Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kpc21 »

Ale to absurd żeby niskopodłogowe wagony stały w rezerwie, bo na kursie niskopodłogowym koniecznie musi być niskopodłogowiec. W ten sposób nie będą one wyjeżdżać na miasto (poza rzadkimi przypadkami) i mieszkańcy będą mieć gorszą ofertę komunikacji miejskiej, niż by mieć mogli.

One wszystkie powinny wyjeżdżać, a w rezerwie niech będą najgorsze konstalzłomy. Ewentualnie jeśli to rezerwa stacjonująca na pętli, to najgorsze co tylko ma wyświetlacz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SCEL
Stały bywalec
Posty: 280
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: SCEL »

Powiem inaczej w rozkładzie nie powinny być ujęte wszystkie niskopodłogowe pojazdy ale wszystkie powinny wyjeżdżać na miasto. W razie awarii takiego oznaczonego w rozkładzie podmieniany jest ten pozarozkładowy na Konstala, a niskopodłogowy wskakuje na rozkład niskopodłogowy. Też nie rozumiem niechęci MPK do wysyłania GT8N na linie miejskie.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

SCEL pisze:Powiem inaczej w rozkładzie nie powinny być ujęte wszystkie niskopodłogowe pojazdy ale wszystkie powinny wyjeżdżać na miasto.
Ale jeśli nie będą ujęte, to ci, którzy najbardziej potrzebują niskopodłogowców, to musieliby dzwonić do motorniczych, aby sprawdzić, który kurs jest w danym dniu niskopodłogowy. Obecnie jedynymi liniami o 99,9% gwarancji wystąpienia tramwaju niskopodłogowego jest 10AB i 11B, bo z dwunastkami to też bywa różnie. Chyba, że położymy nacisk na słowo wszystkie, bo rzeczywiście samych gwarantowanych kursów niskopodłogowych na liniach innych niż 10AB i 11B nie musimy wklepywać w rozkład w dużych ilościach (powiedzmy, ze 3-4 kursy gwarantowane to świat), i wtedy formalnie można wypuścić wszystkie dostępne niskopodłogowce na kursy, które nie są oznaczone. I niekoniecznie na te linie, tylko np. na 1, 2, 3, 7, 41.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

Gdyby każdy kurs niskopodłogowy miał być oznaczony w rozkładzie to albo musielibyśmy mieć współczynnik sprawności >95% albo trzymać nadwyżkę ponad ustalony poziom w zajezdni. Pierwsze jest nierealne, drugie głupie.
Jedynym rozsądnym wyjściem jest założenie sobie minimalnego poziomu sprawności (gdzieś koło 80%) i wpisanie takiej liczby niskich kursów w rozkład i wrzucenie wszystkich wagonów "nadwyżki" na czarne kursy. Jeśli jakiś się zepsuje, ewentualnie zajezdnia będzie miała gorszy dzień i nie będzie miała dość tramwajów, trudno, wyjedzie konstal (potrzebujący sprawdzą sobie w telefonie), ale w zamian za to w przypadku nadwyżki ponad plan na mieście znajdą się wszystkie możliwe niskacze.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kpc21 »

Na tak zwanym Zachodzie pasażerów informuje się nawet o odwołaniach konkretnych kursów komunikacji miejskiej z powodu braków kadrowych. U nas - udaje się, że te kursy się odbywają.

W takiej sytuacji, że za niskopodłogowca wyjeżdża wysoki tramwaj z rezerwy, można by po prostu podawać komunikat o utrudnieniu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

Dokładnie. I za brak takiego kursu osoba niepełnosprawna powinna mieć możliwość zarządania zwrotu pieniędzy za taksówkę od ZDiT.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mig »

px33 pisze:Jedynym rozsądnym wyjściem jest założenie sobie minimalnego poziomu sprawności (gdzieś koło 80%) i wpisanie takiej liczby niskich kursów w rozkład i wrzucenie wszystkich wagonów "nadwyżki" na czarne kursy. Jeśli jakiś się zepsuje, ewentualnie zajezdnia będzie miała gorszy dzień i nie będzie miała dość tramwajów, trudno, wyjedzie konstal (potrzebujący sprawdzą sobie w telefonie), ale w zamian za to w przypadku nadwyżki ponad plan na mieście znajdą się wszystkie możliwe niskacze.
Ale przecież tak właśnie jest. Wszystkie sprawne M8CN są wysyłane obecnie w miasto. Dziś zgodnie z obsadą na 15 jeździ 7 z nich czyli wszystko co mają na tej linii Chocianowice. 5 z nich jest "na czerwono". To, że na rozkładzie dla pasażera prezentowana jest tylko część z nich, to nie znaczy, że nie mają przydziału. Jak zwykle bijecie pianę o nic.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

No i bardzo dobrze. Ale kolega TramMomentyStudenta chyba chciałby żeby niskopodłogowce pojawiały się tylko na pracach "czerwonych".
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Nie, powiedziałem bardziej w tym sensie, że jakieś muszą być gwarantowane, powiedzmy, że z 8 M8CNów 4-5 wyjedzie na gwarantowane. Tak jak napisał @mig (nie wiem, czy dobre oznaczenie stosuję, proszę kontrolować), czyli, że 5 kursów oznaczonych jest na linii 15, a i tak wszystkie lub prawie wszystkie jeżdżą, jest właściwym podejściem miasta do tramwajów niskopodłogowych. I kropka.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

mig pisze: To, że na rozkładzie dla pasażera prezentowana jest tylko część z nich, to nie znaczy, że nie mają przydziału. Jak zwykle bijecie pianę o nic.
Powiedz mi po co oznacza się kursy niskopodłogowe na rozkładzie? Bo ja chyba czegoś nie rozumiem to prosze o oświecenie
TramMomentyStudenta pisze:Nie, powiedziałem bardziej w tym sensie, że jakieś muszą być gwarantowane, powiedzmy, że z 8 M8CNów 4-5 wyjedzie na gwarantowane. Tak jak napisał @mig (nie wiem, czy dobre oznaczenie stosuję, proszę kontrolować), czyli, że 5 kursów oznaczonych jest na linii 15, a i tak wszystkie lub prawie wszystkie jeżdżą, jest właściwym podejściem miasta do tramwajów niskopodłogowych. I kropka.
To samo pytanie - po co oznacza się kursy niskopodłogowe na rozkładach?
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

TramMomentyStudenta pisze:
jeśli nie będą ujęte, to ci, którzy najbardziej potrzebują niskopodłogowców, to musieliby dzwonić do motorniczych, aby sprawdzić, który kurs jest w danym dniu niskopodłogowy.
pisze: Oto jest odpowiedź na pytanie. Jedna z możliwych.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

TramMomentyStudenta pisze: jeśli nie będą ujęte, to ci, którzy najbardziej potrzebują niskopodłogowców, to musieliby dzwonić do motorniczych, aby sprawdzić, który kurs jest w danym dniu niskopodłogowy.
No tak, czyli z jednej strony podajesz, ze powinny być tramwaje niskopodłogowe oznaczone na rozkładzie, a z drugiej piszesz:
"Tak jak napisał @mig [...] czyli, że 5 kursów oznaczonych jest na linii 15, a i tak wszystkie lub prawie wszystkie jeżdżą, jest właściwym podejściem miasta do tramwajów niskopodłogowych. I kropka."

Skąd przeciętny pasażer ma wiedzieć, że wszystkie lub prawie wszystkie kursy (a tak naprawdę max 7 na 12 brygad) są z niską podłogą jeśli na rozkładzie nie ma takiej informacji? Sam piszesz, ze dzwonienie nie ma sensu.

Ciągle nie widzę sensu 5 M8CN na rozkładzie 15. Albo trzeba zaznaczyć w rozkładzie te dodatkowe M8CN i zrobić kurs gwarantowany co 24min albo dać te tramwaje na linię 1, gdzie już 5 sztuk M8CN starczy na niską podłogę co 24min (9 brygad).
A obecnie zaznaczono 5 M8CN na rozkładzie + reszta poza rozkładem, ale ta potrzebująca osoba o tym nie wie, czyli jej nic te kursy nie dają.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

Nie można zaznaczyć 7 kursów mając 8 tramwajów bo zajezdnia nijak nie wyrobi z zapewnieniem takiej liczby tramwajów na co dzień (dążmy jednak do tego żeby czerwone kursy były w miarę gwarantowane).

A potrzebujący może sobie sprawdzić w aplikacji (szkoda że cały czas nie udało się włączyć tej opcji z piktogramem dla niskopodłogowców)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

px33 pisze:Nie można zaznaczyć 7 kursów mając 8 tramwajów bo zajezdnia nijak nie wyrobi z zapewnieniem takiej liczby tramwajów na co dzień (dążmy jednak do tego żeby czerwone kursy były w miarę gwarantowane).
To trzeba było póki co wysłać M8CN na linie 1 i by był gwarantowany tramwaj co 24 min w tygodniu. Od kilku lat na 15 nie ma niskopodłogowych pojazdów, więc nikt też by nie powiedział, że zabrano mu tramwaj niskopodłogowy.

Poza tym tak się staracie, a w weekend zamiast zapewnić sensowna ilość niskiej podłogi na linii 15 to wysyłacie też na linię 14 w efekcie na linii 15 w niedzielę trzeba czekać 40min a czasem 1h, a mieszkaniec Retkini musi pamiętać, ze trzeba wsiadać w tramwaj w godzinach parzystych, bo w nieparzyste tylko Konstal. Przecież obecny pomysł jest po prostu bez sensu z punktu widzenia osoby niepełnosprawnej czy starszej. Mam dziadka, który mógłby jeździć linią 15 po tych zmianach,ale ta częstotliwość niskiej podłogi go nie zachęca, więc dalej będzie brał taksówkę. I nie nie jest to jakiś zmyślony dziadek. Oczywiście można miec w czterech literach seniorów, bo i tak jeżdzą za darmo, ale z tego co wiem to zbiorkom jest dla ludzi, a nie dla samego faktu istnienia.

Po prostu do złych linii przydzielono M8CN. Trzeba było dać:
1 5 M8CN pon-pt co da co 24min niską podłogę
1 5 M8CN sob-nie co da co 20 min niską podłogę

Wtedy pasażerowie linii 1 by mieli gwarantowany tramwaj z niską podłogą. Żeby nie było nie jeżdżę zbiorkomem i mieszkam na Widzewie, więc jestem obiektywny.
A potrzebujący może sobie sprawdzić w aplikacji (szkoda że cały czas nie udało się włączyć tej opcji z piktogramem dla niskopodłogowców)
Tylko, że bardzo często tabor niskopodłogowy jest ważny dla osób starszych, a nie młodych. Większość osób starszych nie umie obsługiwać smartfonu i jedynie co to potrafi wyczytać rozkład. Natomiast dla młodej osoby to raczej bez różnicy czy jedzie M8CN czy Konstal.
Z resztą sam nie mam pojęcia z jakiej aplikacji skorzystać by się o tym dowiedzieć. MPK jej nie reklamuje, ZDiT też nie.
LUAKAS22
Bywalec
Posty: 247
Rejestracja: czw 18:29, 10 mar 2011
Lokalizacja: H A A P Y LoDz

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: LUAKAS22 »

Jaki jest u nas problem, że nie może być tak jak w innych miastach z oznaczeniem pojazdów niskopodłogowych w aplikacji i na tablicy odjazdów?
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Dobra. Bo @mig nas próbował uspokoić. Wszyscy mamy rację, ale ta nasza dyskusja sprowadza się do jednego: promujmy komunikację miejską, to ludzie nie będą jeździli samochodami, tylko autobusem i tramwajem, a MPK będzie miało więcej pieniędzy na tabor niskopodłogowy, przy tym seniorzy i inni potrzebujący będą mogli też sprawnie dostać się komunikacją miejską. JASNE?
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mig »

nowy1212 pisze:
mig pisze: To, że na rozkładzie dla pasażera prezentowana jest tylko część z nich, to nie znaczy, że nie mają przydziału. Jak zwykle bijecie pianę o nic.
Powiedz mi po co oznacza się kursy niskopodłogowe na rozkładzie? Bo ja chyba czegoś nie rozumiem to prosze o oświecenie
Nie będę tłumaczył nikomu takich oczywistości na forum poświęconym tematyce komunikacyjnej.

Gdyby zaznaczyć wszystkie istniejące M8CN w rozkładzie dla pasażera zaraz byłyby lamenty, pewnie także z Twojej strony, że miał być niskopodłogowiec, a przyjechał Konstal...

Zamiast bić pianę cieszmy się, że na sieci tramwajowej mamy o wiele większy zasięg niskiej podłogi.
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: hax »

ZTM Poznań stosuje przy oznaczeniu kursu niskopodłogowego dopisek "z wyjątkiem sytuacji awaryjnych" - może warto i u nas wprowadzić taki zapis?
Podpis.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

mig pisze: Nie będę tłumaczył nikomu takich oczywistości na forum poświęconym tematyce komunikacyjnej.

Gdyby zaznaczyć wszystkie istniejące M8CN w rozkładzie dla pasażera zaraz byłyby lamenty, pewnie także z Twojej strony, że miał być niskopodłogowiec, a przyjechał Konstal...

Zamiast bić pianę cieszmy się, że na sieci tramwajowej mamy o wiele większy zasięg niskiej podłogi.
Ale z czego się cieszyć? Kurde jak czytam takie wypowiedzi to już doskonale wiem czemu zbiorkom to dno i lepiej nie będzie, bo bezsensowne wręcz kretynskie decyzje, które nic nie daja są uznawane za dobre.
Trzeba było dać na linie 1 I byłoby idealnie o czym pisałem wyżej.

Coz pozostaje napisać do Maciej Sobieraj bo on teraz może mieć jakiś większy wpływ, a mówi zwykle z sensem.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Jordi »

Na 1 w weekendy to marnowanie taboru. Tam 1 wagon Konstala zwykle starczy, a docelowo maks coś jak 3-członowy Swing.

M8CN w weekendy powinny kursować na liniach typu 2,3,6,8,9,13,15.

Mnie tam tylko ta 14 irytuje. Wolałbym w weekendy na 13 na przykład. Też obsłuży rejon bez niskiej podłogi i to sporo większy niż 14, gdzie 3/4 trasy jedzie z fullniską 10... Naprawdę nie wiem czy ktoś w tym ZDiT zakochany jest w tej 14, albo jego rodzina nią jeździ i dlatego wali tam wolne tramy w niską wstawką :roll:
ODPOWIEDZ