Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

mig pisze: 3 i 14 na pewno, na 6 chyba też coś przybędzie z Chocianowic. 8 niemal w całości będzie z Telefonicznej.
Czyli spore roszady się za tym kryją. W takim razie 3 byłaby niemal full-chocianowicka, bo już dziś jest
TramMomentyStudenta pisze: mecz Choćki-Telefa:
3 --> 10:4
Dla mnie jako studenta PŁ to trochę gorzej, że 8 będzie obsadzane z Telefy, ale nie kończąc późno zajęć to nie będzie to raczej miało na mnie wpływu :P Ale generalnie to lepiej, że 8 będzie miało obsadę większościową z Telefy.
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 649
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mateeusz »

Trochę bezsensowna decyzja ze zwiększeniem obsady na 8 z ET1, bo powinna być w całości z ET2. Niemal wszystkie linie na głównym ciągu wschód-zachód z jednej zajezdni, teraz tylko czekać na powtórkę sytuacji z odcięciem ET1. :D
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: hytgar655 »

Ale 8 ma raczej bliżej na ET-1.
Marecky
Stały bywalec
Posty: 304
Rejestracja: pt 15:20, 12 sty 2018

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Marecky »

mig pisze:
TramMomentyStudenta pisze:Czy mogę przenieść?
mig pisze: Zmiany w przydziałach zajezdniowych także na (…) 3, 8, 14 i 6
Gdzie z nich w takim razie wyląduje więcej choćkowego taboru? I czy w ogóle gdzieś? Ja od siebie typuję 14.
3 i 14 na pewno, na 6 chyba też coś przybędzie z Chocianowic. 8 niemal w całości będzie z Telefonicznej.

A potwierdzasz pogłoski że zmiana rozkładu 15 polega na usunięciu kursów niskopodłogowych?

Czy GT8N dalej na 4 a M6S i GT6 na 7A i 7B?
Pozdrawiam - Marek
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 649
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mateeusz »

hytgar655 pisze:Ale 8 ma raczej bliżej na ET-1.
Bo 13 to ma dalej od 8 na ET1...
Marecky
Stały bywalec
Posty: 304
Rejestracja: pt 15:20, 12 sty 2018

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Marecky »

mateeusz pisze:
hytgar655 pisze:Ale 8 ma raczej bliżej na ET-1.
Bo 13 to ma dalej od 8 na ET1...
Dla MPK takie niusanse jak odległość trasy linii od zajezdni niewiele znaczą. Ile km jest krańcówka 64A/64B od Limanowskiego a która zajezdnia obsługuje tą linię?
Pozdrawiam - Marek
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Yakuzzi »

Nowy rozkład 15 przewiduje kursowanie tramwaju niskopodłogowego co ok 3 godziny w dni robocze.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Jordi »

8 na niskich w weekendy - oby Duwagi albo M8CN... Zresztą dwójka też, więc niestety będziemy niszczyć kompletnie NF6D... :evil:
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 649
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mateeusz »

No bo pewnie to będą Duwagi NF6D...
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

Yakuzzi pisze:Nowy rozkład 15 przewiduje kursowanie tramwaju niskopodłogowego co ok 3 godziny w dni robocze.
Ale w statystykach jak sie poda na ilu liniach jeździ tabor niskopodłogowy będzie to wyglądać ciągle dobrze :)
Marecky
Stały bywalec
Posty: 304
Rejestracja: pt 15:20, 12 sty 2018

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Marecky »

Yakuzzi pisze:Nowy rozkład 15 przewiduje kursowanie tramwaju niskopodłogowego co ok 3 godziny w dni robocze.
Za to na 18 będzie dużo PES z pewnością... Na szczytowej linii. To jest skandal po prostu.
Pozdrawiam - Marek
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mig »

Marecky pisze:Czy GT8N dalej na 4 a M6S i GT6 na 7A i 7B?
Tak ma być, chyba, że ET-1 wdroży jakieś swoje "widzimisię".
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

Marecky pisze: Za to na 18 będzie dużo PES z pewnością... Na szczytowej linii. To jest skandal po prostu.
I nawet tego nie oznaczą, więc już w ogóle skandal...
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: hytgar655 »

Nie wiem dlaczego Swingi '18 nie mogą jeździć w całości, jak to jeszcze było do niedawna, na 12.

Serio GT6 będą jeszcze jeździć? Rzecznik MPK mówiła, że nie ma jeszcze decyzji w ich sprawie, ale miałem nadzieję, że jednak się ich pozbędą.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

^^No bo podobno z powodów formalnych (Unia?) to niemożliwe i trzeba było się wycofać.

Co do GT6 to moim zdaniem trzeba się pozbyć, bo to złomy. No a już na pewno pozbyć sie tych najgorszych, bo tam są z dwa bodajże takie już totalne złomy.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Swingi'18 to chyba na 12 mogą jeździć i jeżdżą po dziś dzień, ale na 10 nie, to chyba miał na myśli hytgar? ;)
Edit: no właśnie, aktualnie na 12 jest zalogowanych bodajże 6 Swingów. :)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

No na 12 przecież mogą jeździć. I pytanie dlaczego 12/15 brygad na tej linii nie jest priorytetowo obsadzane Swingami (tym bardziej że, z tego co patrzyłem, wszystkie są w miarę długie) wydaje się całkiem zasadne.
A na 18 chętnie zobaczyłbym BWL z 8 na NF6D, tak żeby poza szczytami na 8 jeździły komfortowe NF6D a w szczycie, kiedy NF6D byłyby zbyt małe, konstalowskie bydłowozy dostosowane do występujących tam obciążeń. 18 chyba nie generuje zbyt dużych napełnień, więc NF6D powinny się tam sprawdzić. Co prawda trzeba by dopracować przebieranki (bo jeżdżenie na czarno na trasie zajezdnia-Lodowa albo Teofilów-Retkinia nie ma większego sensu, trzeba by raczej przebierać na stajni z gwarantowaną przesiadką), ale to chyba jest do zrobienia.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Propozycja co do 8 super. Można dostosować to, podając w rozkładzie, że przykładowo kurs NF6D o 13:23 (to tylko przypadkowa godzina, nie sugerowałem się właściwymi godzinami odjazdów), może być jeszcze jako 8, ale do zajezdni Telefoniczna przez Kopcińskiego i mniej więcej w tym samym czasie na skrzyżowaniu Marszałków powinna pojawić się wyjazdowa 8 z Telefonicznej (Konstal), co ta zjazdowa. Ten sam NF6D wyjedzie - teoretycznie z zajezdni Telefoniczna, a tak naprawdę z krańcówki Telefoniczna Zajezdnia - jako 18 po godzinie 14. Poranne zjazdy 18 można zrobić na podobnej zasadzie. Gorzej z wieczornymi, bo wtedy zasadniczo realizują się już wieczorne zjazdy wszystkich linii. I gitara. Tylko gorzej też z realizacją tego w praktyce. O której mniej więcej są pierwsze poranne zjazdy 18?
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

Ale to jest nierealne, różne opóźnienia, wypadki to w praktyce by spowodowało pewno problemy z realizacją kursów.

Po co robić BWL 18 z 8 skoro łatwiej zrobić 18 z 12, gdzie ciągle nie ma niskiej podłogi co 12min, a być powinna. To jest dużo łatwiejsze do wykonania, bo wystarczy, ze 18 pojedzie po prostu prosto na Stoki (w ostateczności kierunek Telefoniczna, a potem z wyłączonymi wyświetlaczami na Stoki) i zmieni sie w 12, a jakaś Konstalowa 12 po dojechaniu do Stoków zjedzie jako "zjazd do zaj. Telefoniczna".
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

12 można by obsadzić w całości (lub prawie w całości) Swingami, jeśli zrezygnować z wrzucania ich na 18. A gdyby wszystkie 18-stki powiązać z 8 (jak już będzie codziennie w ruchu te 16-18 NF6D) to korzyść byłaby podwójna.
BWL-ki jakieś są (ale chyba nie aż takie "poczwórne" dla jednej brygady) i sieć sobie z tym radzi. W razie większych opóźnień czy zatrzymań dyspozytor musiałby wejść do akcji i wydłużyć kursowanie szczytów 8 i coś wykombinować, ale to chyba nie jest jakaś wielka cena za osiągnięte korzyści.
ODPOWIEDZ