Planowa obsada linii - dyskusja
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
CIekawi mnie, czy Swingi kupione na 14 uda się wcisnąć na ŁTR, czy też nie?
To w takim wypadku przetarg na 30 (ew opcja) musi być zmieniony, albo cały ŁTR przebudowany, bo jak wiemy nóweczki z WZ II idą na Chocianowice, które obsługują w części lub całości wszystko na ŁTR prócz 11 (no ale po tym zakupie priorytetem powinno być skierowanie 100% brygad 11 na Chocianowice).
To w takim wypadku przetarg na 30 (ew opcja) musi być zmieniony, albo cały ŁTR przebudowany, bo jak wiemy nóweczki z WZ II idą na Chocianowice, które obsługują w części lub całości wszystko na ŁTR prócz 11 (no ale po tym zakupie priorytetem powinno być skierowanie 100% brygad 11 na Chocianowice).
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Tak byłoby najlepiej. Z resztą myślę, że problemów być nie powinno, bo teraz będą robić tunel pod Łodzią, więc i tak 11 będzie jechać Gdańską (a na Z11 pewno NF6D). A gdy tak będzie to wtedy na 11 mogą byc Tramicusy, bo i tak linia cieszy sie trochę mniejszą popularnością. Gdy skończa tunel to już będziemy blisko tych 5 lat (koniec 2023, a tunel ma być w 2022) więc może się uda zamienic w końcu i jedno i drugie z pieniędzy unijnych jest.Jordi pisze:CIekawi mnie, czy Swingi kupione na 14 uda się wcisnąć na ŁTR, czy też nie?
Ja w ogóle nie wiem, gdzie oni wyślą te nowe tramwaje. Na SSC zrobiłem mapkę i właściwie zawsze jest jakiś problem z torowiskiem. Na 17 chyba tylko się coś znajdzie, bo zrobią Gdańską, PW (choć Politechniki już będzie w średnim stanie za kilka lat).To w takim wypadku przetarg na 30 (ew opcja) musi być zmieniony, albo cały ŁTR przebudowany, bo jak wiemy nóweczki z WZ II idą na Chocianowice, które obsługują w części lub całości wszystko na ŁTR prócz 11 (no ale po tym zakupie priorytetem powinno być skierowanie 100% brygad 11 na Chocianowice).
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Jakby przez 3 lata robili co rok taki sam odcinek biedaremontu co "ostatnio", to cala linia na Stoki od zajezdni jest juz w niezlym stanie. A tak to poki co CRy suna po 5-10km/h. A ŁTR musi zostac przekuty, po 1 warto by naprawic blad jakim bylo usuniecie podwojnych przystankow, a po 2 szerokosc, zeby Swingi sie miescily bez zarysowan, bo, mam nadzieje, ze jak Chocianowice dostana niskie tramwaje, to wtedy cala 11 pojdzie na Chocianowice.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
A w jakim celu przesuwać Swingi z 14 na ŁTR? Bo nie widzę w tym logiki.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Taki, ze na 14 jest mniejszy tłok, więc tam lepiej sprawdzą się Tramicusy, które mają więcej siedzeń. A na 11 potrzebne są bydłowozy. Co prawda nowe Swingi będą miały więcej miejsc niż te z 10, ale i tak mniej niz Tramicusy.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Nie łatwiej przełożyć siedzenia, niż przekuwać tory?
A skoro na Stoki mogą jeździć Tramicusy na 12 (teraz chyba jeżdżą Citki, nie jestem pewien, ale kojarzę, że przez jakiś czas były Tramicusy), to dlaczego bardzo podobne konstrukcyjnie Swingi miałyby nie móc?
Poza tym coś tam na Stokach było ostatnio poprawiane - choć nie wem, jak to wygląda w praktyce.
Prawdę mówiąc, mnie bardziej byłoby żal NF6D niż Swingów. No i NF6D mają coś tam nie tak z tymi wózkami, niby poprawione, ale też nie do końca - w takiej sytuacji wysyłanie tego na gorsze torowiska też może na te wózki źle zadziałać (wystarczy, że mamy płytkorowkowe krzyżownice, które też szkodzą).nowy1212 pisze:Tylko czy wysyłanie Swingow na torowisko na Stokach to dobry pomysł? Wg mnie nie. Poczekajmy na NF6D ich będzie trochę mniej żal. A najlepiej to byłoby zrobić tam remont kolejnego kawałka. Kilka lat i torowisko byłoby dobre.
A skoro na Stoki mogą jeździć Tramicusy na 12 (teraz chyba jeżdżą Citki, nie jestem pewien, ale kojarzę, że przez jakiś czas były Tramicusy), to dlaczego bardzo podobne konstrukcyjnie Swingi miałyby nie móc?
Poza tym coś tam na Stokach było ostatnio poprawiane - choć nie wem, jak to wygląda w praktyce.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Tramwaje jeszcze nie przyjechały, a już chcecie je zabierać z "14"
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Będą jakieś przetasowania taborowe w związku z letnim rozkładem jazdy?
Co dalej z linią 58? 30 czerwca wygasa aktualna umowa MPK z KORO, czy została przedłużona?
Co dalej z linią 58? 30 czerwca wygasa aktualna umowa MPK z KORO, czy została przedłużona?
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Teoretycznie nie mogli jej przedłużyć bez przetargu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
4 i 5 na solo cały tydzień. Więcej Vero zagości na 90, z tego co kojarzę usankcjonowane zostaną Vero na części brygad 88, w zamian za solo na 68.Yakuzzi pisze:Będą jakieś przetasowania taborowe w związku z letnim rozkładem jazdy?
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
76/2 i 76/5 i 2 brygady Z2 w dni robocze obsługiwać będzie EA-1.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Tak jak gdzieś było pisane teraz 1751 chyba powinien iść 12B, bo już nie jeździ po Gdańskiej i stan torowiska prócz Stoków jest idealny?
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Na wakacje aż się prosi żeby puścić CR-y na 15, przynajmniej w weekendy, kiedy stoją wolne.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Przecież teraz 15 obsługuje takie rejony, że jest to bez sensu co piszesz. W całości mają ją chyba Chocianowice.px33 pisze:Na wakacje aż się prosi żeby puścić CR-y na 15, przynajmniej w weekendy, kiedy stoją wolne.
Mateusz
EA-1
EA-1
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Mimo wszystko chyba komfort pasażerów (i utrzymanie niskiej podłogi na Kopernika) jest istotniejszy niż długość zjazdów (które można wpleść w rozkład jako kursy zjazdowe 12). 11 też powinna być wg kryteriów odległościowych obsługiwana przez Chocianowice, a nie jest.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Czy ja wiem czy stoją. Na 12 w weekend błąkają się od czasu do czasu konstale, więc raczej nie do końca, zwłaszcza w soboty gdy jest więcej brygad.px33 pisze:Na wakacje aż się prosi żeby puścić CR-y na 15, przynajmniej w weekendy, kiedy stoją wolne.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Swingi blokują teraz wszystko, bo mimo, że teraz 10A jest szczytowe to obsługują to dalej Swingi a od kiedy mamy tyle niskiej podłogi żeby to przez pół dnia stały w zajezdni. I nie można ich dać ani na 12, ani przesunąć na 11 a Tramicusy na 12.
Sytuacja jak z wekendem.
Sytuacja jak z wekendem.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
A właściwie na jakim etapie utknęła sprawa Swingów na 12? Bo nawet jeśli teraz nie stoją (bo faktycznie w soboty może braknąć już na 12, ale w niedziele powinny ze 2-3 zostać), to po ewentualnym wrzuceniu Swingów na 12 zwolnią się prawie wszystkie CR-y (zakładam, że da się regularnie wystawiać 6-7 starych Pes).
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Od kiedy obsługę 43B ma zajezdnia Limanowskiego?
W ogóle to zastanawiam się po co tam są w ogóle 2 brygady, skoro w Kanzasie stoi średnio 20 minut, zaś w Lutomiersku ma godzinne postoje chyba po każdym kursie.
W ogóle to zastanawiam się po co tam są w ogóle 2 brygady, skoro w Kanzasie stoi średnio 20 minut, zaś w Lutomiersku ma godzinne postoje chyba po każdym kursie.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Przynajmniej od początku lipca. Dwie brygady są dlatego, że dosłownie brakuje kilku minut, aby się kursy, że tak powiem, zakleszczyły. Czas przejazdu w jedną stronę to 20min, ale się trzeba wlec 20-30km/h - spokojnie wystarczyło by 15min. Do tego brak punktu socjalnego w Lutomiersku. Summa summarum wychodzą absurdalne przerwy po ok 1 godziny z każdej strony, bo jeden autobus dopiero co odjechał, drugi właśnie podjeżdża, a że tramwaj do Lutomierska jeździł co ~1h, to tak musi jeździć. Bynajmniej tak z moich obserwacji wynika.Yakuzzi pisze:Od kiedy obsługę 43B ma zajezdnia Limanowskiego?
W ogóle to zastanawiam się po co tam są w ogóle 2 brygady, skoro w Kanzasie stoi średnio 20 minut, zaś w Lutomiersku ma godzinne postoje chyba po każdym kursie.