Strona 64 z 126

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pt 05:59, 22 cze 2018
autor: TramMomentyStudenta
Jordi pisze: Ewentualnie przerzucić te GT8N na 15, bo na 4 się marnować będą, która od Dworca na Widzew będzie wozić powietrze tak jak to było na wcześniejszym objeździe...
Zawsze jest jakaś szansa:
* że GT8N przejdą na 14,
* że 4 nie pojedzie tylko na Stadion, a do Zarzewa, w końcu mogłaby, gdyż z 8 nie będzie się dublować na zbyt dużym fragmencie (raptem do skrzyżowania Marszałków) i wtedy GT8Ny mogłyby być na 4 z pocałowaniem ręki.

A co do M8CNów na 15, myślę, że po remontach wszystko może wrócić do normy. ;)

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pt 12:06, 22 cze 2018
autor: joker8888
Zauważyłem od tego tygodnia, że na N4 i N7 same Conecto '10 jeżdżą, a wcześniej ciągle Conecto '13 albo Jelcze, czyżby to już na stałe?

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pt 18:18, 22 cze 2018
autor: mig
LUAKAS22 pisze:Perony są od dawna gotowe na Stokach.
Z tego co się orientuję peronów się względów technicznych nie da się obniżyć, dlatego podnoszone są tory. Kiedy się ten proces zakończy ciężko powiedzieć.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pt 19:22, 22 cze 2018
autor: LUAKAS22
mig pisze:
LUAKAS22 pisze:Perony są od dawna gotowe na Stokach.
Z tego co się orientuję peronów się względów technicznych nie da się obniżyć, dlatego podnoszone są tory. Kiedy się ten proces zakończy ciężko powiedzieć.
Zgadza się, o to mi chodzi, ale wydaje mi się, że już dawno skończyli i na Telefoniczna/Giewont i Telefoniczna/Pieniny od dawna już nic nie robią.
Tory na pewno są wyżej niż były i został dosypany nowy tłuczeń.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: sob 14:18, 23 cze 2018
autor: Yakuzzi
Na T2 wg MyBus miała być obsługa z EA1 tymczasem jeździ 2453

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: ndz 12:29, 24 cze 2018
autor: Kuba
Tak, wczoraj na T2 był 2453 ściągnięty z rezerwy (R24).

Re: tramwaje

: czw 05:54, 28 cze 2018
autor: TramMomentyStudenta
joker8888 pisze: 1448-1449 11B
igor pisze:Był też 1857 na 10
Aha, czyli kosztem Tramicusika 11B oczywiście cierpi. No ładnie. Kto tu na takie coś pozwala?
Czy to naprawdę nie może się skończyć?
Może i się skończy, ale dopiero w przyszłym tygodniu wraz z wyciszeniem 10A.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 10:21, 28 cze 2018
autor: hytgar655
Co za różnica? Wtedy mielibyśmy Konstala na 10, zamiast na 11.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 10:39, 28 cze 2018
autor: px33
Konstal na 10 (zwłaszcza na 10A) mniej boli bo tam jest tramwaj co 6 minut a nie co 12. Mimo wszystko, trzeba pamiętać że pojawienie się 122N na 10 niekoniecznie oznacza że został zabrany z 10, prędzej 11 wyjechała rano cała niskopodłogowa a konstal pojawił się po awarii jakiegoś niskacza.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 11:57, 28 cze 2018
autor: TramMomentyStudenta
Wiadomo, że 122N nie mogła zostać zabrana z 11, ale chodzi o to, że tak naprawdę nie wiadomo, czy 11 wyjechała cała niskopodłogowa od rana.
Mam nadzieję, że problem zniknie wraz z zawieszeniem 10A, a w szczególności po rozpoczęciu remontu ŚR, gdy z 14 znikną Swingi (wtedy jednak one zasilą 12 - ale to pozwoli na przeniesienie CRów na 11B).

Re: Rozkłady jazdy

: czw 20:12, 28 cze 2018
autor: TramMomentyStudenta
Prosto z Łodzi
No ale jak NF6D wyślesz na 16? Tu odpada, bo wozokm przemawiają totalnie za Chocianowicami - tu nawet bardziej przemawiają niż na 17 (która jeszcze istniejąc sporo czasu miała full-chocianowicki tabor; mam nadzieję, że po wakacjach 17 dostanie trochę z Telefy na dłużej).
No i odpada też NF6D i na 4, i na 17. 4, bo plac Wolności. 17, bo oprócz placu jeszcze Wróble, poza tym nie jest to na tyle pojemny wagon, żeby się miała nim zmieścić w sezonie cała masa studentów, mających w większości przypadków zajęcia od 8 i w równej większości do 15-16.
A NF6D nie może iść na 12, gdzie ma szanse uzupełnić niską podłogę?

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 20:27, 28 cze 2018
autor: mateeusz
Sugerujesz, że NF6D nie da rady na 17 (która wypchana na full jeździ tylko w kilku kursach w ciągu dnia), podczas gdy bez problemu był testowany na 10 oraz 11, czyli najbardziej obłożonych liniach w Łodzi? Dyskwalifikujesz niskopodłogowce z al. Politechniki przez jedno kiepskie skrzyżowanie z Wróblewskiego, podczas gdy 11 często jeździ tam objazdem? Tym bardziej, że nie tak dawno chciałeś wysłać Tramicusy czy Cityrunnery na 8, gdzie Aleksandrowska jest na dłuższym odcinku w gorszym stanie. Młody, czasami sił brakuje, czytając Twoje dywagacje...

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 20:40, 28 cze 2018
autor: nowy1212
W niedziele połowa taboru niskopodłogowego stoi w zajezdni i w czasie remontów pewno będzie to samo... A te NF6D to cos obstawiam, ze trafią na 18 i się pojawią w szczycie tylko. No chyba, ze akurat tak się trafi, ze jakas skrócona linia będzie miała dobre torowisko to może tam je wyślą.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 21:26, 28 cze 2018
autor: TramMomentyStudenta
mateeusz pisze:Dyskwalifikujesz niskopodłogowce z al. Politechniki przez jedno kiepskie skrzyżowanie z Wróblewskiego, podczas gdy 11 często jeździ tam objazdem?
A może i racja, nie powinienem, ale chyba tutaj to nie zmienia sytuacji - plac Wolności najbardziej to wszystko determinuje.
Tym bardziej, że nie tak dawno chciałeś wysłać Tramicusy czy Cityrunnery na 8, gdzie Aleksandrowska jest na dłuższym odcinku w gorszym stanie.
Należy jednak popatrzeć też na stan techniczny Tramicusów. O ile CRy jeszcze ujdą w tłumie, ale już Tramicusy świetnie nadawałyby się na 8. Nawet pomimo, że Aleksandrowska jest faktycznie kiepska. Można w razie czego pomyśleć przynajmniej o NF6D. Kolejnym problemem jest kwestia konkurowania dwóch nadrzędnych tras, bo przy 8 niskiej W-Z ma niską podłogę aż na pięciu liniach, podczas gdy ŁTR tylko na dwóch (oprócz 11B jeszcze 2, która M8CNy będzie mieć do czasu, gdy zaczną robić tunel średnicowy)

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 21:36, 28 cze 2018
autor: nowy1212
TramMomentyStudenta pisze: A może i racja, nie powinienem, ale chyba tutaj to nie zmienia sytuacji - plac Wolności najbardziej to wszystko determinuje.
Wiesz jakiś czas temu niskacz nie mógł tam liniowo jeździć, a teraz może (12). Tak więc kto wie co jeszcze stanie się możliwe.Pytanie tylko czy będą chęci, bo dzisiaj niskacze stoją w zajezdni w weekendy i nikomu to nie przeszkadza.

Należy jednak popatrzeć też na stan techniczny Tramicusów. O ile CRy jeszcze ujdą w tłumie, ale już Tramicusy świetnie nadawałyby się na 8. Nawet pomimo, że Aleksandrowska jest faktycznie kiepska. Można w razie czego pomyśleć przynajmniej o NF6D. Kolejnym problemem jest kwestia konkurowania dwóch nadrzędnych tras, bo przy 8 niskiej W-Z ma niską podłogę aż na pięciu liniach, podczas gdy ŁTR tylko na dwóch (oprócz 11B jeszcze 2, która M8CNy będzie mieć do czasu, gdy zaczną robić tunel średnicowy)
Nie można niskacza wysłac na Aleksandrowską, bo się szybko rozwali to jest taka konstrukcja, ze wymaga by tory były w miarę proste. Jesli już by gdzieś na siłę Tramicusy wysyłać to na 17, ale w ogóle o czy mowa jak Tramicusy jeżdżą na 11B, bo podobno tak chcą ludzie.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 21:36, 28 cze 2018
autor: kuba_łódź
Tramicusy się sypią od dawna, więc... wyślijmy je na nieremontowany od 30 lat odcinek żeby je kompletnie zniszczyć. Pomysły godne prezesa MPK (ten dla odmiany chce wysyłać nowiutkie Swingi na Przybyszewskiego/Kilińskiego).

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pt 05:23, 29 cze 2018
autor: TramMomentyStudenta
@nowy
No, nawet Tramicusy by mogły iść na 17 (oczywiście po powrocie). Z tym że jest jedno ale, o czym zupełnie zapomniałem, pisząc o niskaczach na 8. Chodzi o to, że wtedy coś musiałaby w zamian dostać 11B.
Przy obstawie:
10AB - Swing '15 i częściowo '18
12 - Swing '18 i NF6D
11B - CR i ewentualnie NF6D

Wówczas 17 mogłaby dostać połowę brygad niskich w sensie Tramicusów.
Tyle, że tu zakładam, że pod koniec września na trasie będziemy widzieli 10 NF6D. Swingów '18 może już też być około 10. Jest 20 brygad na 10AB, możemy zakładać, że na 16 brygad wyjedzie Swing '15, czyli na 4 brygadach musi być Swing z tego roku. Stąd powiedzmy, 5 składów tegorocznego Swinga wyjedzie na 12. Jest aż 15 brygad. Nie starczy na full niską 12. Może być najwyżej 9 brygad niskopodłogowych, żeby z NF6D coś dostała 11B. Chociaż 3 brygady. Plus 2 brygady na Tramicusie i reszta, czyli 8 brygad, na CRach. Oczywiście, żeby nie było tak łatwo i przyjemnie, 18 też musi mieć coś niskiego, ale tu 2 brygady CRa z powodzeniem wystarczą, gdy 12 jest częściowo niska. Ale wtedy robimy 17 w połowie niską w znaczeniu 6 brygad Tramicusów. Oczywiście Zdat nie będzie w stanie ułożyć tak tych rozkładów, żeby dokładnie co drugi kurs był niski, ale: w dużej mierze zapobiegamy ciekawostkom taborowym na 10, 11 i 12 i przywracamy funkcjonowanie niskiej podłogi na Politechniki oraz w rejonie Gdańskiej i Pomorskiej.
A na 14 niech na razie zostaną Konstale, ewentualnie GT8N. Sugerowałbym też chwilowe przywrócenie obsady mieszanej albo zrobienie porządku z obsadą na 2, 3 i 5. Zresztą jeszcze nie wiadomo, czy z Telefy po wakacjach nie dostanie czegoś... 13. Bo w wakacje to nie sądzę - winowajcą jest Pomorska. To znaczy się, Narutowicza.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pt 11:13, 29 cze 2018
autor: hytgar655
Żeś tak namieszał, że odniosę się tylko do kwestii 13 z ET-1. Ostatnio o tym myślałem, że 2, 3, 5 i 6 powinny być w całości z Chocianowic (w świetle dostaw tramwajów do ET-2. Wtedy 13 powinna pójść na ET-1 bo ma tam bliżej w ogóle. Myślałem też coś o 1, ale ona jest pewniakiem na nowe tramwaje z TDŁ.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pt 11:39, 29 cze 2018
autor: TramMomentyStudenta
hytgar655 pisze:Żeś tak namieszał, że odniosę się tylko do kwestii 13 z ET-1. Ostatnio o tym myślałem, że 2, 3, 5 i 6 powinny być w całości z Chocianowic (w świetle dostaw tramwajów do ET-2. Wtedy 13 powinna pójść na ET-1 bo ma tam bliżej w ogóle. Myślałem też coś o 1, ale ona jest pewniakiem na nowe tramwaje z TDŁ.
Z pewniaków na nowe tramwaje widzę:
* 2 (Aleksandrowska do tego 2021 roku powinna być wyremontowana, zdaje się)
* 5 (tu wydają mi się prawdopodobne przetasowania siatki połączeń - wydaje mi się, że 1 powinna jechać przez Broniewskiego do Rudy, a 5 na Dworzec Chojny)
* jakąś nową linię poprowadzoną przez Broniewskiego (tu bym widział relację: z osiedla przy Śląskiej przez Broniewskiego i ŁTR np. na pętlę przy ET-1)
A co do 1, to chyba mają być jakieś tramwaje z dodatkowych środków - tu ta linia wydaje mi się być pewniakiem.
Co do 3, może może - w końcu nieznany jest póki co los Warszawskiej, a przy obecnym stanie torowiska to i tak nowe tramwaje na Warszawską nie wjadą.
I co do 13 - ET-1 jest dobrym pomysłem. Ale na pewno 2, 3, 5, 6 muszą być w zdecydowanej większości z ET-2 (żeby z Telefy nie były więcej niż trzy brygady). 15 i 17 powinny mieć mniej więcej 50/50. Dla 8 stan 50/50 też byłby optymalny, dotychczas była przewaga ET-2.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pt 12:02, 29 cze 2018
autor: nowy1212
A możecie o waszych wyobrażeniach pogadać w innym wątku?