Strona 8 z 10

Re: Woltany - spis.

: czw 13:39, 10 maja 2018
autor: TramMomentyStudenta
suomi pisze:prawdopodobnie wszystkie Woltany przejdą na Chocianowice
Ale tylko wszystkie nowe, czy mowa też jest o tych, które teraz są na Telefie? To trochę byłoby bez sensu teraz przesuwać Woltany. Zresztą - póki co, niech dostarczą wszystkie Swingi i w miarę dużo NF6D. Poza tym co z kultową Milką? Trochę zbrzydłaby, gdyby nagle zrobiła się 2266+67...

Re: Woltany - spis.

: czw 13:58, 10 maja 2018
autor: px33
To trochę byłoby bez sensu teraz przesuwać Woltany.
Czemu? Dzięki takiemu ruchowi 100% pojazdów z elektroniką Woltana będzie zebrana na jednej zajezdni (co ułatwi serwis), Chocianowice dostaną trochę lepszego sprzętu, który potrafią eksploatować.
A na samej Telefonicznej pewnie osoby odpowiedzialne za serwis konstali "elektronicznych" będą się zajmowały niskaczami.

Chociaż osobiście byłbym raczej zwolennikiem przekazywania Woltanów stopniowo, jeden skład za każde 1-2 nowo dostarczane tramwaje.

Re: Woltany - spis.

: czw 14:30, 10 maja 2018
autor: suomi
Wszystkie Woltany na Choćki bo na Telefonicznej muszą zrobić miejsce na Pesy i Bochumiaki, i żeby Choćki nie płakały to dostaną wszystkie moderny.

Re: Woltany - spis.

: czw 14:37, 10 maja 2018
autor: TramMomentyStudenta
Ale chyba będą pewne wyjątki, które i tak raczej będą musiały zostać na Telefie:
* Milka (1266+67);
* Woltany, których nie ma w SIP, czyli 1708+09, 1728+29 oraz eLka 1705+07.
A zatem to są raptem 4 składy. Chyba, że zostaną wyprzedane ;)

Re: Woltany - spis.

: czw 14:57, 10 maja 2018
autor: Kpc21
Dlaczego one muszą zostać na Telefonicznej?

Re: Woltany - spis.

: czw 15:40, 10 maja 2018
autor: hytgar655
To Woltanów na Telefonicznej wg. spisu jest 16 (bez eLki). Albo szykuje nam się spore zwiększenie liczby taboru (na Telefonicznej będzie +46 składów-Woltany = ~30 składów na plusie), albo sporo Konstali (może nie tylko) pójdzie na złom.

Re: Woltany - spis.

: czw 16:01, 10 maja 2018
autor: nowy1212
No ja myslę, ze zezłomują, bo od przyszłego roku zapotrzebowanie na tramwaje zmaleje ze względu na remonty, a potem dojdą nam kolejne w ramach TdŁ, ZIT i może jeszcze jakichś używek.
Oby tylko dobrze to wyliczyli, żeby potem w 2022r nie było płaczu, ze tramwajów za mało.

Re: Woltany - spis.

: czw 16:26, 10 maja 2018
autor: TramMomentyStudenta
Akurat TdŁ i ZIT są co do zasady głównymi argumentami przeciwko przenoszeniu Woltanów do Chocianowic, a inną zupełnie sprawą jest, aby, jeżeli już tabor ma być przenoszony, to niech będzie raczej przenoszony tak, aby na każde 5 wagonów dostarczonych do Łodzi (powiedzmy, że od tego momentu, bo te Swingi i NF6D, które już przyjechały, wydaje mi się, że ich kosztem najprędzej przeniesiono do Chociek nowe Woltany) przenoszono do ET-2, załóżmy, 3 składy Woltanów. Obecnie na Telefonicznej siedzi jeszcze sporo złomów, w tym bezprzyciskowców. Dlatego im później się zaczną rozprawiać z tymi Woltanami, tym lepiej. A najlepiej te 4 składy, które wymieniłem, niech zostawią w świętym spokoju.

Re: Woltany - spis.

: czw 16:43, 10 maja 2018
autor: suomi
oczywiście że nie przeniosą Woltanów hurtem tylko sukcesywnie w miarę przybywania kolejnych niskaczy a szroty na Helenówek

Re: Woltany - spis.

: czw 16:46, 10 maja 2018
autor: hytgar655
No to się akurat od początku logiczne wydawało.

W sumie to niech te Woltany idą na ET-2. Choćki będą miały fajny tabor razem z TDŁ, coś tam się zezłomuje. Z Telefonicznej też powinno sporo składów pójść pod palnik, więc pożegnamy się z największymi szrotami.

Re: Woltany - spis.

: czw 16:53, 10 maja 2018
autor: kuba_łódź
Pierwszy Woltan 1936+1937 pod względem napędu jest identyczny jak nowsze ?

A co z Elinami i Enikami ? Jest ich odpowiednio 5 i 2 pary, kilka sztuk nietypowych wagonów w morzu osiemsetpiątek.

Re: Woltany - spis.

: czw 18:32, 10 maja 2018
autor: suomi
Eniki na Chocianowice a Eliny umrą śmiercią naturalną

Re: Woltany - spis.

: czw 19:31, 10 maja 2018
autor: px33
Eniki na Chocianowicach też mogą umrzeć śmiercią naturalną

Re: Woltany - spis.

: czw 19:59, 10 maja 2018
autor: mateeusz
Kiedyś już były 2 składy Enik na Chocianowicach, ale umarły dopiero na Telefonicznej (wagony prowadzące sprzedano do Elbląga, a z doczep powstał Woltan 1913+1923).

Re: Woltany - spis.

: czw 20:45, 10 maja 2018
autor: hytgar655
W sumie to będzie jakiś porządek w zajezdniach po tych roszadach. Eliny można z biegiem czasu złomować, myślę, że kilka GT8N też już powinno pójść do huty (na pewno 2-3 sztuki nadają w trybie teraz na złom).

Re: Woltany - spis.

: czw 22:35, 10 maja 2018
autor: Kpc21
Dlaczego Eliny złomować? Nie prędzej powinny być złomowane niezmodernizowane Konstale? Przecież Eliny są po remoncie i mają nowoczesną aparaturę.

Re: Woltany - spis.

: czw 23:41, 10 maja 2018
autor: kuba_łódź
Nowoczesną, ale strasznie awaryjną i brakuje do nich części.

Re: Woltany - spis.

: pt 01:38, 11 maja 2018
autor: LUAKAS22
kuba_łódź pisze:Nowoczesną, ale strasznie awaryjną i brakuje do nich części.
Ale są zdecydowania bardzie ciche, płynniej działają i mają wygodniejsze siedzenia i w miarę nowoczesną informację pasażerską.

Re: Woltany - spis.

: pt 02:06, 11 maja 2018
autor: TramMomentyStudenta
Nie ma się co łudzić - Eliny i tak pójdą na złom i myślę, że w 10 lat to na pewno, a może i krócej, nie będzie po nich śladu w Łodzi.
Eniki trochę jeszcze pożyją, choć nie zmienia to faktu, że też są dość mocno awaryjne. I ogólnie rzadziej, dużo rzadziej można je spotkać w Łodzi niż Elina. Choć ostatnio taki 1013+14 jeździł dość często na 5 i 11A.
Niezmodernizowane Konstale trzeba złomować, to nie ulega wątpliwości, natomiast z tego, co mi się wydaje, to raczej ta sztuka uda się tym, które mają już IOD, ponieważ bezprzyciskowce (oprócz 1459+39 i chyba 1460+53) są we względnie dobrym stanie i one jeszcze pewnie trochę pojeżdżą.

Natomiast wydaje mi się, że raczej powinniśmy się tu skupić na sprawach stricte Woltanowskich.

Tak wracając do tematu - kiedy była premiera 2614+15?

Re: Woltany - spis.

: śr 07:50, 20 cze 2018
autor: TramMomentyStudenta
Aż trudno w to uwierzyć, ale widziałem, jadąc obok zajezdni, Woltana takiego, że z tyłu drugiego wagonu miał nalepiony numerek 2308. Wagon znajdował się w hali. Czyżby 2307+08 był już Woltanem?