Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kpc21 »

Myślę, że najpewniej po prostu przenumerują ją na 46. Rozumiem, że "sensownie byłoby nadać zgierski numer", ale dotąd ani w Łodzi, ani w Zgierzu takimi kwestiami nikt się nie przejmował, i mieliśmy (nadal mamy) tę zduplikowaną między autobusem a tramwajem 6. Od jutra będziemy ją mieć zdublowaną nawet w Zgierzu.

A co do taryfy, to będzie ciekawe, bo wszystko wskazuje na to, że – choć to głupota – władze Ozorkowa nie chcą dogadać się ze ZDiT-em, by taryfa łódzka była w tym nowym Markabowym 46 uznawana.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

Pytanie jak w takim przypadku można prowadzić rozliczenia. Andrespol dostaje rekompensatę od Łodzi wyliczaną na podstawie pomiaru liczby pasażerów za jakiś tam okres, tu byłoby o tyle trudniej, że przy dwóch taryfach nie bardzo jest jak oszacować ilu pasażerów wybiera jaką taryfę. Przy uznaniowym podziale ktoś będzie "poszkodowany", więc ktoś musiałby się zgodzić na "stratę".

W ogóle to chyba wejście Markabu na 46 będzie się wiązało ze zniknięciem z tej linii przegubów bo Markab ma ich gdzieś tyle ile jest brygad, a chyba nie wrzucą wszystkiego na jedną linię.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: BB93 »

Trwają już ustalenia z MUK-iem. Będą dedykowane bilety na linię ozorkowską. Przeguby w Markabie jeżdżą praktycznie losowo, więc zabiorą z linii miejskich i dadzą na linię, która zostanie uruchomiona zamiast 46/Z46.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

Wow. Czyli zamiast ucieszyć chociaż tych ludzi, których cel podróży jest w Zgierzu, to oni będą "karać" wszystkich dodatkowym biletem niekompatybilnym z niczym. Może czas rozwiązać ten cyrk i wrócić do busiarzy albo uruchomić linię dowozową do kolei?
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: BB93 »

Ozorków podpisze porozumienie z ŁKA i będzie komunikacja dowozowa do kolei, która ma być uruchomiona w drugiej połowie przyszłego roku.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kpc21 »

px33 pisze:
pn 08:38, 20 gru 2021
Wow. Czyli zamiast ucieszyć chociaż tych ludzi, których cel podróży jest w Zgierzu, to oni będą "karać" wszystkich dodatkowym biletem niekompatybilnym z niczym.
Ale przecież i tak w Zgierzu bilety jednorazowe są jednoprzejazdowe, nie uprawniają do przesiadek.

Większy problem jest z miesięcznymi – zamiast łódzkiej migawki na dwie strefy, mieszkańcy Ozorkowa będą musieli kupować dużo droższy bilet WBA.

Na ten moment miesięczny imienny kosztuje 140 zł (lub 116 zł z Kartą Łodzianina – w przypadku mieszkańców Ozorkowa, dostępna jest np. dla studentów – bo osobom pracującym w Łodzi niestety nie przysługuje). WBA obejmujący Łódź oraz całą komunikację MUK (łącznie z linią międzygminną – tak więc pewnie Ozorków też się w to załapie) – strefa A+ – 212 zł. Jest jeszcze Wspólny Bilet Łódzko-Zgierski, także obejmujący nie tylko komunikację w Zgierzu, ale i linię międzygminną do Strykowa i Aleksandrowa (nie obejmujący za to kolei między Łodzią a Zgierzem – a jedynie w granicach Łodzi) – normalny za 191 zł.

Najdrożej jest, jeśli ktoś chce móc dojeżdżać z Ozorkowa do Łodzi także pociągami – wtedy potrzebuje WBA na strefę C+ za aż 283 zł.
px33 pisze:
ndz 23:27, 19 gru 2021
Pytanie jak w takim przypadku można prowadzić rozliczenia. Andrespol dostaje rekompensatę od Łodzi wyliczaną na podstawie pomiaru liczby pasażerów za jakiś tam okres, tu byłoby o tyle trudniej, że przy dwóch taryfach nie bardzo jest jak oszacować ilu pasażerów wybiera jaką taryfę.
W przypadku biletów jednorazowych, można po prostu, tak jak dziś, uznawać tylko bilety łódzkie – tak jak wspomniałem, przy przesiadce na autobusy w Zgierzu, tak czy siak trzeba by było kasować osobny bilet, bo zgierskie bilety nie uprawniają do przesiadek.

W przypadku okresowych – jeśli ma być jakaś specjalna taryfa na przejazdy Ozorków–Zgierz, to nie będzie problemem wyliczyć, ile biletów w tej taryfie się sprzedało. Cała reszta to będą bilety w taryfie łódzkiej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Kpc21 pisze:
pn 14:21, 20 gru 2021
116 zł z Kartą Łodzianina – w przypadku mieszkańców Ozorkowa, dostępna jest np. dla studentów
A studenci i tak mają ulgę, więc nawet w takim przypadku 58 zł.
A w ogóle w nazwie Karta Łodzianina też jest błąd interpretacji, bo powinien też być warunek pracy w Łodzi, wystarczyłaby odpowiednia umowa (wydaje mi się, że zlecenie powinno być minimum). Dlatego, że jeśli płacisz podatki w Łodzi, to powinno być raczej określenie "łodzianin" z małej litery. ;)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kpc21 »

Karta Łodzianina jest wielkimi jako nazwa własna tej karty. Wiadomo, że łodzianin normalnie pisze się z małej.

Ale to już offtop od offtopa...

A co do Karty dla pracujących w Łodzi a tam nie mieszkających, to chyba to by się trochę kłóciło z jej ideą. Ona ma zachęcać do mieszkania w Łodzi, a jak ktoś tam mieszka, do tego, by tam rozliczać podatki (z bliżej nieokreślonych przyczyn często po przeprowadzce do innego miasta ludzie nawet się nie przemeldowywują, i PIT-y też rozliczają w tym starym).

Jak nie mieszkasz w Łodzi, to nie jesteś w stanie płacić tam podatków.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
brzoza13
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: ndz 15:25, 10 lut 2019

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: brzoza13 »

Wracając do tematu z planową obsadą linii- na linii Z13 pojawiły się 2 autobusy z BP Tour. I ja się zastanawiam, czy to było planowane?
Woronin
Stały bywalec
Posty: 292
Rejestracja: sob 21:07, 21 kwie 2018

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Woronin »

brzoza13 pisze:
pn 16:01, 20 gru 2021
Wracając do tematu z planową obsadą linii- na linii Z13 pojawiły się 2 autobusy z BP Tour. I ja się zastanawiam, czy to było planowane?
Póki co planowo mają 2 brygady Z13 w zamian za zlikwidowane Z45. Firma rzekomo do tego poważnego zadania oddelegowała 8 Polskich kierowców mających wozy w najlepszym stanie technicznym.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Kpc21 pisze:
pn 15:50, 20 gru 2021
Ona ma zachęcać do mieszkania w Łodzi
A na razie tylko zniechęca do korzystania ze zbiorkomu w Łodzi (jej brak). Oby nigdy nie wymyślili zniżek na rowery miejskie dla posiadaczy KŁ.
Ale faktycznie trochę zjechałem z tematu.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Jordi »

Woronin pisze:
pn 16:15, 20 gru 2021
Póki co planowo mają 2 brygady Z13 w zamian za zlikwidowane Z45. Firma rzekomo do tego poważnego zadania oddelegowała 8 Polskich kierowców mających wozy w najlepszym stanie technicznym.
No chyba właśnie rzekomo, bo ewidentnie najlepsze Citaro prawie jak zawsze na Z41 jest, a dzisiaj na Z13 dali 9070, które ledwo rusza z miejsca 🤣
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

emilek12 pisze:
czw 11:53, 30 gru 2021
1732, 1620 oraz 1571 na 11B. Czy oni mają jakieś problemy z wystawieniem na 11B 100% niskopodłogowych tramwajów lub Bogestry czy co?
Odpowiem tu. Bogestr dużo niestety nie ma, tylko trójki zżerają naście brygad, a są linie, na których niska jest tak samo cenna jak 11. Ale z drugiej strony jest kłopot nawet z zapewnieniem full niskiej 10, bo ostatnio całkiem normalna jest jedna brygada Konstala na 10, czasem nawet dwie dziennie. A mimo to walą ciekawostkami w postaci Pesy na 12. ;)
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Yakuzzi »

Jakimi ciekawostkami? Zgodnie z rozkładem to większość brygad 12 powinny być niskacze.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: NamonPL »

TramMomentyStudenta pisze:
czw 17:34, 30 gru 2021
emilek12 pisze:
czw 11:53, 30 gru 2021
1732, 1620 oraz 1571 na 11B. Czy oni mają jakieś problemy z wystawieniem na 11B 100% niskopodłogowych tramwajów lub Bogestry czy co?
Odpowiem tu. Bogestr dużo niestety nie ma, tylko trójki zżerają naście brygad, a są linie, na których niska jest tak samo cenna jak 11. Ale z drugiej strony jest kłopot nawet z zapewnieniem full niskiej 10, bo ostatnio całkiem normalna jest jedna brygada Konstala na 10, czasem nawet dwie dziennie. A mimo to walą ciekawostkami w postaci Pesy na 12. ;)
Akurat Bogestry nie są problemem braków niskiej na 11, tu leżą Tramicusy.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

A co im doskwiera? Złe utrzymanie, brak części, jakieś dziadowskie oszczędności?
Swoją drogą, coś długo trwa NG tej jednej Pesy
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Yakuzzi pisze:
czw 18:53, 30 gru 2021
Jakimi ciekawostkami? Zgodnie z rozkładem to większość brygad 12 powinny być niskacze.
W robocze? Wątpiłbym. Swingi są teraz na 14, a i to niestety nie w całości, bo też Konstale są częstością ostatnio (na początku jakoś bardziej dbali ;))
NamonPL pisze:
czw 21:43, 30 gru 2021
Akurat Bogestry nie są problemem braków niskiej na 11, tu leżą Tramicusy.
Teoretycznie Bogestry mogą uzupełnić niską na 11, w praktyce trudno zdjąć jedną czy dwie brygady z 2 i 8, gdzie zapotrzebowanie na niską jest w sumie podobne. Natomiast jeśli problem leży w Tramciusach, to trudno mi jest się specjalnie temu dziwić z dwóch powodów. Pierwszy: to Pesa, drugi: prace serwisowe mogą być utrudnione z powodu licznych samoizolacji, a nawet kwarantann (terminologia zależy od wyszczepialności w zakładzie). Ale to tylko moje domysły.
px33 pisze:
czw 22:07, 30 gru 2021
jakieś dziadowskie oszczędności?
Tak sarkastycznie odpowiem: prąd drożeje. No i gaz (nie wiem jednak, jak duże jest orientacyjne zużycie gazu w MPK).
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

TramMomentyStudenta pisze:
pt 06:04, 31 gru 2021

W robocze? Wątpiłbym. Swingi są teraz na 14, a i to niestety nie w całości, bo też Konstale są częstością ostatnio (na początku jakoś bardziej dbali ;))
Wg rozkładu jesli dobrze licze to 6/10 to niska

Szczerze? Nie obchodzi mnie co jest przyczyną, jak nie potrafią wystawić tylu brygad to niech poprawiają rozkłady i tyle. Organizacyjnie dla MPK bez znaczenia
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

W takim razie powinni poprawić rozkład na 2, 8, 12, 14... tak żeby tylko została full niska na 3, 10 i 11, a na całej reszcie absolutnie żadnej gwarancji niskiej, ok? Bo tak to nigdy do ładu nie dojdziemy. Ale nie będę mówić za prezesa MPK. ;)
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: NamonPL »

Co ma prezes mpk do rozkładów ustalanych przez ZDIT? Przydział taborowy jest w porządku tylko Telefoniczna powinna zacząć przykładać się do serwisu bardziej niż szpachla o młotek.
ODPOWIEDZ