Wnioski o dofinansowanie z RPO. 17 autobusów i 12 tramwajów.
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Wnioski o dofinansowanie z RPO. 17 autobusów i 12 tramwajów.
MPK zamierza złożyć wnioski o dofinansowanie z środków Regionalnego Progamu Operacyjnego Województwa Łódzkiego 2014-2020 na zakup 17 autobusów elektrycznych i 12 tramwajów niskopodłogowych.
Projekt autobusowy zakłada także budowę infrastruktury na krańcówkach i w zajezdni, a projekt tramwajowy halę z pięcioma kanałami.
MPK wszczęło przetargi na przygotowanie wniosków o dofinansowanie.
Składanie wniosków do Urzędu Marszałkowskiego od 11.03.2016 do 18.03.2016.
Ogłoszenie Urzędu Marszałkowskiego
Linki do przetargów na wnioski:
Autobusy
Tramwaje
Projekt autobusowy zakłada także budowę infrastruktury na krańcówkach i w zajezdni, a projekt tramwajowy halę z pięcioma kanałami.
MPK wszczęło przetargi na przygotowanie wniosków o dofinansowanie.
Składanie wniosków do Urzędu Marszałkowskiego od 11.03.2016 do 18.03.2016.
Ogłoszenie Urzędu Marszałkowskiego
Linki do przetargów na wnioski:
Autobusy
Tramwaje
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Przede wszystkim termin na produkcję tramwajów to będzie najprawdopodobniej 18 miesięcy od podpisania umowy, do czego nie dojdzie przed wakacjami... Co oznacza, że termin ostateczny to będzie zima... 2018, a nie "już zaraz"... Owszem mogą być sporo wcześniej, bo zamówień w tym roku jak na lekarstwo się zapowiada, ale też "damy radę" ustawić wszystko tak, żeby się nówki nie marnowały
Skrzyżowanie Dąbrowskiego/Śmigłego będzie zrobione. Moim zdaniem nic nie stoi na przeszkodzie, aby w ramach WZ II zacząć remonty od wymiany szyn na Śmigłego-Rydza. Wtedy od 2018 nówki bez większych problemów mogą śmigać po 14. Mankamentem zostaje Włókniarzy od Karolewskiej do Legionów, ale nie jest tam jeszcze tak źle, żeby nie dało się puścić niskacza moim zdaniem.
No i liczę, że te 12 plus 30 z WZII trafi na Choćki, jako że mają być za 3 lata nowocześniejsze od Telefonicznej nawet Nie wszystko nowe musi od razu być przypisywane do Telefonicznej. Zwłaszcza, że dojazd jest TRAGICZNY już teraz i jakoś niskacze ten niespełna kilometr razy 2 pokonują (wyjazd i zjazd ).
W ogóle brechtam równo jak słyszę, że na 15/A nie mogą być Citki przez Plac Wolności - nawet tam torowisko jest w lepszym stanie niż przy zajezdni Telefoniczna
Co do tego, że z Chociek jakby były niskacze, to nie mają na czym jeździć. Zawsze można zmienić obsługę. 11 mogłaby w całości przejść pod Chocianowice. To samo z 15/15A. Na 16A też mogłyby być niskacze... 5 na starej trasie też dałaby radę. Jest parę opcji...
Skrzyżowanie Dąbrowskiego/Śmigłego będzie zrobione. Moim zdaniem nic nie stoi na przeszkodzie, aby w ramach WZ II zacząć remonty od wymiany szyn na Śmigłego-Rydza. Wtedy od 2018 nówki bez większych problemów mogą śmigać po 14. Mankamentem zostaje Włókniarzy od Karolewskiej do Legionów, ale nie jest tam jeszcze tak źle, żeby nie dało się puścić niskacza moim zdaniem.
No i liczę, że te 12 plus 30 z WZII trafi na Choćki, jako że mają być za 3 lata nowocześniejsze od Telefonicznej nawet Nie wszystko nowe musi od razu być przypisywane do Telefonicznej. Zwłaszcza, że dojazd jest TRAGICZNY już teraz i jakoś niskacze ten niespełna kilometr razy 2 pokonują (wyjazd i zjazd ).
W ogóle brechtam równo jak słyszę, że na 15/A nie mogą być Citki przez Plac Wolności - nawet tam torowisko jest w lepszym stanie niż przy zajezdni Telefoniczna
Co do tego, że z Chociek jakby były niskacze, to nie mają na czym jeździć. Zawsze można zmienić obsługę. 11 mogłaby w całości przejść pod Chocianowice. To samo z 15/15A. Na 16A też mogłyby być niskacze... 5 na starej trasie też dałaby radę. Jest parę opcji...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 4 razy.
Z tego co pisała prasa skrzyżowanie na szczęście ma być zrobione już w tym roku - projekt gotowy, a całość środków ma być na razie wyłożona z kasy miasta.Jordi pisze:Skrzyżowanie Dąbrowskiego/Śmigłego będzie zrobione. Moim zdaniem nic nie stoi na przeszkodzie, aby w ramach WZ II zacząć remonty od wymiany szyn na Śmigłego-Rydza.
No i liczę, że te 12 plus 30 z WZII trafi na Choćki, jako że mają być za 3 lata nowocześniejsze od Telefonicznej nawet
12 na bank na Telefoniczną, 30 raczej na Choćki.
A co z zapowiadanymi 45? Jakby udało się w miarę szybko zaklepać 87 tramwajów (i może - wzorem Warszawy - w którymś kontrakcie od razu wziąć opcję na rozszerzenie żeby można było szybko zamówić w przypadku zwiększenia dofinansowań) i może kupić ze 40-60 używek (byle tym razem MPK nie rozpieprzyło 90% w rok) to łódzkie tramwaje powoli zaczęłyby się zbliżać do cywilizacji.
Nie wiem czy te 45 to już nie jest czasem nieaktualne... Poza tym nie widzę nawet w najbliższych kilku latach perspektyw do możliwości kursowania kolejnych ponad 80 niskopodłogowców ze względu na stan torowisk. Owszem, ich stan się bardzo poprawił w ostatniej dekadzie i poprawiać będzie nadal ale dużo mamy relatywnie krótkich odcinków blokujących niskopodłogowce.
Będą robić tory, jest przecież cały ten projekt WZ II, do tego pl. Wolności i Legionów będą, zdaje się, robione w ramach rewitalizacji, Zielona w ramach ŁTM, i wcale wiele tych złych odcinków nie zostanie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Obecny plan maksimum dałby w sumie z tym co jest 134 tramwaje. Gdyby udało się poza WZ2 wyremontować jeszcze Aleksandrowską (to powinien być priorytet) i Wojska Polskiego (na to podobno jest pomysł) to w zasadzie niska podłoga będzie mogła pójść praktycznie wszędzie, a licząc po brygadach (wg dzisiejszego rozkładu, po wszystkich remontach będzie musiało trochę przybyć) :
1 - warunkowo (Wojska Polskiego) - 7
2 - warunkowo (Aleksandrowska) - 12
3 - tak (po Warszawskiej jakoś się przetelepie, wiadukt na Przybyszewskiego jest ZTCW w planach) - 16
4 - tak - 5
5 - warunkowo (Wojska Polskiego, Aleksandrowska) - 9
6 - nie (Północna)
7 - nie (Koziny, Legionów)
8 - warunkowo (Aleksandrowska) - 13
9 - nie (ŁTM?)
10 - tak - 21
11 - tak - 12
12 - tak - 20
13 - nie (ŁTM?)
14 - tak - 10
15 - warunkowo (PlW, Rd. Solidarności) - 24
16 - tylko wariantowe, dajmy na to 5 brygad
Wychodzą 73 brygady bezwarunkowo, 97 jeśli przymkniemy oko na kawałki trasy 15. Dodatkowe 25 brygad (razem 122 - MPK i tak nie wystawi tylu mając 135 tramwajów...) dałby remont Aleksandrowskiej, z kolei remont Wojska Polskiego (wymuszony stanem technicznym - pewnie odbędzie się jeszcze w tej dekadzie) pozwoliłby dorzucić 9 (plus w sumie kilkanaście na coś po trasie dawnej 5). Remont obu - jeszcze 9.
Razem licząc - przy dzisiejszym poziomie obsługi i obsadzie po mniej lub bardziej planowanych remontach można by wrzucić 140 tramwajów, z perspektywą wzrostową, bo dojdzie jeszcze co najmniej dawna 5.
1 - warunkowo (Wojska Polskiego) - 7
2 - warunkowo (Aleksandrowska) - 12
3 - tak (po Warszawskiej jakoś się przetelepie, wiadukt na Przybyszewskiego jest ZTCW w planach) - 16
4 - tak - 5
5 - warunkowo (Wojska Polskiego, Aleksandrowska) - 9
6 - nie (Północna)
7 - nie (Koziny, Legionów)
8 - warunkowo (Aleksandrowska) - 13
9 - nie (ŁTM?)
10 - tak - 21
11 - tak - 12
12 - tak - 20
13 - nie (ŁTM?)
14 - tak - 10
15 - warunkowo (PlW, Rd. Solidarności) - 24
16 - tylko wariantowe, dajmy na to 5 brygad
Wychodzą 73 brygady bezwarunkowo, 97 jeśli przymkniemy oko na kawałki trasy 15. Dodatkowe 25 brygad (razem 122 - MPK i tak nie wystawi tylu mając 135 tramwajów...) dałby remont Aleksandrowskiej, z kolei remont Wojska Polskiego (wymuszony stanem technicznym - pewnie odbędzie się jeszcze w tej dekadzie) pozwoliłby dorzucić 9 (plus w sumie kilkanaście na coś po trasie dawnej 5). Remont obu - jeszcze 9.
Razem licząc - przy dzisiejszym poziomie obsługi i obsadzie po mniej lub bardziej planowanych remontach można by wrzucić 140 tramwajów, z perspektywą wzrostową, bo dojdzie jeszcze co najmniej dawna 5.
@Kpc21: OK, ale chodzi też o perspektywę czasową. Nowe wagony to kwestia 2-3 lat, ale z remontami już tak szybko nie będzie.
'Tramwaj dla Łodzi' jest pewny, pl. Wolności z Legionów raczej też. ŁTM nawet jeśli uda się zrealizować nie zostanie ukończony w ciągu 5 najbliższych lat. Ciężko na tę chwilę powiedzieć co dalej z Wojska Polskiego, Aleksandrowską, Warszawską. W takim układzie przy obecnej siatce połączeń (tak, wiem, można ja zmienić ale wątpię w jakieś rewolucyjne zmiany) widzę w ciągu najbliższych 2-3 lat 'pewniaki' na niskopodłogowce w postaci 4, 12, 12A, 15, 15A czyli ok. 55 brygad. O wiele mniej niż 87.
'Tramwaj dla Łodzi' jest pewny, pl. Wolności z Legionów raczej też. ŁTM nawet jeśli uda się zrealizować nie zostanie ukończony w ciągu 5 najbliższych lat. Ciężko na tę chwilę powiedzieć co dalej z Wojska Polskiego, Aleksandrowską, Warszawską. W takim układzie przy obecnej siatce połączeń (tak, wiem, można ja zmienić ale wątpię w jakieś rewolucyjne zmiany) widzę w ciągu najbliższych 2-3 lat 'pewniaki' na niskopodłogowce w postaci 4, 12, 12A, 15, 15A czyli ok. 55 brygad. O wiele mniej niż 87.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.
Mikołajec powiedziała w Toyi bodaj w piątek, czy wczoraj, że zaczną od Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego i Przybyszewskiego. Skrzyżowanie Dąbrowskiego z Śmigłego jak wiadomo tego lata już będzie robione.
Moim zdaniem niskacze dałyby jeszcze radę na 5 na jej oryginalnej trasie Co prawda Rzgowska między Dachową, a Łazowskiego "dogorywa", ale jeszcze nie jest tak tragicznie, żeby nie dało się tam puścić nówki.
13 ma wymóg remontu Aleksandrowskiej tak jak 2, czy nawet 8. Moim zdaniem prócz tej WZ naprawdę nie potrzeba tak wiele, żeby "uwolnić" trasy, które nadawałyby się na taki tabor Skoro MPK własnymi siłami machnęło w nieco ponad 2 tygodnie 700 metrów torowiska na Stokach, to w 2-3 miechy mogliby zrobić Aleksandrowską (np w wakacje w przyszłym roku) - tych podkładów i szyn z WZ zabrano dużo więcej i tam możnaby je wykorzystać.
Moim zdaniem niskacze dałyby jeszcze radę na 5 na jej oryginalnej trasie Co prawda Rzgowska między Dachową, a Łazowskiego "dogorywa", ale jeszcze nie jest tak tragicznie, żeby nie dało się tam puścić nówki.
13 ma wymóg remontu Aleksandrowskiej tak jak 2, czy nawet 8. Moim zdaniem prócz tej WZ naprawdę nie potrzeba tak wiele, żeby "uwolnić" trasy, które nadawałyby się na taki tabor Skoro MPK własnymi siłami machnęło w nieco ponad 2 tygodnie 700 metrów torowiska na Stokach, to w 2-3 miechy mogliby zrobić Aleksandrowską (np w wakacje w przyszłym roku) - tych podkładów i szyn z WZ zabrano dużo więcej i tam możnaby je wykorzystać.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli zostanie wyremontowana też Aleksandrowska to widziałbym tramwaje niskopodłogowe na liniach 2, 8 i 13 przydałyby się bardziej niż np. na linii 14. Nie samą trasą W-Z się żyje, więc nowe tramwaje zamiast iść na 14 powinny pójść na 12/12A i 15/15A (Pewnie Plac Wolności wyremontują szybciej niż Aleksandrowską). Poza tym też nie wiadomo czy dadzą radę w rejonie Kaliskiego niby nie jest tam tak źle ale takie tory mogą sprawiać problem.
Kolejna sprawa to nowy układ komunikacyjny, który niedługo może wejść w życie słyszałem, że w wakacje albo gdy otworzą Fabryczny to może mieli na myśli linię 14 w innej postaci ?
Kolejna sprawa to nowy układ komunikacyjny, który niedługo może wejść w życie słyszałem, że w wakacje albo gdy otworzą Fabryczny to może mieli na myśli linię 14 w innej postaci ?
Dziennik Łódzki pisze:MPK postanowiło zwiększyć ilość tras, na których będą kursować elektryczne autobusy. Zamiast jednej linii, będą dwie, dlatego też MPK kupi 17 autobusów elektrycznych.
- Doszliśmy do wniosku, że jak już kupować ekologiczny tabor, to nie na jedną linię. Zwłaszcza, że przy dwóch liniach potrzebujemy tej samej ilości autobusów rezerwowych - tłumaczy Zbigniew Papierski, prezes MPK. - Zakładamy, że autobusy elektryczne będą obsługiwać linie, które wyruszają z pętli przy ul. Wydawniczej i kursują przez centrum. Jedna z ich stacji końcowych może się znajdować na krańcówce przy ul. Popiełuszki, a druga przy Szczecińskiej.
[...]
Natomiast jeszcze w tym roku MPK zamierza wynająć długoterminowo 34 autobusy o długości 12 m.
Artykuł
Czyli można się domyślać, że mowa tu raczej o linii 83 i chyba o 80 z korektą trasy na Retkinii (Wyszyńskiego zamiast Kusocińskiego). Autobusy trafią na Limanowskiego, czyli 80 by musiała zostać przejęta przez EA-1.
Z ilości autobusów i ilości brygad (jeśli się nie zredukują) widać, że nie będą te linie obsadzane tylko taborem elektrycznym.
Ciekawe czy stacja ładowania powstanie tylko na Wydawniczej.
I odnośnie tych autobusów w tym roku. Były plany na 34 sztuki, ale tylko połowa miała być 12-metrowa, a połowa midi. Błąd w prasie?
Mateusz
EA-1
EA-1