Strona 5 z 9

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: śr 10:38, 24 sty 2018
autor: px33
Nawet jeśli jest jakiś zapis w dofinansowaniu to i tak mpk może się starać o zgodę na jego tymczasowe zignorowanie. Warszawa np swoje 120N najpierw puściła na inną trasę bo docelowa była w remoncie.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: śr 10:43, 24 sty 2018
autor: TramMomentyStudenta
Kuba pisze:
TramMomentyStudenta pisze:18 odpada, bo szczytówka. 12 też, bo Telefoniczna.
No przecież nowe Swingi trafią na Telefoniczną (a jeden to już dotarł).
Telefoniczna w kontekście stanu torowiska od zajezdni wzwyż (do pętli Stoki), nie samej zajezdni, bo o przydziale do zajezdni Telefoniczna było wiadomo już chyba przed rozpoczęciem procedury przetargowej, o ile się nie mylę. I od razu przepraszam za brak precyzji. ;)

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: śr 15:25, 24 sty 2018
autor: nowy1212
Zawsze można 12 dać do Telefonicznej, a 15 na Stoki. Stoki i tak by nie miały źle, bo M8CN by jeździło.

Z resztą zobaczymy co wyjdzie i tak nie mamy na to wpływu. Najważniejsze by tramwaje nie stały w zajezdni no i żeby jeździły po dobrych torowiskach.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: śr 15:55, 24 sty 2018
autor: TramMomentyStudenta
Teraz to na pewno dadzą. Już się Stoki przyzwyczaiły do 12, to będziemy znowu mieszać? Dopiero były modyfikacje siatki połączeń, wkrótce korekta. Za parę lat pogadamy. ;)
Ale co do jednego jesteśmy zgodni. Nowe Swingi na pewno nie mogą iść na torowiska, na które się fizycznie nie nadają.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: śr 17:19, 24 sty 2018
autor: mig
Raczej na razie nie ma co dywagować o innym przydziale dla nowych Swingów. Do lata mogą pojeździć na stałej trasie (były przejazdy techniczne i po poprawkach powinno być ok z przejezdnością), natomiast później pewnie objazd zostanie dopasowany do możliwości technicznych. Na wprost Swing dał kiedyś radę bezproblemowo przejechać przez Przybyszewskiego/Kilińskiego więc pewnie byłaby opcja objazdu Piotrkowską i Przybyszewskiego. Na Kilińskiego ponoć były problemy i tu bym się obawiał. Pożyjemy zobaczymy.
Myśleć powoli należy o przydziale NF6D ale szanse na tegoroczne remonty torowisk napawają pod tym kątem nadzieją. Nawet jeśli nic by z tego nie wyszło jest do obsadzenia 18 i część brygad 12. Ale to już sprawa na inny wątek ;)

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: śr 19:10, 24 sty 2018
autor: prof_klos
Nie rozumiem - od zawsze, od kiedy tylko pamiętam wszyscy krzyczą, że krzyżówka Przybyszewskiego/Kilińskiego jest fatalna, że ogranicza ruch tramwajów, a dotąd nie zabrano się za to, by to miejsce wyremontować...

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: śr 19:34, 24 sty 2018
autor: px33
Tym bardziej, że chyba 3 jego "odnogi" są wyremontowane.

@mig: Kompletnie nie rozumiem logiki rządzącej MPK/ZDiT jeśli chodzi o przydział taboru. Swingów na 12 niedasię bo coś (może w końcu dowiem się przyczyny), CR-ów na 17 albo 15 nie da się bo Plac Wolności jest w złym stanie, mimo że codziennie przez niego jeżdżą. Żeby za rok puścić niskacze na 2 i 8 też pewnie będą jaja. Ale już puszczenie najnowszych tramwajów na prawdopodobnie najgorsze skrzyżowanie w mieście czy w sumie mało rozsądna korekta trasy spoko bo reguły dofinansowania i nieważne, że na 99% CUPT dałby zgodę na 2-letnią eksploatację na innych liniach, tym bardziej że zapis w umowie jest dość mało konkretny a i trasa 14 zdążyła się zmienić na niekorzyść.

I skoro 14 jest w tej chwili przejezdna dla sztywniaków to może przy planowych odstawieniach na 14/1 powinien wychodzić 122N, a w weekendy/niedziele ET1 powinna dostać więcej brygad?

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: śr 20:02, 24 sty 2018
autor: mig
px33 pisze:@mig: Kompletnie nie rozumiem logiki rządzącej MPK/ZDiT jeśli chodzi o przydział taboru. Swingów na 12 niedasię bo coś (może w końcu dowiem się przyczyny), CR-ów na 17 albo 15 nie da się bo Plac Wolności jest w złym stanie, mimo że codziennie przez niego jeżdżą. Żeby za rok puścić niskacze na 2 i 8 też pewnie będą jaja. Ale już puszczenie najnowszych tramwajów na prawdopodobnie najgorsze skrzyżowanie w mieście czy w sumie mało rozsądna korekta trasy spoko bo reguły dofinansowania i nieważne, że na 99% CUPT dałby zgodę na 2-letnią eksploatację na innych liniach, tym bardziej że zapis w umowie jest dość mało konkretny a i trasa 14 zdążyła się zmienić na niekorzyść.

I skoro 14 jest w tej chwili przejezdna dla sztywniaków to może przy planowych odstawieniach na 14/1 powinien wychodzić 122N, a w weekendy/niedziele ET1 powinna dostać więcej brygad?
Z jednym punktem się nie zgodzę. Przejazd przez plac Wolności dwa razy dziennie w stosunku do kilkunastu razy dziennie stanowi sporą różnicę. Tak jak z samochodem - gdy będziesz jeździł po dziurach sporadycznie to jednak nie będziesz musiał tak często naprawiać zawieszenia jak przy regularnej jeździe po nich.
Co do pozostałych punktów pełna zgoda. Przydałoby się uporządkować wykorzystanie taboru tramwajowego ale jak widzę nie ma ku temu woli w MPK. Sam prezes w jednej z ostatnich wypowiedzi wskazał, że będzie się starał żeby Swingi jeździły przez Kilińskiego/Przybyszewskiego. Nie jest to najszczęśliwsze posunięcie moim zdaniem.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pt 11:01, 16 lut 2018
autor: mateeusz
Według danych z systemu 1881 stoi na terenie ET1 z ustawioną linią 8, za to 1882 odbywa jazdę testową na linii 11B (na ten moment jest na ulicy Zgierskiej).

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pt 11:08, 16 lut 2018
autor: Kamil.2
W tej chwili nie widać już obu w systemie.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pt 16:56, 16 lut 2018
autor: hytgar655
Czyli w Łodzi są już 2 Swingi?

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pt 17:01, 16 lut 2018
autor: kuba_łódź
Tak.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pn 17:15, 12 mar 2018
autor: nowy1212
Czy z tymi nowymi Pesami jest coś nie tak? Pierwszy artykuł jest z 22.01, a mamy 12.03 i ciagle nie jeżdżą liniowo.
Czy też to normalne, ze takie testy trwają 1,5-2 miesiące?

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pn 18:30, 12 mar 2018
autor: hytgar655
Całkiem możliwe, że czekają na lepsze czasy :lol: Nie widać ich na mieście na jazdach próbnych. Swoją drogą, to niedługo trzecia sztuka powinna chyba być.

EDIT: W zeszłym tygodniu były testy 1881 łączności z OSSR. Wtedy Swing jeździł za liniową 14 i zjechał po jednym kółku chyba.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pn 19:20, 12 mar 2018
autor: eDragon55
Z tego co pamiętam to Swingi zakupione na linię 10 zaczęły wyjeżdżać liniowo po około miesiącu.
Tutaj trwa to dłużej i torowisko nie nadaje się na ruch liniowy takiego taboru. Jeśli warunki dofinansowania niepozwalają na kursowanie na innej linii niż 14 to być może wyjedzie na inną trasę (z pominięciem Śmigłego-Rydza oraz Kilińskiego/Przybyszewskiego).

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pn 19:33, 12 mar 2018
autor: px33
Na razie chyba wszystkie testy wypadły w miarę pomyślnie, problemy to się zaczną w momencie remontu ŚR :P

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pn 20:33, 12 mar 2018
autor: hytgar655
Który też niewiadomo kiedy będzie. Ale wtedy faktycznie będzie problem. Co prawda, łuki na Przybyszewskiego/Kilińskiego są w naprawdę przyzwoitym stanie, ale wszelkie rozjazdy i krzyżowania szyn już nie.

Re: tramwaje

: pt 21:04, 16 mar 2018
autor: TramMomentyStudenta
(przejście z Ciekawostek taborowych)
To co, oni nie testują nawet tych tramwajów, tylko sobie testują logowanie się do systemu? Jakieś jaja się robią. Testy liniowe, przynajmniej na 10, naprawdę by się przydały, bo gdyby tych testów nie było, to po co kupowali te Swingi?

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pt 21:09, 16 mar 2018
autor: nowy1212
No ja też nie rozumiem o co chodzi. Niedługo mina 2 miesiące od czasu gdy przyjechała pierwsza Pesa, a jej ciągle na trasie nie ma, a za dużo tych wyjazdów to też nie było. Bez sensu. Jakaś gazeta mogłaby o tym napisać to pewno by się rozjaśniło.

Ja cos mam przeczucie, ze oni nie chcą wysyłać tych Pes na ŚR i że czekają na zgodę by jeździły na innych liniach. Najlepiej by było dac na 11B, a CRy/Tramicusy z 11B dać na 12.

Re: Przetarg na 12 tramwajów.

: pt 21:45, 16 mar 2018
autor: TramMomentyStudenta
Jest duża szansa, że tak jest - natomiast niekoniecznie widać na horyzoncie szanse na Swingi na 11B, bo jedyną stacją, obok której przejeżdża, jest Łódź Pabianicka. O dziwo bardziej w świetle wymogów pasuje 12. A tak na dobrą sprawę to prędzej 18. Nikogo to nie obchodzi, że szczytówka. 18 jeździ prawie po samych dobrych torach.