Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: NamonPL »

Przecież najbardziej wyeksloatowane autobusy zostały skasowane (Jelcze, Volva).
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Jordi »

Te kilka Citaro co zostało, to też zaraz ducha wyzioną.

Jelcze te co zostały to jeżdżą, bo muszą. W Krakowie, Wawie, czy Poznaniu dawno by je wycofano. To samo Volva...

Dlatego przetarg jest też na dwie brygadożerne linie miejskie, bo Limanka zwłaszcza leży i kwiczy z taborem Maxi...

A NS uwolni się od 43, do tego opcja na mini cała i będzie można uznać sytuację za w miarę dobrą. Limance nawet te 17 elektryków niewiele pomoże. Musi być w przyszłym roku przetarg na 30-40 autobusów...
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Karol »

W Warszawie śladowe ilości Jelczy jeszcze jeżdżą, bo muszą
Obrazek
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: kuba_łódź »

W Krakowie masa Jelczy nadal by jeździła gdyby nie parcie na wymianę całego taboru na spełniający co najmniej normę Euro 5 i meleksy.
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Yakuzzi »

Na 86 wróciły przeguby na kilku brygadach.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: NamonPL »

To chyba jednorazowy przypadek, bo ogólny przydział się nie zmienił, ciągle 100% solo, wczoraj były normalnie solówki.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Czy częściowa obsada 1 z Telefy ma związek z jej tymczasowym wydłużeniem na Koziny? Bo zauważyłem zdjęcie z tego artykułu:
https://lodz.tvp.pl/45086588/nie-ustapi ... H5oL9MGtZk
na którym pojawił się 1460+53 na linii 1 (któremu auto nie ustąpiło pierwszeństwa - tak abstrahując).
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: NamonPL »

Tak, do 3.11 "jedynkę" obsługuje też Telefoniczna.
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 649
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mateeusz »

Według rozkładu od 4 listopada wybrane brygady linii 8 we wszystkie dni tygodnia mają być obsługiwane taborem niskopodłogowym. Chodzi o NF6D czy może GT8N?
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: NamonPL »

W DP to napewno przez GT8N, bo NF6D zostają na 11AB i 3, a wszystkie kolejne dostarczane lecą w 1 kolejności na 11A.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

Zaryzykuję nie do końca losowy strzał, że NF6D. Chociaż wciąż uważam, że bardziej by się przydały na 2 (kosztem ściągnięcia ich z 11A). Jeszcze M8C na 7 w weekendy chyba zostaną "usankcjonowane" rozkładem.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

Przede wszystkim powinny iść na 12 bo ciągle nie ma pełnej niskiej i brakuje bodajże 1 tramwaju by była full niska (pomijam kilka kursów porannych). No ale niedasie lepiej wysyłać niska na 8 raz na 2 godziny.

Swoją drogą myślałem że na 7 będzie niska w weekendy a tu też kurs raz na jakiś czas.

To wysyłanie pojazdów z niską w Łodzi to jakiś idiota chyba ustala bo porozrzucane na kilka linii i w efekcie korzyści z tego bliskie zeru.
igor
Sympatyk forum
Posty: 505
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: igor »

px33 pisze:Jeszcze M8C na 7 w weekendy chyba zostaną "usankcjonowane" rozkładem.
Według rozkładu są dwie brygady niskie z ET-2, ale tylko w sobotę. W praktyce w ostatnich tygodniach w niedzielę też był jeden/dwa.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mig »

Na 8 będą NF6D, ich liczba na tej linii będzie sukcesywnie rosnąć. Puszczanie ich na 2 i 12 na razie nie wchodzi w grę z powodów technicznych.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

Zdradzisz jakich? Jeśli chodzi o stan torów to na 2 "nieprzetarte" są chyba tylko Limanowskiego i pętla na Szczecińskiej, na 12 Kopernika i Telefoniczna do pętli. Nigdy nie widziałem na żywo ale jestem święcie przekonany, że musiały kiedyś załapać się na objazd ŁTR-u przez Politechniki i zjazd przez Narutowicza.
Na Teofilowie podobno jest problem z wydajnością zasilania, no ale najwyraźniej jedna linia na niskopodłogowych może tam jechać, i chyba nie jest aż tak istotne czy będzie to 2 czy 8.

I tak się zastanawiam czy Nf6D robią się z każdym tygodniem coraz pojemniejsze czy liczba pasażerów na 8 i pełnej 11 spada. Jeszcze w miarę niedawno słyszałem, że NF6D nie nadają się na 8 ze względu na potoki w szczycie - a teraz będą jeździć (chociaż tu sprawę pewnie ratują te szczytowe wzmocnienia). Na pełną 11 też miały być za małe, nawet w weekend - teraz w weekendy obsada bazuje na nich a spora liczba pojawia się i w robocze.
No ale jeśli to się jakoś sprawdza to dobrze. A gdyby tak jeszcze te Swingi uruchomić...
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mig »

Zwrotnica jednoiglicowa przy pętli Teofilów i sygnalizacja mijankowa na Stokach. Na 8 dojdzie w szczycie sporo kursów na zachodnim odcinku więc potoki nie będą takim problemem jak dotychczas.
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 649
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mateeusz »

Pamiętam, że przy jakimś zdarzeniu 8 nie dojeżdżała na Kochanówkę i NF6D zawracały przy Szczecińskiej.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

Dzięki za informacje.
W tym drugim przypadku chodzi o położenie pantografu czy jakieś parametry poboru prądu? W sumie tam jeździ cały przekrój łódzkiego taboru, z pantografami z przodu, w środku i z tyłu (M8C z "tej drugiej" kabiny - chyba że przed wyjazdem na 15 muszą być obrócone). CR ma chyba pantograf w bardzo podobnym miejscu.

A jeśli chodzi o pętlę to bez remontu widzę dwie opcje - zamiana krańcówek 2 i 8 na Teofilowie albo 2 i 3 na południu. Obie opcje dają porządną niską podłogę na Dąbrowie i uwalniają M8C na gorsze trasy (1, 13).
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Wojtek94 »

Na Stokach sygnalizacja jest przerobiona specjalnie pod wagony z pantografem po środku. Zmiany zostały wprowadzone po tym jak Citki i Swingi poszły na 12.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

mig pisze:Zwrotnica jednoiglicowa przy pętli Teofilów i sygnalizacja mijankowa na Stokach. Na 8 dojdzie w szczycie sporo kursów na zachodnim odcinku więc potoki nie będą takim problemem jak dotychczas.
A mieli temat Stoków ogarnąć pamiętam dobrze bo na Komisji Transportu był ten temat poruszany...
ODPOWIEDZ