Strona 1 z 1

Pierwszy techniczny 805Na

: sob 21:39, 26 lis 2016
autor: domino
Na stan Zakładu Torów i Sieci łódzkiego MPK wpisano pierwszy wagon 805Na. Egzemplarz o numerze 1338 ma w niedalekiej przyszłości zostać przebudowany na wagon pomiarowy http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53612.html

Re: Pierwszy techniczny 805Na

: sob 21:48, 26 lis 2016
autor: pawlak
"Od czasu dostawy pierwszych wagonów Pesa Swing 122NaL w grudniu ubiegłego roku MPK wycofało z eksploatacji liniowej 13 wagonów 805Na. Większość z nich (9 sztuk) to pojazdy niezmodernizowane. Dwa z nich zostały przekazane na cele muzealne." Które to?

Re: Pierwszy techniczny 805Na

: sob 22:15, 26 lis 2016
autor: Kpc21
Dlaczego wycofało, jak ogólnie mamy za mało tramwajów?

Re: Pierwszy techniczny 805Na

: ndz 00:11, 27 lis 2016
autor: kuba_łódź
805Na do muzeum, gdy jeździ ich w mieście ponad 400 ? To tak, jakby ktoś w 1995 roku wstawił do muzeum Ikarusa 280 ;)

A jak jest obecnie z Eniką 1013+1014, która obecnie podobno gnije na Helenówku ? Wyjedzie jeszcze, czy może pierwszy wagon niedługo zobaczymy w Elblągu ?

Re: Pierwszy techniczny 805Na

: ndz 09:08, 27 lis 2016
autor: pawlak
pawlak pisze:"Od czasu dostawy pierwszych wagonów Pesa Swing 122NaL w grudniu ubiegłego roku MPK wycofało z eksploatacji liniowej 13 wagonów 805Na. Większość z nich (9 sztuk) to pojazdy niezmodernizowane. Dwa z nich zostały przekazane na cele muzealne." Które to?
Chodziło mi o te historyki :D Gdzieś już o tym było, ale zapomniałem.

Re: Pierwszy techniczny 805Na

: ndz 11:35, 27 lis 2016
autor: mig
kuba_łódź pisze:805Na do muzeum, gdy jeździ ich w mieście ponad 400 ? To tak, jakby ktoś w 1995 roku wstawił do muzeum Ikarusa 280 ;)
Twoja wypowiedź świadczy o totalnym dyletanctwie. KMST słusznie od jakiegoś czasu prowadziło zabiegi, by pozyskać osiemsetpiątkę najmniej "skażoną" różnymi przeróbkami i mającą jak najwięcej oryginalnych detali, bo przez lata "oryginalność" wagonu się zaciera.

Re: Pierwszy techniczny 805Na

: ndz 14:17, 27 lis 2016
autor: kuba_łódź
Czy wiadomo który skład ma pójść do muzeum ?

Re: Pierwszy techniczny 805Na

: czw 11:09, 01 gru 2016
autor: STUDI
mig pisze: KMST słusznie od jakiegoś czasu prowadziło zabiegi, by pozyskać osiemsetpiątkę najmniej "skażoną" różnymi przeróbkami i mającą jak najwięcej oryginalnych detali, bo przez lata "oryginalność" wagonu się zaciera.
Ale można przywrócić bo wymaga tylko "przechowania" detali. Ważniejszym jest stan techniczny wózków, pudła - bo co po zachowanym "oryginalnym" jak będzie w stanie agonalnym a klub nie będzie w stanie wyremontować najkosztowniejszych elementów.

Re: Pierwszy techniczny 805Na

: ndz 21:52, 02 cze 2019
autor: nowy1212
domino pisze:Na stan Zakładu Torów i Sieci łódzkiego MPK wpisano pierwszy wagon 805Na. Egzemplarz o numerze 1338 ma w niedalekiej przyszłości zostać przebudowany na wagon pomiarowy http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53612.html
No ta niedaleka przyszłośc to okazał się być 2019 rok
Powoli nabiera kształtów przyszły wóz pomiarowy ZTiS. To dawny 805Na 1338, który może będzie 92338, a może nie.
Obrazek
http://gtlodz.eu/img-bulwa_specjalnego_ ... 39653.html

Swoja drogą jak tak patrzę czasem na te techniczne pojazdy MPK to mam nadzieję, ze jeszcze trochę technicznych tramwajów z tych Konstali zrobią. Inna sprawa to czy jest sens ładowac w nowy wygląd Konstala dla pojazdu technicznego? Co jest złego w klasycznym?


BTW Dla mnie super kolor. Tramwaje w Łodzi mogłyby miec takie barwy :)

Re: Pierwszy techniczny 805Na

: ndz 22:36, 02 cze 2019
autor: Kpc21
Bulwa w malowaniu Herbranda :) Tak więc w sumie kiedyś (przed wojną) w Łodzi podobne malowanie obowiązywało.

Re: Pierwszy techniczny 805Na

: ndz 23:06, 02 cze 2019
autor: px33
Nawet jeśli tu faktycznie jest z jakiegoś powodu potrzebna nowa aparatura to szkoda, że ktoś nie pomyślał żeby użyć do tego wagonu kompletu przewidzianego na #2357 (czy jak się nie nazywa doczepa obecnego asynchrona) i tylko dokupić od Woltana brakujące elementy do wagonu sterującego, albo wręcz dogadać się żeby dostarczyli je w zamian za możliwość testowania napędu AC. Zawsze byłoby o pół pary Woltanów mniej, czyli blisko milion w kieszeni

Re: Pierwszy techniczny 805Na

: pn 10:22, 03 cze 2019
autor: mateeusz
A to nie będzie tak, że 2356 dostanie docelowo zwykły napęd impulsowy DC jak reszta woltanów? Bo w takim wypadku przewidywałem, że obecny napęd AC przełożą do tego technicznego.

Re: Pierwszy techniczny 805Na

: pn 14:54, 03 cze 2019
autor: px33