Wnioski o dofinansowanie z RPO. 17 autobusów i 12 tramwajów.

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Wnioski o dofinansowanie z RPO. 17 autobusów i 12 tramwajów.

Post autor: Kpc21 »

Mamy dofinansowanie na 12 tramwajów: http://www.aglomeracjalodzka.pl/region/ ... nsport_116
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Re: Wnioski o dofinansowanie z RPO. 17 autobusów i 12 tramwajów.

Post autor: Mat »

A na autobusy nie ma co liczyć?
Mateusz

EA-1 8-)
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Wnioski o dofinansowanie z RPO. 17 autobusów i 12 tramwajów.

Post autor: hytgar655 »

Nie, zostały odrzucone.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Wnioski o dofinansowanie z RPO. 17 autobusów i 12 tramwajów.

Post autor: mig »

Łódź zakupi 42 tramwaje niskopodłogowe oraz 12 elektrycznych autobusów w ramach kolejnych etapów wymiany taboru MPK - poinformował w czwartek wiceprezydent miasta Wojciech Rosicki. Pierwszy przetarg na zakup 12 nowoczesnych tramwajów zostanie ogłoszony w tym roku. "Dziś jest Europejski Dzień bez Samochodu, a nasza strategia zakłada, że w najbliższych latach coraz więcej łodzian będzie wybierało komunikację miejską. Stąd nasze inwestycje, bo ten rodzaj transportu to przyszłość każdego rozwijającego się miasta" - powiedział podczas czwartkowej konferencji prasowej wiceprezydent Łodzi. Poinformował, że w przyszłym tygodniu zarząd miejskiego przewoźnika MPK-Łódź podpisze umowę na dofinansowanie z funduszy unijnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego zakupu 12 niskopodłogowych tramwajów. "Projekt zostanie dofinansowany kwotą 70,5 mln zł, a jego całkowita wartość to 117 mln zł. Inwestycja obejmuje również m.in. wybudowanie hali przeglądowo-naprawczej w zajezdni przy ul. Telefonicznej" - wyjaśnił. Rzecznik prasowy MPK-Łódź Sebastian Grochala dodał, że przetarg zostanie ogłoszony w tym roku, a wszystkie nowoczesne pojazdy na torach mają pojawić się najpóźniej w marcu 2019 r. Nowy tabor będzie obsługiwał linię nr 14 łączącą osiedle Dąbrowa, odcinek zmodernizowanej trasy W-Z, z dworcami Łódź-Kaliska i Łódź-Żabieniec. "Nowe tramwaje mają być w stu procentach niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, system akustycznej informacji pasażerskiej, biletomaty, monitoring" - powiedział. Jak podkreśliła zastępca dyrektora Biura Strategii Miasta Karolina Włodarska będzie to pierwszy etap wymiany niskoemisyjnego taboru łódzkiego przewoźnika realizowany w ramach unijnej perspektywy na lata 2014-2020. "W kolejnym, do grudnia tego roku, złożymy wniosek na dofinansowanie projektu `Tramwaj dla Łodzi`, który obejmuje również zakup kolejnych 30 sztuk nowoczesnych pojazdów. Na początku przyszłego roku planujemy zaś rozpoczęcie procedur związanych z zakupem 12 w pełni elektrycznych autobusów" - poinformowała. Zaznaczyła, że na modernizację torowisk i taboru, Łódź razem z pozyskanymi funduszami UE przeznaczy w najbliższych latach w sumie ok. 750 mln zł. MPK-Łódź obecnie dysponuje 410 niskopodłogowymi autobusami, w tym 211 to pojazdy przegubowe oraz 290 tramwajami, z których 47 jest niskopodłogowych. Od początku roku po Łodzi kursują 22 tramwaje typu Swing, zakupione od bydgoskich zakładów Pesa w ramach modernizacji trasy W-Z.
http://infotram.pl/kolejny-przetarg-na- ... 87864.html
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Wnioski o dofinansowanie z RPO. 17 autobusów i 12 tramwajów.

Post autor: kuba_łódź »

Ale się uparli na te elektrobusy. Potrzebne to jak dziura w moście, lepiej skupiliby się na zakupie jak największej ilości tramwajów.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Wnioski o dofinansowanie z RPO. 17 autobusów i 12 tramwajów.

Post autor: Kpc21 »

Jak można to tanio dostać z unijnego dofinansowania, to dlaczego nie?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Wnioski o dofinansowanie z RPO. 17 autobusów i 12 tramwajów.

Post autor: kuba_łódź »

Do tego dochodzą jeszcze koszta budowy stacji ładowania na pętlach... na chwilę obecną wystarczył by zakup 25 tradycyjnych 12-metrowców za Volvo 7000 oraz 17 midibusów za Jelcze Vero i na jakieś 3 lata temat autobusów mamy z głowy, i należałoby skupić się na tramwajach.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Wnioski o dofinansowanie z RPO. 17 autobusów i 12 tramwajów.

Post autor: mig »

Kpc21 pisze:Jak można to tanio dostać z unijnego dofinansowania, to dlaczego nie?
Tak samo jak tramwaje, w temacie których jesteśmy chyba na ostatnim miejscu w kraju, więc tu powinno się inwestować środki.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Wnioski o dofinansowanie z RPO. 17 autobusów i 12 tramwajów.

Post autor: px33 »

Autobusy dać w outsourcing i całe środki mpk ładować w tramwaje.
I pozbyć się każdego miłośnika konstali w dowolnej formie, bo to co się dzieje przechodzi ludzkie pojęcie.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Wnioski o dofinansowanie z RPO. 17 autobusów i 12 tramwajów.

Post autor: kuba_łódź »

Należałoby obecnie przejść do napraw BIEŻĄCYCH Konstali. Spawanie dziur w poszyciu, lakierowanie, wymiana laminatów wewnątrz i koniecznie przetaczanie kół. Co z tego, że MPK wyprodukuje jeden błyszczący skład Woltanów, jak praktycznie wszystkie nieremontowane wagony są przerdzewiałe na wylot i poobijane, z powypaczanymi laminatami wewnątrz i rozwalają kwadratowymi kołami nowe torowiska ?
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Re: Wnioski o dofinansowanie z RPO. 17 autobusów i 12 tramwajów.

Post autor: Mat »

No ale tramwaje też przyjdą. A nie może też być tak, że teraz będziemy zajmować się tylko tramwajami, bo są w stanie krytycznym, a tabor autobusowy przez lata stanie w miejscu, są wozy, które nadają się już pomału do zejścia, a na pewno będą się nadawały na przestrzenii kilku lat. Dobrze, że MPK zaczęło wreszcie myśleć o taborze innym niż spalinowym, bo żadne najlepsze normy EURO nie zastąpią napędu elektrycznego/hybrydowego. MPK musi zacząć przygodę z tym napędem, bo to jest przyszłość KM, inne miasta już wcześniej z tym zaczęły.
Mateusz

EA-1 8-)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Wnioski o dofinansowanie z RPO. 17 autobusów i 12 tramwajów.

Post autor: px33 »

No ale tramwaje też przyjdą. A nie może też być tak, że teraz będziemy zajmować się tylko tramwajami, bo są w stanie krytycznym, a tabor autobusowy przez lata stanie w miejscu, są wozy, które nadają się już pomału do zejścia, a na pewno będą się nadawały na przestrzeni kilku lat.
Tym może (i powinien) zająć się prywatny przewoźnik, trochę konkurencji jeszcze nikomu nie zaszkodziło. Dwa pakiety: 35x18m i 20x12m+20x9m+5x7m (bus) z umową na 8-10 lat zaspokoiłyby potrzeby taborowe na najbliższe 2-3 lata, a jednocześnie były na tyle duże żeby firmom opłacało się zainwestować w bazy. A to odciążyłoby MPK i pozwoliło na bardziej agresywne inwestycje w tramwaje.

Hybrydy to raczej ślepa uliczka, a napęd elektryczny nie jest jeszcze na tyle rozwinięty żeby to miało jakiś większy sens. Jeśli uda się dostać dofinansowanie i zrobić to sensownie (z punktami ładowania na krańcówkach) to faktycznie może wyjść taniej (dofinansowanie wyrówna koszt zakupu z kosztem zakupu zwykłego autobusu, a energia będzie tańsza), ale z własnych środków to na razie bez sensu.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Wnioski o dofinansowanie z RPO. 17 autobusów i 12 tramwajów.

Post autor: mig »

Mat pisze:A nie może też być tak, że teraz będziemy zajmować się tylko tramwajami, bo są w stanie krytycznym, a tabor autobusowy przez lata stanie w miejscu, są wozy, które nadają się już pomału do zejścia, a na pewno będą się nadawały na przestrzenii kilku lat. Dobrze, że MPK zaczęło wreszcie myśleć o taborze innym niż spalinowym, bo żadne najlepsze normy EURO nie zastąpią napędu elektrycznego/hybrydowego. MPK musi zacząć przygodę z tym napędem, bo to jest przyszłość KM, inne miasta już wcześniej z tym zaczęły.
Nie zgadzam się z Tobą. W tramwajach mamy wieloletnie zapóźnienia, w autobusach odwrotnie - większość została wymieniona w ostatnich kilku latach. Tabor autobusowy wymieniać można i trzeba, ale chodzi o proporcje - potrzeby na najbliższe lata załatwi kupowanie raptem kilkunastu sztuk co 2-3 lata i dlatego autobusy powinny zostać odłożone na drugi plan. Tymczasem w kwestii tramwajów to w najbliższych latach grożą nam cięcia z powodu braku taboru i obawiam się, że nie zmieni tego nawet zakup 12+30. Napęd elektryczny i hybrydowy to nie do końca sprawdzone i dość drogie rozwiązania, które powinniśmy na razie odłożyć na półkę bo z racji ogromu potrzeb nie stać nas na to. Załatwmy podstawowe potrzeby a potem możemy kupować zabawki.
ODPOWIEDZ