Strona 1 z 2

Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: czw 14:40, 04 maja 2017
autor: kuba_łódź
Pomyślałem, że warto zrobić listę wagonów, które mają jeszcze oryginalny napęd drzwi, ponieważ ten (w przeciwieństwie do np. przetwornic wirowych) bardzo szybko znika z łódzkich osiemsetpiątek na rzecz cichych napędów IFE. Od siebie na początku wypiszę 3 składy, w miarę możliwości będę uzupełniać tę listę. Zachęcam wszystkich do jej rozbudowywania, numery taborowe będę dopisywać w pierwszym poście.

Lista składów 805Na ze starym napędem drzwi:
:arrow: 1830+1831 (IOD)
:arrow: 1446+1447
:arrow: 1288+1289 (IOD)
:arrow: 1442+1443
:arrow: 1459+1439
:arrow: 1460+1453
:arrow: 1280+1281 (IOD)
:arrow: 1296+1313
:arrow: 1440+1441

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: czw 15:09, 04 maja 2017
autor: jan_defecto
1442+1443
1459+1439
1460+1453
1614+1615

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: czw 15:37, 04 maja 2017
autor: prof_klos
Na "Chocianowicach" jeździ przynajmniej jeden taki skład - archaiczny, bo jeszcze bez "ciepłego guzika" (otwierania drzwi indywidualnie przez pasażerów), tak zwany "zetowiec". Ale numeru za jasną cholerę nie wspomnę. Jechałem nim jakieś pół roku temu po raz ostatni na trasie linii "41".

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: czw 15:45, 04 maja 2017
autor: kuba_łódź
Tak widzę, że jak na razie większość składów ze starymi napędami drzwi stacjonuje na Telefonicznej. Mimo wszystko zostało ich już dosyć niewiele w skali całego taboru.

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: czw 16:47, 04 maja 2017
autor: jan_defecto
@prof_klos Chodzi chyba o 2458+2457, ale on już jest trzydrzwiówką i wagony są zamienione kolejnością.

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: czw 17:51, 04 maja 2017
autor: igor
A nie 2333+2334?

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: czw 18:41, 04 maja 2017
autor: jan_defecto
2333+2334 ma ciepły guzik dlatego nie pasuje do opisu.

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: czw 19:49, 04 maja 2017
autor: mateeusz
To ja dorzucę coś od siebie:
1280+1281
1358+1359
1626+1627

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: czw 20:07, 04 maja 2017
autor: kuba_łódź
Ode mnie "plusik" dla wszystkich, którzy włączają się w tworzenie tej listy ;)

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: czw 23:11, 04 maja 2017
autor: kamil1112
1720+1721- zetowiec

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: ndz 20:24, 07 maja 2017
autor: igor
Faktycznie, w takim razie nie mam innego pomysłu. Ale na liście wymieniane są składy ze starym napędem drzwi, o ciepłym guziku wspomniane nic nie jest więc jak najbardziej można dopisać ;)

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: ndz 20:35, 07 maja 2017
autor: Kpc21
Skąd się wzięła nazwa zetowiec? Na jakąś zetkę go często wysyłali?

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: ndz 20:42, 07 maja 2017
autor: pawlak
Od przełącznika który po rozebraniu ma właśnie taki kształt ("Z"). Nie chcę namieszać, ale był dokładny opis pod którymś zdjęciem na gtlodz.eu i priv.gtlodz.eu. Ktoś bardziej doświadczony niech potwierdzi czy dobrze pamiętam - pierwszy zet do otwierania pierwszych drzwi w pierwszym wagonie, drugi do otwierania pozostałych (w erze przed ciepłymi guzikami) i jakiś trzeci zet powrotny tzw. flesza do świateł drogowych? Z tym że Konstali "na trzy zety" już prawie nie ma. Zety zastępowane były grzybkami po remontach.

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: ndz 21:33, 07 maja 2017
autor: px33
Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że w "trzyzetowcach" przełączniki działały tak, że pierwszy otwierał przednie drzwi, drugi pozostałe drzwi pierwszego wagonu, a trzeci wszystkie drzwi w doczepionych wagonach.
W wagonach z IOD jeden otwiera wszystkie drzwi, a drugi aktywuje IOD.

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: ndz 22:02, 07 maja 2017
autor: Em82
px33 pisze:Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że w "trzyzetowcach" przełączniki działały tak, że pierwszy otwierał przednie drzwi, drugi pozostałe drzwi pierwszego wagonu, a trzeci wszystkie drzwi w doczepionych wagonach.

Dokładnie tak było. Mój dawny sąsiad był motorniczym w czasach kiedy nie było ciepłych przycisków i miałem okazję parę razy jechać w kabinie to i podpytałem.

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: pn 20:46, 08 maja 2017
autor: prof_klos
Mój brat "złapał" dzisiaj "zeta" na linii 17. Co ciekawe - nie jest rdzennym miłośnikiem komunikacji, a już sam z siebie uznał, że warto ten wagon sfotografować przynajmniej telefonem, bo... nie posiada przycisków indywidualnego otwierania przez pasażerów, za to drzwi robią donośne "jebut" i otwierają się niezależnie od siebie, sterowane z kabiny motorniczego "zetami". ;)
Fotografie zamieściłem na priv, poniżej linkuję:
http://priv.gtlodz.eu/img-niedobitek,34690.html
http://priv.gtlodz.eu/img-niedobitek,34691.html

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: pn 21:13, 08 maja 2017
autor: kuba_łódź
Ale zastosowano tu już łódzki patent, czyli LED-owe światła ;) i nawet w miarę zdrowe blachy...

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: pn 22:13, 08 maja 2017
autor: Kpc21
A ta 805-ka, co jeździ w barwach historycznych? Ona chyba też nie ma IOD, i ma drzwi starego typu.

Przydałoby się zdjęcie pulpitu z tymi "zetami".

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: pn 22:21, 08 maja 2017
autor: px33
1830 ma IOD (po przemalowaniu wagon był za to nawet krytykowany, że za mało historyczny).

A taki w miarę klasyczny pulpit jest np. tu http://tramwar2.republika.pl/u1284-0020.html

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

: czw 20:20, 11 maja 2017
autor: mateeusz
Dzisiaj na nauce jazdy widziałem skład 1296+1313, nie miał on przycisków otwierania drzwi, więc pewnie również posiada klasyczny ich napęd.