Strona 4 z 9

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pn 18:50, 22 sty 2018
autor: domino
Pierwszy z 12 nowych, niskopodłogowych składów z Bydgoszczy jest już w Łodzi. Wczesnym rankiem PESA przyjechała do Zajezdni przy Telefonicznej. Tramwaj czeka na pierwsze testy techniczne. Nowe wagony pojadą na linii 14, nawet podczas objazdów przez skrzyżowanie Kilińskiego/Przybyszewskiego :shock: http://tvtoya.pl/news/show/18176,1

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pn 20:32, 22 sty 2018
autor: Kpc21
Ktoś miał jaja ustawiając na wyświetlaczach kierunek do Lutomierska :)

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pn 20:44, 22 sty 2018
autor: eDragon55
Chyba ktoś upadł na głowę, żeby nowe tramwaje puszczać przez Śmigłego-Rydza a co dopiero przez jedno z najgorszych skrzyżowań jakim jest Przybyszewskiego i Kilińskiego. Przy tym skrzyżowaniu Plac Wolności, Zielona, Aleksandrowska to pikuś ale jeśli nabywamy tramwaje odporne na tak zniszczone torowiska to właściwie na każdą trasę można je puścić.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pn 21:18, 22 sty 2018
autor: Kpc21
Ale to jest tylko jedno skrzyżowanie na całej trasie - tramwaj narażony jest na zniszczenia spowodowane złym stanem torowiska tylko raz w ciągu całego kursu. To co innego, niż jakby miał jechać całym odcinkiem torowiska w złym stanie.

Wg mnie głupotą jest jednoczesne wycofywanie starych tramwajów w takiej samej ilości, skoro mamy za mało taboru. W jaki sposób tak postępując MPK chce zlikwidować takt 24-minutowy na niektórych liniach tramwajowych? Rozumiem wycofać kilka najgorszych składów 805/jednostek GT, ale niech to będzie np. połowa tego, co jest kupowane. Tak, by ilostan taboru się zwiększał.

No chyba, że na zwiększenie ilostanu mają iść NF6D i za nie nie będzie się nic wycofywać.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pn 21:35, 22 sty 2018
autor: igor
Na tym skrzyżowaniu czołgiem jedzie się jak na minie, a Ty nie widzisz problemu w wysyłaniu tam nowego niskacza ze sztywnymi wózkami? Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi, ale zdaje mi się, że Swing z pierwszej dostawy przy jednej z jazd próbnych już raz tam miał wesołą przygodę. Zresztą obecnie Ś-R też pozostawia wiele do życzenia. To tak samo świetny pomysł jak wysłanie Citków na starą trasę WZ - 3 miesiące i nówki Pesy będzie można wysyłać na remont do Bydgoszczy.

Co do drugiej części zdania oczywiście się zgadzam. Gdzie zapowiadane takty co 12 minut na każdej linii? W zajezdniach zostaje w dni robocze kilka wagonów, a słyszymy, że " Koncepcja przewiduje wymianę taboru, a nie jego rozszerzanie. 240-245 wagonów wystarczy nam do obsługi miasta". Ech...

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pn 21:41, 22 sty 2018
autor: Kpc21
No to trochę dziwne w takim razie, że ludzie z MPK nie wiedzą, co mówią, twierdząc, że będą tam wysyłać te tramwaje, choć jest to praktycznie niemożliwe. Nadal wydaje mi się, że jedno skrzyżowanie to co innego, niż całe odcinki torów w złym stanie, ale z drugiej strony, na rozjazdach tramwaje są bardziej narażone na uszkodzenia, niż na odcinkach torowiska.

Swoją drogą trochę bez sensu, że skrzyżowanie to ominął zarówno remont Przybyszewskiego z obu stron, jak i Kilińskiego od północy. Bo od południa, chyba, Kilińskiego nie remontowano.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pn 23:47, 22 sty 2018
autor: eDragon55
Nie ma co ukrywać ale skrzyżowanie Kilińskiego i Przybyszewskiego jest w tragicznym stanie i jest to chyba jedno z dwóch skrzyżowań gdzie na łukach tramwaje nie mogą się mijać. Co do Śmigłego-Rydza to najgorszy jest odcinek między Przybyszewskiego a Milionową ale na wiadukcie też nie jest za dobrze. Tramwaje niskopodłogowe chwilowym objazdem pojawiły się na tych odcinkach ale nie ma co porównywać do kursów liniowych. To już 15 ma bardziej przyjazną trasę dla tramwajów niskopodłogowych niż 14. Podobno 11 nie spełniała wymagań na Swingi a co dopiero 14 przed remontem Śmigłego-Rydza.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pn 23:53, 22 sty 2018
autor: px33
11 nie spełnia wymagań na Swingi z 2015/16 bo nie ma przyciętych peronów. Te nowe będą węższe, więc będą mogły wjechać na 11.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: wt 01:27, 23 sty 2018
autor: LUAKAS22
Ja się boję autem jechać przez to skrzyżowanie, a co dopiero tramwaj, nie można naprawdę na te 2 lata dać ich na 11A,12 lub 17...

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: wt 10:17, 23 sty 2018
autor: suomi
12 Pes za 12 wagonów 805Na to jest 12 pociągów za 6 pociągów więc nie ma co płakać a wkrótce przybędą wagony z Bogestry co pozwoli wyciąć wagony GT6, myślę że Gt8N jeszcze z nami trochę pobędą.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: wt 12:18, 23 sty 2018
autor: Kpc21
A to nie jest 12 Pes za 24 wagony 805Na?

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: wt 14:30, 23 sty 2018
autor: hytgar655
Dokładnie tak. W artykule jest mowa o 12 składach Konstali.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: wt 16:41, 23 sty 2018
autor: suomi
Tak jest mowa o 12 składach Konstali natomiast tam gdzie jest mowa o 240 do 245 wagonów potrzebnych do obsadzenia wszystkich linii powinno być wagonów i składów dopóki będą na stanie 805tki. Ja bym podchodził do wypowiedzi p. Papierskiego z dużą dozą rezerwy.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: wt 17:27, 23 sty 2018
autor: Marecky
Czy wszystkie GT6 powinno się skasować? Ponoć stan tego z wymielonymi siedzeniami jest znacznie lepszy od pozostałych. Kasowanie GT8 mam nadzieję nie jest rozważane przynajmniej póki na trasie jest ostatni czterodrzwiowy Konstal.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: wt 18:48, 23 sty 2018
autor: eDragon55
px33 pisze:11 nie spełnia wymagań na Swingi z 2015/16 bo nie ma przyciętych peronów. Te nowe będą węższe, więc będą mogły wjechać na 11.
Jeśli tak to tym bardziej nic nie stoi na przeszkodzie, żeby mogły kursować na linii 11A chociaż od lutego ta pojedzie na Kurczaki ale i tak Rzgowska ma lepsze tory niż Śmigłego-Rydza na niektórych odcinkach już nie mówiąc o skrzyżowaniu Kilińskiego i Przybyszewskiego. Tak czy inaczej byłoby gdzie obstawić te tramwaje bo są jeszcze linie 12, 17, 18. Dwa lata nikogo nie zbawią bo trasa W-Z i tak ma niskopodłogwce najczęściej w Łodzi.

W tym roku przybędzie nam trochę pojazdów szynowych co spokojnie pozwoliłoby na usunięcie patologicznej obsługi na 4 i 7 ale nie zdziwię się gdy znów będziemy mieli obiecanki bez pokrycia.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: wt 18:56, 23 sty 2018
autor: TramMomentyStudenta
Jak coś, to ja jeszcze się łudzę, że zobaczę zmodernizowanego 1720+21. I że nie skasują tylu składów Konstalowych, ile zapowiadają.
A w temacie Swingów, faktycznie, dużo lepiej jest dać je w szczególności na 11. Na 14 widziałbym ewentualnie Citka, o ile nie zmodernizowanego - Citki ile razy jeżdżą w ciągu dnia na Telefonicznej, gdzie torowisko też daje w kość?

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: śr 00:13, 24 sty 2018
autor: Josek102
A może nowe Swingi na 4-kę ?

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: śr 01:18, 24 sty 2018
autor: nowy1212
Odpada przez Plac Wolności i pewno przez skrzyżowanie Północna - Nowomiejska. Poza tym 4 też jedzie SmiglegoRydza, więc skoro tak można to już lepiej dać ma dedykowana 14.

Poza tym umowa z UE jest taka że te tramwaje maja łączyć ze sobą stacje ŁKA. Jak zaczną Smiglego to 4 skróca pewno na Widzew Stadion albo Radiostacje, czyli nie będzie połączenia ze stacjami ŁKA.
Taki warunek spełnia chyba tylko 12 i 18. Mam tu na myśli trasy o dobrym stosunkowo torowisku.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: śr 06:45, 24 sty 2018
autor: TramMomentyStudenta
18 odpada, bo szczytówka. 12 też, bo Telefoniczna. W sumie dopóki nie zaczną Śmigłego-Rydza, to może i być na 14, ale później to nie sądzę, żeby było to sensownym rozwiązaniem. Z uwagi na Politechniki i plac Wolności odpada 15, która przecież łączy stacje ŁKA. 11B znowu nie łączy dwóch stacji, choć na jej trasie pojawia się stacja Łódź Pabianicka. I takie w koło Macieju. Jeszcze może być klasyk - 10AB. Tam można trochę oszczędzić na tych starszych Swingach, żeby nie uległy wyeksploatowaniu.
Ale czy to jest dobre miejsce na pisanie o obsadzie linii?

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: śr 10:29, 24 sty 2018
autor: Kuba
TramMomentyStudenta pisze:18 odpada, bo szczytówka. 12 też, bo Telefoniczna.
No przecież nowe Swingi trafią na Telefoniczną (a jeden to już dotarł).
Dla mnie osobiście linia 18 jest dobra, szczególnie na początkowym etapie - na "rozruszanie" tych wagonów. Zwykle na początku coś tam szwankuje (a to elektronika a to coś innego). Wszystko musi się "dotrzeć". Taka szczytowa linia, w dodatku blisko zajezdni, sprawi, że można będzie wagon albo szybko podmienić albo po porannym zjeździe coś tam przy nim zrobić. Potem to faktycznie nie ma sensu. Chyba że brygady 18 i 12 będą w jakiś sposób łączone.
TramMomentyStudenta pisze:Ale czy to jest dobre miejsce na pisanie o obsadzie linii?
Niby jest na to oddzielne miejsce, ale w sumie i w tym temacie możemy czasowo pisać o obsadzie linii dedykowanej wyłącznie dla tych najnowszych Pes. W sumie to nie wiemy jak było zapisane w przetargu. Jeśli na sztywno linia "14" to i tak nasze dywagacje są bez sensu, ale jeżeli jakoś inaczej (albo nie było wskazania linii) - to ja nie widzę problemu, w szczególności jeżeli prawdą jest to, o czym ktoś przed chwilą napisał, w kontekście przetargu:
nowy1212 pisze:Poza tym umowa z UE jest taka że te tramwaje maja łączyć ze sobą stacje ŁKA.
Także może nie było wskazania konkretnego numeru linii.