Planowa obsada linii - dyskusja
px33 ma rację, z tym, że niskopodłogowe tramwaje zachęcają do korzystania z KM i szkoda ich marnować w zajezdni. Z drugiej jednak strony pojawia się pytanie nad właściwym wykorzystaniem tych tramwajów. Kupujemy długie, niskie tramwaje na główne ciągi, na godziny szczytu itd. Podczas gdy w weekendy, gdy wyjadą na taką 12 (nie chodzi tu tylko o Stoki), nie są w większości zapełnione. Wystarczyłby może nawet czasami pojedynczy 805Na, a skład Konstali spokojnie.
Padł na forum niedawno temu pomysł, nie pamiętam przez kogo. Gdyby jeździł jeden wagon niskopodłogowy i jeden normalny Konstal (skład długości obecnych 2 x 805Na), mielibyśby więcej brygad z niską podłogą i np. w weekendy na 12 byłoby lepsze wykorzystanie taboru. To tak jak z autobusami (gdybyśmy kupowali same przeguby). Kupujemy taki tabor, na jaki jest zapotrzebowanie, ale nie zapominając o jego mobilności przy różnym zapełnieniu. Z tramwajami tak nie jest.
Nie wiem kompletnie jak wygląda w ogóle rynek takich krótkich, niskich tramwajów, zazwyczaj mówi się/widzi się same wagony długości Swingów czy Cityrunnerów.
Padł na forum niedawno temu pomysł, nie pamiętam przez kogo. Gdyby jeździł jeden wagon niskopodłogowy i jeden normalny Konstal (skład długości obecnych 2 x 805Na), mielibyśby więcej brygad z niską podłogą i np. w weekendy na 12 byłoby lepsze wykorzystanie taboru. To tak jak z autobusami (gdybyśmy kupowali same przeguby). Kupujemy taki tabor, na jaki jest zapotrzebowanie, ale nie zapominając o jego mobilności przy różnym zapełnieniu. Z tramwajami tak nie jest.
Nie wiem kompletnie jak wygląda w ogóle rynek takich krótkich, niskich tramwajów, zazwyczaj mówi się/widzi się same wagony długości Swingów czy Cityrunnerów.
Mateusz
EA-1
EA-1
Mat pisze: Padł na forum niedawno temu pomysł, nie pamiętam przez kogo. Gdyby jeździł jeden wagon niskopodłogowy i jeden normalny Konstal (skład długości obecnych 2 x 805Na), mielibyśby więcej brygad z niską podłogą i np. w weekendy na 12 byłoby lepsze wykorzystanie taboru.
To chyba propozycja ode mnie.
Najbardziej opłacalna możliwość: Kupować nowe trójczłonowe Pesy Swing 121NaK 19,35 m i dowiesić jeden zmodernizowany Konstal.
Długość takiego składu to mw. 33 metry.
Raczej nie są dopasowane i tej platwormy nie da się tam otworzyć . Mimo tego przerzucili Pesy na 11. Uznali, że ta platforma nie jest potrzebna na Retkini (jest 10)? Cityruunery chyba nie mogły też tej platformy otwierać na przesiadkowym, więc może dlatego.
@Graficzny
Też mi się wydaję, że można lepiej przemyśleć zakupy i kupować niskopodłogowe wagony, które zawsze można połączyć z innymi albo niskopodłogowymi (by były równe Swingowi), albo z Konstalami, tworząc optymalne składy i oszczędzając. Takie wagony mogłyby mieć też więcej miejsc, bo w składach z Konstalami, to te drugie pełniłyby rolę "bydłowozu", jak mówi STUDI, czyli tam byłoby więcej miejsc stojących.
W przyszłości takie solówki można nawet puszczać na takie trasy jak 4, 5 itd, gdzie w weekendy nie puścimy składów, a już na pewno nie takie długie tramwaje jak Pesy. Wtedy można właśnie puszczać niskie solówki.
@Graficzny
Też mi się wydaję, że można lepiej przemyśleć zakupy i kupować niskopodłogowe wagony, które zawsze można połączyć z innymi albo niskopodłogowymi (by były równe Swingowi), albo z Konstalami, tworząc optymalne składy i oszczędzając. Takie wagony mogłyby mieć też więcej miejsc, bo w składach z Konstalami, to te drugie pełniłyby rolę "bydłowozu", jak mówi STUDI, czyli tam byłoby więcej miejsc stojących.
W przyszłości takie solówki można nawet puszczać na takie trasy jak 4, 5 itd, gdzie w weekendy nie puścimy składów, a już na pewno nie takie długie tramwaje jak Pesy. Wtedy można właśnie puszczać niskie solówki.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 2 razy.
Mateusz
EA-1
EA-1
Wagon nie ma możliwości wysunięcia platformy przy wysokim peronie.kuba_bed pisze:Dyskryminujemy niepełnosprawnych? Czy może są aż tak idealnie dopasowane, że platforma jest zbędna?Mat pisze:Cityrunnery nie będą otwierały platformy dla wózków na odcinku od Włókniarzy/Mickiewicza do Wyszyńskiego.
Najlepszym rozwiązaniem w kwestii dopasowania taboru do potoków jest przegub z doczepką, którą można na weekend odpiąć (p. Kraków).
W ogóle to dobry obieg informacji tu jest. Sprawa jest z wczoraj
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Z tym, że jest różnica kiedy nie można platformy wysuwać na jednym przystanku, a na dziesięciu. Co prawda znaczenie Stajni jest dużo większe niż przeciętnego przystanku od estakady do Wyszyńskiego, ale ilość robi różnicę.Mat pisze:Cityruunery chyba nie mogły też tej platformy otwierać na przesiadkowym, więc może dlatego.
Może zamiast przepychać CR-y z linii na linię należałoby rozwiązać problem. Wysokich peronów będzie przecież tylko przybywać.
Wydaje mi się, że jakimś rozwiązaniem byłoby zamówienie 15 "nakładek", które byłyby wożone w kabinie i motorniczy mógłby je założyć żeby niepełnosprawny mógł zjechać do wagonu albo wjechać na peron.
Przy okazji można by jeszcze w 122N dodać gumowe progi niwelujące skosy.
Wydaje mi się, że jakimś rozwiązaniem byłoby zamówienie 15 "nakładek", które byłyby wożone w kabinie i motorniczy mógłby je założyć żeby niepełnosprawny mógł zjechać do wagonu albo wjechać na peron.
Przy okazji można by jeszcze w 122N dodać gumowe progi niwelujące skosy.
Według mnie Tramicusy nie są takie złe wolę nimi jechać niż np. Cityrunnerem co prawda są głośne i to w nich mi najbardziej przeszkadza ale poza tym nie jest źle. Najnowsze Swingi są ciche ale za to liczba miejsc siedzących jest mała to dlatego, żeby upchnąć jak najwięcej pasażerów w tramwaju.
I tak Tramicusów jest za mało, żeby obstawić całą 11, więc minimum dwa Cityrunnery muszą wyjechać na tą linię. Swingi już chyba wszystkie jeżdżą, więc linia 10 ma jednolity tabor. Zostaje 13 wolnych Cityrunnerów (jak wszystkie powrócą do ruchu) to można obstawić całą linię 12 i niektóre brygady 12A a jak kiedyś zrobią plac Wolności to fajnie jakby tabor niskopodłogowy wrócił na 15 i 15A.
I tak Tramicusów jest za mało, żeby obstawić całą 11, więc minimum dwa Cityrunnery muszą wyjechać na tą linię. Swingi już chyba wszystkie jeżdżą, więc linia 10 ma jednolity tabor. Zostaje 13 wolnych Cityrunnerów (jak wszystkie powrócą do ruchu) to można obstawić całą linię 12 i niektóre brygady 12A a jak kiedyś zrobią plac Wolności to fajnie jakby tabor niskopodłogowy wrócił na 15 i 15A.
Mat pisze:Inny aspekt Pes to hałas. Mieszkając przy trasie, o poranku lub wieczorem, słychać z daleka te wózki . Nie powiem, żeby megafajnie się przy tym zasypiało .Jordi pisze:[...] a Tramicusy gdzie indziej, bo to w ergonomii jazdy jest gorsze od Konstala nawet...
Niestety te tramwaje to pomyłka kompletna. Pesa postanowiła uczyć się budowy tramów poprzez sprzedaż prototypu...
Swing to dużo lepszy produkt, choć faktycznie tych siedzących miejsc powinno być z 50 minimum, ale z drugiej strony mamy większą pojemność, a to w szczycie najważniejsze. Infry nie posiadamy na dłuższe składy i przez kilka lat posiadać nie będziemy, więc trzeba wybierać - wygoda kosztem pojemności.
Ciekawi mnie bardzo ten najbliższy przetarg. Pesa i Solarka to pewniaki. Newag nie zostanie dopuszczony, bo wymóg produkcji 5 tramów chyba będzie. Elektrotrans też odpada, bo nie sprzedali ani jednego do UE... Modertrans nie ma produktu (my nie Poznań, czy GOP że podrasowane Konstale z członem niskim kupujemy Moim zdaniem lepsze wyjście kupować tylko niskacze i powoli ściągać 805Na od najgorszych wagonów).
Z drugiej strony ciekawe, że Citki na 12. Bo to na WZ nawet przy Kaliskim był problem z odbierakiem, czy złamany pantrograf...
eDragon55 pisze: I tak Tramicusów jest za mało, żeby obstawić całą 11, więc minimum dwa Cityrunnery muszą wyjechać na tą linię. Swingi już chyba wszystkie jeżdżą, więc linia 10 ma jednolity tabor. Zostaje 13 wolnych Cityrunnerów (jak wszystkie powrócą do ruchu) to można obstawić całą linię 12 i niektóre brygady 12A a jak kiedyś zrobią plac Wolności to fajnie jakby tabor niskopodłogowy wrócił na 15 i 15A.
Tramicusów na chodzie na stałe jest 8. Z jednym jest kupa problemów, a 10 to dobre 2 lata nie jeździ... Brygad na 11 aż 12, więc 4 Citków potrzeba...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Coś mówi
- Posty: 44
- Rejestracja: wt 18:22, 28 lip 2015
Pesa zawsze tak robi. Zobacz lokomotywy Gama.Jordi pisze:Pesa postanowiła uczyć się budowy tramów poprzez sprzedaż prototypu...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)