Planowa obsada linii - dyskusja
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Przypominam że jeszcze jest 11 z przyzwoitymi torami na całej trasie. 122N+CR na 12, resztę na 4 (jeśli będzie jechać na Widzew Stadion) i 17.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Ale na 4 to co najwyżej CR, nie NF6D.
Ogólnie trudno o czymś dyskutować, bo opcji jest mnóstwo. Jeszcze niedawno przez PW nie mogły jeździć niskacze, a dzisiaj okazuje się, ze moga. W tej sytuacji kto wie czy Swingi nie przejada przez Przybysza-Kilińskiego.
Niestety konkretów nie znamy i to trochę wróżenie z fusów. Możliwości jest trochę, ale szczerze? Każda linia prócz 10 i 11B ma jakis zły kawałek torowiska i zawsze jest to pewne ryzyko czy nam niskacz sie nie zniszczy,
No, ale 8 odpada - Aleksandrowska jest mocno krzywa i dużo gorsza niż Rzgowska.
Ogólnie trudno o czymś dyskutować, bo opcji jest mnóstwo. Jeszcze niedawno przez PW nie mogły jeździć niskacze, a dzisiaj okazuje się, ze moga. W tej sytuacji kto wie czy Swingi nie przejada przez Przybysza-Kilińskiego.
Niestety konkretów nie znamy i to trochę wróżenie z fusów. Możliwości jest trochę, ale szczerze? Każda linia prócz 10 i 11B ma jakis zły kawałek torowiska i zawsze jest to pewne ryzyko czy nam niskacz sie nie zniszczy,
No, ale 8 odpada - Aleksandrowska jest mocno krzywa i dużo gorsza niż Rzgowska.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Może 18 będzie jeździła w końcu przez cały dzień, to wtedy można tam dać Swingi z tego roku. Na Aleksandrowską nie wysyłałbym niskiej podłogi nawet na jazdę próbną. Tutaj potrzebny jest remont pozostałego odcinka.
Całkiem możliwe, że za niecały rok będzie remont Telefonicznej i Swingi 18' mogłyby już bez żalu iść na 12 (zapewne będzie skrócona na Radiostację lub do zajezdni).
Całkiem możliwe, że za niecały rok będzie remont Telefonicznej i Swingi 18' mogłyby już bez żalu iść na 12 (zapewne będzie skrócona na Radiostację lub do zajezdni).
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Wydaje mi się, że 4 do czasu remontu Wojska Polskiego skrócą... na Koziny (bo 7 i tak muszą zawiesić, jako że byłaby piątą linią na odcinku ŚR-Kilińskiego) i tam raczej będą solówki co 12 minut. A 11 w sumie ma dobre torowisko, ale już żaden Swing na nią nie wjedzie. Starszy nie spełnia wymagań linii, a na nowsze są procedury już zresztą dobrze znane. Z kolei nowy Swing nie byłby złym rozwiązaniem na 17, ale oprócz PW bardzo przeszkadzają Wróble wraz z częścią alei Politechniki, która w sumie też jakiejś naprawy wymaga.px33 pisze:Przypominam że jeszcze jest 11 z przyzwoitymi torami na całej trasie. 122N+CR na 12, resztę na 4 (jeśli będzie jechać na Widzew Stadion) i 17.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Ech, ile razy można - od unijnych reguł można dostać zwolnienie pod warunkiem przedstawienia dobrego powodu a remont trasy podstawowej jak najbardziej takim jest.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Swingi z 14 podobno są węższe od tych z 10? To może dadzą radę na 11 całej?
Jeśli dają radę na ŚR to Politechniki też przejadą - tylko na Wróbla 10km/h przestrzegać i będzie okej.
Jeśli dają radę na ŚR to Politechniki też przejadą - tylko na Wróbla 10km/h przestrzegać i będzie okej.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Tak, łatwo się mówi. Jak my mówimy o takich patologiach, jak przejazdy dwu tramwajów w cyklu (wystarczy, że motorniczy drugiego składu podjedzie bliżej pierwszego i otworzy drzwi, czego doświadczyłem w poniedziałek). Swing na 17 jest nie-re-a-lny. Marzyć to sobie możemy o niskaczach na 15 czy 17, gdy nie mamy odpowiednich torowisk.Jordi pisze: Jeśli dają radę na ŚR to Politechniki też przejadą - tylko na Wróbla 10km/h przestrzegać i będzie okej.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Problem zniknął bo niskaczy wolnych i tak nie ma bo wszystkie się ciągle psują...
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Swingi '15 i '18 mają taką samą szerokość. W Swingach '15 już zostały na początku wymienione osłony wózków.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
No z tego co ja wiem to mają wymienione osłony, ale problem i tak pozostał tylko jest mniejszy.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Linia 17 ma lepsze torowisko od 14 a linia 15 w podobnym stanie, więc teoretycznie niskopodłogowce dałyby radę ale Plac Wolności będzie wymówką. Prędzej zobaczymy tramwaje niskopodłogowe na linii 11A (będzie skrócona do Placu Niepodległości) i być może linii 4 jeśli pojedzie na Widzew i ominie Plac Wolności przez Franciszkańską.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
No a dzisiaj jechałem Swingiem 1885 i miał już na jednej osłonie zdarty lakier. Nawet jak podjechał na przystanek na Dąbrowskiego/Tatrzańska, to przytarł o peron. To akurat była wina tego, że lekko ta osłona odstawała. Ale zazwyczaj Swingi są na "styk" na przystankach.nowy1212 pisze:No z tego co ja wiem to mają wymienione osłony, ale problem i tak pozostał tylko jest mniejszy.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
1215 (CR) stoi sobie w zaj. Telefoniczna obok stoi 1828/29 (Konstal 3D) - na podstawie zdjęć z FB MPK.
Wg stanu na godz. 16 to nie ma ich na trasie, czyli po prostu sobie stoją zamiast jeździć po mieście.
Wg stanu na godz. 16 to nie ma ich na trasie, czyli po prostu sobie stoją zamiast jeździć po mieście.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
1215 to chyba ma zdejmowaną reklamę, ostatnio go widziałem w czerwonym wdzianku, teraz stoi w barwach zakładowych. Do tego może akurat mu wypadł przegląd.
Aleksej
Aleksej
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Też tak słyszałem, także Swingów na 11 prędko nie zobaczymy.nowy1212 pisze:No z tego co ja wiem to mają wymienione osłony, ale problem i tak pozostał tylko jest mniejszy.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
1594 Swing to kompletna ruina. Tramwaj zaraz się rozleci bo wibracje takie że nie wiem.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Czyli mamy nową odsłonę dyskusji pt. Kto to słyszał, żeby kupować Pesy. I cóż. Pomimo, że mamy dopiero 2018 rok, to można by sobie - oczywiście nie w tym miejscu - gdybać, kto mógłby wygrać przetarg na TdŁ. Może znowu Pesa?
Będąc w temacie Pes. Już mamy tyle tegorocznych Swingów, a dlaczego nikt jednego czy dwu składów nie wyśle na 10 w zastępstwo za te przypisane? Później mamy takie sytuacje, że na 11B często są Konstale - naprawdę w porównaniu do 10 relatywnie często. Na 14 nie ma obecnie takiego zapotrzebowania na niską podłogę, ponieważ praktycznie na całej trasie ma niskie składy z innych linii, a w szczególności część pokrywająca się z 10 jest niska co 6 minut w dni robocze i to bez 14. Natomiast 11B ma wspólny dość krótki odcinek tylko z 17, i na której są ciekawostki na niskich brygadach. To trochę nie w porządku, że mamy 10 M8CNów, a 4 z nich stoją sobie w zajezdni. Owszem, z #2499 pewnie jest tak, że próbują wprowadzić do systemu, w końcu 1728+29 miał Novamedię i też stał długo w zajezdni Telefoniczna, a gdzie pozostałe trzy? Takie ilości składów raczej powinny stać w weekend...
A nie, przepraszam, 11B ma jeszcze z 4 wspólny odcinek. Tylko, że 4 nie ma takiego logistycznego znaczenia dla ŁTR, choć do pl. Wolności czy do Fabrycznego owszem, dowiezie.
Będąc w temacie Pes. Już mamy tyle tegorocznych Swingów, a dlaczego nikt jednego czy dwu składów nie wyśle na 10 w zastępstwo za te przypisane? Później mamy takie sytuacje, że na 11B często są Konstale - naprawdę w porównaniu do 10 relatywnie często. Na 14 nie ma obecnie takiego zapotrzebowania na niską podłogę, ponieważ praktycznie na całej trasie ma niskie składy z innych linii, a w szczególności część pokrywająca się z 10 jest niska co 6 minut w dni robocze i to bez 14. Natomiast 11B ma wspólny dość krótki odcinek tylko z 17, i na której są ciekawostki na niskich brygadach. To trochę nie w porządku, że mamy 10 M8CNów, a 4 z nich stoją sobie w zajezdni. Owszem, z #2499 pewnie jest tak, że próbują wprowadzić do systemu, w końcu 1728+29 miał Novamedię i też stał długo w zajezdni Telefoniczna, a gdzie pozostałe trzy? Takie ilości składów raczej powinny stać w weekend...
A nie, przepraszam, 11B ma jeszcze z 4 wspólny odcinek. Tylko, że 4 nie ma takiego logistycznego znaczenia dla ŁTR, choć do pl. Wolności czy do Fabrycznego owszem, dowiezie.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Zwłaszcza na ŚR i Dąbrowskiego jest nadmiar niskiej podłogi
Ze Swingów to hałasuje jeszcze 1591 i 1582. Jeszcze kilka się znajdzie, się dopiero teraz zacząłem je spisywać.
Ze Swingów to hałasuje jeszcze 1591 i 1582. Jeszcze kilka się znajdzie, się dopiero teraz zacząłem je spisywać.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
1591 hałasuje też nim jechałem, ale naprawdę w porównaniu do 1594 jest o połowę lepiej. Naprawdę nie jechałem jeszcze takim tramwajem jak 1594.
Choc też źle...
Choc też źle...
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Nadmiar to akurat złe słowo na ŚR i Dąbrowskiego. Ale już Mickiewicza, Bandurskiego, Karolewska i Bratysławska - tam niskiej podłogi jest naprawdę dużo i 6 minut cyklu w dni robocze jest bez 12/18. Na trzech ostatnich z tych kawałków Wuzeta wychodzi w przybliżeniu 4 minuty w dni robocze.hytgar655 pisze:Zwłaszcza na ŚR i Dąbrowskiego jest nadmiar niskiej podłogi