Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Powiem, że specjalnie piszę, że z Rudej. Dla mnie Ruda to Ruda, a nie ta Ruda. ;) Niestety nasłuchałem się swego czasu disco-polo. Ale to już jest dygresja. W każdym razie, żeby dostać się bezprzesiadkowo z Rudy do okolic WAM-u przez osoby mniej sprawne lub na wózkach, to potrzeba chociaż dwóch brygad M8CNów na 17. Mam nadzieję, że teraz jest zrozumiałe. ;)
LUAKAS22
Bywalec
Posty: 247
Rejestracja: czw 18:29, 10 mar 2011
Lokalizacja: H A A P Y LoDz

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: LUAKAS22 »

Dzień jak codzień, niedziela na mieście powinny być ok. 23 nikospodłogowe pojazdy, czyli mniej niż połowa dostępności jesli chodzi oczywiście o Citki i Pesy, a na 12 śmigają sobie dwa Konstale :D
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

^^^^Tylko, ze dwie brygady nie wiele dadzą. Zobacz na 14 gdzie masz NF6D to nawet nie jest jeden kurs na 1-1,5h. To nie jest oferta.

Niestety brakuje nam torowisk, brakuje nam tramwajów. Póki co trzeba zadbać o to by odpowiednio wykorzystywać ten tabor który mamy. Wg mnie należy dążyć do tego by na każdej linii co 24min pojawiał się tramwaj niskopodłogowy. Czy to będzie najpierw na 1, 12, 15 czy 17 to nie takie ważne, bo tu duzo zależy od stanu torowiska i od planów remontowych w końcu nie ma sensu wysyłać NF6D czy CR na linię, która potem przez dwa lata będzie jeździć objazdem po krzywych torach (M8CN to nie problem).

Tylko o czym my tu dyskutujemy jeśli MPK/ZDiT nie potrafią tak ułożyć rozkładu 17 by co drugi kurs był z niską podłoga. Tabor jest, torowisko jest tylko dobrych chęci nie ma.

Generalnie zarządzanie taborem jest beznadziejne. Kilka rzeczy wg mnie jest do poprawy:
-Juz wielokrotnie wypisywano tu na forum absurdy, ze autobus jedzie nie do najbliższej zajezdni tylko do tej dalej. Nalezy takie sytuacja ograniczyć do minimum.

-Absurdem jest wg mnie wysyłanie taboru z klimatyzacja na linie podmiejskie (poza centrum). W miarę możliwości pojazdu z klimatyzacja powinny jeździć na trasach, gdzie są spore korki, bo jak korków nie ma to duże okna wystarczają. Pomijam sytuacje gdy gminy tego wymagają. Wtedy znowu pasażer ma pewność, że będzie na tej trasie miał pojazd klimatyzowany, więc latem też nie będzie zniechęcony.

-Kolejny absurd to wysyłanie Konstali 3D na różne trasy. One powinny jeździć na konkretnych trasach, bo może nie oferują niskiej podłogi, ale oferują szczelne okna i ciepło zimą. One powinny być skierowane do obsługi konkretnych linii, bo w ten sposób poprawi się komfort podróży co może zwiększyć liczbę pasażerów. Pewno nieznacznie, ale zawsze. Każde auto mniej to zysk dla miasta.

-Wszystkie tramwaje niskopodłogowe powinny codziennie jeździć po mieście. Jako pojazdy zastępcze powinny służyć GT8N. Wystarczy wykonać lekki remont - malowanie MPK, wyświetlacze elektroniczne, odświeżenie wnętrze (nie wiem jak wygląda cała elektryka itp). Lepiej zobaczyć raz na jakiś czas na np. linii 10 GT8N niż trzymać Swingi w zajezdni. Przykład 4 pokazuje, ze ludzie nie maa jakichś dziwnych dopiero przed wsiadaniem do takich tramwajów co sugerowały niektóre osoby.

Te uwagi to chyba generalnie bardziej do ZDiT niż do MPK, ale no wydaje mi się, że taborem powinno się lepiej zarządzać.

LUAKAS22 pisze:Dzień jak codzień, niedziela na mieście powinny być ok. 23 nikospodłogowe pojazdy, czyli mniej niż połowa dostępności jesli chodzi oczywiście o Citki i Pesy, a na 12 śmigają sobie dwa Konstale :D
Ktoś tu pisał, że ZDiT nie może póki co za to karać, więc cóż co się dziwić, że MPK ma to wszystko gdzieś.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kpc21 »

Jak to jest możliwe, że nie da się wyciągnąć konsekwencji z nie wywiązywania się z warunków umowy? Nawet na podstawie samego kodeksu cywilnego? Nie ma na to żadnych przepisów?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

nowy1212 pisze:Tylko, ze dwie brygady nie wiele dadzą. Zobacz na 14 gdzie masz NF6D to nawet nie jest jeden kurs na 1-1,5h. To nie jest oferta.
Pierwsze primo, mówię o linii 17, która fragmentami i tak ma niską podłogę - Pabianicka to de facto ŁTR, a co za tym idzie 11. Poza tym patrz wyżej, że pisałem w kontekście przyszłościowym, jakoby w 2022 roku linia 15 miała 100% niskiej podłogi, bo M8CN+NF6D. Więc reszta trasy 17 też miałaby w tym czasie niską podłogę. Dlatego mówię tylko o dwóch brygadach 17 z niską podłogą. Drugie primo, linii 14 nie potrzeba też tak dużo niskiej podłogi, bo ma ją linia 4 i linia 10, poza tym 14 ma żywne prawo do 2 M8CNów dziennie, patrz aktualny wykaz obsady linii.
Niestety brakuje nam torowisk, brakuje nam tramwajów. Póki co trzeba zadbać o to by odpowiednio wykorzystywać ten tabor który mamy. Wg mnie należy dążyć do tego by na każdej linii co 24min pojawiał się tramwaj niskopodłogowy. Czy to będzie najpierw na 1, 12, 15 czy 17 to nie takie ważne, bo tu duzo zależy od stanu torowiska i od planów remontowych w końcu nie ma sensu wysyłać NF6D czy CR na linię, która potem przez dwa lata będzie jeździć objazdem po krzywych torach (M8CN to nie problem).

Tylko o czym my tu dyskutujemy jeśli MPK/ZDiT nie potrafią tak ułożyć rozkładu 17 by co drugi kurs był z niską podłoga. Tabor jest, torowisko jest tylko dobrych chęci nie ma.
Jak już gdzieś wspomniałem, jak jest linia z jednej zajezdni, to można myśleć o ułożeniu rozkładu idealnie z co drugim kursem niskopodłogowym (w dni robocze, bo w weekendy można częściej). A po drugie, czy NF6D jest takie wielce delikatne, że nie wytrzyma takiego a takiego torowiska (może poza pewnymi fragmentami, które wymagałyby pilnej naprawy - wiadomo, że na razie z niską podłogą może się pożegnać chociażby Wojska Polskiego czy też Warszawska)?
Generalnie zarządzanie taborem jest beznadziejne.
Bo jest. A to z tego powodu, że Zdaty i inne eMpeki są kontrolowane przez znanych nam polityków Platformy, o czym nie tu.

Samą obsadę w kontekście przyszłościowym najchętniej widziałbym tak:
http://forum.buslodz.pl/viewtopic.php?f ... 00#p191500
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kpc21 »

TramMomentyStudenta pisze:Bo jest. A to z tego powodu, że Zdaty i inne eMpeki są kontrolowane przez znanych nam polityków Platformy, o czym nie tu.
Bardziej na zasadzie - dobrze działające władze miasta zrobiłyby z tymi ZDiT-ami i MPK porządek, ale gdyby i same władze tych spółek się starały, jak i ich pracownicy, też by to inaczej wyglądało.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

TramMomentyStudenta pisze: Pierwsze primo, mówię o linii 17, która fragmentami i tak ma niską podłogę - Pabianicka to de facto ŁTR, a co za tym idzie 11. Poza tym patrz wyżej, że pisałem w kontekście przyszłościowym, jakoby w 2022 roku linia 15 miała 100% niskiej podłogi, bo M8CN+NF6D.
Wtedy jasne zgadzam się. Choć znowu pytanie czy np od 17 ważniejsza nie będzie nie wiem 2 (która obsługuje Teofilów), ale to tylko tak piszę, bo za kilka lat zobaczymy co będzie.
Drugie primo, linii 14 nie potrzeba też tak dużo niskiej podłogi, bo ma ją linia 4 i linia 10, poza tym 14 ma żywne prawo do 2 M8CNów dziennie, patrz aktualny wykaz obsady linii.
4 to pewno tymczasowo tak ma ( z resztą w rozkładzie tych kursów praktycznie nie ma). Natomiast na 14 i tak będą niskopodłogowe, bo taki jest warunek dofinansowania z UE.
Z resztą o Dąbrowie nie ma teraz sensu dyskutować, bo szykuje się pełno remontów w tamtej okolicy.
Jak już gdzieś wspomniałem, jak jest linia z jednej zajezdni, to można myśleć o ułożeniu rozkładu idealnie z co drugim kursem niskopodłogowym (w dni robocze, bo w weekendy można częściej).
To trzeba to zmienić. Co za problem zrobić tak by 17 była z Chocianowic? Tak naprawdę żaden.
A po drugie, czy NF6D jest takie wielce delikatne, że nie wytrzyma takiego a takiego torowiska (może poza pewnymi fragmentami, które wymagałyby pilnej naprawy - wiadomo, że na razie z niską podłogą może się pożegnać chociażby Wojska Polskiego czy też Warszawska)?
Nigdzie nie pisałem, że NF6D maja iść na 17 :) Przynajmniej nie teraz. Może za kilka lat.
Bo jest. A to z tego powodu, że Zdaty i inne eMpeki są kontrolowane przez znanych nam polityków Platformy, o czym nie tu.

Samą obsadę w kontekście przyszłościowym najchętniej widziałbym tak:
http://forum.buslodz.pl/viewtopic.php?f ... 00#p191500
Inni byli i tez lepiej nie było, a nawet gorzej. Poza tym, oczywiście opieram się na plotkach, wynika ze opór jest wśród części pracowników. Z resztą niech mi ktoś rcjonalnie wytłumaczy czemu nie chcemy M8C z Niemiec jak jest możliwość ich kupna. Nasz stary Konstal jest lepszy? Bo przecież nie o pieniadze tu chodzi, bo to groszowa sprawa tak naprawdę.
LUAKAS22
Bywalec
Posty: 247
Rejestracja: czw 18:29, 10 mar 2011
Lokalizacja: H A A P Y LoDz

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: LUAKAS22 »

Nigdy tego nie zrozumiem, na 11B mamy dwa Konstale na 12 tylko dwa Citki, a na linii szczytowej jak gdyby nigdy nic są dwa Citki.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

Ktoś tu pisał, że ZDiT nie może za to karać, więc może to jest przyczyna?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kpc21 »

No ale co to w ogóle jest, żeby nie dało się ukarać kontrahenta za niewywiązywanie się z umowy? Coś takiego w ogóle jest możliwe?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mig »

Parafrazując Twojego posta: no ale co to w ogóle jest, żeby można było karać za niewywiązywanie się z zapisów umownych, których nie ma?
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

^^Nie dość że podpisano beznadziejną umowę to jeszcze później ją przedłużono. Brawa dla urzędników...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kpc21 »

mig pisze:Parafrazując Twojego posta: no ale co to w ogóle jest, żeby można było karać za niewywiązywanie się z zapisów umownych, których nie ma?
No ale są tam pewnie zapisy co do tego, jakim taborem ma jeździć MPK... no chyba, że nie ma, ale to faktycznie bez sensu umowa.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

Przeniosę się do właściwszego tematu.
suomi pisze:Nic nie stoi na przeszkodzie ze strony technicznej żeby Swingi mogły wjechać na ŁTR. Pierwszy Swing na 15XX był szerszy o wytłoczenia na fartuchach wokół osłon wózków i trzeba było te fartuchy wymienić a w pozostałych już tych wytłoczeń nie było i nie ma w serii18XX i mogą wjeżdżać wszędzie.
To dlaczego, u licha, nie jeżdżą? W zasadzie teoretycznie w tej chwili (nie wliczając nowych Swingów!) Telefoniczna byłaby w stanie wystawić niedzielny plan niemal bez konstali [oczywiście taki przydział linii nie byłby opytmalny pod kątem dojazdów, no ale...]: 10, 11, 12 - Swing15; 4, 14 - 122N+CR, 17 - CR; 15 - GT8N; 5 - resztki GT6/M6S, plus jakieś kilka losowych brygad na woltanach. Pod koniec roku dodatkowo całkowicie przejezdna będzie 8 a liczba niskopodłogowców będzie wyraźnie większa.

Inna sprawa, że dotarła do mnie informacja, że jakieś perony na Telefonicznej są problematyczne więc jednak chyba nie jest aż tak fajnie.
Marecky
Stały bywalec
Posty: 304
Rejestracja: pt 15:20, 12 sty 2018

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Marecky »

px33 pisze:Przeniosę się do właściwszego tematu.
suomi pisze:Nic nie stoi na przeszkodzie ze strony technicznej żeby Swingi mogły wjechać na ŁTR. Pierwszy Swing na 15XX był szerszy o wytłoczenia na fartuchach wokół osłon wózków i trzeba było te fartuchy wymienić a w pozostałych już tych wytłoczeń nie było i nie ma w serii18XX i mogą wjeżdżać wszędzie.
To dlaczego, u licha, nie jeżdżą? W zasadzie teoretycznie w tej chwili (nie wliczając nowych Swingów!) Telefoniczna byłaby w stanie wystawić niedzielny plan niemal bez konstali [oczywiście taki przydział linii nie byłby opytmalny pod kątem dojazdów, no ale...]: 10, 11, 12 - Swing15; 4, 14 - 122N+CR, 17 - CR; 15 - GT8N; 5 - resztki GT6/M6S, plus jakieś kilka losowych brygad na woltanach. Pod koniec roku dodatkowo całkowicie przejezdna będzie 8 a liczba niskopodłogowców będzie wyraźnie większa.

Inna sprawa, że dotarła do mnie informacja, że jakieś perony na Telefonicznej są problematyczne więc jednak chyba nie jest aż tak fajnie.

To co napisałeś to by była apokalipsa dla MPK gdyby były weekendy z Telefonicznej bez Konstali!!! MPK kocha Konstale a wielu motorniczych sobie nie wyobraża chwili gdy tego już nie będzie.

O tym że perony a dokładnie 1 peron bo to przystanek na jednotorze jest problematyczny to już wiemy chyba 3 tygodnie a pytanie co w tym czasie z tym zrobiono?? Gdyby kogoś intersowało dobro pasażerów to już by było zrobione i MC8N by były puszczane na linii 15.

A tymczasem, a tymczasem.... Dzisiaj na 12 są tylko 3 Cityrunnery. Gdzie do cholery jest reszta???????????????????
Pozdrawiam - Marek
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mig »

px33 pisze:To dlaczego, u licha, nie jeżdżą? W zasadzie teoretycznie w tej chwili (nie wliczając nowych Swingów!) Telefoniczna byłaby w stanie wystawić niedzielny plan niemal bez konstali [oczywiście taki przydział linii nie byłby opytmalny pod kątem dojazdów, no ale...]: 10, 11, 12 - Swing15; 4, 14 - 122N+CR, 17 - CR; 15 - GT8N; 5 - resztki GT6/M6S, plus jakieś kilka losowych brygad na woltanach. Pod koniec roku dodatkowo całkowicie przejezdna będzie 8 a liczba niskopodłogowców będzie wyraźnie większa.

Inna sprawa, że dotarła do mnie informacja, że jakieś perony na Telefonicznej są problematyczne więc jednak chyba nie jest aż tak fajnie.
Taaaa, już to widzę przy naszym uruchomieniu i awaryjności. Suma brygad 43 i 5 jest większa niż całego stanu GT6 i M6S, więc o czym my tu mówimy. Poza tym zapomniałeś jeszcze o takich liniach jak 2, 3 czy 6.

Dla peronów na Telefonicznej jest plan ale niewykonalny w niskich temperaturach.
Marecky
Stały bywalec
Posty: 304
Rejestracja: pt 15:20, 12 sty 2018

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Marecky »

mig pisze: Taaaa, już to widzę przy naszym uruchomieniu i awaryjności. Suma brygad 43 i 5 jest większa niż całego stanu GT6 i M6S, więc o czym my tu mówimy. Poza tym zapomniałeś jeszcze o takich liniach jak 2, 3 czy 6.

Dla peronów na Telefonicznej jest plan ale niewykonalny w niskich temperaturach.
Ważne żeby na linię wyjeżdżało jak najwięcej wagonów niskopodłogowych i zawsze na brygady całodzienne. Za mało jest ich żeby marnowały się na torach postojowych albo na szczytach. Mam tu szczególnie na myśli linię 18 na której normą są dwa Cityrunnery.

Mig czy będą po skorygowaniu peronów zmiany taboru w obsłudze linii 15? Czy są plany testów #1751 na jakiejś następnej linii?
Pozdrawiam - Marek
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

@mig: Liczyłem to jako najbardziej optymistyczna opcję, jakby ET1 miała sprawne praktycznie wszystkie tramwaje i dostała wszystkie brygady na liniach, na które może wyjechać niska podłoga (tego jest prawie 50) plus resztę do wielkości obecnego planu (chyba 58 pociągów w niedzielę) na jakichś innych liniach (2,3,6,...). Co jest mało praktyczne ze względu na długość wyjazdów i mało realne ze względu na sprawność taboru ale w teorii możliwe. Taki eksperyment myślowy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kpc21 »

No dobra, ale jeśli teoretycznie coś takiego jest możliwe, to 1/4 tramwajów jeżdżących po Łodzi w niedziele (połowa tego, co w tej teoretycznej wersji) powinna już być niskopodłogowa. Połowę tego, co można zapewnić w teorii na pewno można zapewnić w praktyce.

A czy tak jest? Chyba nie bardzo.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

Marecky pisze: MPK kocha Konstale a wielu motorniczych sobie nie wyobraża chwili gdy tego już nie będzie.
Ale to motorniczowie wola jeździć Konstalem niż nową Pesą? Czy też mówią jedno (sentyment), ale wola jednak nowymi jeździć?
ODPOWIEDZ