejny.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Ich ma być przecież sześć, a jest z tym chyba dopiero pięć.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Od dawna kursują do Ozorkowa? Bo dziś jedną widziałem.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

wg zdjęcia Lukiego:
Obrazek
od 3 września.
ODPOWIEDZ