Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

@kafar
Nie chodzi o pretensje, chodzi o to, że chciałem sprostować pytanie, choć pewnie, sądząc po wpisie sprzed kilku godzin, wychodzi na to, że to ja nie zrozumiałem, widać, jaki noga z polskiego jestem. :roll:
Swoją drogą, faktycznie NF6D miał po wakacjach być testowany na 12, ale co kto wymyśli, jeśli chodzi o obsadę taboru, nie wiadomo.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: eDragon55 »

Znów trasa W-Z dostaje to co najlepsze a przecież jest tyle odcinków bez tramwajów niskopodłogowych, które mogłyby być obsługiwane przez M8CN. Najlepiej jakby kursowały na liniach 13, 15, 16, 17.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kpc21 »

Dzisiaj na 15 (albo 17, nie jestem 100% pewien) było kilka klasycznych M8C (co najmniej dwa). Jakiegoś potworka też widziałem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Jordi »

Na pewno 5 M8CN było na 14, więc ten 6 mógł być na 15.

Dobrze, że te stare, których jeszcze nie remontują puszczają na linie. Akurat w chłodniejsze dni te tramy są o niebo lepsze od Konstali. Cieplutko w nich aż miło :)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mig »

TramMomentyStudenta pisze:Ktoś się orientuje, jak stoi sprawa z egzemplarzem NF6D? Gdzieś jeździ, czy sobie stoi w zajezdni i nikt jej nie tyka?
W okolicach LMF wrócił na kilka dni po awarii, od kilku dni znów go nie ma - podobno czeka na dostawę i montaż jakiejś części.

Co do M8CN, MPK nie chce ich wysyłać na 13 bo ponoć są problemy z otwieraniem drzwi przy wysokich peronach na Włókniarzy.
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 649
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mateeusz »

Nie raz jechałem M8CN na 14, gdy jeździła do Żabieńca i problemów nigdy nie było... Pojawiły się dopiero od 2 kwietnia, tak jakby miało to być pretekstem do skierowania ich na trasę WZ (podobnie jak było z Placem Wolności i przerzuceniem Cityrunnerów na 12).
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Przerzucając w odpowiednie miejsce dyskusję o taborze dwuwagonowym na linii 7, rzeczywiście, to prawda, że argumenty o braku taboru są śmieszne. Jedyne, czego (a raczej kogo) brakuje, to rąk do pracy. I może prędzej dlatego nie myśli się raczej o wysokich częstotliwościach na liniach 4, 7 i 16. Ale brak taboru? Niestety nic bardziej mylnego. Po 16 w zajezdni Chocianowice stoi naprawdę dużo składów. Przeważnie po dwa wagony z grupy M8C oraz masa Konstali. W takim razie może tłumaczą się limitem wozokilometrów (który w pewnym sensie jest bez sensu, mówiłem już gdzieś)? Pytanie tylko, jak z tymi wozokilometrami w praktyce, skoro widziałem bulwę-solo #2250 jako wagon służbowy w ostatni wtorek aż dwukrotnie (i to w tym samym kierunku, najpierw po 10 - pełny, potem przed 13 - pusty). W ogóle to nie bulwy powinny być solo (jeżeli już) - drugi wagon się marnuje.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: kuba_łódź »

Jeżeli doczepa jest rozbita czy uległa jakiejś poważniejszej awarii, to czemu wagon prowadzący nie może jeździć solo ? A problemy z hamowaniem solówek są spowodowane raczej rewelacyjnym stanem łódzkich Konstali - tylko u nas te tramwaje gubią silniki i różne elementy konstrukcyjne wózków. W GOP-ie solówek jeździ masa i jakoś nie słyszy się o wypadkach spowodowanych niewyhamowaniem wagonu.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mig »

TramMomentyStudenta pisze:Przerzucając w odpowiednie miejsce dyskusję o taborze dwuwagonowym na linii 7, rzeczywiście, to prawda, że argumenty o braku taboru są śmieszne. Jedyne, czego (a raczej kogo) brakuje, to rąk do pracy. I może prędzej dlatego nie myśli się raczej o wysokich częstotliwościach na liniach 4, 7 i 16. Ale brak taboru? Niestety nic bardziej mylnego. Po 16 w zajezdni Chocianowice stoi naprawdę dużo składów. Przeważnie po dwa wagony z grupy M8C oraz masa Konstali. W takim razie może tłumaczą się limitem wozokilometrów (który w pewnym sensie jest bez sensu, mówiłem już gdzieś)? Pytanie tylko, jak z tymi wozokilometrami w praktyce, skoro widziałem bulwę-solo #2250 jako wagon służbowy w ostatni wtorek aż dwukrotnie (i to w tym samym kierunku, najpierw po 10 - pełny, potem przed 13 - pusty). W ogóle to nie bulwy powinny być solo (jeżeli już) - drugi wagon się marnuje.
Brakuje to przede wszystkim pieniędzy. Nie dajcie się nabrać na medialne manipulacje ekipy z Piotrkowskiej 104.

Co do wagonu oznaczonego jako służbowy, jaki to według Ciebie ma związek z wozokilometrami? Przejazdu technicznego nie wolno robić?
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

A konsekwencją braku pieniędzy jest TAKŻE brak rąk do pracy.
Akurat przejazd służbowy nie zawsze jest równy przejazdowi technicznemu, grupa ludzi we wtorek jechała tą solówką po 10 i nawet mam na to świadków, a mianowicie koleżanki-studentki z mojego kierunku (niestety na Forum nie zarejestrowane). Praktycznie wszystkie miejsca siedzące były pozajmowane. A służbówki, jak jeżdżą, to nabijają chyba statystyki wozokilometrów (nie jestem pewien, jak to wygląda w aspekcie prawnym i technicznym, proszę mnie zweryfikować).
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kpc21 »

No ale jakby nie ten przejazd służbowy, to trzeba by wynająć jakiś autokar, czy coś, żeby tych samych ludzi przewieźć (piszesz, że Konstal był pełny). Zapewne był on niezbędny do świadczenia usług przez MPK, no bo musieli jakoś przemieścić skądś dokądś grupę pracowników.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Na pewno takie przejazdy byłyby o wiele bardziej zasadne, gdyby nie problemy z taborem (nie tylko z brakami, lecz głównie z tym, co jest). I z bezmyślnym limitem wozokilometrów.
Miejmy nadzieję, że miną te trzy-cztery lata i będzie już po kłopotach z naszą komunikacją miejską. Będzie tabor, będą remonty torowisk, będzie wszystko. I tym optymistycznym akcentem kończę na dziś.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mig »

TramMomentyStudenta pisze:Akurat przejazd służbowy nie zawsze jest równy przejazdowi technicznemu, grupa ludzi we wtorek jechała tą solówką po 10 i nawet mam na to świadków, a mianowicie koleżanki-studentki z mojego kierunku (niestety na Forum nie zarejestrowane). Praktycznie wszystkie miejsca siedzące były pozajmowane. A służbówki, jak jeżdżą, to nabijają chyba statystyki wozokilometrów (nie jestem pewien, jak to wygląda w aspekcie prawnym i technicznym, proszę mnie zweryfikować).
Straszne po prostu. Sugerujesz, że ten wagon woził za darmo pracowników MPK chcących pojeździć sobie bez celu? Pudło, to nie były żadne regularne przewozy na zlecenie miasta i nie korzystają z limitu wzkm. Przejazdy techniczne po prostu, a nie przewożenie ludzi z punktu A do punktu B. Daruj sobie ten populizm.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kuba »

Co do przejazdów służbowych MPK to nie ma to nic do limitów wozokilometrów. Czasem widać np. autobus służbowy, który przewozi orkiestrę MPK. Może tutaj z tramwajem też jakiś wewnętrzny przejazd był... Podobnie nie wlicza się linii pracowniczych "P", bo to wewnętrzna sprawa MPK jako pracodawcy.

Natomiast co do apelu motorniczych, aby na "7" przywrócić składy dwuwagonowe to jest to śmieszne. Jak nie umieją hamować solówkami to niech się doszkolą. Przede wszystkim przy trudnych warunkach trzeba wolniej jeździć. Można hamować pulsacyjnie, sypnąć piaskiem... (nie wiem, nie znam się tak dokładnie). Miasto nie będzie wysyłać dwuskładów, aby woziły powietrze, bo MPK ma takie zachcianki. Poza tym linie solówkowe są o tyle dobre, że właśnie w przypadku awarii drugiego wagonu nie trzeba odstawiać całego składu, tylko można tymczasowo pierwszy wagon puścić w miasto.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mig »

Kuba pisze:Może tutaj z tramwajem też jakiś wewnętrzny przejazd był...
Doroczny przegląd tras pod kątem stanu infrastruktury, organizacji ruchu, ustawień sygnalizacji itp. Mieli go zrobić na pieszo, albo wynajętym autobusem? :lol:
Kuba pisze:Natomiast co do apelu motorniczych, aby na "7" przywrócić składy dwuwagonowe to jest to śmieszne. Jak nie umieją hamować solówkami to niech się doszkolą. Przede wszystkim przy trudnych warunkach trzeba wolniej jeździć. Można hamować pulsacyjnie, sypnąć piaskiem... (nie wiem, nie znam się tak dokładnie). Miasto nie będzie wysyłać dwuskładów, aby woziły powietrze, bo MPK ma takie zachcianki. Poza tym linie solówkowe są o tyle dobre, że właśnie w przypadku awarii drugiego wagonu nie trzeba odstawiać całego składu, tylko można tymczasowo pierwszy wagon puścić w miasto.
Szkoda, że nie pomyślano o robieniu Woltanów pod solówki, mielibyśmy mniejsze tramwaje z piasecznicami. Na innych sieciach (np. GOP) solówki jeżdżą w większej skali niż te nasze 5 brygad w robocze i jakoś sobie radzą.
igor
Sympatyk forum
Posty: 505
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: igor »

Swoją drogą mam wrażenie, że ostatnio obłożenia 7 są znacznie lepsze - choć ciężko się temu dziwić przy takcie 24 min na Kozinach... Dodatkowo wszyscy są skompresowani w jednym wagonie.Ale w godzinach szczytu między Legionów na Tatrzańską o ile z przodu nie jedzie 3 to potrafi być całkiem tłoczno.

Z czego wynika problem z hamowaniem solówek?
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

mig pisze:
Kuba pisze:Może tutaj z tramwajem też jakiś wewnętrzny przejazd był...
Doroczny przegląd tras pod kątem stanu infrastruktury, organizacji ruchu, ustawień sygnalizacji itp. Mieli go zrobić na pieszo, albo wynajętym autobusem? :lol:
Kuba pisze:Natomiast co do apelu motorniczych, aby na "7" przywrócić składy dwuwagonowe to jest to śmieszne. Jak nie umieją hamować solówkami to niech się doszkolą. Przede wszystkim przy trudnych warunkach trzeba wolniej jeździć. Można hamować pulsacyjnie, sypnąć piaskiem... (nie wiem, nie znam się tak dokładnie). Miasto nie będzie wysyłać dwuskładów, aby woziły powietrze, bo MPK ma takie zachcianki. Poza tym linie solówkowe są o tyle dobre, że właśnie w przypadku awarii drugiego wagonu nie trzeba odstawiać całego składu, tylko można tymczasowo pierwszy wagon puścić w miasto.
Szkoda, że nie pomyślano o robieniu Woltanów pod solówki, mielibyśmy mniejsze tramwaje z piasecznicami. Na innych sieciach (np. GOP) solówki jeżdżą w większej skali niż te nasze 5 brygad w robocze i jakoś sobie radzą.
Tu zdecydowanie racja, że nie pomyślano o robieniu Woltanów pod solówki. Drugi wagon zresztą od zewnątrz ma chyba nawet taki sam wygląd, jak pierwszy. Brakuje wyłącznie kabiny. :( Co więcej... nie brakuje (w tych najnowszych) tylnego wyświetlacza w pierwszym wagonie. Zresztą na tym wyświetlaczu niestety nie oszczędzają. Jadę 17 i widzę, że są składy, w których tylny wyświetlacz jest stosowany też w pierwszym wagonie pomimo, że to jest skład. Bez sensu, no nie? To tak abstrahując.

Jeśli 7 ma jeździć co 24 minuty, to niech lepiej te składy dwuwagonowe będą. O drobiazgach pisałem przed chwilą w zupełnie innym miejscu. Jak solówki, to niech chociaż będzie częstotliwość 15-18 minut, ale na taką częstotliwość na pewno dziś MPK nie pozwoli, już gdzieś mówiłem, że brakuje pieniędzy, a przez to i rąk do pracy.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: kuba_łódź »

Woltan kiedyś pojawił się solo na N9, no ale w nocy to nie miało znaczenia, a w dzień zajezdnie pełne stojących doczep raczej nie wchodzą w grę.

Teoretycznie do rozpięcia nadaje się pierwsza łódzka bulwa 2517+2518, ma zbulwione obie ściany obu wagonów, jak i również kabiny w obu wagonach. Jedyne, co mogłoby stać na przeszkodzie, to jakieś bariery techniczne.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Jordi »

Tylko przy składach na 7 prawdopodobnie wrócą solówki na ewidentnie o wiele bardziej popularnej 1, gdzie po południu ludzie się "kisili". Nawet przy dwuskładach zazwyczaj sporo osób stoi na Kilińskiego przy Fabrycznej.

Nie wiem jak na Telefonicznej, ale w robocze na Chocianowicach to stoi góra kilkanaście wagonów (nie składów) z czego większość to Konstale, poza tym ten zabytek zerówkowy, czasem 1-2 M8C(N). Czyli faktycznie przynajmniej tam tego taboru jest prawie na styk na dzisiejsze rozkłady.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

Nie no na 1 muszą być składy ta linia na początku (po zakończeniu remontu) nie była zbyt popularna, ale moim zdaniem jest coraz lepiej.
Kiedys przy Eksocu widywałem prawie pusty wagon linii 1, a teraz skład i jest sporo osób.

Gdyby jeszcze zakazać lewoskrętu z Kilińskiego w Piłsudskiego to tramwaj by był bezkonkurencyjny czasowo.
ODPOWIEDZ