Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mig »

Widzę, że nadal nie dociera. Nie chodzi o zwiększanie LICZBY (bo ilość to mozesz mieć kawy w słoiku) brygad na mieście tylko o relację liczby brygad z ET1 do liczby brygad z ET2. Pokaż mi zapis umowy powierzenia lub zapisu prawnego, który pozwala organizatorowi narzucać zajezdnię dla danej brygady. Uprawnienia organizatora wynikają z prawa i umów a nie z widzimisię p. Jarosza.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

^^BTW Do kiedy ta umowa powierzenia jest?
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

mig pisze:
sob 16:30, 30 paź 2021
Nie chodzi o zwiększanie LICZBY (bo ilość to mozesz mieć kawy w słoiku) brygad na mieście tylko o relację liczby brygad z ET1 do liczby brygad z ET2.
Zawsze można było nie wysyłać tyle Pes na Telefę. Dlatego kibicuję, żeby Vario w razie czego w części trafiły na Chocianowice, a nie wszystkie na Telefę, bo inaczej się tego nie obstawi. Tak to w tygodniu możemy mieć Vario np. na 5 i 14, a w weekendy na te linie plus 15, 17. Ewentualnie w niedziele 2 i 8. Ale to są tylko fusy.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: NamonPL »

mig pisze:
sob 16:30, 30 paź 2021
Widzę, że nadal nie dociera. Nie chodzi o zwiększanie LICZBY (bo ilość to mozesz mieć kawy w słoiku) brygad na mieście tylko o relację liczby brygad z ET1 do liczby brygad z ET2. Pokaż mi zapis umowy powierzenia lub zapisu prawnego, który pozwala organizatorowi narzucać zajezdnię dla danej brygady. Uprawnienia organizatora wynikają z prawa i umów a nie z widzimisię p. Jarosza.
Ale spokojnie, odstaw emocje i zaczepki personalne na bok i skup się na problemie. Czy ja mówię o zwiększaniu ilości brygad? Nie. Czy ja mówię o przenoszeniu brygad między zajezdniami? Nie. Od początku mówię, żeby na JUŻ ISTNIEJĄCE brygady wysłać wolny tramwaj niskopodłogowy, a nie Konstala.

A teraz rozpisze to łopatologicznie, mamy np.
1/1 w niedzielę obsługiwaną przez zajezdnie Telefoniczna. Jest na nią przypisany Konstal i teraz ja mówię, żeby skierować na te brygadę wolnego Swinga <- za to ZDIT odpowiada.

Teraz rozumiesz?
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2285
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: jan_defecto »

Mamy już rozkłady ważne od 8.11 uwzględniające powrót 14.
Czy są już informacje jaka będzie obsada taborowa na nw. liniach?
8AB - pojedyncze kursy niskie - pewnie NF6D
12 - sporo niskich, w sobotę/niedzielę wszystko niskie
14 - full niska
18 - full wysoka - czyli wiadomo, ze 2x805Na
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: NamonPL »

Na 9 w soboty oprócz CR pojawiać się będą N6FD.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Liczę, że w niedziele trafią one na 11B i do tego może Vario w prezencie. ;)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Jordi »

Ogólnie na 11B w weekendy powinny być Citki i NF6D. W tygodniu muszą być te koszmarne Pesiska, bo ludu dużo, a najlepsze byłyby nowe Gammy, no ale wiadomo projekt zabrania :(
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

Szkoda NF6D na 11. Myślę, że priorytetem dla nich powinno być 3 (na które z kolei szkoda M8C) i grupa teofilowska, i powinno być możliwe obsadzenie całej 3B (może warto jednak oddzielić brygady wariantowe, nawet jeśli to doda jedną brygadę albo spróbować to spiąć z jakąś inną linią), większości 2 i tak z połowy 8.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Jordi pisze:
sob 13:58, 06 lis 2021
Ogólnie na 11B w weekendy powinny być Citki i NF6D.
Co do sobót to zdecydowanie nie podzielam zdania, bo Ikea. Citki może tak ale ze cztery brygady muszą być na Pesach (minimum trzy całodzienne).
joker8888
Stały bywalec
Posty: 316
Rejestracja: sob 15:36, 27 kwie 2013

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: joker8888 »

Dzisiaj na 9 pojawiło się kilka NF6D, a na 12 wróciły Swingi '15.
MoBilny
Bywalec
Posty: 124
Rejestracja: pt 08:17, 20 sie 2021

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: MoBilny »

Pesa nonstop na 14, to co zmieni się w robocze na 12,15,17?
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

Na 12 już sie zmieniło - co drugi kurs to Konstal. Z 18 całkowicie znikneły niskacze. Wszystko jest w rozkładach na stronie MPK
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Pewnie do powrotu 4 zostaną jedynie Vario. Zresztą Vario mogą być też z powodzeniem na 14 i to cały boży tydzień. Ale z drugiej faktycznie na NCŁ nie ma wielkiego szału z niską jak na razie, bo wiadomo, że wielu linii nie ma, są tylko 12 i 18. No ale Vario to przyjechały na testy różnych tras, a nie jednej wybranej przez Zdat.
Zresztą w obecnym układzie linii, czyli po powrocie 14 na stałą trasę:
* Pesy w robocze nie powinny okupować 14, a już nie w całości, jakoś w połowie by wystarczyło na razie, bo Dąbrowa ma też w jakimś fragmencie niską 2; natomiast byłbym za, żeby więcej Pes było na 12, co drugi kurs w robocze to niezbędne minimum nawet w warunkach mrozów, jak będą jakieś nadwyżki to też w pierwszej kolejności 12.
* Vario powinny być przeniesione na 14, ale na losowych brygadach całodziennych zamiennie z Pesami, co daje sześć brygad niskich z bodaj ośmiu;
* na szczytowych rannych brygadach 10B można dać Konstale, bo na trasie i tak jest niska, na wspólnych co 7,5 minuty;
* na 17 niska jest niepotrzebna, jeśli będzie wystarczająco dużo Citek na 15 - właściwie 10 Citek i reszta M8CN, a chyba jest dwanaście-trzynaście brygad w robocze. Czyli 2-3 M8CN na krzyż;
* ile M8CN zżerają trójki? Zresztą co nas to, jak i tak na 7 są głównie GT8N.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: NamonPL »

1. Pesy 18xx zostały kupione na 14 i nie widzę powodu dlaczego w tygodniu zamiast 100%, miałyby jeździć tylko w połowie;
2. Wysłanie liniowo Konstali na 10 to raczej nieśmieszny żart.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

14 nie jest najbardziej priorytetową linią w mieście i myślę że te wagony dałoby się przypisać lepiej, zwłaszcza gdyby zwalczyć kilka niedasizmów. Inna sprawa że faktycznie zostały kupione na 14 i niech chociaż przez połowę okresu gwarancji pojadą tam, gdzie powinny. Warto też pamiętać, że wg oryginalnego wniosku miały jeździć do Żabieńca zapewniając godne warunki także na Włókniarzy.

A gdyby udało się ogarnąć Teofilów i kupić Variotramy to myślę że bardzo korzystnym ruchem byłoby wnioskowanie o przesunięcie Swingów na 8 i obsadzenie 14 Variotramami. Komfort podróży będzie zbliżony, na 8 trafia pojemne wagony, na 14 też podaż miejsc powinna być w sam raz. I dzięki temu NF6D mogłyby w całości obsadzić np. 2.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

NamonPL pisze:
czw 20:00, 11 lis 2021
1. Pesy 18xx zostały kupione na 14 i nie widzę powodu dlaczego w tygodniu zamiast 100%, miałyby jeździć tylko w połowie;
2. Wysłanie liniowo Konstali na 10 to raczej nieśmieszny żart.
1. Bo to żre 8 brygad przez cały tydzień, a że sprawność wysyłania Pes nigdy nie jest 100%, zostają realnie dwie albo nawet jedna Pesa do obsługi potencjalnie na innej linii. Więc po co?
Dodam że na 10AB poza szczytowymi powinno być 17 brygad w robocze. Pes z 2015 roku jest tylko 22. Zostają może dwie Pesy do obsługi na innej linii.
Na 12 potrzebujemy pięć niskich z dziesięciu brygad, żeby była 1/2. A najlepiej, żeby była jakaś rezerwa. Jeśli będą cztery, to nawet nie będzie pięć.
Jak już chcemy na siłę robić 14 full niską, nie ma sprawy, wyślijmy oba Vario i sześć Pes. Wtedy wilk syty i owca cała, ale absolutnie zapomnij o rezerwie na ewentualne dodatkowe brygady 12.
Poza tym, jak będą Moderusy, to 14 jest pierwszą linią na nie w mojej opinii. Pesy mogą wówczas trafić na 12 lub w porywach 4.
px33 pisze:
czw 20:42, 11 lis 2021
A gdyby udało się ogarnąć Teofilów i kupić Variotramy to myślę że bardzo korzystnym ruchem byłoby wnioskowanie o przesunięcie Swingów na 8 i obsadzenie 14 Variotramami.
W pierwszej kolejności to bym powiedział, że 2 by była lepsza na Swingi. Z tym tylko, że jednak na Bałutach mieszka dużo osób starszych, a siedzeń w Pesach nie za dużo jest, więc tu trzeba zdecydowanie uważać z dobieraniem brygad. Ale najpierw niech ogarną Aleksę i to migiem. Tylko pewnie znając życie raczej po 2024. Na razie to nawet w temacie Zielonej widzę bierność.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

Co za problem by na linie X wysłać 2 Pesy, 4 NF6D i 3 CR? Oczywiście to przykład... Takie sytuacje będą coraz częstsze bo czasy gdy wszystkich woził właściwie jeden typ taboru minęły
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

^^ W tej chwili jeśli na jakąś linię wchodzi "wyższy" typ taboru to zazwyczaj dawanie tam "niższego" jest zazwyczaj bez sensu. Całkiem możliwe że z czasem to się zmieni, ale teraz wstawienie gdzieś "nie najlepszego możliwego" tramwaju oznacza de facto zabranie go z jakiejś trasy, gdzie nic lepszego nie wjedzie (np. M8C na 3 to zabranie niskiej podłogi z 7, NF6D na 9 czy 11 to zabranie niskiej podłogi z 2/8)S
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Aha, bo skleroza boli a ja nie odpowiedziałem w pełni na post Kolegi. Otóż chodzi o to, że jaki jest sens, aby na brygadzie, która jeździ przez 3 h dziennie, dawać coś lepszego? Nie mówię, że to ma być Konstal, bardziej mam na myśli, że jest trochę za mało niskich, żeby tak sobie nimi szastać. Można dać na szczytowej brygadzie 10B przykład Citka albo coś innego, co mogłoby pójść np. na 9 albo na 12/14 w momencie wyjazdu z danej krańcówki, czyli tzw. posiłek.
ODPOWIEDZ