Planowa obsada linii - dyskusja
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Ale to absurd żeby niskopodłogowe wagony stały w rezerwie, bo na kursie niskopodłogowym koniecznie musi być niskopodłogowiec. W ten sposób nie będą one wyjeżdżać na miasto (poza rzadkimi przypadkami) i mieszkańcy będą mieć gorszą ofertę komunikacji miejskiej, niż by mieć mogli.
One wszystkie powinny wyjeżdżać, a w rezerwie niech będą najgorsze konstalzłomy. Ewentualnie jeśli to rezerwa stacjonująca na pętli, to najgorsze co tylko ma wyświetlacz.
One wszystkie powinny wyjeżdżać, a w rezerwie niech będą najgorsze konstalzłomy. Ewentualnie jeśli to rezerwa stacjonująca na pętli, to najgorsze co tylko ma wyświetlacz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Powiem inaczej w rozkładzie nie powinny być ujęte wszystkie niskopodłogowe pojazdy ale wszystkie powinny wyjeżdżać na miasto. W razie awarii takiego oznaczonego w rozkładzie podmieniany jest ten pozarozkładowy na Konstala, a niskopodłogowy wskakuje na rozkład niskopodłogowy. Też nie rozumiem niechęci MPK do wysyłania GT8N na linie miejskie.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Ale jeśli nie będą ujęte, to ci, którzy najbardziej potrzebują niskopodłogowców, to musieliby dzwonić do motorniczych, aby sprawdzić, który kurs jest w danym dniu niskopodłogowy. Obecnie jedynymi liniami o 99,9% gwarancji wystąpienia tramwaju niskopodłogowego jest 10AB i 11B, bo z dwunastkami to też bywa różnie. Chyba, że położymy nacisk na słowo wszystkie, bo rzeczywiście samych gwarantowanych kursów niskopodłogowych na liniach innych niż 10AB i 11B nie musimy wklepywać w rozkład w dużych ilościach (powiedzmy, ze 3-4 kursy gwarantowane to świat), i wtedy formalnie można wypuścić wszystkie dostępne niskopodłogowce na kursy, które nie są oznaczone. I niekoniecznie na te linie, tylko np. na 1, 2, 3, 7, 41.SCEL pisze:Powiem inaczej w rozkładzie nie powinny być ujęte wszystkie niskopodłogowe pojazdy ale wszystkie powinny wyjeżdżać na miasto.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Gdyby każdy kurs niskopodłogowy miał być oznaczony w rozkładzie to albo musielibyśmy mieć współczynnik sprawności >95% albo trzymać nadwyżkę ponad ustalony poziom w zajezdni. Pierwsze jest nierealne, drugie głupie.
Jedynym rozsądnym wyjściem jest założenie sobie minimalnego poziomu sprawności (gdzieś koło 80%) i wpisanie takiej liczby niskich kursów w rozkład i wrzucenie wszystkich wagonów "nadwyżki" na czarne kursy. Jeśli jakiś się zepsuje, ewentualnie zajezdnia będzie miała gorszy dzień i nie będzie miała dość tramwajów, trudno, wyjedzie konstal (potrzebujący sprawdzą sobie w telefonie), ale w zamian za to w przypadku nadwyżki ponad plan na mieście znajdą się wszystkie możliwe niskacze.
Jedynym rozsądnym wyjściem jest założenie sobie minimalnego poziomu sprawności (gdzieś koło 80%) i wpisanie takiej liczby niskich kursów w rozkład i wrzucenie wszystkich wagonów "nadwyżki" na czarne kursy. Jeśli jakiś się zepsuje, ewentualnie zajezdnia będzie miała gorszy dzień i nie będzie miała dość tramwajów, trudno, wyjedzie konstal (potrzebujący sprawdzą sobie w telefonie), ale w zamian za to w przypadku nadwyżki ponad plan na mieście znajdą się wszystkie możliwe niskacze.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Na tak zwanym Zachodzie pasażerów informuje się nawet o odwołaniach konkretnych kursów komunikacji miejskiej z powodu braków kadrowych. U nas - udaje się, że te kursy się odbywają.
W takiej sytuacji, że za niskopodłogowca wyjeżdża wysoki tramwaj z rezerwy, można by po prostu podawać komunikat o utrudnieniu.
W takiej sytuacji, że za niskopodłogowca wyjeżdża wysoki tramwaj z rezerwy, można by po prostu podawać komunikat o utrudnieniu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Dokładnie. I za brak takiego kursu osoba niepełnosprawna powinna mieć możliwość zarządania zwrotu pieniędzy za taksówkę od ZDiT.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Ale przecież tak właśnie jest. Wszystkie sprawne M8CN są wysyłane obecnie w miasto. Dziś zgodnie z obsadą na 15 jeździ 7 z nich czyli wszystko co mają na tej linii Chocianowice. 5 z nich jest "na czerwono". To, że na rozkładzie dla pasażera prezentowana jest tylko część z nich, to nie znaczy, że nie mają przydziału. Jak zwykle bijecie pianę o nic.px33 pisze:Jedynym rozsądnym wyjściem jest założenie sobie minimalnego poziomu sprawności (gdzieś koło 80%) i wpisanie takiej liczby niskich kursów w rozkład i wrzucenie wszystkich wagonów "nadwyżki" na czarne kursy. Jeśli jakiś się zepsuje, ewentualnie zajezdnia będzie miała gorszy dzień i nie będzie miała dość tramwajów, trudno, wyjedzie konstal (potrzebujący sprawdzą sobie w telefonie), ale w zamian za to w przypadku nadwyżki ponad plan na mieście znajdą się wszystkie możliwe niskacze.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
No i bardzo dobrze. Ale kolega TramMomentyStudenta chyba chciałby żeby niskopodłogowce pojawiały się tylko na pracach "czerwonych".
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Nie, powiedziałem bardziej w tym sensie, że jakieś muszą być gwarantowane, powiedzmy, że z 8 M8CNów 4-5 wyjedzie na gwarantowane. Tak jak napisał @mig (nie wiem, czy dobre oznaczenie stosuję, proszę kontrolować), czyli, że 5 kursów oznaczonych jest na linii 15, a i tak wszystkie lub prawie wszystkie jeżdżą, jest właściwym podejściem miasta do tramwajów niskopodłogowych. I kropka.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Powiedz mi po co oznacza się kursy niskopodłogowe na rozkładzie? Bo ja chyba czegoś nie rozumiem to prosze o oświeceniemig pisze: To, że na rozkładzie dla pasażera prezentowana jest tylko część z nich, to nie znaczy, że nie mają przydziału. Jak zwykle bijecie pianę o nic.
To samo pytanie - po co oznacza się kursy niskopodłogowe na rozkładach?TramMomentyStudenta pisze:Nie, powiedziałem bardziej w tym sensie, że jakieś muszą być gwarantowane, powiedzmy, że z 8 M8CNów 4-5 wyjedzie na gwarantowane. Tak jak napisał @mig (nie wiem, czy dobre oznaczenie stosuję, proszę kontrolować), czyli, że 5 kursów oznaczonych jest na linii 15, a i tak wszystkie lub prawie wszystkie jeżdżą, jest właściwym podejściem miasta do tramwajów niskopodłogowych. I kropka.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
TramMomentyStudenta pisze:
jeśli nie będą ujęte, to ci, którzy najbardziej potrzebują niskopodłogowców, to musieliby dzwonić do motorniczych, aby sprawdzić, który kurs jest w danym dniu niskopodłogowy.
pisze: Oto jest odpowiedź na pytanie. Jedna z możliwych.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
No tak, czyli z jednej strony podajesz, ze powinny być tramwaje niskopodłogowe oznaczone na rozkładzie, a z drugiej piszesz:TramMomentyStudenta pisze: jeśli nie będą ujęte, to ci, którzy najbardziej potrzebują niskopodłogowców, to musieliby dzwonić do motorniczych, aby sprawdzić, który kurs jest w danym dniu niskopodłogowy.
"Tak jak napisał @mig [...] czyli, że 5 kursów oznaczonych jest na linii 15, a i tak wszystkie lub prawie wszystkie jeżdżą, jest właściwym podejściem miasta do tramwajów niskopodłogowych. I kropka."
Skąd przeciętny pasażer ma wiedzieć, że wszystkie lub prawie wszystkie kursy (a tak naprawdę max 7 na 12 brygad) są z niską podłogą jeśli na rozkładzie nie ma takiej informacji? Sam piszesz, ze dzwonienie nie ma sensu.
Ciągle nie widzę sensu 5 M8CN na rozkładzie 15. Albo trzeba zaznaczyć w rozkładzie te dodatkowe M8CN i zrobić kurs gwarantowany co 24min albo dać te tramwaje na linię 1, gdzie już 5 sztuk M8CN starczy na niską podłogę co 24min (9 brygad).
A obecnie zaznaczono 5 M8CN na rozkładzie + reszta poza rozkładem, ale ta potrzebująca osoba o tym nie wie, czyli jej nic te kursy nie dają.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Nie można zaznaczyć 7 kursów mając 8 tramwajów bo zajezdnia nijak nie wyrobi z zapewnieniem takiej liczby tramwajów na co dzień (dążmy jednak do tego żeby czerwone kursy były w miarę gwarantowane).
A potrzebujący może sobie sprawdzić w aplikacji (szkoda że cały czas nie udało się włączyć tej opcji z piktogramem dla niskopodłogowców)
A potrzebujący może sobie sprawdzić w aplikacji (szkoda że cały czas nie udało się włączyć tej opcji z piktogramem dla niskopodłogowców)
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
To trzeba było póki co wysłać M8CN na linie 1 i by był gwarantowany tramwaj co 24 min w tygodniu. Od kilku lat na 15 nie ma niskopodłogowych pojazdów, więc nikt też by nie powiedział, że zabrano mu tramwaj niskopodłogowy.px33 pisze:Nie można zaznaczyć 7 kursów mając 8 tramwajów bo zajezdnia nijak nie wyrobi z zapewnieniem takiej liczby tramwajów na co dzień (dążmy jednak do tego żeby czerwone kursy były w miarę gwarantowane).
Poza tym tak się staracie, a w weekend zamiast zapewnić sensowna ilość niskiej podłogi na linii 15 to wysyłacie też na linię 14 w efekcie na linii 15 w niedzielę trzeba czekać 40min a czasem 1h, a mieszkaniec Retkini musi pamiętać, ze trzeba wsiadać w tramwaj w godzinach parzystych, bo w nieparzyste tylko Konstal. Przecież obecny pomysł jest po prostu bez sensu z punktu widzenia osoby niepełnosprawnej czy starszej. Mam dziadka, który mógłby jeździć linią 15 po tych zmianach,ale ta częstotliwość niskiej podłogi go nie zachęca, więc dalej będzie brał taksówkę. I nie nie jest to jakiś zmyślony dziadek. Oczywiście można miec w czterech literach seniorów, bo i tak jeżdzą za darmo, ale z tego co wiem to zbiorkom jest dla ludzi, a nie dla samego faktu istnienia.
Po prostu do złych linii przydzielono M8CN. Trzeba było dać:
1 5 M8CN pon-pt co da co 24min niską podłogę
1 5 M8CN sob-nie co da co 20 min niską podłogę
Wtedy pasażerowie linii 1 by mieli gwarantowany tramwaj z niską podłogą. Żeby nie było nie jeżdżę zbiorkomem i mieszkam na Widzewie, więc jestem obiektywny.
Tylko, że bardzo często tabor niskopodłogowy jest ważny dla osób starszych, a nie młodych. Większość osób starszych nie umie obsługiwać smartfonu i jedynie co to potrafi wyczytać rozkład. Natomiast dla młodej osoby to raczej bez różnicy czy jedzie M8CN czy Konstal.A potrzebujący może sobie sprawdzić w aplikacji (szkoda że cały czas nie udało się włączyć tej opcji z piktogramem dla niskopodłogowców)
Z resztą sam nie mam pojęcia z jakiej aplikacji skorzystać by się o tym dowiedzieć. MPK jej nie reklamuje, ZDiT też nie.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Jaki jest u nas problem, że nie może być tak jak w innych miastach z oznaczeniem pojazdów niskopodłogowych w aplikacji i na tablicy odjazdów?
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Dobra. Bo @mig nas próbował uspokoić. Wszyscy mamy rację, ale ta nasza dyskusja sprowadza się do jednego: promujmy komunikację miejską, to ludzie nie będą jeździli samochodami, tylko autobusem i tramwajem, a MPK będzie miało więcej pieniędzy na tabor niskopodłogowy, przy tym seniorzy i inni potrzebujący będą mogli też sprawnie dostać się komunikacją miejską. JASNE?
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Nie będę tłumaczył nikomu takich oczywistości na forum poświęconym tematyce komunikacyjnej.nowy1212 pisze:Powiedz mi po co oznacza się kursy niskopodłogowe na rozkładzie? Bo ja chyba czegoś nie rozumiem to prosze o oświeceniemig pisze: To, że na rozkładzie dla pasażera prezentowana jest tylko część z nich, to nie znaczy, że nie mają przydziału. Jak zwykle bijecie pianę o nic.
Gdyby zaznaczyć wszystkie istniejące M8CN w rozkładzie dla pasażera zaraz byłyby lamenty, pewnie także z Twojej strony, że miał być niskopodłogowiec, a przyjechał Konstal...
Zamiast bić pianę cieszmy się, że na sieci tramwajowej mamy o wiele większy zasięg niskiej podłogi.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
ZTM Poznań stosuje przy oznaczeniu kursu niskopodłogowego dopisek "z wyjątkiem sytuacji awaryjnych" - może warto i u nas wprowadzić taki zapis?
Podpis.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Ale z czego się cieszyć? Kurde jak czytam takie wypowiedzi to już doskonale wiem czemu zbiorkom to dno i lepiej nie będzie, bo bezsensowne wręcz kretynskie decyzje, które nic nie daja są uznawane za dobre.mig pisze: Nie będę tłumaczył nikomu takich oczywistości na forum poświęconym tematyce komunikacyjnej.
Gdyby zaznaczyć wszystkie istniejące M8CN w rozkładzie dla pasażera zaraz byłyby lamenty, pewnie także z Twojej strony, że miał być niskopodłogowiec, a przyjechał Konstal...
Zamiast bić pianę cieszmy się, że na sieci tramwajowej mamy o wiele większy zasięg niskiej podłogi.
Trzeba było dać na linie 1 I byłoby idealnie o czym pisałem wyżej.
Coz pozostaje napisać do Maciej Sobieraj bo on teraz może mieć jakiś większy wpływ, a mówi zwykle z sensem.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Na 1 w weekendy to marnowanie taboru. Tam 1 wagon Konstala zwykle starczy, a docelowo maks coś jak 3-członowy Swing.
M8CN w weekendy powinny kursować na liniach typu 2,3,6,8,9,13,15.
Mnie tam tylko ta 14 irytuje. Wolałbym w weekendy na 13 na przykład. Też obsłuży rejon bez niskiej podłogi i to sporo większy niż 14, gdzie 3/4 trasy jedzie z fullniską 10... Naprawdę nie wiem czy ktoś w tym ZDiT zakochany jest w tej 14, albo jego rodzina nią jeździ i dlatego wali tam wolne tramy w niską wstawką
M8CN w weekendy powinny kursować na liniach typu 2,3,6,8,9,13,15.
Mnie tam tylko ta 14 irytuje. Wolałbym w weekendy na 13 na przykład. Też obsłuży rejon bez niskiej podłogi i to sporo większy niż 14, gdzie 3/4 trasy jedzie z fullniską 10... Naprawdę nie wiem czy ktoś w tym ZDiT zakochany jest w tej 14, albo jego rodzina nią jeździ i dlatego wali tam wolne tramy w niską wstawką