Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

px33 ma rację, z tym, że niskopodłogowe tramwaje zachęcają do korzystania z KM i szkoda ich marnować w zajezdni. Z drugiej jednak strony pojawia się pytanie nad właściwym wykorzystaniem tych tramwajów. Kupujemy długie, niskie tramwaje na główne ciągi, na godziny szczytu itd. Podczas gdy w weekendy, gdy wyjadą na taką 12 (nie chodzi tu tylko o Stoki), nie są w większości zapełnione. Wystarczyłby może nawet czasami pojedynczy 805Na, a skład Konstali spokojnie.
Padł na forum niedawno temu pomysł, nie pamiętam przez kogo. Gdyby jeździł jeden wagon niskopodłogowy i jeden normalny Konstal (skład długości obecnych 2 x 805Na), mielibyśby więcej brygad z niską podłogą i np. w weekendy na 12 byłoby lepsze wykorzystanie taboru. To tak jak z autobusami (gdybyśmy kupowali same przeguby). Kupujemy taki tabor, na jaki jest zapotrzebowanie, ale nie zapominając o jego mobilności przy różnym zapełnieniu. Z tramwajami tak nie jest.
Nie wiem kompletnie jak wygląda w ogóle rynek takich krótkich, niskich tramwajów, zazwyczaj mówi się/widzi się same wagony długości Swingów czy Cityrunnerów.
Mateusz

EA-1 8-)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Post autor: kuba_łódź »

Stoki czy nie Stoki, w zajezdni powinny zostawać co najwyżej 30-letnie Konstale, a nie nowe tramwaje niskopodłogowe. W soboty i niedziele dałoby się obsadzić w pełni niskopodłogowcami te linie, na których mogą jeździć.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Mat pisze: Padł na forum niedawno temu pomysł, nie pamiętam przez kogo. Gdyby jeździł jeden wagon niskopodłogowy i jeden normalny Konstal (skład długości obecnych 2 x 805Na), mielibyśby więcej brygad z niską podłogą i np. w weekendy na 12 byłoby lepsze wykorzystanie taboru.

To chyba propozycja ode mnie.

Najbardziej opłacalna możliwość: Kupować nowe trójczłonowe Pesy Swing 121NaK 19,35 m i dowiesić jeden zmodernizowany Konstal.
Długość takiego składu to mw. 33 metry.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Mat pisze:Cityrunnery nie będą otwierały platformy dla wózków na odcinku od Włókniarzy/Mickiewicza do Wyszyńskiego.
Dyskryminujemy niepełnosprawnych? :roll: Czy może są aż tak idealnie dopasowane, że platforma jest zbędna?
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Raczej nie są dopasowane i tej platwormy nie da się tam otworzyć Obrazek. Mimo tego przerzucili Pesy na 11. Uznali, że ta platforma nie jest potrzebna na Retkini (jest 10)? Cityruunery chyba nie mogły też tej platformy otwierać na przesiadkowym, więc może dlatego.

@Graficzny
Też mi się wydaję, że można lepiej przemyśleć zakupy i kupować niskopodłogowe wagony, które zawsze można połączyć z innymi albo niskopodłogowymi (by były równe Swingowi), albo z Konstalami, tworząc optymalne składy i oszczędzając. Takie wagony mogłyby mieć też więcej miejsc, bo w składach z Konstalami, to te drugie pełniłyby rolę "bydłowozu", jak mówi STUDI, czyli tam byłoby więcej miejsc stojących.
W przyszłości takie solówki można nawet puszczać na takie trasy jak 4, 5 itd, gdzie w weekendy nie puścimy składów, a już na pewno nie takie długie tramwaje jak Pesy. Wtedy można właśnie puszczać niskie solówki.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 2 razy.
Mateusz

EA-1 8-)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

kuba_bed pisze:
Mat pisze:Cityrunnery nie będą otwierały platformy dla wózków na odcinku od Włókniarzy/Mickiewicza do Wyszyńskiego.
Dyskryminujemy niepełnosprawnych? :roll: Czy może są aż tak idealnie dopasowane, że platforma jest zbędna?
Wagon nie ma możliwości wysunięcia platformy przy wysokim peronie.
Najlepszym rozwiązaniem w kwestii dopasowania taboru do potoków jest przegub z doczepką, którą można na weekend odpiąć (p. Kraków).
W ogóle to dobry obieg informacji tu jest. Sprawa jest z wczoraj :)
LUAKAS22
Bywalec
Posty: 247
Rejestracja: czw 18:29, 10 mar 2011
Lokalizacja: H A A P Y LoDz

Post autor: LUAKAS22 »

Wojtek94 pisze:Moze po remoncie Telefonicznej.
Żeby po remoncie poszły na 12 potrzeba dostosować perony na pętli i przy Pieninach bo same Tramicusy się o nie czasem ocierały, a jak na razie mimo braku tramwajów nic z nimi nie robią.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Z innej beczki. Na nockach ciągle jeżdżą nowe wozy (miały tylko jeździć przy mrozach Obrazek) Ale czy EA-2 (bo wiem, że EA-1 nie) wypuszcza regularnie na nocne także Solarisy z 2015 roku?
Mateusz

EA-1 8-)
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Glownie jezdza Conecta 2013 i 2014 z Sadow choc 25xx tez sie trafiaja. Z Limanki Solary z 2011 i nowki rzadko. Czesto sie widzi na nocnym Z9 15xx .
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

No właśnie dzisiaj widziałem 2554 na N7/3 i się zastanawiałem, czy to ciekawostka Obrazek. Z EA-1 to osobiście jeszcze nie widziałem jeszcze Solarisa z 2015 roku na nocnej.
Mateusz

EA-1 8-)
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Rozumiem, by nie wysyłać na nocki najstarszych trupów ale żeby od razu najnowsze?

Spokojnie mogliby wysyłać:
Ea 1 - krótkie 11xx Solarisy
Ea 1 - przegubowe 18xx Solarisy
Ea 2 - krotkie 20xx Conecta
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Mat pisze:Cityruunery chyba nie mogły też tej platformy otwierać na przesiadkowym, więc może dlatego.
Z tym, że jest różnica kiedy nie można platformy wysuwać na jednym przystanku, a na dziesięciu. Co prawda znaczenie Stajni jest dużo większe niż przeciętnego przystanku od estakady do Wyszyńskiego, ale ilość robi różnicę.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

estimate85 pisze:Spokojnie mogliby wysyłać:
Ea 1 - krótkie 11xx Solarisy
Ea 1 - przegubowe 18xx Solarisy
Przecież właśnie tak wysyłają :D.
Mateusz

EA-1 8-)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Może zamiast przepychać CR-y z linii na linię należałoby rozwiązać problem. Wysokich peronów będzie przecież tylko przybywać.
Wydaje mi się, że jakimś rozwiązaniem byłoby zamówienie 15 "nakładek", które byłyby wożone w kabinie i motorniczy mógłby je założyć żeby niepełnosprawny mógł zjechać do wagonu albo wjechać na peron.
Przy okazji można by jeszcze w 122N dodać gumowe progi niwelujące skosy.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Ech... tylko 2 miesiące się cieszyłem brakiem tych badziewów na 11...

Oby z tych 30 nowych dali na 11, a Tramicusy gdzie indziej, bo to w ergonomii jazdy jest gorsze od Konstala nawet...

Chociaż ostatnio rzadko kursuję 11, na Chojny prawie codziennie jadę...
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Jordi pisze:[...] a Tramicusy gdzie indziej, bo to w ergonomii jazdy jest gorsze od Konstala nawet...
Inny aspekt Pes to hałas. Mieszkając przy trasie, o poranku lub wieczorem, słychać z daleka te wózki :). Nie powiem, żeby megafajnie się przy tym zasypiało :D.
Mateusz

EA-1 8-)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Według mnie Tramicusy nie są takie złe wolę nimi jechać niż np. Cityrunnerem co prawda są głośne i to w nich mi najbardziej przeszkadza ale poza tym nie jest źle. Najnowsze Swingi są ciche ale za to liczba miejsc siedzących jest mała to dlatego, żeby upchnąć jak najwięcej pasażerów w tramwaju.

I tak Tramicusów jest za mało, żeby obstawić całą 11, więc minimum dwa Cityrunnery muszą wyjechać na tą linię. Swingi już chyba wszystkie jeżdżą, więc linia 10 ma jednolity tabor. Zostaje 13 wolnych Cityrunnerów (jak wszystkie powrócą do ruchu) to można obstawić całą linię 12 i niektóre brygady 12A a jak kiedyś zrobią plac Wolności to fajnie jakby tabor niskopodłogowy wrócił na 15 i 15A.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Mat pisze:
Jordi pisze:[...] a Tramicusy gdzie indziej, bo to w ergonomii jazdy jest gorsze od Konstala nawet...
Inny aspekt Pes to hałas. Mieszkając przy trasie, o poranku lub wieczorem, słychać z daleka te wózki :). Nie powiem, żeby megafajnie się przy tym zasypiało :D.

Niestety te tramwaje to pomyłka kompletna. Pesa postanowiła uczyć się budowy tramów poprzez sprzedaż prototypu...

Swing to dużo lepszy produkt, choć faktycznie tych siedzących miejsc powinno być z 50 minimum, ale z drugiej strony mamy większą pojemność, a to w szczycie najważniejsze. Infry nie posiadamy na dłuższe składy i przez kilka lat posiadać nie będziemy, więc trzeba wybierać - wygoda kosztem pojemności.

Ciekawi mnie bardzo ten najbliższy przetarg. Pesa i Solarka to pewniaki. Newag nie zostanie dopuszczony, bo wymóg produkcji 5 tramów chyba będzie. Elektrotrans też odpada, bo nie sprzedali ani jednego do UE... Modertrans nie ma produktu (my nie Poznań, czy GOP że podrasowane Konstale z członem niskim kupujemy :P Moim zdaniem lepsze wyjście kupować tylko niskacze i powoli ściągać 805Na od najgorszych wagonów).

Z drugiej strony ciekawe, że Citki na 12. Bo to na WZ nawet przy Kaliskim był problem z odbierakiem, czy złamany pantrograf...
eDragon55 pisze: I tak Tramicusów jest za mało, żeby obstawić całą 11, więc minimum dwa Cityrunnery muszą wyjechać na tą linię. Swingi już chyba wszystkie jeżdżą, więc linia 10 ma jednolity tabor. Zostaje 13 wolnych Cityrunnerów (jak wszystkie powrócą do ruchu) to można obstawić całą linię 12 i niektóre brygady 12A a jak kiedyś zrobią plac Wolności to fajnie jakby tabor niskopodłogowy wrócił na 15 i 15A.

Tramicusów na chodzie na stałe jest 8. Z jednym jest kupa problemów, a 10 to dobre 2 lata nie jeździ... Brygad na 11 aż 12, więc 4 Citków potrzeba...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 3 razy.
michal7778
Coś mówi
Posty: 44
Rejestracja: wt 18:22, 28 lip 2015

Post autor: michal7778 »

BTW, który ten Tramicus taki problemowy? Bo nie jeździ 1853, to wiem.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Jordi pisze:Pesa postanowiła uczyć się budowy tramów poprzez sprzedaż prototypu...
Pesa zawsze tak robi. Zobacz lokomotywy Gama.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ