Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2285
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: jan_defecto »

Jako Retkiniak nie widzę problemu, żeby na szczytowych 10A były 2x805Na (w wakacje 2020 tak było), bo i tak jest niskacz co 15 minut, a zaoszczędzone niskacze jakby dało radę puścić gdzie indziej to byłoby super.
Taboru niskiego nie mamy zbyt dużo dlatego najpierw całki tam gdzie się da, a potem szczyty jakby okazało się, że np. mamy jeszcze wolne niskacze ale na linię X nie da się puścić niskaczy bo stan torów, a na linię Y da radę. Tylko było poruszane, że rozdzielenie 10A i 10B wymagałoby dodatkowej brygady.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Ale mam na myśli tylko szczytowej brygady 10B a nie inne. Bo rozumiem, że szczytówki 10B nie są łączone z innymi brygadami 10B a tym bardziej 10A?
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kuba »

No ale o jakich wy szczytowych brygadach na 10AB mówicie? Częstotliwość w robocze w godz. ok. 6-18 jest stała - na wspólnym odcinku co 7,5 minuty. Widzę, że jest tylko jedna brygada zjazdowa po porannym szczycie o godz. 9:31 z Olechowa. Potem są dopiero popołudniowe zjazdy. Większość brygad, jak nie wszystkie, chyba jeżdżą w ciągu dnia zarówno na 10A jak i 10B.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Nie wiem, co sugeruje ten rozkład 10B:

Z Retkini:
5 - 15 30 50 58
6 - 06 13 21 28 36 51

Czyli takt między 5:50 a 6:36 jest 7,5 min.

Z Olechowa:
6 - 10 25 40 48 56
7 - 04 11 19 26 40 55

Czyli takt między 6:40 a 7:26 jest też 7,5 min.

Jeżeli jest jedna brygada szczytowa, to oznacza, że niektóre poranne przerwy mogą być krótsze o kilka minut.

Ale nawet, jeśli to jedna brygada, w zasadzie nie zaszkodzi wysłać nieco gorszy tabor, np. Konstala, albo Tramciusa, albo Citka...
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2285
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: jan_defecto »

Miałem na myśli, że 10A to nie jest pełnowartościowa linia tylko taka linia uzupełniająca - jak szczytówka tylko bez zjazdu do zajezdni w międzyszczycie (chyba tylko latem jeździ jako klasyczna szczytówka).
Przepraszam za skrót myślowy
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Ale to NIE Twoja wina.
Latem z kolei nie marnujemy aż tak bardzo brygad, bo wiele linii jeździ bardziej okrojonym rozkładem. Chociaż tramwaje raczej utrzymują takt 15 minut, ale na przykład 16 nie ma, zdarzało się też w czasach istniejącej 6, że 7 jeździła na skróconej trasie, 15 jest też skrócona do Telefy, co tu jeszcze ze zmian. Chociaż z drugiej strony niskie przydają się o tyle, że mają klimę (z wyjątkiem M8CN i NF6D).
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kuba »

TramMomentyStudenta pisze:
pt 17:04, 12 lis 2021
Jeżeli jest jedna brygada szczytowa, to oznacza, że niektóre poranne przerwy mogą być krótsze o kilka minut.
Powiem szczerze, że nie rozumiem do końca tej tezy. Skoro w pewnym momencie powstaje rano przez około godzinę sytuacja, że wszystkie kursy z Retkinii jadą na Olechów jako 10B to trzeba na 10A na Augustowie trochę powydłużać przerwy żeby nie było dziury i aby zachować równy takt na wspólnym odcinku. Skrócenie nic tu nie da.
jan_defecto pisze:
pt 18:57, 12 lis 2021
Miałem na myśli, że 10A to nie jest pełnowartościowa linia tylko taka linia uzupełniająca - jak szczytówka tylko bez zjazdu do zajezdni w międzyszczycie (chyba tylko latem jeździ jako klasyczna szczytówka).
Przepraszam za skrót myślowy
Z tym, że na 10A jeździły Konstale latem, było tak tylko w ubiegłym roku, ale to było z zupełnie innego powodu. Przez remont torów między Telefoniczną a Pomorską i koniecznością ograniczenia wyjazdów i zjazdów do zajezdni rozdzielono 10A i 10B i część obsługi przejęły Chocianowice. Jak już ktoś pisał wcześniej - takie rozbicie na 10A i 10B wymaga dodania kolejnej brygady i oczywiście wydłużenia postojów na Retkinii. Dzisiaj bowiem na Retkinii 10A przechodzą na 10B i odwrotnie (każda brygada wykonuje kursy zarówno na 10A i 10B, praktycznie naprzemiennie co drugie kółko). W tegoroczne lato była 100% Telefoniczna i niska podłoga.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Kuba pisze:
pn 10:07, 15 lis 2021
Skoro w pewnym momencie powstaje rano przez około godzinę sytuacja, że wszystkie kursy z Retkinii jadą na Olechów jako 10B
O tym chyba zapomniałem. :oops: a kiedyś wzmianka na ten temat była na Forum.
Natomiast jeżeli jest brygada, która po zakończeniu porannego szczytu zjeżdża na Telefę, można ją obdarować innym typem taboru niż Pesa Swing. ;)
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kuba »

TramMomentyStudenta pisze:
pn 11:01, 15 lis 2021
O tym chyba zapomniałem. :oops: a kiedyś wzmianka na ten temat była na Forum.
No nawet całkiem niedawno. Sam przecież o tym pisałeś w poście z 12 listopada. :P
viewtopic.php?p=209515#p209515
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Ale o tym, że wszystko jest 10B absolutnie nie, bo wydawało mi się, że jest też 10A.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kuba »

"Wydawało mi się"... :? Hmm... W takim razie tylko przypomnę, że na stronie MPK jest coś takiego jak "Tabliczka jak na przystanku" gdzie przecież to można bardzo łatwo sprawić w kilka chwil, bo są zebrane razem kursy 10A i 10B. :P
Myślałem, że tutaj na forum nie ma laików, tylko osoby, które choć trochę interesują się komunikacją miejską i nie trzeba im tłumaczyć takich podstawowych rzeczy. Pewne informacje przed napisaniem bardzo łatwo sprawdzić i po prostu niektóre opinie czy posty są niepotrzebne, bo np. dotyczą kwestii, które nie mają miejsca, jak np. cała ta dyskusja o jakichś rzekomo "szczytowych" brygadach.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: komlo13 »

A 12B nie miała być niska? Tymczasem od kilku dni same konstale.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

Teoretycznie ponad połowa to powinna byc niska, co wiecej w związku z powrotem 14 zmodyfikowano rozkład 12 by uwzględnić mniejsza liczbę niskaczy na tej linii. Jeśli ich nie ma to albo MPK leci w kulki albo ktoś w ZDiT się nie dogadał z MPK i żle policzył liczbe niskaczy
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Że na 12 nie starcza niskaczy, to jeszcze ujdzie, ale że:
komlo13 pisze:
czw 08:45, 18 lis 2021
1448 + 1449 10
1820 + 1821 11B
1604 + 1605 11B
z czego właściwie to wynika? Przecież 14 tyle brygad raczej nie żre, bo nawet na full niską to tylko osiem brygad.
SoPelek
Bywalec
Posty: 235
Rejestracja: wt 18:02, 21 lis 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: SoPelek »

Po co pchać to Vario na 18? Nie lepiej podbić nim ilość niskiej podłogi na 12? Pomijając już fakt, że można by inne linie testować.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Lepsza na Vario wydawałaby się raczej 14, a w grudniu jeszcze lepsza będzie 4. Po powrocie na Helenówek ewentualnie można z tego zrezygnować, więc koniec końców chyba jednak powinna zostać na 14.
TBO
Czasem wpada
Posty: 56
Rejestracja: wt 11:34, 05 paź 2021

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TBO »

Siemensy dałyby radę na 15? Czy tory nie dobre na Stokach?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

Plac Wolności jest problemem, a ściślej jego ręczne zwrotnice. I przede wszystkim - lepiej wstawić NF6D tam, gdzie nie pojedzie inny niskopodłogowiec, czyli na linie teofilowskie. Na 15 przy odrobinie chęci pewnie pojechałby i Swing.
TBO
Czasem wpada
Posty: 56
Rejestracja: wt 11:34, 05 paź 2021

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TBO »

Swingi były ,ale Rzgowska chyba krzywa. Ostatnio 15 to ma w połowie Konstale odkąd 9 dostała tez CRy.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

Rzekomo problemem jest pętla Stoki, a ściślej jej zewnętrzny tor. Inna sprawa, że jeśli MPK nie jest w stanie wysłać Swingów na 15 i zagwarantować tam niskiej podłogi w weekend, to cokolwiek rozsądnym wydaje się żeby podmienić kilka brygad między 15 a 17
ODPOWIEDZ