Planowa obsada linii - dyskusja
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Co będzie to zobaczymy. Trudno cokolwiek planować na lata 2018-2022, bo będzie sporo objazdów, a także będzie sporo niewiadomych co do dodatkowych remontów. Ja mogę powiedzieć tylko tyle, ze będziemy mieli 122 tramwaje niskopodłogowe i 24 częściowoniskopodłogowe.
No i może coś się tam jeszcze pojawi - np. tych dodatkowych 7sztuk, a może jeszcze jakies nowe pod koniec perspektywy UE. Do tego może znowu jakaś okazja sie trafi z używanymi. Tak więc proszę bardzo mozna to porównać z planowana obsadą linii i z mapką sieci tramwajowej (link na dole)
Natomiast jesli chodzi o rezerwy to moim zdaniem GT8N powinny stanowić rezerwę. Jest ich tam podobno 10 sztuk to dać po 5 na zajezdnię i tyle. To i tak stare tramwaje to na takie sytuacje świetnie sie nadają. A że 46 straci? Trudno ta linia już tak naprawdę nie istnieje, a gwarantowanych połączeń niskopodłogowych jest 7 dziennie, więc też to nic nie znaczy. Tak wiec lepiej wysyłać wszystkie M8CN, a starocie zostawić na awaryjne sytuacje i myślę, ze praktycznie każdy byłby z tego zadowolony.
W międzyczasie można pojedynczo odświeżyć trochę te GT8N tak by z nami jeszcze trochę pojeździły.
https://i.imgur.com/pGzqrac.jpg
No i może coś się tam jeszcze pojawi - np. tych dodatkowych 7sztuk, a może jeszcze jakies nowe pod koniec perspektywy UE. Do tego może znowu jakaś okazja sie trafi z używanymi. Tak więc proszę bardzo mozna to porównać z planowana obsadą linii i z mapką sieci tramwajowej (link na dole)
Natomiast jesli chodzi o rezerwy to moim zdaniem GT8N powinny stanowić rezerwę. Jest ich tam podobno 10 sztuk to dać po 5 na zajezdnię i tyle. To i tak stare tramwaje to na takie sytuacje świetnie sie nadają. A że 46 straci? Trudno ta linia już tak naprawdę nie istnieje, a gwarantowanych połączeń niskopodłogowych jest 7 dziennie, więc też to nic nie znaczy. Tak wiec lepiej wysyłać wszystkie M8CN, a starocie zostawić na awaryjne sytuacje i myślę, ze praktycznie każdy byłby z tego zadowolony.
W międzyczasie można pojedynczo odświeżyć trochę te GT8N tak by z nami jeszcze trochę pojeździły.
https://i.imgur.com/pGzqrac.jpg
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Zobaczymy. Na 99,9% te nowe pasowałyby wówczas na 2 i 5 i ewentualnie nową linię przez Broniewskiego. Może też być na 6, bo Północna będzie po remoncie, Wojska Polskiego też. Ale to już wchodzimy we wróżenie z fusów. A nie wiemy, co nastąpi do 2021. Wiadomo też, jakim fiaskiem skończył się ŁTR (choć wtedy włodarzem był zupełnie kto inny)W najbliższym czasie (do 2020 włącznie) powinna być:
- 100% niskie 10AB
- 100% niskie 11AB
- część kursów 12 (choćby 25%) niska
- 100% niska 14
- 100% 15 na M8CN (jak nie będzie 13 sprawnych to dać jedno-dwa NF6D)
ewentualnie część 17, jakby NF6D dać na 15 częściowo, to M8CN będą wolne i można na 17 dać)
Te 30 nowych (oby z opcją 37) powinno pójść na:
- pełną 2
- pełną 13
- pełną 5 lub 6 (w zależności czy WojPol zrobią, bo Rzgowską liczę, że machną chociaż tak jak dzisiaj linię na Chochoła remontują).
Wtedy też będziemy mieć wszystkie NF6D, więc powinno starczyć na 12 (remont Telefonicznej niezbędny) i np. 1.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
No taka Rzgowska to by właśnie 5 i 6 odblokowała, jeżeli chodzi o niskacze. Do tego Politechniki i mamy 4 linie pod niskacze (16 wymaga jeszcze interwencji na Włókniarzy). 13 zostanie tylko Zielona i ten fragment Włókniarzy (do zrobienia w kilka tygodni). Plany wyglądają obiecująco, ale jeszcze sporo do zrobienia jest.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Ale tej Politechniki to tak szybko nie zrobią, bo nie wiadomo, kiedy w ogóle ruszą z torowiskiem w Czerwonej i Wróblach. A w szczególności skrzyżowanie Politechniki z Wróblami nie napawa optymizmem, bo niebezpieczeństwa, jakie czyhają na skrzyżowaniu torów, nie pozwalają za bardzo na przedłużenie pionowego dla tramwajów, a na takim skrzyżowaniu to powinno być nie 10, a 30 sekund, aby dwa tramwaje w cyklu mogły z powodzeniem przejechać.
A sam remont kiedy nastąpi? W mediach chyba na razie nic nie mówią.
Dobra, kończę, bo zaraz wyjdzie to skakanie z tematu na temat.
A sam remont kiedy nastąpi? W mediach chyba na razie nic nie mówią.
Dobra, kończę, bo zaraz wyjdzie to skakanie z tematu na temat.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Skrzyżowanie Politechniki-Wróblewskiego to już dawno powinno zostać ogarnięte - ile czasu zajęłoby ekipom MPK wstawienie dwóch ok. 20-metrowych odcinków szyn z usunięciem istniejących krzyżownic ?
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Kilka nocy z szybszymi zjazdami i już
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
@kuba_łódź
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Przy tak skąpym budżecie i jednocześnie sporej ilości inwestycji nie ma szans na ogarnięcie wszystkiego, zresztą akurat to skrzyżowanie wymagałoby w zasadzie nawet i porównywalnych nakładów, jak to ze Śmigłego-Rydza/Dąbrowskiego (które przecież było zamknięte przez okropnie długi czas dla tramwajów), poza tym przy szansach na przebudowę Wróblewskiego i Czerwonej (raczej z perspektywą początku lat 20.) prawdopodobnie nie będzie o czym rozmawiać. O ile miał być przetarg na koncepcję do przebudowy, o tyle samego przetargu na przebudowę to na razie trudno się spodziewać.
http://forum.buslodz.pl/viewtopic.php?f ... 50#p186302
A poza tym, to już dość wyraźnie zboczyliśmy z tematu. I proszę o postawienie kropki w tym miejscu, bo moderatorzy są czujni.
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Przy tak skąpym budżecie i jednocześnie sporej ilości inwestycji nie ma szans na ogarnięcie wszystkiego, zresztą akurat to skrzyżowanie wymagałoby w zasadzie nawet i porównywalnych nakładów, jak to ze Śmigłego-Rydza/Dąbrowskiego (które przecież było zamknięte przez okropnie długi czas dla tramwajów), poza tym przy szansach na przebudowę Wróblewskiego i Czerwonej (raczej z perspektywą początku lat 20.) prawdopodobnie nie będzie o czym rozmawiać. O ile miał być przetarg na koncepcję do przebudowy, o tyle samego przetargu na przebudowę to na razie trudno się spodziewać.
http://forum.buslodz.pl/viewtopic.php?f ... 50#p186302
A poza tym, to już dość wyraźnie zboczyliśmy z tematu. I proszę o postawienie kropki w tym miejscu, bo moderatorzy są czujni.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
No, ale można by samo torowisko na tym skrzyżowaniu wyrwać i położyć nowe na nowej podbudowie i już by było dobrze. Brak relacji skrętnych, brak remontu całego skrzyżowania to by znacząco obniżyło koszt.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
A czy wiadomo do której zajezdni trafią NF6D? Wszystkie na Telefoniczną?
Pozdrawiam - Marek
Re: Stan techniczny taboru MPK
W obecnym stanie prawnym nie ma takich narzędzi. Ale jest na horyzoncie nadzieja, że niedługo się to zmieni.nowy1212 pisze:A jesli kursy gwarantowane nie sa obsługiwane M8CN, bo te są na innej linii to ZDiT powinien wlepiać kary. Napisz do ZDiT w tej sprawie lub na Fb do Maciej Sobieraj (wicedyrektor ZDiT), bo on tez się tym pewno zainteresuje.
@Marecky: wszystko na to wskazuje.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Szykują nam się jakieś zmiany w obsłudze linii po lutowej korekcie?
Obstawiam powrót 65 na Sady po wydłużeniu 78 i 57.
Obstawiam powrót 65 na Sady po wydłużeniu 78 i 57.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
I pewnie 58 całe na Limankę choć raczej 64 powinno a 58 na NS.Yakuzzi pisze:Szykują nam się jakieś zmiany w obsłudze linii po lutowej korekcie?
Obstawiam powrót 65 na Sady po wydłużeniu 78 i 57.
Pozdrawiam - Marek
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Nie wiem, czy to ma cokolwiek wspólnego z obsadą linii, ale sterownik sugeruje, że jest szansa na widzenie Swinga na 11.
http://gtlodz.eu/m/img-1881_w_pierwszym ... 39001.html
http://gtlodz.eu/m/img-1881_w_pierwszym ... 39002.html
Więc, może?
http://gtlodz.eu/m/img-1881_w_pierwszym ... 39001.html
http://gtlodz.eu/m/img-1881_w_pierwszym ... 39002.html
Więc, może?
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
A nie jest tak że sterowniki mają wgrane wszystkie linie? Może ten co ustawiał sam by chciał widzieć te nowe wagony na 11?TramMomentyStudenta pisze:Nie wiem, czy to ma cokolwiek wspólnego z obsadą linii, ale sterownik sugeruje, że jest szansa na widzenie Swinga na 11.
http://gtlodz.eu/m/img-1881_w_pierwszym ... 39001.html
http://gtlodz.eu/m/img-1881_w_pierwszym ... 39002.html
Więc, może?
Pozdrawiam - Marek
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
^^^ Przecież w dniu prezentacji tego Swinga ustawili też kierunek 43 LUTOMIERSK, więc idąc tym tokiem myślenia też byłaby szansa, że się tam pojawią.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
W poprzednich Swingach była ustawiana również linia 4. Do dzisiaj ich nie uświadczyliśmy na tej linii
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
65 częściowo na Sady (mieszana obsługa), 58 w całości na Limanowskiego, 76 w robocze w całości Sady, na 72 będzie w robocze kilka przegubów.Yakuzzi pisze:Szykują nam się jakieś zmiany w obsłudze linii po lutowej korekcie?
Obstawiam powrót 65 na Sady po wydłużeniu 78 i 57.
Jeśli chodzi o tramwaje na 14 będzie więcej brygad z Telefonicznej, zapewne już z myślą o Swingach, na 8 za to więcej brygad z Chocianowic, na 17 OIDP coś się pojawi z Telefonicznej. Na 18 pojawi się niskopodłogowiec na brygadzie nr 9, a na 4 helmuty.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
A na 15 będzie juz tyle M8CN by zapewnić niska podłogę co 24min? 10 M8CN na linie która ma 12 brygad to chyba wystarczająca ilość (teoretycznie powinno wystarczyć 6-7).
I na 4 helmuty niespodzianka.
I na 4 helmuty niespodzianka.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Na 15 jest obsada mieszana, więc równo co 24 minuty to nie wyjdzie.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Helmuty znaczy M8C(NF) czy M6S i GT8N?