Planowa obsada linii - dyskusja
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Nie będzie planu awaryjnego. Będą cięcia w ofercie i mówienie że nie ma potrzebny dla takiego taktu i juz.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Używanych tramwajów też nie kupowali przez dobre kilkanaście lat. Inne duże miasta (a bogatsze - Kraków, Gdańsk) się tego nie wstydzą, więc Łódź tym bardziej powinna przemyśleć i przeliczyć taką opcję. Tym bardziej, że zdobywanie nowego taboru idzie dość opornie.Czy MPK kupiło w ogóle używany autobus w ostatnich nie wiem 10-15 latach, ze pojawiają sie sugestie by kupić używki? Jak nie to o czym tu gadać w ogóle
A gdyby MPK miało w korzystnych pieniądzach przejąć leasing to byłoby w sumie nawet jeszcze lepiej
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Kupić cała partie tych przegubowych Solarisów od Mobilisu i już mamy rozwiązana sprawę Conect, Citar a nawet Volv 7700A. I do tego wszystkie klimatyzowane co teraz jest podstawą przy naszym klimacie.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Już wcześniej pisałem że Limanka powinna dostać wszystkie nowe solo aby pozbyć się reszty starych Volv, które od dawna są w najgorszym stanie, a ponadto są skomplikowane w obsłudze i drogie w utrzymaniu. Gnioty idealne nie są, ale to bardzo prosta i tania w utrzymaniu konstrucja, ponadto wytrzymała na kiepskie ulice. Na upartego można było je wysłać do ZNS w Solcu na drobne podpudrowanie i dobre parę lat by pojeździły. Ale mamy to co mamy i szykuje się jeszcze co najmniej rok z Volvami i gniotami w coraz gorszym stanie.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Bardzo mądre... Odkupimy Mobilisowe trupy w które trzeba będzie na dzień dobry zapewne wpakować mnóstwo kasy aby doprowadzić je do jako-takiego stanu technicznego.Wojtek94 pisze:Kupić cała partie tych przegubowych Solarisów od Mobilisu i już mamy rozwiązana sprawę Conect, Citar a nawet Volv 7700A. I do tego wszystkie klimatyzowane co teraz jest podstawą przy naszym klimacie.
Na szczęście nasze MPK nie chce się bawić w używane autobusy
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Z Jelczami jest taki problem, że o ile mechanicznie faktycznie nie ma problemu z częściami bo są na bebechach Mercedesa o tyle jest problem z częściami blacharskimi i wyposażenia wnętrza.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
To Mobilis tak zaniedbuje autobusy że takie Solarisy są gorsze od naszych trupów Volvo?Woronin pisze:Bardzo mądre... Odkupimy Mobilisowe trupy w które trzeba będzie na dzień dobry zapewne wpakować mnóstwo kasy aby doprowadzić je do jako-takiego stanu technicznego.Wojtek94 pisze:Kupić cała partie tych przegubowych Solarisów od Mobilisu i już mamy rozwiązana sprawę Conect, Citar a nawet Volv 7700A. I do tego wszystkie klimatyzowane co teraz jest podstawą przy naszym klimacie.
Na szczęście nasze MPK nie chce się bawić w używane autobusy
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
No Mobilis nie słynie z dbania o autobusy.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Wystarczy, że z Jelczami będziemy się "bujać" 2-3 lata, bo Volvo na bank zejdą po przyjściu elektryków, a nawet opcja na Isuzu nie starczy na wywalenie Jelczy w 100%kuba_łódź pisze:Już wcześniej pisałem że Limanka powinna dostać wszystkie nowe solo aby pozbyć się reszty starych Volv, które od dawna są w najgorszym stanie, a ponadto są skomplikowane w obsłudze i drogie w utrzymaniu. Gnioty idealne nie są, ale to bardzo prosta i tania w utrzymaniu konstrucja, ponadto wytrzymała na kiepskie ulice.
Co do trwałości Jelczy - w zeszłym tygodniu jednego dnia zeszły z trasy 3 sztuki, w tym jedna ściągana przez holownik... Takie to "wytrzymałe"... Ponadto w sobotę jechałem Citaro 2701 - nie sądziłem, że one są już tak wyeksploatowane Wył jak Jelcz prawie że, każdą dziurę nawet niedużą to jechał tak, że w środku wszystko latało...
Ogólnie w najbliższych 2-3 latach MPK ma do wymiany dobre 100 sztuk autobusów, a na razie wiemy tylko i 17 elektrykach, no i prawie pewnej opcji 18 Isuzu (oby wszystkie na NS, bo Limance 12 starczy do obsługi 58, 60D, 66 i 84 - akurat 12 brygad wypada)
A na serio widać, że MPK popełniło ogromny błąd, że przez blisko 4 lata nic nie kupowali. Najrzadziej co 2 lata po 50-60 autobusów powinno być kupowanych...
Ostatnio zmieniony pn 10:18, 22 lip 2019 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Ale elektryków może nie być bo kasy nie dostaliśmy na nie
Chciałem napisać że 50 co 2 lata to przesada ale faktycznie tyle by trzeba było. Dobrze ze te Isuzu chcą - powinni wziąć wszystkie i wtedy penwo jakieś kolejne złomy by zniknęły z ulic.
Chciałem napisać że 50 co 2 lata to przesada ale faktycznie tyle by trzeba było. Dobrze ze te Isuzu chcą - powinni wziąć wszystkie i wtedy penwo jakieś kolejne złomy by zniknęły z ulic.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Aha to nie dostali dotacji? A zajezdnię robią na 100 sztuk??
Ja pitolę co za parodia...
Ja pitolę co za parodia...
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
No Urząd Marszałkowski (jeśli się nie mylę?) odrzucił wniosek o dotację na elektryki. Ale jak dokładnie sprawa wygląda to nie wiem. Ale jeszcze trochę tych autobusów potrzebujemy, żeby pozbyć się złomów, czyli roczników <2008.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Jelcze są masakrycznie zaniedbane, więc zdychają. Warszawa nadal jeździ M121 z 2007 i są znacznie lepiej utrzymane - i to na tyle dobrze, że teraz odkupił je Lublin. Nasze interesują tylko zlomiarzy mimo przyzwoitego silnika MB.
Oby nikt się nie doczepił do ładowarek wybudowanych za grubą kasę, które nie będą miały czego ładować
Oby nikt się nie doczepił do ładowarek wybudowanych za grubą kasę, które nie będą miały czego ładować
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Dziś w ruchu w popołudniowym szczycie tylko 3 wysokopodłogowe Conecta. Sukces.
A w eksploatacji pozostaje 20... reszta pewnie na Zetki na "powakacyjny rozkład" czeka.
A w eksploatacji pozostaje 20... reszta pewnie na Zetki na "powakacyjny rozkład" czeka.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
W rozkładach wszystkich nocek jak byk stoi KURSUJĄ WYŁĄCZNIE AUTOBUSY NISKOPODŁOGOWE, a Nowe Sady oczywiście wysłały "promocyjnie" swoje wysokopodłogowe rupiecie. W tym czasie na zajezdni stała masa niskopodłogowych przegubów, w tym kilka Citaro G i Conecto z 2010, które są już stare i nie szkoda ich na nockę. Naprawdę nie da się jakoś karać MPK za wysyłanie autobusów niezgodnych z tym co jest w rozkładzie ? Nie wspominając już o tym, że dyspozytor też powinien dostać po głowie.
Tak wiem, że niepełnosprawni to rzadkość na nocnych liniach, ale co jeżeli taki pasażer się trafi ? Szczególnie w czasie obchodów urodzin Łodzi ? No i drugie pytanie, czy rozkład jazdy traktujemy jako dokument który jasno informuje przewoźnika jaki autobus powinien wysłać na linię, czy jako bezwartościowy świstek papieru wiszący na przystanku, a obsada linii zależy od humoru dyspozytora ?
Tak wiem, że niepełnosprawni to rzadkość na nocnych liniach, ale co jeżeli taki pasażer się trafi ? Szczególnie w czasie obchodów urodzin Łodzi ? No i drugie pytanie, czy rozkład jazdy traktujemy jako dokument który jasno informuje przewoźnika jaki autobus powinien wysłać na linię, czy jako bezwartościowy świstek papieru wiszący na przystanku, a obsada linii zależy od humoru dyspozytora ?
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Jako to drugie.kuba_łódź pisze:No i drugie pytanie, czy rozkład jazdy traktujemy jako dokument który jasno informuje przewoźnika jaki autobus powinien wysłać na linię, czy jako bezwartościowy świstek papieru wiszący na przystanku, a obsada linii zależy od humoru dyspozytora ?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Tak samo w drugą stronę. Linie 72A i 72B w robocze powinny być w 100% obsadzone wysoką podłogą, a puszczane są tam niskopodłogowe pojazdy, w tym najnowsze Solarisy IV generacji.
Także nikt tam w MPK nad tym nie panuje.
Także nikt tam w MPK nad tym nie panuje.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
No w przypadku 72 akurat chyba lepiej że nikt się tego nie trzyma. Linia jadąca przez Dąbrowę i Chojny gdzie większość pasażerów korzysta już z darmowych przejazdów powinna być w 100% obsadzona niską podłogą. Te pozostałe 17 sztuk Conecto powinno mieć zakaz wyjazdu na inne linie niż pracownicze i zatramwaje.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Może to kwestia tego że jeden pojazd nie może być na służbie przez 24 godziny – a co za tym idzie, nie może przejść ze służby dziennej od razu na nocną?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Przejście od razu na nockę faktycznie raczej jest niemożliwe, ale jeżeli autobus zjechał na zajezdnię z linii dziennej najpóźniej o 21, został zatankowany i nie ma żadnych usterek odpisanych przez kierowcę, to co to za problem wysłać go na nockę ?