Pierwszy techniczny 805Na

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
domino
Gaduła
Posty: 1101
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Pierwszy techniczny 805Na

Post autor: domino »

Na stan Zakładu Torów i Sieci łódzkiego MPK wpisano pierwszy wagon 805Na. Egzemplarz o numerze 1338 ma w niedalekiej przyszłości zostać przebudowany na wagon pomiarowy http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53612.html
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Pierwszy techniczny 805Na

Post autor: pawlak »

"Od czasu dostawy pierwszych wagonów Pesa Swing 122NaL w grudniu ubiegłego roku MPK wycofało z eksploatacji liniowej 13 wagonów 805Na. Większość z nich (9 sztuk) to pojazdy niezmodernizowane. Dwa z nich zostały przekazane na cele muzealne." Które to?
Kpc21
Weteran
Posty: 6888
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Pierwszy techniczny 805Na

Post autor: Kpc21 »

Dlaczego wycofało, jak ogólnie mamy za mało tramwajów?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1420
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Pierwszy techniczny 805Na

Post autor: kuba_łódź »

805Na do muzeum, gdy jeździ ich w mieście ponad 400 ? To tak, jakby ktoś w 1995 roku wstawił do muzeum Ikarusa 280 ;)

A jak jest obecnie z Eniką 1013+1014, która obecnie podobno gnije na Helenówku ? Wyjedzie jeszcze, czy może pierwszy wagon niedługo zobaczymy w Elblągu ?
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Pierwszy techniczny 805Na

Post autor: pawlak »

pawlak pisze:"Od czasu dostawy pierwszych wagonów Pesa Swing 122NaL w grudniu ubiegłego roku MPK wycofało z eksploatacji liniowej 13 wagonów 805Na. Większość z nich (9 sztuk) to pojazdy niezmodernizowane. Dwa z nich zostały przekazane na cele muzealne." Które to?
Chodziło mi o te historyki :D Gdzieś już o tym było, ale zapomniałem.
mig
Moderator
Posty: 3616
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Pierwszy techniczny 805Na

Post autor: mig »

kuba_łódź pisze:805Na do muzeum, gdy jeździ ich w mieście ponad 400 ? To tak, jakby ktoś w 1995 roku wstawił do muzeum Ikarusa 280 ;)
Twoja wypowiedź świadczy o totalnym dyletanctwie. KMST słusznie od jakiegoś czasu prowadziło zabiegi, by pozyskać osiemsetpiątkę najmniej "skażoną" różnymi przeróbkami i mającą jak najwięcej oryginalnych detali, bo przez lata "oryginalność" wagonu się zaciera.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1420
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Pierwszy techniczny 805Na

Post autor: kuba_łódź »

Czy wiadomo który skład ma pójść do muzeum ?
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1869
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Pierwszy techniczny 805Na

Post autor: STUDI »

mig pisze: KMST słusznie od jakiegoś czasu prowadziło zabiegi, by pozyskać osiemsetpiątkę najmniej "skażoną" różnymi przeróbkami i mającą jak najwięcej oryginalnych detali, bo przez lata "oryginalność" wagonu się zaciera.
Ale można przywrócić bo wymaga tylko "przechowania" detali. Ważniejszym jest stan techniczny wózków, pudła - bo co po zachowanym "oryginalnym" jak będzie w stanie agonalnym a klub nie będzie w stanie wyremontować najkosztowniejszych elementów.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2015
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Pierwszy techniczny 805Na

Post autor: nowy1212 »

domino pisze:Na stan Zakładu Torów i Sieci łódzkiego MPK wpisano pierwszy wagon 805Na. Egzemplarz o numerze 1338 ma w niedalekiej przyszłości zostać przebudowany na wagon pomiarowy http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53612.html
No ta niedaleka przyszłośc to okazał się być 2019 rok
Powoli nabiera kształtów przyszły wóz pomiarowy ZTiS. To dawny 805Na 1338, który może będzie 92338, a może nie.
Obrazek
http://gtlodz.eu/img-bulwa_specjalnego_ ... 39653.html

Swoja drogą jak tak patrzę czasem na te techniczne pojazdy MPK to mam nadzieję, ze jeszcze trochę technicznych tramwajów z tych Konstali zrobią. Inna sprawa to czy jest sens ładowac w nowy wygląd Konstala dla pojazdu technicznego? Co jest złego w klasycznym?


BTW Dla mnie super kolor. Tramwaje w Łodzi mogłyby miec takie barwy :)
Kpc21
Weteran
Posty: 6888
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Pierwszy techniczny 805Na

Post autor: Kpc21 »

Bulwa w malowaniu Herbranda :) Tak więc w sumie kiedyś (przed wojną) w Łodzi podobne malowanie obowiązywało.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5414
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Pierwszy techniczny 805Na

Post autor: px33 »

Nawet jeśli tu faktycznie jest z jakiegoś powodu potrzebna nowa aparatura to szkoda, że ktoś nie pomyślał żeby użyć do tego wagonu kompletu przewidzianego na #2357 (czy jak się nie nazywa doczepa obecnego asynchrona) i tylko dokupić od Woltana brakujące elementy do wagonu sterującego, albo wręcz dogadać się żeby dostarczyli je w zamian za możliwość testowania napędu AC. Zawsze byłoby o pół pary Woltanów mniej, czyli blisko milion w kieszeni
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 618
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Pierwszy techniczny 805Na

Post autor: mateeusz »

A to nie będzie tak, że 2356 dostanie docelowo zwykły napęd impulsowy DC jak reszta woltanów? Bo w takim wypadku przewidywałem, że obecny napęd AC przełożą do tego technicznego.
px33
Weteran
Posty: 5414
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Pierwszy techniczny 805Na

Post autor: px33 »

ODPOWIEDZ