Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
To, że niskopodłogowce dominują na trasie W-Z i ŁTR, to nie znaczy, że są one wszędzie.
Tymczasem wiem na pewno, że miasto kupi bagatela 34 tramwaje niskopodłogowe, zwane potocznie Siemensami, które jeździły swego czasu w pewnym niemieckim mieście, i kolejne 12 tramwajów niskopodłogowych, zwanych Pesami. Wiem też na pewno, że modernizowane są Düwagi M8C, ponoć cała reszta do końca tego roku (choć pewnie część zostanie, powiedzmy, do połowy następnego).
A nawiązuję do Düwagów, gdyż ostatnio mam do nich dość spore szczęście. Tylko w ciągu ostatnich niespełna dwóch tygodni jechałem nim (w wersji już zmodernizowanej) bagatela cztery razy, z czego... trzy na linii 17. A w czwartek nawet (czy nie miał wtedy debiutu liniowego?) wagonem 2798. Co tu opowiadać.
Dopóki nie pojawi się rzesza niskopodłogowców w taborze, to nie wiem, czy nie byłoby rozsądnym rozwiązaniem przydzielenie po (przynajmniej) jednym składzie Düwagu M8CN na każdy kolor linii w dni powszednie od poniedziałku do piątku (oprócz fioletowego, bo jest nierealne, żeby Düwag mógł jeździć na linii 1, a "piątki" są brane wyłącznie z Telefonicznej).
Posunę się o jeszcze krok dalej. W kilkunastu podwójnych składach Konstali typu 805-Na, gdyby doszło do modernizacji, to w pierwszym wagonie można byłoby zainstalować niską podłogę od środkowych aż do tylnych drzwi. Tak, żeby miastu zbytnio nie generować kosztów, ludzi nie odzwyczajać od Konstali, ale jednak wprowadzić nowoczesność na miarę przyzwoitości. Takie tramwaje mogłyby już się pojawić na wszystkich kolorach. A modernizacje to niektórym Konstalom, widać, naprawdę się przydadzą, jeśli widzi się takie składy (i to na linii) jak 1442+1443, 1446+1447, 1460+1453 czy 1720+1721! A i 1830+1831 wygląda już dość szpetnie.
Ale ile tej nowoczesności, jeżeli chodzi o tramwaje, to okaże się, najwcześniej, za dwa lata.
Tymczasem wiem na pewno, że miasto kupi bagatela 34 tramwaje niskopodłogowe, zwane potocznie Siemensami, które jeździły swego czasu w pewnym niemieckim mieście, i kolejne 12 tramwajów niskopodłogowych, zwanych Pesami. Wiem też na pewno, że modernizowane są Düwagi M8C, ponoć cała reszta do końca tego roku (choć pewnie część zostanie, powiedzmy, do połowy następnego).
A nawiązuję do Düwagów, gdyż ostatnio mam do nich dość spore szczęście. Tylko w ciągu ostatnich niespełna dwóch tygodni jechałem nim (w wersji już zmodernizowanej) bagatela cztery razy, z czego... trzy na linii 17. A w czwartek nawet (czy nie miał wtedy debiutu liniowego?) wagonem 2798. Co tu opowiadać.
Dopóki nie pojawi się rzesza niskopodłogowców w taborze, to nie wiem, czy nie byłoby rozsądnym rozwiązaniem przydzielenie po (przynajmniej) jednym składzie Düwagu M8CN na każdy kolor linii w dni powszednie od poniedziałku do piątku (oprócz fioletowego, bo jest nierealne, żeby Düwag mógł jeździć na linii 1, a "piątki" są brane wyłącznie z Telefonicznej).
Posunę się o jeszcze krok dalej. W kilkunastu podwójnych składach Konstali typu 805-Na, gdyby doszło do modernizacji, to w pierwszym wagonie można byłoby zainstalować niską podłogę od środkowych aż do tylnych drzwi. Tak, żeby miastu zbytnio nie generować kosztów, ludzi nie odzwyczajać od Konstali, ale jednak wprowadzić nowoczesność na miarę przyzwoitości. Takie tramwaje mogłyby już się pojawić na wszystkich kolorach. A modernizacje to niektórym Konstalom, widać, naprawdę się przydadzą, jeśli widzi się takie składy (i to na linii) jak 1442+1443, 1446+1447, 1460+1453 czy 1720+1721! A i 1830+1831 wygląda już dość szpetnie.
Ale ile tej nowoczesności, jeżeli chodzi o tramwaje, to okaże się, najwcześniej, za dwa lata.
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
konstali się nie da przerobić na nisko podłogowe a te o których piszesz trzeba po prostu skasować i tak zapewne będzie jeśli miasto rzeczywiscie kupi wagony z Bochum
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
Zdecydowanie lepiej przydzielić je do jednej czy dwóch linii i oznaczyć w rozkładzie kursy z niską podłogą. Sam mam dziadka, który wydaje pieniądze na taksówki, bo od kilku lat na 15 nie ma juz CR, a on do Konstala nie wsiądzie. Gdyby miał M8CN w rozkładzie to by nie wydawał kasy na taksówkę.TramMomentyStudenta pisze: Dopóki nie pojawi się rzesza niskopodłogowców w taborze, to nie wiem, czy nie byłoby rozsądnym rozwiązaniem przydzielenie po (przynajmniej) jednym składzie Düwagu M8CN na każdy kolor linii w dni powszednie od poniedziałku do piątku (oprócz fioletowego, bo jest nierealne, żeby Düwag mógł jeździć na linii 1, a "piątki" są brane wyłącznie z Telefonicznej).
Obecnie M8CN jeżdżą raz tu raz tam, w rozkładzie nie jest nic zaznaczone, więc korzyść z niskiej podłogi jest naprawdę niewielka.
Liczba M8CN to obecnie z 6-8 sztuk. To wystarczająco by co drugi kurs 13 był z niską podłogą. Ewentualnie można też dać co drugi kurs 7 jak i co drugi kurs 4 z niską podłoga (chyba jeszcze zabraknie tramwaju, ale kwestia czasu).
Konstal jest przestarzałą konstrukcją, mocno zaniedbaną (z wielu powodów) dlatego lepiej sprowadzać M8C z Niemiec i potem je u nas modernizować na M8CN. Jest to bardziej opłacalne dla nas.Posunę się o jeszcze krok dalej. W kilkunastu podwójnych składach Konstali typu 805-Na, gdyby doszło do modernizacji, to w pierwszym wagonie można byłoby zainstalować niską podłogę od środkowych aż do tylnych drzwi. Tak, żeby miastu zbytnio nie generować kosztów, ludzi nie odzwyczajać od Konstali, ale jednak wprowadzić nowoczesność na miarę przyzwoitości.
Ale M8CN też na wielu liniach mogą sie pojawić. Naprawdę lepiej inwestować w M8CN, zwłaszcza, ze te tramwaje jak obserwuję to jeżdżą i nie sa jakoś mocno awaryjne. Jasne przód budzi kontrowersje, wg. mnie pisk tramwaju jest nie do przyjecia, również w środku jest słabo wytłumiony pojazd, ale generalnie jest OK.Takie tramwaje mogłyby już się pojawić na wszystkich kolorach. A modernizacje to niektórym Konstalom, widać, naprawdę się przydadzą, jeśli widzi się takie składy (i to na linii) jak 1442+1443, 1446+1447, 1460+1453 czy 1720+1721! A i 1830+1831 wygląda już dość szpetnie.
Ale ile tej nowoczesności, jeżeli chodzi o tramwaje, to okaże się, najwcześniej, za dwa lata.
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
Od poniedziałku się to zmieninowy1212 pisze: Zdecydowanie lepiej przydzielić je do jednej czy dwóch linii i oznaczyć w rozkładzie kursy z niską podłogą. Sam mam dziadka, który wydaje pieniądze na taksówki, bo od kilku lat na 15 nie ma juz CR, a on do Konstala nie wsiądzie. Gdyby miał M8CN w rozkładzie to by nie wydawał kasy na taksówkę.
Obecnie M8CN jeżdżą raz tu raz tam, w rozkładzie nie jest nic zaznaczone, więc korzyść z niskiej podłogi jest naprawdę niewielka.
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
No własnie widzę, że na 15 wchodzi co drugi kurs - hurra!
Ciekawe czy tak bedzie też po skończeniu Gdańskiej.
Kurs co 24min to szału może nie ma, ale no w jedną stronę można pójść na dany kurs, a w drugą w razie czego poczekać lub taksówkę zawsze taniej.
Ciekawe czy tak bedzie też po skończeniu Gdańskiej.
Kurs co 24min to szału może nie ma, ale no w jedną stronę można pójść na dany kurs, a w drugą w razie czego poczekać lub taksówkę zawsze taniej.
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
Przypomnijmy, że to mocno skrócona trasa 15. Przy normalnej wychodziłby kurs co 36 minut Do taktu 24 M8CN na normalnej trasie 15/17 potrzeba 7 tramwajów.nowy1212 pisze:No własnie widzę, że na 15 wchodzi co drugi kurs - hurra!
Ciekawe czy tak bedzie też po skończeniu Gdańskiej.
Kurs co 24min to szału może nie ma, ale no w jedną stronę można pójść na dany kurs, a w drugą w razie czego poczekać lub taksówkę zawsze taniej.
Niemniej w końcu ktoś pomyślał i przypisał do jednej linii te tramwaje. Lepiej dać gwarantowane kursy niskie choćby w niewielkiej ilości, ale jednak
(chociaż na 11B ostatnio za często widzę składy konstali - mści się wysyłanie wszystkich wolnych Citków i Tramicusów na 12 )
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
No, ale patrząc na to co jest na Wikipedii podane to jest 6 M8CN, a 2 są w trakcie. Do jesieni trochę czasu jest, więc moze ogarną.Jordi pisze: Przypomnijmy, że to mocno skrócona trasa 15. Przy normalnej wychodziłby kurs co 36 minut Do taktu 24 M8CN na normalnej trasie 15/17 potrzeba 7 tramwajów.
Cóż jak już skończą M8CN to mozna z 2-3 zostawiać zawsze w zajezdni na wypadek własnie awarii.(chociaż na 11B ostatnio za często widzę składy konstali - mści się wysyłanie wszystkich wolnych Citków i Tramicusów na 12 )
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
Ale część starego taboru i tak trzeba pozostawiać, bo są niedobory.
Jeśli mówić o przydzielaniu M8CN do określonych linii, niech będzie: 3, 13 i 15/17. Przy założeniu, że wszystkie M8CN zostaną zmodernizowane do końca roku (w co mimo wszystko wątpię!) to w przyszłym roku można tak zrobić.
Może rzeczywiście macie rację, że konstrukcja Konstali jest mocno przestarzała i przez to instalowanie niskiej podłogi nie ma sensu lub generowałoby to zbyt duże koszta. Ale generalnie spora rzesza Konstali jest taka, że nic tylko modernizować, a wśród nich szczególnie wymieniłem te wagony, i jeszcze dodałbym 1711+1710, który i tak nie wozi obecnie pasażerów, ale ma do tego potencjał. Albo niech zrobią tak, że wszystkie składy bez IOD przeznaczą na szkoleniówkę, może poza 1442+1443 czy 1446+1447 które wyglądają na razie względnie dobrze (nie orientuję się, jak tam się mają technicznie). Dla mnie to absurdus, że taki 1705+1707 dali na naukę jazdy.
Jeśli mówić o przydzielaniu M8CN do określonych linii, niech będzie: 3, 13 i 15/17. Przy założeniu, że wszystkie M8CN zostaną zmodernizowane do końca roku (w co mimo wszystko wątpię!) to w przyszłym roku można tak zrobić.
Może rzeczywiście macie rację, że konstrukcja Konstali jest mocno przestarzała i przez to instalowanie niskiej podłogi nie ma sensu lub generowałoby to zbyt duże koszta. Ale generalnie spora rzesza Konstali jest taka, że nic tylko modernizować, a wśród nich szczególnie wymieniłem te wagony, i jeszcze dodałbym 1711+1710, który i tak nie wozi obecnie pasażerów, ale ma do tego potencjał. Albo niech zrobią tak, że wszystkie składy bez IOD przeznaczą na szkoleniówkę, może poza 1442+1443 czy 1446+1447 które wyglądają na razie względnie dobrze (nie orientuję się, jak tam się mają technicznie). Dla mnie to absurdus, że taki 1705+1707 dali na naukę jazdy.
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
Ale wiesz, że zrobienie jednej pary Woltanów to koszt rzędu 1,8 mln? M8CN to 1,3 mln, remont CR-a chyba koło miliona. Nowy tramwaj to kwota rzędu 7 mln, ale cenę można solidnie obniżyć dofinansowaniem. Matematykę zostawiam tobie
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
To znaczy, 2 były w trakcie w stanie na czerwiec (a może nawet i 3, bo na gtlodz.eu były już zarysy 2795). Niezupełnie wiem, jak jest teraz.nowy1212 pisze:
No, ale patrząc na to co jest na Wikipedii podane to jest 6 M8CN, a 2 są w trakcie. Do jesieni trochę czasu jest, więc moze ogarną.
A nie orientuje się może ktoś, jak wygląda sprawa z 2797, były już jakieś jazdy próbne?
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
I dlatego w tym roku robią tylko 4 pary Woltanów po to, żeby zmodernizować wszystkie Düwagi w krótkim czasie, a jednocześnie na tym zaoszczędzić. Bo w poprzednich latach, dla porównania, pojawiało się rocznie więcej Woltanów, najwięcej, chyba, w 2014, czyli wtedy, gdy jednocześnie jeździło najmniej tramwajów z uwagi na remonty.
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
1705+1707 jest na nauce aby przyszli pracownicy szkolili się od razu na ten typ pojazdu a nie tylko na zwykłe 805.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
No dobra, a gdzie jest np. 1384+1385, który jest po remoncie kapitalnym i ma prawdopodobnie żółte przyciski wewnątrz (choć to jest jednak jeszcze nie Woltan ani nawet bulwa)? Bo ten jeden osobnik 1705+1707 to jeszcze rozumiem. Ale nie zmienia to faktu, że się kradnie te w miarę dobre. Szkoda, że jeszcze Elina nie wysłali na pojazd szkoleniowy. Elina to chyba już i tak nie wyślą, bo zostało tylko 6 sztuk.
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
Darujcie sobie te marzenia.
Władze miasta by uniknąć strajku w zasadzie zaora Zakład Techniki czy jak się on teraz nazywa by starczyło na pensje prowadzących pojazdy. Jednak i tak braknie kasy na te Bogestry. Ta jedna sztuka pojeździ do pierwszej dostawy Pes i pójdzie pod płot jako coś co nie nadaje się do jazdy po naszych torach. M8C stoją w zajezdnie zamiast jeździć i to jest wyraźny sygnał że ich MPK nie chce. Tak więc Konstale będą kolejne naście lat jeździć ku uciesze związków zawodowych....
P.S. Za to nie szkoda wywalania w błoto sporej sumy na zlecenie zewnętrznej firmie raportu nt jak reforma komunikacyjna działa.
Władze miasta by uniknąć strajku w zasadzie zaora Zakład Techniki czy jak się on teraz nazywa by starczyło na pensje prowadzących pojazdy. Jednak i tak braknie kasy na te Bogestry. Ta jedna sztuka pojeździ do pierwszej dostawy Pes i pójdzie pod płot jako coś co nie nadaje się do jazdy po naszych torach. M8C stoją w zajezdnie zamiast jeździć i to jest wyraźny sygnał że ich MPK nie chce. Tak więc Konstale będą kolejne naście lat jeździć ku uciesze związków zawodowych....
P.S. Za to nie szkoda wywalania w błoto sporej sumy na zlecenie zewnętrznej firmie raportu nt jak reforma komunikacyjna działa.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
Czyli co, kolejne lata komunikacji-widmo? To już jestem za-ła-ma-ny.
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
Raczej likwidacji sieci tramwajowej w Łodzi. Bez zakupów tak się to ostatecznie skończy.
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
To już lepiej by go sprywatyzować było. Przy odrobinie dobrego zarządzania szansę utrzymać się na rynku ma, taka Pesa czy Newag mogą robić za przykłady (pierwotnie były to przecież zakłady naprawcze taboru). Czy nawet Modertrans. A nie od razu likwidować.STUDI pisze:Władze miasta by uniknąć strajku w zasadzie zaora Zakład Techniki czy jak się on teraz nazywa
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
Tymczasem dowiadujemy się o kolejnym spowolnieniu prac nad modernizacją M8C.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56101.html
Trochę słabo, no nie? Z drugiej strony można byłoby już pomyśleć o skierowaniu M8CN, oprócz okresu intensywnych remontów, na każdy kolor w dni powszednie, gdy po wakacjach będziemy już mieli 8 wagonów tego typu.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56101.html
Trochę słabo, no nie? Z drugiej strony można byłoby już pomyśleć o skierowaniu M8CN, oprócz okresu intensywnych remontów, na każdy kolor w dni powszednie, gdy po wakacjach będziemy już mieli 8 wagonów tego typu.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
Wiele tych M8C w pierwotnej formie nie pozostało, raptem dwa czy trzy wagony? Oraz te, które stoją od początku w roli dawców części zamiennych na tyłach zajezdni w Chocianowicach. Jeden z nich, z tego co pamiętam, przeszedł nawet mały pożar kabiny... Ciekawe czy je też poddadzą docelowej modernizacji?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Wreszcie będzie nieco więcej tramwajów-niskopodłogowców w Łodzi.
Na pewno, bo po modernizacji z tramwaju zostają buda, wózki i silniki. Ba, powinni najpierw modernizować niejeżdżące pudła.