Cofam. Dziś co najmniej 2 brygady 82 były obsadzone Volvo 7000, jechałem 1309, a w przeciwnym kierunku jechał 1112. Skutki wysyłania nówek na nocne ? Pomijam, że 1309 miał problemy z odpaleniem na pętli w Andrzejowie, ale na szczęście wreszcie zapalił i odjechał o czasie.kuba_łódź pisze:Na 82 i 82A nawet w weekendy i święta nie jeżdżą już wozy starsze niż z 2007 roku (czyli Volvo 7700). Na 90 i 90A wyjeżdżają najwyżej Jelcze z 2005 roku. Uważam, że to dobrze, na linię powinny wyjeżdżać jak najnowsze wozy, a nie trupy.
Planowa obsada linii - dyskusja
Tak . Dużo brygad mających mieć dziś obsadę np. Solarisami, było obsadzane np. 7000. Niektóre Solarisy z nocy nie zdążyły po prostu wrócić na zajezdnię przed wyjazdem danych linii i brygad. Tak już może zostać, póki mamy to na nockach.kuba_łódź pisze:[...] Skutki wysyłania nówek na nocne ?
Mateusz
EA-1
EA-1
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Nowe są wysyłane na nocne przez niskie temperatury, by ograniczyć awaryjność. To naprawdę jest różnica w zjazdach awaryjnych.
A że 7000 trzeba inaczej wykorzystać to część jest wysyłana na długie obsługi. Wysyłanie nowych wozów na noc, oczywiście nie bardzo ale jednak zawsze, ograniczyła trochę możliwości wysyłania ich w dzień. To czysta statystyka. Na brygadę która wyjeżdża godz. 3-5 do obsady jest do wyboru cały sektor 7000 i te Solarisy, które zostały w zajezdni (nie znaczy, że ich jest bardzo mało wtedy)
A że 7000 trzeba inaczej wykorzystać to część jest wysyłana na długie obsługi. Wysyłanie nowych wozów na noc, oczywiście nie bardzo ale jednak zawsze, ograniczyła trochę możliwości wysyłania ich w dzień. To czysta statystyka. Na brygadę która wyjeżdża godz. 3-5 do obsady jest do wyboru cały sektor 7000 i te Solarisy, które zostały w zajezdni (nie znaczy, że ich jest bardzo mało wtedy)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz
EA-1
EA-1
Zastanawiam się, dlaczego wagony niemieckie GT6, GT8, M6S, M8C trafiają wyłączanie na linie 41, 43 czy 46? To są pojemne, dość komfortowe, ciepłe, lubiane przez pasażerów wagony. Czy nie mogą one trafiać na bardziej znaczące linie?
Przykładowo GT8 mogłyby trafiać na te bardziej oblegane, np. 3, 8, 9, 12, 15. Natomiast GT6 i M6S na te w których panuje mniejszy tłok. Ponoć jest jakaś umowa z samorządami, w myśl której przewoźnik ma wysyłać na linie podmiejskie Helmuty. Pytanie dlaczego? No i czy to jest warunek konieczny? Myślę że to nie powinno być tak, że samorządy będą decydować o tym jaki przyjedzie do nich wagon. Łódź i jej potrzeby powinny być dla MPK i ZDiT na pierwszym miejscu.
Pobór prądu? No ok, ale przecież zdarzało się że na 43 czy 46 był skład 2x805 i problemu nie było. A nawet jeśli, to w weekendy można dać na 41 i 43 1x805 a na 46 co drugą brygadę 1x805, wtedy Helmuty mogłyby posłużyć trochę na innych trasach, zdominowanych przez nielubiane Konstale.
Przykładowo GT8 mogłyby trafiać na te bardziej oblegane, np. 3, 8, 9, 12, 15. Natomiast GT6 i M6S na te w których panuje mniejszy tłok. Ponoć jest jakaś umowa z samorządami, w myśl której przewoźnik ma wysyłać na linie podmiejskie Helmuty. Pytanie dlaczego? No i czy to jest warunek konieczny? Myślę że to nie powinno być tak, że samorządy będą decydować o tym jaki przyjedzie do nich wagon. Łódź i jej potrzeby powinny być dla MPK i ZDiT na pierwszym miejscu.
Pobór prądu? No ok, ale przecież zdarzało się że na 43 czy 46 był skład 2x805 i problemu nie było. A nawet jeśli, to w weekendy można dać na 41 i 43 1x805 a na 46 co drugą brygadę 1x805, wtedy Helmuty mogłyby posłużyć trochę na innych trasach, zdominowanych przez nielubiane Konstale.
Z M8C jest taki problem, że łódzka sieć nie jest do nich przystosowana (nie zapewnia odpowiednio stabilnego napięcia), więc trzeba by je "dawkować" dość ostrożnie. Albo poprawić podstacje - w innych miastach jakoś jeżdżą.
W przypadku starszych problem jest taki, że nie poradzą sobie z napełnieniami na mocnych liniach miejskich (ŁTR, WZ, Narutowicza), bo mają niewyłączalne fotokomórki, przez co każdy taki wagon generowałby w szczycie gigantyczne opóźnienie. Co innego na słabych liniach typu 4, 5, 1 po otwarciu Kilińskiego - tam pasowałyby bardzo dobrze. To też w końcu wymarzony tabor na podmiejskie - mają dużo siedzeń, są szczelne i ciepłe, więc gwarantują komfortową podróż na dłuższym odcinku.
Co do samorządów, to one preferują niemce dlatego, że stawka za nie jest niższa niż za 2x805, a nie wiem czy wręcz nie na poziomie 1x805. Przy czym przykręcenie śruby przez urealnienie stawek (M8C na poziomie 1,2*skład, GT8N na poziomie składu, inne na poziomie 1,5*solo) mogłoby spowodować ostre cięcia na podmiejskich. Najpierw dobrze byłoby przyklepać pełny projekt na modernizację sieci podmiejskich i może jakoś załatwić wsparcie województwa (tramwaje to jedyny środek transportu, który jest w 100% finansowany z budżetów miast i gmin)
W przypadku starszych problem jest taki, że nie poradzą sobie z napełnieniami na mocnych liniach miejskich (ŁTR, WZ, Narutowicza), bo mają niewyłączalne fotokomórki, przez co każdy taki wagon generowałby w szczycie gigantyczne opóźnienie. Co innego na słabych liniach typu 4, 5, 1 po otwarciu Kilińskiego - tam pasowałyby bardzo dobrze. To też w końcu wymarzony tabor na podmiejskie - mają dużo siedzeń, są szczelne i ciepłe, więc gwarantują komfortową podróż na dłuższym odcinku.
Co do samorządów, to one preferują niemce dlatego, że stawka za nie jest niższa niż za 2x805, a nie wiem czy wręcz nie na poziomie 1x805. Przy czym przykręcenie śruby przez urealnienie stawek (M8C na poziomie 1,2*skład, GT8N na poziomie składu, inne na poziomie 1,5*solo) mogłoby spowodować ostre cięcia na podmiejskich. Najpierw dobrze byłoby przyklepać pełny projekt na modernizację sieci podmiejskich i może jakoś załatwić wsparcie województwa (tramwaje to jedyny środek transportu, który jest w 100% finansowany z budżetów miast i gmin)
Swoją drogą warto się zastanowić, czy ma sens wypisywania dalej Woltanów i tych 7700A. Jeśli chodzi o Woltany, to temat mógłby zostać otwarty, ale tylko dla nowych składów na okres kilkunastu dni. Rzadkie okazy mogłyby obejmować 7700 i Citaro G. Są to najrzadsze okazy na zajezdniach.mig pisze:Moim zdaniem skoro wypisujemy Woltany czy Volva 7700A, których wyjazd nie wiadomo jakim wydarzeniem nie jest to wypisujmy pojazdy, które są ciekawostką tylko dla danego rodzaju dnia.Mat pisze:W takim razie niech moderator się wypowie, jakie są zasady.
A tematy Citaro, Volvo 7000A, B10L, O405GN można chyba już raczej zamknąć. Tematy raczej skończone.
Mateusz
EA-1
EA-1