Planowa obsada linii - dyskusja
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
No tak źle i tak niedobrze. Warto mieć jednak na uwadze to, ze ZDiT nie lubi duzych zmian, więc pewno wprowadzi te, które najmniej wpływają na pasażerów.
Nie wiadomo też co z zetkami autobusowymi i to jest dopiero ciekawa sprawa. Nie wyobrażam sobie by nie było Z13 i/lub Z4 na ŚR do Fabrycznego. Z drugiej strony nie ma autobusów wolnych, więc nie wiem co wykombinują. jeśli nie będzie zetek to będzie tragedia, bo 96 i 70 już są zapchane.
Nie wiadomo też co z zetkami autobusowymi i to jest dopiero ciekawa sprawa. Nie wyobrażam sobie by nie było Z13 i/lub Z4 na ŚR do Fabrycznego. Z drugiej strony nie ma autobusów wolnych, więc nie wiem co wykombinują. jeśli nie będzie zetek to będzie tragedia, bo 96 i 70 już są zapchane.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Rzgowska/Dąbrowskiego ma się zacząć w wakacje.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Pozostaje jeszcze sprawa jak taką Zetkę puścić. W przypadku zawieszenia 7 (co jest zrozumiałe) traci również Zarzew (na odcinku Tatrzańska - Lodowa), więc jedyne sensowne wyjście jakie przychodzi mi do głowy, to puścić ją przez ŚR i do wiaduktu przy Niciarnianej pod którym mogłaby zawracać, tym bardziej że na skrzyżowaniu ŚR i Przybyszewskiego jest to zabronione. Pytanie gdzie drugi koniec.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Przecież Zarzew ma jeszcze 3.
Zetka pojedzie pewnie w najkrótszej mającej sens relacji, i jeśli uda się utrzymać w miarę sensowny ruch tramwajów na Kopcińskiego, to może nawet doprowadzą ją tylko do skrzyżowania marszałków.
Tylko przy tymczasowym braku pętli Wydawnicza nie bardzo jest gdzie ją w rejonie tego skrzyżowania zakończyć. Można znów dogadać się z Realem i skierować ją pod hipermarket.
Zetka pojedzie pewnie w najkrótszej mającej sens relacji, i jeśli uda się utrzymać w miarę sensowny ruch tramwajów na Kopcińskiego, to może nawet doprowadzą ją tylko do skrzyżowania marszałków.
Tylko przy tymczasowym braku pętli Wydawnicza nie bardzo jest gdzie ją w rejonie tego skrzyżowania zakończyć. Można znów dogadać się z Realem i skierować ją pod hipermarket.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Zarzew ma jeszcze 3, ale to kwestia tego czy znowu w weekendy będzie tak świetnie skoordynowana z 96 jak w zeszłym roku Ale to temat na inną dyskusję.
O ile zakaz na skrzyżowaniu ŚR i Przybyszewskiego nie zostanie zniesiony dla autobusów, to na południowym końcu jedynym sensownym wyjściem jest zawracanie pod wiaduktem na Niciarnianej, natomiast nie wiem jak po remoncie wygląda sprawa z zawracaniem przy Dąbrowskiego. Na północnym końcu obecnie faktycznie będzie problem.
O ile zakaz na skrzyżowaniu ŚR i Przybyszewskiego nie zostanie zniesiony dla autobusów, to na południowym końcu jedynym sensownym wyjściem jest zawracanie pod wiaduktem na Niciarnianej, natomiast nie wiem jak po remoncie wygląda sprawa z zawracaniem przy Dąbrowskiego. Na północnym końcu obecnie faktycznie będzie problem.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
A czemu 7 mają zawiesić? Coś sie pogubiłem w temacie
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
A jak, za przeproszeniem, się pomieszczą 2, 3, 13 i 14 i jeszcze do tego 7? 7 na Przybyszu zbędna, na ŁTR wiele lepiej nie jest.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
No to zależy co wymyślą. A co powieczie na dwukierunkową 4 do ŚR i 13 na Widzew Stadion? W zamian zetka ze Śląskiej po ŚmigłegoRydza? Nie wiem, gdzie ja zakończyć, ale tak wymyśliłem sobie
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Co do zawracania przy Dąbrowskiego, to zawsze można przez Tatrzańską. Zresztą z Milionowej też można w Tatrzańską skręcić. Tylko nie wiem, czy ten kawałek nie jest węższy od tego dalszego, którym jeżdżą autobusy. Ale można jeszcze przez Przędzalnianą zawracać.
Dwukierunkowa 4 do Śmigłego-Rydza? Ale skąd? I gdzie ona ma mieć zjazd międzytorowy zabudowany?
Skoro nie ma autobusów na KZ, to trasa KZ musi być jak najkrótsza (czasowo).
Z kończeniem trasy zetki na marszałkach jest taki problem, że jak ona będzie skręcać ze Śmigłego-Rydza w prawo w Piłsudskiego (scenariusz z krańcówką pod Realem), to przesiadka będzie tam niewygodna. W kierunku centrum ludzie będą musieli przechodzić przez trzy jezdnie.
A jak będzie ona skręcać w lewo i zawracać przez Nową, to w ogóle nie będzie się dało z niej przesiąść, bo po zachodniej stronie tego skrzyżowania w kierunku centrum niedasię zrobić przystanku ze względu na drzewa. Przed skrzyżowaniem też go nie widzę, autobus musiałby się przebijać przez aż trzy pasy ruchu. Więc chyba jednak autobus będzie po prostu musiał jechać dalej aż do Jaracza. A jak dojedzie do Jaracza, będzie musiał tym Jaracza dojechać do Uniwersyteckiej i zawrócić przez Uniwersytecką i Narutowicza (jest jeszcze Wierzbowa, ale ona jest przyciasna). A jak już tam ta zetka dojedzie, to niewiele drogi jej brakuje do Fabrycznego.
Dwukierunkowa 4 do Śmigłego-Rydza? Ale skąd? I gdzie ona ma mieć zjazd międzytorowy zabudowany?
Skoro nie ma autobusów na KZ, to trasa KZ musi być jak najkrótsza (czasowo).
Z kończeniem trasy zetki na marszałkach jest taki problem, że jak ona będzie skręcać ze Śmigłego-Rydza w prawo w Piłsudskiego (scenariusz z krańcówką pod Realem), to przesiadka będzie tam niewygodna. W kierunku centrum ludzie będą musieli przechodzić przez trzy jezdnie.
A jak będzie ona skręcać w lewo i zawracać przez Nową, to w ogóle nie będzie się dało z niej przesiąść, bo po zachodniej stronie tego skrzyżowania w kierunku centrum niedasię zrobić przystanku ze względu na drzewa. Przed skrzyżowaniem też go nie widzę, autobus musiałby się przebijać przez aż trzy pasy ruchu. Więc chyba jednak autobus będzie po prostu musiał jechać dalej aż do Jaracza. A jak dojedzie do Jaracza, będzie musiał tym Jaracza dojechać do Uniwersyteckiej i zawrócić przez Uniwersytecką i Narutowicza (jest jeszcze Wierzbowa, ale ona jest przyciasna). A jak już tam ta zetka dojedzie, to niewiele drogi jej brakuje do Fabrycznego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
No jak dwukierunkowa 4 to z Helenowka. Składów powinno starczyć, ew. awaryjnie naszykowac dwa Konstale. No a zrobienie zrobienie tego zjazdu na drugi tor na Smiglego - Rydza przy Piłsudskiego powinno być możliwe, bo Smiglego będą robić dopiero za tym zrobionym przystankiem.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
W sumie faktycznie. Ale po co, skoro można jechać na Stary Widzew?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
By zaoszczędzić pieniądze. Na Widzew nie są potrzebne dodatkowe linie.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
No tylko pytanie, czy założenie tam zjazdu międzytorowego i zorganiowanie obsady linii tak, by na 4 jeździły tylko dwukierunkowce nie będzie generalnie rzecz biorąc droższe. Z jakiegoś powodu MPK z niechęcią do takich rzeczy podchodzi, a jak nie wiadomo, o co chodzi, to przecież chodzi o pieniądze.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Może, nie wiem ale na krancówkę są 2km, czyli razem 4km. To by należało teraz przemnozyc razy stawkę za Konstala itd i można wyliczyc ile można zaoszczędzić na dwukierunkowej linii.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Wiecie coś o obsadzie 15 od przyszłego tygodnia? Bo w rezerwacji do liczenia pasażerów jest przewidziana na liczenie drzwi i wygląda jakby z Telefonicznej szło parę niskaczy a z Chocianowic wreszcie M8CN.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
I czy pachnie zmianami na 17, w sensie coś z Telefy?
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Wygląda na to, że jednak dalej bez zmian - z 15tki wyrzucono po jednej parze drzwi dla każdego kursu. Każdy kurs ma jedynie dwa pomiary - co prawda zatytułowane dwoma parami drzwi, jednak nie zmieniono tego pewnie ze względu na konieczność anulowania dokonanych już rezerwacji w takim przypadku. Za to niektóre 17tki mają po trzy pomiary na kurs. W weekend również na 15tce jest tylko "wagon 1" i "wagon 2", a pary drzwi na 17tce.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Według mnie to 13 i 14 powinny obie jechać przez Kilińskiego i Przybyszewskiego bo tramwaj musi dotrzeć do obydwóch pętli na Dąbrowie ale wiadomo Swingi idą gdzie indziej. Co do 4 dwukierunkowej do Korczaka to dobry pomysł bo po co pchać na Widzew jak nie ma zapotrzebowania. Natomiast 7 można byłoby zawiesić i zastąpić 12 na Kozinach albo skrócić do Piotrkowska Centrum jeśli 12 musi zostać.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
W odpowiedzi na interpelację UNJ dot. organizacji ruchu na czas przebudowy ŚR ZIM odpisał, że trwają uzgodnienia i planowane jest uruchomienie autobusowej komunikacji zastępczej.
Ciekawe skąd wezmą autobusy. Tzn. na okres wakacji to można porobić cięcia na innych liniach, ale no nie oszukujmy się we wrześniu problem powróci. No chyba, ze władze miast liczą, ze będzie jak zwykle czyli po wakacjach zostawią rozkłady letnie i powiedzą, ze nie ma zapotrzebowania i wrócą do dalszego zarzynania zbiorkomu...
Ciekawe skąd wezmą autobusy. Tzn. na okres wakacji to można porobić cięcia na innych liniach, ale no nie oszukujmy się we wrześniu problem powróci. No chyba, ze władze miast liczą, ze będzie jak zwykle czyli po wakacjach zostawią rozkłady letnie i powiedzą, ze nie ma zapotrzebowania i wrócą do dalszego zarzynania zbiorkomu...
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Dlaczego w dniu dzisiejszym jest tak dużo (cała obsada?) 2x805 na linii 12?
Pozdrawiam - Marek