Planowa obsada linii - dyskusja
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Zgodnie z tym co jest napisane na forum w wykazie "Planowa obsada" - z N2 po nocy są 59/4, 97/4 i 97/5.
Wg myBusa są to dokładnie następujące łączenia:
na Radogoszczu Wschodzie:
- przyjazd N2 4:19 - odjazd 59 4:26
na Retkini:
- przyjazd N2 4:23 - odjazd 97A na Kaliski 4:24
- przyjazd N2 4:53 - odjazd 97A na Kaliski 4:58
Chyba, że się coś pomyliłem to mnie poprawcie
Wg myBusa są to dokładnie następujące łączenia:
na Radogoszczu Wschodzie:
- przyjazd N2 4:19 - odjazd 59 4:26
na Retkini:
- przyjazd N2 4:23 - odjazd 97A na Kaliski 4:24
- przyjazd N2 4:53 - odjazd 97A na Kaliski 4:58
Chyba, że się coś pomyliłem to mnie poprawcie
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Na jakich liniach jeżdżą obecnie M8CN (chodzi mi o kursy które sa oznaczone w rozkładzie jako niska) i ile sztuk jeździ na poszczególnych liniach liniach?
Chodzi mi o coś w stylu:
2 - 6 M8CN
14 - 1 M8CN
itp
Chodzi mi o coś w stylu:
2 - 6 M8CN
14 - 1 M8CN
itp
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Na pewno od 1 lipca 1 jeździ na 15
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Z tym że chyba nie jest oznaczony w rozkładzie. Co z tego, że jest planowy. Ale dobrze, że jest, bo na 15 często pojawiają się ciekawostki typu Konstale na brygadach Citkowych (powinno ich być teoretycznie bagatela 8 ).
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Czy solówka na 17 w soboty to ciekawostka, czy planowana obsługa?
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
17 w weekendy jest obsadzona solówkami i jest to wakacyjny przydział.zbychooo pisze:Czy solówka na 17 w soboty to ciekawostka, czy planowana obsługa?
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Czyli podsumowując MPK mając 12 M8CN (dwa sie jeszcze robią z czego jeden na dniach wyjedzie) jest w stanie zagwarantować sprawność 6 M8CN na linii 2 i to by było na tyle?TramMomentyStudenta pisze:Z tym że chyba nie jest oznaczony w rozkładzie. Co z tego, że jest planowy. Ale dobrze, że jest, bo na 15 często pojawiają się ciekawostki typu Konstale na brygadach Citkowych (powinno ich być teoretycznie bagatela 8 ).
Szału to nie ma - sami klepia tramwaje, których sprawności nie potrafią zagwarantować.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Lato 30 stopni, weekend a na 82 stare zdezolowane Volvo z lufcikami. Serio nie było czego wysłać? Już klimatyzowany autobus to jedno, ale chociaż z normalnymi oknami.
Swoją drogą kierowcy nie narzekają na to że muszą jechać starym zlomem, często bez klimy dla kierowcy podczas gdy w zajezdni stoją nowsze pojazdy?
Swoją drogą kierowcy nie narzekają na to że muszą jechać starym zlomem, często bez klimy dla kierowcy podczas gdy w zajezdni stoją nowsze pojazdy?
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Krótki wóz z EA1 to albo Volvo (mniej lub bardziej zdezelowane) albo autobus z klimatyzacją - tu powinien być ostry nakaz uziemienia wszystkich Volv w weekend. W przypadku przegubów jest jakieś 30% szans na klimatyzowany wóz (za to przynajmniej nie podjedzie wysokopodłogowy...).
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
W Warszawie na Stalowej jest tak, że przed weekendem wszystkie wozy bez klimy czyli NG313 i Jelcze są odpisywane jako niesprawne i dzięki temu odpoczywają sobota i niedziela.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Z czego wynika, że na liniach nocnych obsługiwanych przez EA-2 pojawiają się nowe Solary w całkiem sporych ilościach, zaś z EA-1 nie widziałem jeszcze żadnego?
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
EA1 na nocne ma przede wszystkim Solarisy z 2011 roku. EA2 wystawia teraz Conecta 13, Solarisy 19 i kilka Jelczy.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Z tego co widzę na Phototrans, odstawiono już 10 Conecto 06 i 4 Citara 06. Natomiast Volvo 7000 nadal mamy 13 z 40, a Jelczy Mastero 27 z 34 co oznacza że pewnie jeszcze z 2 lata tymi wozami przyjdzie nam jeździć.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
No niestety za mało przejechało wozów 12 metrowych. Volvo polecą po dostawie elektryków (jeżeli w ogóle przyjadą), a reszta po kolejnym przetargu.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
To już chyba lepiej żeby dłużej pojeździły gnioty - są nowsze i chyba jakoś się trzymają.
W ogóle to w tym roku pojawia się okazja na korzystną wymianę taboru - pomijając potencjalne U18 z Mobilisu (jeśli nie pójdą na kontrakt do Wrocławia) to jest jeszcze kilka nowych Solarisów U12/4 i Conecto z upadającego Warbusa - MPK zna te typy, a cena przy wyprzedaży majątku może być korzystna.
W ogóle to w tym roku pojawia się okazja na korzystną wymianę taboru - pomijając potencjalne U18 z Mobilisu (jeśli nie pójdą na kontrakt do Wrocławia) to jest jeszcze kilka nowych Solarisów U12/4 i Conecto z upadającego Warbusa - MPK zna te typy, a cena przy wyprzedaży majątku może być korzystna.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
A jeszcze co do Jelczy, to myślę, że kilka za jakiś czas poleci. Po dostawie Isuzu wycofano kilka sztuk, a po Solarisach poszły może ze dwa Jelcze, więc może do 20 sztuk zjedziemy.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Wozy w Warbusa są w leasingu więc nie będą to okazje na wyprzedaży. Autobusy trafią do leasingodawcy a ten po kosztach ich ponownie nie wyleasinguje.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Czy MPK kupiło w ogóle używany autobus w ostatnich nie wiem 10-15 latach, ze pojawiają sie sugestie by kupić używki? Jak nie to o czym tu gadać w ogóle
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
W ciągu 10-15 lat to i owszem - były używane MB O405GN, ale to głównie ze względu na efekt zaniedbań z Kraszewskiego i konieczność wycofania "odkurzaczy".
Teraz raczej się nie praktykuje takich metod tylko stawia na nowe pojazdy.
Teraz raczej się nie praktykuje takich metod tylko stawia na nowe pojazdy.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Tylko jeśli się przez 3 lata nie kupuję pojazdów, a obecna flota nie spełnia wszystkich zapotrzebowań, to wypada pomyśleć o planie awaryjnym. Jeśli już tak zapieramy się rękoma i nogami przed podwykonawcą, to należy ściągnąć wozy używane. Proste i logiczne.
Jelcze były jeszcze w stanie do przyszłego roku dojeździć i nie było potrzeby ich kasowania, a na pewno nie w takiej liczbie jakiej ma miejsce. W pierwszej kolejności do wycięcia powinny iść Volva 7000. Co za tym idzie wszystkie przeguby na Nowe Sady, a solówki na Limanowskiego. Tutaj znowu w oczy się rzuca niegospodarność taboru, jak w przypadku Isuzu, gdzie powinny być rozdzielone w stosunku 18/6.
Jelcze były jeszcze w stanie do przyszłego roku dojeździć i nie było potrzeby ich kasowania, a na pewno nie w takiej liczbie jakiej ma miejsce. W pierwszej kolejności do wycięcia powinny iść Volva 7000. Co za tym idzie wszystkie przeguby na Nowe Sady, a solówki na Limanowskiego. Tutaj znowu w oczy się rzuca niegospodarność taboru, jak w przypadku Isuzu, gdzie powinny być rozdzielone w stosunku 18/6.