Wojtek94 pisze:Par Woltanow jest juz 18 w MPK wiec nie sa one zadna ciekawostka tak samo jak wymyslil ktos temat z 7700/A to wypisujcie tez Citara z 2007 bo jest ich tylko 12... Jest to tabor liniowy i codziennie jezdzi a nie od swieta wiec jaka to rzadkosc ? ?
Dlatego proponuję spisywać tylko nowe Woltany, każdy powiedzmy przez np. 2 tygodnie.
Wymyśliłem temat o 7700, bo jest ich najmniej w MPK i dlatego w porównaniu z tak licznym taborem, te 5 sztuk jest rzadkością. Dlatego są wypisywane w odpowiednim temacie. Nie są ciekawostką, bo od tego jest osobny temat. Nie wypisyjemy tylko ciekawostek, ale też wozy, których właśnie jest niewiele. Citaro G też zostały dorzucone jak 7700A, tylko je jeszcze jestem w stanie zaakceptować. Tylko gdzie ustalić granice? 10 wozów? Wtedy można by wykluczyć 7700A, tu się zgadzam.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
px33 pisze:Z M8C jest taki problem, że łódzka sieć nie jest do nich przystosowana (nie zapewnia odpowiednio stabilnego napięcia), więc trzeba by je "dawkować" dość ostrożnie. Albo poprawić podstacje - w innych miastach jakoś jeżdżą.
M8C są na napięcie 750 V. Przy stabilnym zasilaniu 600 V np. na ŁTR-ze dawały sobie radę, ale przy większych liniach gdzie są niezmodernizowane podstacje dochodzi do jeszcze większych spadków napięć, i o ile radziłby sobie z nimi tramwaj na 600 V, to tramwaj na napięcie 750 V będzie mieć w tej samej sytuacji problemy.
Co do fotokomórek, to czy dla elektryków z Tramwajowej wielkim wyzwaniem byłoby dorobienie im obejść, tak żeby można było je ominąć np. specjalnym przyciskiem na pulpicie motorniczego (na takiej zasadzie jak w autobusach - omija się fotokomórkę przytrzymując dłużej guzik zamykania drzwi)? Nie sądzę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja! format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem... Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Mat pisze:W takim razie niech moderator się wypowie, jakie są zasady.
Moim zdaniem skoro wypisujemy Woltany czy Volva 7700A, których wyjazd nie wiadomo jakim wydarzeniem nie jest to wypisujmy pojazdy, które są ciekawostką tylko dla danego rodzaju dnia.
Swoją drogą warto się zastanowić, czy ma sens wypisywania dalej Woltanów i tych 7700A. Jeśli chodzi o Woltany, to temat mógłby zostać otwarty, ale tylko dla nowych składów na okres kilkunastu dni. Rzadkie okazy mogłyby obejmować 7700 i Citaro G. Są to najrzadsze okazy na zajezdniach.
A tematy Citaro, Volvo 7000A, B10L, O405GN można chyba już raczej zamknąć. Tematy raczej skończone.
Oto moje propozycje uporządkowania obserwacji liniowych:
1. Nowe Woltany, M8CN - tylko miesiąc od premiery
2. 7700A, 1830+1831, 1561 i 2561 - zakończyć spisywanie
3. Citaro przegubowe, 7700 - bez zmian
Czekam na opinie innych użytkowników.
Ja bym jeszcze zaproponował zamknięcie wątku "Mercedes Conecto LF (tylko 1561, 2561)". Co w nich niezwykłego? Turecki szmelc jak wszystkie Conecto LF A jeśli chodzi o rocznik, to może powinniśmy także spisywać Solarisy z 2013 roku
Zgadzam się z Twoimi propozycjami, mig. O to chodziło .
Pytanie, czy temat Obsada tramwajowych linii podmiejskich też jest potrzebny? Jeśli wyjedzie na nie coś ciekawego, to są od tego ciekawostki, a w innym przypadku, planowa obsada.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Temat jest przeznaczony do dyskusji o planowej obsadzie linii, a ta, z tego na co by wyglądało, się zmieniła, więc tu o tym napisałem.
Do działu Obserwacje liniowe nie zaglądam, bo nie ma tam dla mnie nic ciekawego, i pewnie nie tylko mnie to dotyczy, więc nawet o tym nie wiedząc, wspomniałem o tym tu. To źle?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja! format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem... Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jeśli M8C wypuszczaliby na 15 w dzień roboczy, to wypadałoby, żeby jeździły w dwuskładach, bo w pojedynczym byłyby podobne problemy co wtedy gdy jeździły one na ŁTR I gdyby nie nowy przystanek przy Sukcesji, o którym BULL pewnie zapomniał, to byłoby to możliwe, bo wszystkie przystanki są albo podwójne, albo wsiada się na nich po prostu z jezdni - jeszcze niedawno jeździły na 15 we Wszystkich Świętych trójskłady, więc i dwuskład M8C dałby radę. Z tym, że czy one w ogóle mają jakieś sprzęgi do sterowania? Zdaje się, że oryginalnie miały sprzęgi Scharfenberga, ale MPK je zdemontowało i sprzedało.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja! format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem... Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21 pisze:Temat jest przeznaczony do dyskusji o planowej obsadzie linii, a ta, z tego na co by wyglądało, się zmieniła, więc tu o tym napisałem.
Do działu Obserwacje liniowe nie zaglądam, bo nie ma tam dla mnie nic ciekawego, i pewnie nie tylko mnie to dotyczy, więc nawet o tym nie wiedząc, wspomniałem o tym tu. To źle?
No właśnie, jak wspomniałeś jest to temat do DYSKUSJI a nie wypisywania ciekawostek. Jeśli nie zaglądasz do 'Obserwacji liniowych' to może chcąc napisać post o takim charakterze warto tam zajrzeć? Naprawdę nie zabrałoby Ci to dużo czasu. Dbajmy o choć minimum porządku na forum bo za chwilę obudzimy się z totalnym hydeparkiem w 50 wątkach.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.
Widzę zmiany w obsadach brygad od lutego. Drugi przegub na 55, więcej przegubów na 86 i rezygnacja z przegubów na 80 (zostanie tylko 1). Chyba słusznie. 80 nigdy napełnionej przynajmniej w 70% nie widziałem na przegubie.
Zastanawia mnie, po co na 98 trzymają na siłę przeguby. Tam poza godzinami zmian na Nowym Józefowie, to Vero by wystarczyło.
Szkoda tylko, że zapomniano o linii 15/15A na której jeździły niskacze. Teraz po wpisaniu 6 niskich brygad na 12/12A możemy zapomnieć o niskopodłogowcach na piętnastkach.