mig pisze:
3 i 14 na pewno, na 6 chyba też coś przybędzie z Chocianowic. 8 niemal w całości będzie z Telefonicznej.
Czyli spore roszady się za tym kryją. W takim razie 3 byłaby niemal full-chocianowicka, bo już dziś jest
TramMomentyStudenta pisze:
mecz Choćki-Telefa: 3 --> 10:4
Dla mnie jako studenta PŁ to trochę gorzej, że 8 będzie obsadzane z Telefy, ale nie kończąc późno zajęć to nie będzie to raczej miało na mnie wpływu Ale generalnie to lepiej, że 8 będzie miało obsadę większościową z Telefy.
Trochę bezsensowna decyzja ze zwiększeniem obsady na 8 z ET1, bo powinna być w całości z ET2. Niemal wszystkie linie na głównym ciągu wschód-zachód z jednej zajezdni, teraz tylko czekać na powtórkę sytuacji z odcięciem ET1.
Dla MPK takie niusanse jak odległość trasy linii od zajezdni niewiele znaczą. Ile km jest krańcówka 64A/64B od Limanowskiego a która zajezdnia obsługuje tą linię?
^^No bo podobno z powodów formalnych (Unia?) to niemożliwe i trzeba było się wycofać.
Co do GT6 to moim zdaniem trzeba się pozbyć, bo to złomy. No a już na pewno pozbyć sie tych najgorszych, bo tam są z dwa bodajże takie już totalne złomy.
Swingi'18 to chyba na 12 mogą jeździć i jeżdżą po dziś dzień, ale na 10 nie, to chyba miał na myśli hytgar?
Edit: no właśnie, aktualnie na 12 jest zalogowanych bodajże 6 Swingów.
No na 12 przecież mogą jeździć. I pytanie dlaczego 12/15 brygad na tej linii nie jest priorytetowo obsadzane Swingami (tym bardziej że, z tego co patrzyłem, wszystkie są w miarę długie) wydaje się całkiem zasadne.
A na 18 chętnie zobaczyłbym BWL z 8 na NF6D, tak żeby poza szczytami na 8 jeździły komfortowe NF6D a w szczycie, kiedy NF6D byłyby zbyt małe, konstalowskie bydłowozy dostosowane do występujących tam obciążeń. 18 chyba nie generuje zbyt dużych napełnień, więc NF6D powinny się tam sprawdzić. Co prawda trzeba by dopracować przebieranki (bo jeżdżenie na czarno na trasie zajezdnia-Lodowa albo Teofilów-Retkinia nie ma większego sensu, trzeba by raczej przebierać na stajni z gwarantowaną przesiadką), ale to chyba jest do zrobienia.
Propozycja co do 8 super. Można dostosować to, podając w rozkładzie, że przykładowo kurs NF6D o 13:23 (to tylko przypadkowa godzina, nie sugerowałem się właściwymi godzinami odjazdów), może być jeszcze jako 8, ale do zajezdni Telefoniczna przez Kopcińskiego i mniej więcej w tym samym czasie na skrzyżowaniu Marszałków powinna pojawić się wyjazdowa 8 z Telefonicznej (Konstal), co ta zjazdowa. Ten sam NF6D wyjedzie - teoretycznie z zajezdni Telefoniczna, a tak naprawdę z krańcówki Telefoniczna Zajezdnia - jako 18 po godzinie 14. Poranne zjazdy 18 można zrobić na podobnej zasadzie. Gorzej z wieczornymi, bo wtedy zasadniczo realizują się już wieczorne zjazdy wszystkich linii. I gitara. Tylko gorzej też z realizacją tego w praktyce. O której mniej więcej są pierwsze poranne zjazdy 18?
Ale to jest nierealne, różne opóźnienia, wypadki to w praktyce by spowodowało pewno problemy z realizacją kursów.
Po co robić BWL 18 z 8 skoro łatwiej zrobić 18 z 12, gdzie ciągle nie ma niskiej podłogi co 12min, a być powinna. To jest dużo łatwiejsze do wykonania, bo wystarczy, ze 18 pojedzie po prostu prosto na Stoki (w ostateczności kierunek Telefoniczna, a potem z wyłączonymi wyświetlaczami na Stoki) i zmieni sie w 12, a jakaś Konstalowa 12 po dojechaniu do Stoków zjedzie jako "zjazd do zaj. Telefoniczna".
12 można by obsadzić w całości (lub prawie w całości) Swingami, jeśli zrezygnować z wrzucania ich na 18. A gdyby wszystkie 18-stki powiązać z 8 (jak już będzie codziennie w ruchu te 16-18 NF6D) to korzyść byłaby podwójna.
BWL-ki jakieś są (ale chyba nie aż takie "poczwórne" dla jednej brygady) i sieć sobie z tym radzi. W razie większych opóźnień czy zatrzymań dyspozytor musiałby wejść do akcji i wydłużyć kursowanie szczytów 8 i coś wykombinować, ale to chyba nie jest jakaś wielka cena za osiągnięte korzyści.