Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
igor
Sympatyk forum
Posty: 505
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: igor »

W dodaniu do tego co napisał nowy1212 (z całością się w zupełności zgadzam) - nie tylko kwestia nieszczęsnego Przybyszewskiego, ale i Puszkina, bo na 8 jest to cała jedna niska brygada w DP.
nowy1212 pisze:^^Pytanie czy starczy tramów na takt 24min. Potrzeba 16 brygad, czyli min 8 GT8N, a tyle MPK jest w stanie wystawić. No może na styk by wyszło. Jak tak to OK. Stąd był pomysł z 7, bo tu na pewno by starczyło
A może wtedy wraz ze zwiększaniem się ilostanu NF6D przerzucić jedną/dwie brygady M8CN na 6, a na 2 zastąpić je Bogestrami? Zresztą wystarczy też wyciąć tą niepotrzebną jedną niską brygadę z 8... Wtedy na 6 wystawiono by 6 bądź 7 GT8N, więc jest to liczba jaką już powinno bez problemu dać radę wypuścić. Natomiast czy 1 czy 6/7 - to już sama sztuka dla sztuki, ale która powinna być chociaż poparta potokami pasażerskimi na obu ciągach. Na pewno powinno być to ostatecznie ujednolicone, a nie zdziwię się jak przy okazji nieodległego rozpoczęcia remontu Dąbrowskiego (co pewnie będzie się wiązało z zamknięciem przejazdu pod wiaduktem) będziemy mieli kolejne przesunięcia taboru. Obecnie wygląda to tak jakby przyjęto filozofię "puścimy niską podłogę na ul.X, bo tam jest potrzebna", po czym zaczyna jej brakować na odcinku na którym dopiero co się pojawiła.
Ostatnio zmieniony pn 23:54, 16 gru 2019 przez igor, łącznie zmieniany 2 razy.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

Ale GT8N na 1 też mają sens - a normalna niska podłoga tam nie wejdzie. Jeśli Przybyszewskiego jest kolejnym priorytetowym ciągiem to IMO warto poczekać aż pojawi się więcej Nf6D (jakieś 2-3 miesiące), wrzucić ile się da na 2 i przesunąć M8C na następny ciąg w kolejności priorytetów - w tym przypadku na 6, chociaż ja wciąż trochę obstaję przy 13.

A w ogóle to jeśli teraz tylko jedna brygada 2 może wyjść na NF6D, czemu nie rzucono tych wagonów hurtem na 8 albo chociaż 18?
igor
Sympatyk forum
Posty: 505
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: igor »

Na Przybyszewskiego też normalna niska podłoga nie wiedzie ;) Dlatego mówię, że filozofia na jakiej linii niska podłoga ma sens jest sztuką dla sztuki, bo na obu ciągach jest tak samo potrzebna. Powinna być za to stała.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mig »

Na razie powyższa dyskusja jest dyskusją o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą i odwrotnie. Po prostu za mało jest wagonów z wstawką i tyle.
Pole do poprawy tego stanu pojawi się gdy 41 zostanie całkowicie zawieszone, a do ruchu będzie można kierować kolejnych kilka NF6D, choć nadal nie będzie optymalnie, bo są jeszcze trzy ważne ciągi bez dostępu do niskiej podłogi: Przybyszewskiego, Zielona i Włókniarzy. Dodatkowych kilka wagonów niskich/wstawką nie obsłuży takiego znaczącego kawałka sieci nawet co 24 minuty.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

No to wtedy dążyć do tego, żeby była niska co 12 na 12 i w dalszej kolejności 2. Bardzo, ale to bardzo opcjonalnie M8CN może iść na 15 celem wyrównania taktu 24 (bo na razie jest 7 CRów z Telefy w robocze, co jednak w żadnym razie taktu 24 nie daje). I w sumie tyle.
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 649
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mateeusz »

Na 12 wystarczy skierowanie wszystkich Swingów '18. Nie widzę sensu w pakowanie 100% niskiej obsady w kolejnej linii dojeżdżającej na Retkinie, podczas gdy w obecnej sytuacji jest jeszcze trochę innych możliwości.
Po zawieszeniu 41 zastanowiłbym się, by podstawowym taborem niskopodłogowym na 2 były NF6D skoro jak na razie nie ma kłopotów z przejezdnością. Wówczas M8CN mogłyby przejść na 7, a nadwyżka ewentualnie nieco wypełnić luki w niskopodłogowych kursach na 8.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Tylko że już masz dwie linie z full niską na dużym fragmencie ŁTR i trzecia, 2 jest niska w znacznej części. Poza tym 12 to nie tylko Retkinia i kampusy uniwersyteckie, ale też szpital Barlickiego i przede wszystkim dworzec Łódź Fabryczna.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

mig pisze:Na razie powyższa dyskusja jest dyskusją o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą i odwrotnie. Po prostu za mało jest wagonów z wstawką i tyle.
To skoro wszyscy to wiedza to po co to ciągle przerzucanie przez ZDiT tych GT8N z linii na linie? Od mieszania herbata slodsza się nie stanie

Co do 12 owszem jedzie na Retkinie ale obsługuje in w rejony niż 10. Czy skoro na 11B jest niska to na 2 ma jej nie być bo przecież na ŁTR już jest niska co 6min? Ma 12 dużo nie trzeba by była full niska woec te ~4 niskacze warto dorzucić i mieć temat zamknięty
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

Ale GT8N są na stosunkowo stałej trasie. Zniknęła 4 to trafiły na stosunkowo najbliższej jej trasie czyli 1. Na tę chwilę jest w miarę nieźle, największy problem to swingi stojące w zajezdni w weekend.

W miarę przybywania NF6D też byłbym za tym żeby jak najbardziej obstawić nimi 2, wysyłając M8C na jakieś linie, na których obsada niską podłoga jest niemożliwa - 6/7 albo 13, w weekend obie. 8 to miły dodatek ale jedna brygada, zakładając że nie ma jakichś bardzo regularnych użytkowników, niewiele daje.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

px33 pisze:Ale GT8N są na stosunkowo stałej trasie. Zniknęła 4 to trafiły na stosunkowo najbliższej jej trasie czyli 1. Na tę chwilę jest w miarę nieźle, największy problem to swingi stojące w zajezdni w weekend.
No "tylko" pominąłeś po drodze epizod wakacyjny na 9 i kolejny epizod na 7 (choć 4 wtedy jeździła!). Takie tam szczegóły...

Gdyby było faktycznie jak pisałeś i GT8N jeździłyby ciagle na 4, ale po jej zawieszeniu by wrzucono na 1 to bym siedział cicho. W ogóle czy kiedyś nie mówiono że GT8N nie mogą jeździc po skrzyzowaniu Kilińskiego-Przybyszewskiego?
8 to miły dodatek ale jedna brygada, zakładając że nie ma jakichś bardzo regularnych użytkowników, niewiele daje.
Nazywajmy rzeczy po imieniu - jedna brygada nic nie daje. Gdyby dawała to w takiej sytuacji M8CN/GT8N powinny isc po jednej sztuce na każda linię...
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Najlepiej, żeby planowo wagony były na kilku liniach w rozsądnym takcie (czyli w pierwszej kolejności 10+3+11B, w dalszej 12+2, a w jeszcze dalszej - 15), a następnie myśleć o ewentualnym wykorzystaniu rezerw, jak są sprawne wagony. Czyli jak są rezerwy - dajemy niską na 8, na 17, na 18, na 11A, na 7/6 i opcjonalnie 1. I tyle. ;)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

No i się tego trzymamy, a nie ze po dwóch miesiącach zmiana...
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Chciałeś użyć trybu rozkazującego, czyli "trzymajmy się tego"? Bo raczej na stwierdzenie faktu mi to nie wygląda. :P
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

No "tylko" pominąłeś po drodze epizod wakacyjny na 9 i kolejny epizod na 7 (choć 4 wtedy jeździła!). Takie tam szczegóły...
9 to pomysł wakacyjny (i jakaś logika w tym jest, nie będę oceniał), na 7 jeździły chyba głównie w weekendy kiedy 4 była obsadzona sensowniejszym taborem.
W ogóle czy kiedyś nie mówiono że GT8N nie mogą jeździc po skrzyzowaniu Kilińskiego-Przybyszewskiego?
Nie kojarzę. Niemce miały mieć problem z jakimś rozjazdem na trasie na Doły.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

Na 7 jeździły w tygodniu średnio co drugi kurs. Na 4 chyba tylko jeden jeździł
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: komlo13 »

nowy1212 pisze:W ogóle czy kiedyś nie mówiono że GT8N nie mogą jeździc po skrzyzowaniu Kilińskiego-Przybyszewskiego?
Z tego co wiem to wypadają z torów przy skręcie z północy na wschód, ale tak to chyba mogą.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mig »

nowy1212 pisze:
mig pisze:Na razie powyższa dyskusja jest dyskusją o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą i odwrotnie. Po prostu za mało jest wagonów z wstawką i tyle.
To skoro wszyscy to wiedza to po co to ciągle przerzucanie przez ZDiT tych GT8N z linii na linie? Od mieszania herbata slodsza się nie stanie
Bo z powodu zamknięć są zmiany w siatce połączeń?
A i przypominam, że niska podłoga na 9 pojawia się w wakacje już od kilku lat aby rodziny z dziećmi w wózkach też mogły się bezproblemowo dostać do ZOO, Ogrodu Botanicznego i parku na Zdrowiu. Alternatyw autobusowych z północnej części Centrum brak.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

^^A co się zmieniło na 7 ostatnio, ze GT8N musiały przejść na 1? Przecież w momencie ostatnich zmian (tj gdy zmieniono m.in. przebieg 6 na Widzew to 7 już jeździła na trasie Północna-Augustów). Krótko mówiąc zabrano GT8N z 7, choć jej trasa się nie zmieniła.

Co do 9 - to ludzie jeżdżą w ww. miejsca tylko latem? To może lepiej w takim razie GT8N na stałe przypisać do linii 9? Wtedy po problemie, a na trasie 9 niska sie przyda, bo na Zielonej, Konstantynowskiej, Kopcińskiego wysokiej nie ma
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: NamonPL »

Obecny przydział GT8N do 1 jest według mnie dobry. Na 9 są odcinki gdzie kursują inne linie niskopodłogowe, a na 1? Tylko Zgierska i kawałek Pomorskiej.

Osobiście uważam, że na 9, po zawieszeniu 41 można przeniesieć te 4 brygady M8CN.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mig »

nowy1212 pisze:^^A co się zmieniło na 7 ostatnio, ze GT8N musiały przejść na 1? Przecież w momencie ostatnich zmian (tj gdy zmieniono m.in. przebieg 6 na Widzew to 7 już jeździła na trasie Północna-Augustów). Krótko mówiąc zabrano GT8N z 7, choć jej trasa się nie zmieniła.

Co do 9 - to ludzie jeżdżą w ww. miejsca tylko latem? To może lepiej w takim razie GT8N na stałe przypisać do linii 9? Wtedy po problemie, a na trasie 9 niska sie przyda, bo na Zielonej, Konstantynowskiej, Kopcińskiego wysokiej nie ma
Co do 7, należy spojrzeć na zmianę charakteru tej linii, godziny kursowania i zmiany tras innych linii. Ponadto w weekendy jeżdżą tam solówki.

Odnośnie 9, ludzie jeżdżą na Zdrowie głównie latem co widać po potokach na zachodnim odcinku tej linii w różnych porach roku. Nie wiem co w tym zaskakującego.
ODPOWIEDZ