Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: STUDI »

Marecky pisze: Nie, dlaczego... Raczej kogoś kto np. zna p. Grochalę i może mu powiedzieć - Seba, mam dobry pomysł na 15.
I co dalej? Zobowiązuje to jego do czegokolwiek? Rozumiem "ktoś" nad MPK, ZDiT, to tak. Ale w tym przypadku?
Dali ciała z 15tką i już. Raczej to pokazuje iz jest tam praktycznie bezhołowie. O zmianie tras linii wiadomo było wcześniej, zawieszenie 45 io 46 w sumie też było znane wczęśniej - pierwotnie to nawet paplano o zawieszeniu od 01.01.2018. Miesiąc czasu i co? Nikt nic od nikogo nie wymaga? Jeśłi tak to problem jest inny głębszy i ma podłoże czysto polityczne (podobny bałagan przy dowolnej okazji był przed wyborami kiedy wybrano Kropiwnickiego).

Pasażerowie są gdzieś - na jednej z ostatnich pozycji. Niestety dopóki to będzie "państwowe" to bedą tu etaty - synekury. Mieszkańcy pozwalają na to. widać ci co korzystają z usług już nie wierzą może byc inaczej, nie uważają, że można wymóc wywiazywanie się MPK z umowy a taką jest rozkład jazdy z info o taborze niskodłogowym. Za to "kanary" działają wyjątkowo sprawnie. Taka asymetria praw i obowiązków znacząco zniechęca do korzystania ze zbiorkomu i nic dziwnego iż pierwszym co robi młodzież wchodząca w dorosłe / zawodowe życie to uwalnia się od tego "syfu" (adekwatne słowo).

Bo w normalnej firmie to byłoby prosto: nie zrobiłeś, olałeś, wykazałęś się niekompetencją - to wylatujesz z odpowiednim paragrafem na świadectwie pracy. nie przyjechał pojazd, nie była możliwa przesiadka, spoźnił się - przewoźnik płaci karę. Mnie jako pasażera mało obchodzi czemu. Nie sobie przewoźnik dochodzi odszkodowań od sprawców albo ubezpieczyciela. No i niestety jeszcze jedno monopol (oligopole też) nigdy nie sprzyja jakości.
Marecky
Stały bywalec
Posty: 304
Rejestracja: pt 15:20, 12 sty 2018

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Marecky »

STUDI pisze: Dali ciała z 15tką i już. Raczej to pokazuje iz jest tam bezhołowie. O zmianie tras linii wiadomo było wcześniej, zawieszenie 45 io 46 w sumie też było znane wczęśniej - pierwotnie to nawet paplano o zawieszeniu od 01.01.2018. Miesiąc czasu i co? Nikt nic od nikogo nie wymaga? Jeśłi tak to problem jest inny głębszy i ma podłoże czysto polityczne (podobny bałagan przy dowolnej okazji był przed wyborami kiedy wybrano Kropiwnickiego).

Pasażerowie są gdzieś - na jednej z ostatnich pozycji. Niestety dopóki to będzie "państwowe" to bedą tu etaty - synekury. Mieszkańcy pozwalają na to. widać ci co korzystają z usług już nie wierzą może byc inaczej, nie uważają, że można wymóc wywiazywanie się MPK z umowy a taką jest rozkład jazdy z info o taborze niskodłogowym. Za to "kanary" działają wyjątkowo sprawnie. Taka asymetria praw i obowiązków znacząco zniechęca do korzystania ze zbiorkomu i nic dziwnego iż pierwszym co robi młodzież wchodząca w dorosłe / zawodowe życie to uwalnia się od tego "syfu" (adekwatne słowo).

Bo w normalnej firmie to byłoby prosto: nie zrobiłeś, olałeś, wykazałęś się niekompetencją - to wylatujesz z odpowiednim paragrafem na świadectwie pracy. nie przyjechał pojazd, nie była możliwa przesiadka, spoźnił się - przewoźnik płaci karę. Mnie jako pasażera mało obchodzi czemu. Nie sobie przewoźnik dochodzi odszkodowań od sprawców albo ubezpieczyciela. No i niestety jeszcze jedno monopol (oligopole też) nigdy nie sprzyja jakości.

Gorzkie słowa i sporo racji.
Ja jednak (niepoprawny optymista) liczę na naprawienie tego zamieszania. Skoro wiadomo było że 15 jest bardziej priorytetową linią na niską podłogę niż 4 to trzeba teraz do tego doprowadzić, najprościej dając GT8N na brygady 15 obsługiwane przez Telefoniczną.
Linia 15 ma co kawałek szpital na na końcu... cmentarz. Jeździ nią dużo studentów ale też dużo seniorów. Na pewno bardziej wymaga taboru z niskim członem niż 4, ale to i MPK wie jak pisałem w 1 zdaniu.
Ostatnio zmieniony wt 16:15, 06 lut 2018 przez Marecky, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam - Marek
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kpc21 »

Albo po prostu zamieniając 15 z 17 na Stokach.

Lepsze rozwiązanie, bo nie trzeba kombinować z GT8N. I zmieniać obsady linii 15 na tabor, który co prawda jest częściowo niskopodłogowy, ale jakiegoś super dobrego wrażenia jednak nie sprawia.

4 to trochę inny charakter linii. Nie wiem, czemu, ale te GT8N do 15 mi nie pasują.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Marecky
Stały bywalec
Posty: 304
Rejestracja: pt 15:20, 12 sty 2018

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Marecky »

Kpc21 pisze:Albo po prostu zamieniając 15 z 17 na Stokach.

Ale wtedy zmieniamy trasę dopiero co zmienioną.
W zmianie taboru nie ma ingerencji w rozkład i w trasy.
Pozdrawiam - Marek
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Szczerze, to historycznie lepiej na Stokach pasuje 17 i w dodatku, jak jest z większym udziałem składów z ET-1. Ale to powinno leżeć w ich interesie, a nie naszym. Teraz już, sorry, ale tras nie zmienimy. :|
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kpc21 »

W tak niewielkim stopniu, że nikt tego nie zauważy. Nawet dla samych mieszkańców Stoków w zasadzie zmieni się tylko numerek na wyświetlaczu tramwaju.

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby taką drobną modyfikację wprowadzić. Szczególnie, że i tak jeszcze nie zawieszono nowych oznaczeń na przystankach, a z kolei rozkłady i tak będą wymieniane, jak wejdzie nowy wzór (w ogóle dziwne, że go teraz przy okazji nie wdrożono).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: STUDI »

Marecky pisze:Na pewno bardziej wymaga taboru z niskim członem niż 4, ale to i MPK wie jak pisałem w 1 zdaniu.
Ale zdajesz sobie sprawe, że ten mały człon niskodłogowy niczego starszym osobom nie "załatwia". Aby usiąść to i tak muszą wspinać sie po stromych schodach co gorsze już podczas jazdy tramwajem a nie gdy stoi a tak jest przy wsiadaniu/wysiadaniu do/z pojazdu. Tego bardzo się obawiają te starsze osoby - żadnego chodzenia po wagonie/autobusie gdy on jest w ruchu. Ponadto preferuja oni przednie wejście bo boją się, że prowadzący przytrzaśnie ich drzwiami, ruszy jak oni dopiero wysiadają itd. Nie dziwie im się.
Ostatnio zmieniony wt 19:23, 06 lut 2018 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

Czy ja wiem mój dziadek bardzo lubi/lubił jeździć GT8N, bo mógł do nich wejść, a do Konstala w ogóle wejść nie mógł. Tak więc jest przynajmniej jakaś grupa osób co jest zadowolona z niskiej części w GT8N.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mig »

Marecky pisze:We wtorek bez zmiany - na 15 Konstal Pany!!!

Nygusy nie wezmą się za ten peron. ZDiT powinien interweniować. Ośmieszają korektę od dnia startu.
Po pierwsze MPK nie ma w utrzymaniu peronów a tym bardziej przebudowy peronów czyli inwestycji. Po drugie, to nie jest kwestia przycięcia peronów o kilka centymetrów.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

Ciekawe kiedy ZDiT zmieni łaskawie rozkłady. Najprostsza wersja to tymczasowa likwidacja kursów z niską podłogą.
Marecky
Stały bywalec
Posty: 304
Rejestracja: pt 15:20, 12 sty 2018

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Marecky »

mig pisze:
Marecky pisze:We wtorek bez zmiany - na 15 Konstal Pany!!!

Nygusy nie wezmą się za ten peron. ZDiT powinien interweniować. Ośmieszają korektę od dnia startu.
Po pierwsze MPK nie ma w utrzymaniu peronów a tym bardziej przebudowy peronów czyli inwestycji. Po drugie, to nie jest kwestia przycięcia peronów o kilka centymetrów.

A to jestem zaskoczony, bo byłem pewny że perony przystankowe są w gestii MPK...

@Mig - wiadomo co ostatecznie z obsadą taborową 15?
Pozdrawiam - Marek
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mig »

Marecky pisze:@Mig - wiadomo co ostatecznie z obsadą taborową 15?
Konstale do odwołania.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Czyli w końcu jednak M8CNy na 17? No nie ośmieszajcie się. Są inne linie, na których się przyda. Na 2 M8CNy są lubiane. Gwarantuje się wówczas niską podłogę na Limance, Aleksie i na Przybyszu. Mówię to już setny raz, mam nadzieję, że @mig nie utnie mi za to głowy. ;)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

To na Stokach problemem jest jeden peron, który wymaga przebudowy? Jakiejś wielkiej czy można to spróbować zrobić tanio?
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: prof_klos »

No przecież nawet rozdupczenie tego wraz w wypaleniem do gołej gleby i postawienie na nowo zgodnie z normą na Swingi i M8CN nie byłoby kosztem z kosmosu. A z wykorzystaniem materiału staroużytecznego - kostki, krawężników - to tylko koszta robocizny i podsypki z utwardzeniem. Do roboty!
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
WykoxPL
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: czw 21:31, 18 lut 2016
Lokalizacja: Łódź

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: WykoxPL »

prof_klos pisze:No przecież nawet rozdupczenie tego wraz w wypaleniem do gołej gleby i postawienie na nowo zgodnie z normą na Swingi i M8CN nie byłoby kosztem z kosmosu. A z wykorzystaniem materiału staroużytecznego - kostki, krawężników - to tylko koszta robocizny i podsypki z utwardzeniem. Do roboty!
Nie mam daleko to podjadę. :mrgreen:
Fakt jest jednak taki, że zaraz się pokończą linię gdzie można niskacze wysyłać, a naprawdę przerobienie jednego peronu nie jest jakąś wielką barierą (może dla niektórych). Ja i tak nadal czekam na biedaremont na Stokach, coby cała Telefoniczna nie była zagrożeniem dla Cityrunnerów i podobnych.
Marecky
Stały bywalec
Posty: 304
Rejestracja: pt 15:20, 12 sty 2018

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Marecky »

Czy tylko ja uważam że puszczanie niskopodłogowców na linię szczytową 18 nie ma sensu?
Na szczytowej 18 mamy 3 Citki a na całodziennej 12 tylko 2.

Edit:
Poprawiony rozkład 15 na stronie MPK. Wszystkie kursy czarne. Mam nadzieję że to przejściowa sytuacja bo 15 powinna mieć przynajmniej 2 kursy niskie na godzinę.
Pozdrawiam - Marek
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: hytgar655 »

Dopóki 18 nie będzie linią całotygodniową, to faktycznie nie ma sensu. Lepiej dać te CRy na 12. Tylko pewnie 12 z 18 mają łączone brygady, więc trzeba by było zmienić rozkład, żeby 18 nie zjeżdżała do zajezdni na CRach. Wtedy mogą jeździć na 18.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mig »

hytgar655 pisze:Tylko pewnie 12 z 18 mają łączone brygady, więc trzeba by było zmienić rozkład, żeby 18 nie zjeżdżała do zajezdni na CRach. Wtedy mogą jeździć na 18.
Mają oddzielne brygady.

MPK w kulki sobie leci, planowo Cityrunner jest tylko jeden - brygada 9.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

A jak obecnie wygląda liczba brygad na 12 i 18 i ile z nich obsługują CRy?

MPK to jedno, ale czemu ZDiT zezwolił na CRa na 18? Na liniach szczytwych powinny być tylko Konstale.
ODPOWIEDZ