PESA Swing 2018
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: PESA Swing 2018
Czyli jest szansa, że w grudniu będziemy mieć już 1892 na 12. A może i wcześniej.
Re: PESA Swing 2018
Wprowadziłem w błąd - on jechał do Bydgoszczy, a nie z Bydgoszczy
Re: PESA Swing 2018
No i czytając ostatnie doniesienia to nie wiadomo czy się wyrobią z tymi Swingami w tym roku. Może, więc skończy sie na 19XX, choc no chyba az tak źle nie będzie, bo trzy do wyprodukowania zostały, ale kto wie...TramMomentyStudenta pisze:Czyli jest szansa, że w grudniu będziemy mieć już 1892 na 12. A może i wcześniej.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: PESA Swing 2018
Raczej wydaje mi się, że będzie kontynuowana numeracja do 1892 włącznie, wszak gdy mieliśmy dostawę Pes na przełomie 2015 i 2016, to numeracja i tak była 15XX. Tylko po prostu możemy 1892 (czy tam nawet 1891) nie zobaczyć w tym roku na torach.
Re: PESA Swing 2018
Była numeracja na 15XX bo oficjalnie tramwaje były odebrane a co za tym idzie wciągnięte na stan w 2015 roku.
Re: PESA Swing 2018
Jutro "pechowa" pod względem transportu nóweczka 1889 wyruszy na 12 Info w GW podała rzeczniczka MPK.
Re: PESA Swing 2018
1890 już jest w Łodzi i ma właśnie jazdę próbną
Re: PESA Swing 2018
http://tvtoya.pl/news/show/20565,1
Choć wg mnei dorbze by było pogadać z Pesą czy nie lepiej za te pieniądze zrobić coś z Tramicusami - może remoncik?
Plan jest taki by udało się odebrać wszystkoe do końća roku, a jak tak będzie to do MPK trafi ok 1mln zł. Moze nie takie złe te opóźnienia12 CZYLI 10
Do połowy października miało być ich dwanaście, ale dwóch wciąż brakuje; a dwa dojechały po terminie. Bydgoska PESA po raz kolejny spóźnia się z dostawą do Łodzi niskopodłogowych tramwajów. Taryfy ulgowej jednak nie będzie; za każdy dzień zwłoki MPK nalicza kary umowne.
Choć wg mnei dorbze by było pogadać z Pesą czy nie lepiej za te pieniądze zrobić coś z Tramicusami - może remoncik?
Re: PESA Swing 2018
W tych pieniądzach na pewno nie, ale niech dadzą części, przerobią soft i podziela się wiedzą
Re: PESA Swing 2018
^^No tak tak wiem, ze wszystkiego nie zrobią, ale no warto by właśnie coś pomogli. Swoją drogą ciekawe ile taki remont Tramicusów by kosztował.
Re: PESA Swing 2018
Już lepiej, żeby tego miliona nie dawali tylko zbudowali solidną konstrukcję, której nie będzie trzeba po kilku latach oddawać do kapitalnego remontu i ładować masy pieniędzy, bo coś się nie udało i nie ma jak wyegzekwować od producenta odpowiedniej naprawy.
Re: PESA Swing 2018
MPK już chciało raz oddać Tramikusy do zewnętrznego serwisowania i okazało się że Pesa tego robić nie chciała a inni oferenci życzyli sobie takiej kasy że taniej będzie pociąć je na złom.
Re: PESA Swing 2018
Za milion złotych to chyba odświeżenie jednego może na styk wyjdzie, a podejrzewam, że może być za mało.
Tam trzeba odświeżyć wnętrze, zrobić coś z napędem, bo większość nonstop jedzie na awaryjnym trybie, z zewnątrz dać totalnie nową powłokę lakieru, a to na pewno nie wszystko...
Pesa podobno nie tyle nie chciała, co rzuciła taką cenę, że MPK zwaliło z nóg. A my nie Wawa - nas nie stać na każdą cenę... Zresztą Bydgoskie Tramki są w podobnym stanie do naszych, a mają główną siedzibę producenta na miejscu.
Szkoda, że trafiliśmy taki złom, z którym musimy się bujać minimum do 2035-40
Tam trzeba odświeżyć wnętrze, zrobić coś z napędem, bo większość nonstop jedzie na awaryjnym trybie, z zewnątrz dać totalnie nową powłokę lakieru, a to na pewno nie wszystko...
Pesa podobno nie tyle nie chciała, co rzuciła taką cenę, że MPK zwaliło z nóg. A my nie Wawa - nas nie stać na każdą cenę... Zresztą Bydgoskie Tramki są w podobnym stanie do naszych, a mają główną siedzibę producenta na miejscu.
Szkoda, że trafiliśmy taki złom, z którym musimy się bujać minimum do 2035-40
Re: PESA Swing 2018
Remont cityrunnera z pełną wymiana aparatury, bez silników, kosztował niecały milion, z czego komplet aparatury chyba 400 tysięcy. Tu aparatury zmieniać nie trzeba, chociaż uważam ze warto by zmienić układ sterowania na ten ze swinga (co wymagałoby modyfikacji programu, tak żeby wspierał komponenty w starej pesie) plus zmienić pulpit na ten ze swinga bo wydaje się lepiej przemyślany. A poza tym to klasyka - malowanie, tapicerki, dogłębne czyszczenie plastików i oczywiście solidny przegląd mechaniczny. Może też udałoby się wymienić przekładnie na takie, które nie będą wyć
Re: PESA Swing 2018
Nie wiem czy to jakiś planowy objazd, ale jadę właśnie Swingiem #1890 na linii 12 po ul. Żeromskiego. obiektywnie - trochę bardziej kołysa niż w Cityrunnerze.
Re: PESA Swing 2018
1892 śmiga dzis juz na 10, czyli mamy komplet.
Re: PESA Swing 2018
Pesa 1885 na linii 12 blokuje właśnie przystanek Włókniarzy/Mickiewicza w kierunku Retkinii, zablokowany również przejazd w stronę Teofilowa, przez jadącą za nią kolejną 12 (skład 1604+1605). Przez radio podany został komunikat o zatrzymaniu spowodowanym resetowaniem tramwaju przez motorniczego. Nie ma to jak Pesa.
Re: PESA Swing 2018
Pesa już ruszyła ale znikła z systemu...
Zjechała na pętlę Karolew
Zjechała na pętlę Karolew
Re: PESA Swing 2018
Z tą premierą 1892 na 10B to ja mam swoją teorię, bo nikt mi nie wmówi, że w niedziele MPK nie było w stanie wysłać 7 Swingów z '15 roku. Wagon ten od swojego debiutu (tzn. od trzech dni śmiga tylko na 10A i 10B). Jak wiadomo wagon przed obiorem musi jeszcze przejść test niezawodności, czyli wyjeździć bezawaryjnie 3 tys. km. Dopiero wtedy będzie można dokonać bezusterkowego protokołu odbioru.
Wagon 1891 przejechał już podobno 1,5 tys. km. Z wagonem 1892 może być tak, że MPK poszło Pesie na rękę i specjalnie dają go na 10A/10B, bo ta trasa jest dłuższa od 12 o kilka kilometrów. W skali tygodnia to może być już kilkaset kilometrów więcej, co może przyczynić się do tego, że tramwaj przekroczy limit 3 tys. km o kilka dni wcześniej, dzięki czemu kara umowna będzie jednak odrobinę niższa. Dla Pesy może to jednak mieć znaczenie.
Wagon 1891 przejechał już podobno 1,5 tys. km. Z wagonem 1892 może być tak, że MPK poszło Pesie na rękę i specjalnie dają go na 10A/10B, bo ta trasa jest dłuższa od 12 o kilka kilometrów. W skali tygodnia to może być już kilkaset kilometrów więcej, co może przyczynić się do tego, że tramwaj przekroczy limit 3 tys. km o kilka dni wcześniej, dzięki czemu kara umowna będzie jednak odrobinę niższa. Dla Pesy może to jednak mieć znaczenie.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: PESA Swing 2018
Jeśli to było w niedzielę, to na pewno jest to coś, w co nie można uwierzyć (choć z drugiej strony większość Swingów '15 odpoczęła i to akurat mogło wyjść na dobre - choć z drugiej strony co znaczy taka niedziela, gdy jest 5 dni powszednich i jeszcze, mimo wszystko, sobota).
Natomiast w temacie tych ostatnich dwóch wagonów z tego roku - no cóż, jeśli leży to w interesie Pesy, to nawet niedzielę można poświęcić.
Natomiast w temacie tych ostatnich dwóch wagonów z tego roku - no cóż, jeśli leży to w interesie Pesy, to nawet niedzielę można poświęcić.