Oszczędność i ekologia
Re: Oszczędność i ekologia
Wyłączenie akceptacji, to znaczy... ?
No bo rozumiem, że tu chodzi o coś z ciepłym guzikiem - ale o co konkretnie?
No bo rozumiem, że tu chodzi o coś z ciepłym guzikiem - ale o co konkretnie?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Oszczędność i ekologia
W kwestii oświetlenia - zapala się, gdy uzna się to za stosowne. Najczęściej po prostu, gdy już słabo widać pasażerów w lusterku. Czasem po wjechaniu w zadrzewiony teren czy w gęstą zabudowę o odpowiedniej godzinie robi się półmrok, ale po wyjechaniu jest już dostatecznie jasno w środku.
W kwestii silników - nie jest włączony, nie ma ogrzewania. W pełni zamkniętych kabinach to ciepłe powietrze jeszcze tak szybko nie uchodzi, ale w pół otwartych od razu powietrze się ochładza. Po za tym już ktoś wspomniał o akumulatorach - te wszystkie odbiorniki jednak pobierają nie mało prądu a niestety akumulatory są w różnym stanie zużycia, w jednym autobusie po kilkunastu minutach może odpalić już resztkami prądu, w drugim nawet po kilkudziesięciu minutach z przekręconą stacyjką odpali na dotyk.
W kwestii hamulca - wg mnie, lepiej używać roboczego, niż przystankowego. Wystarczy, że noga się omsknie na pedał gazu i pojazd rusza. Takie nagłe ruszenie i od razu nagłe zatrzymanie nie jest komfortowe dla pasażerów a i może spowodować potłuczenia. Użycie hamulca przystankowego nie jest też jednoznaczne z uruchomieniem ciepłego guzika z wyjątkiem Volvo 7000, tam zadziała przystankowy dopiero po otworzeniu drzwi, więc w ruchu ulicznym musi używać hamulca ręcznego. Po za tym jeżeli sprężarka jest sprawna, nie ma problemu z powietrzem w układzie.
W kwestii silników - nie jest włączony, nie ma ogrzewania. W pełni zamkniętych kabinach to ciepłe powietrze jeszcze tak szybko nie uchodzi, ale w pół otwartych od razu powietrze się ochładza. Po za tym już ktoś wspomniał o akumulatorach - te wszystkie odbiorniki jednak pobierają nie mało prądu a niestety akumulatory są w różnym stanie zużycia, w jednym autobusie po kilkunastu minutach może odpalić już resztkami prądu, w drugim nawet po kilkudziesięciu minutach z przekręconą stacyjką odpali na dotyk.
W kwestii hamulca - wg mnie, lepiej używać roboczego, niż przystankowego. Wystarczy, że noga się omsknie na pedał gazu i pojazd rusza. Takie nagłe ruszenie i od razu nagłe zatrzymanie nie jest komfortowe dla pasażerów a i może spowodować potłuczenia. Użycie hamulca przystankowego nie jest też jednoznaczne z uruchomieniem ciepłego guzika z wyjątkiem Volvo 7000, tam zadziała przystankowy dopiero po otworzeniu drzwi, więc w ruchu ulicznym musi używać hamulca ręcznego. Po za tym jeżeli sprężarka jest sprawna, nie ma problemu z powietrzem w układzie.
Re: Oszczędność i ekologia
Z oświetleniem jak najbardziej dobrze postępują, choć nie raz nawet za szybko włączają niektórzy. Widocznie patrzą na czas "że już nie długo zacznie się robić ciemno", zamiast na odpowiednią sytuację.
Z silnikami już trochę gorsza sytuacja. Pamiętam jak na LightMoveFestival ur. były ustawiane autobusy jako blokada przeciw terrorystycznych wjazdów na Piotrkowską, i przez tyle godzin, ile ten autobus stał, był włączony silnik i kierowca siedział za kółkiem . To już dość przesadne.
Dziwne trochę że tu nie ma jakiegoś zapisu jak postępować. Nie działa ogrzewanie/dmuchawka dla kierowcy jak jest silnik wygaszony?
Z silnikami już trochę gorsza sytuacja. Pamiętam jak na LightMoveFestival ur. były ustawiane autobusy jako blokada przeciw terrorystycznych wjazdów na Piotrkowską, i przez tyle godzin, ile ten autobus stał, był włączony silnik i kierowca siedział za kółkiem . To już dość przesadne.
Dziwne trochę że tu nie ma jakiegoś zapisu jak postępować. Nie działa ogrzewanie/dmuchawka dla kierowcy jak jest silnik wygaszony?
Re: Oszczędność i ekologia
Po to buduje się wysokie krawężniki żeby ułatwić wsiadanie i wysiadanie a przyklęk nie zadziała jeśli autobus stoi przy wysokim krawężniku
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Oszczędność i ekologia
Nie. Nie działa wydajnie.Graficzny pisze:Nie działa ogrzewanie/dmuchawka dla kierowcy jak jest silnik wygaszony?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Oszczędność i ekologia
"Akceptacja" to znaczy aktywowanie przez prowadzącego ciepłych guzików. W Swingach wtedy gasną te niebieskie LED-y nad drzwiami, a ciepłe guziki stają się aktywne (zostają podświetlone).Kpc21 pisze:Wyłączenie akceptacji, to znaczy... ?
No bo rozumiem, że tu chodzi o coś z ciepłym guzikiem - ale o co konkretnie?
No a w osobówce działa? No nie działa...Graficzny pisze:Nie działa ogrzewanie/dmuchawka dla kierowcy jak jest silnik wygaszony?
Re: Oszczędność i ekologia
Działać to działa, tyle że może szybko rozładować akumulator. I chyba nie będzie ciepłe powietrze lecieć.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Oszczędność i ekologia
Działa, tylko że ciut mbiejsza moc. W Niemczech stosują Standheizung czyli możliwość pracowania ogrzewania podczas wyłączonego silnika. Z akumulatorem nigdy nie było problemów.
-
- Stały bywalec
- Posty: 460
- Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015
Re: Oszczędność i ekologia
A o której godzinie zdarzyło Wam się jechać gdy prowadzący najwcześniej/najpóźniej włączył oświetlenie wewnętrzne?
Mój "rekord" to ok. 14:15, 11 listopada ub.r. na linii 99 [gdy wsiadałem to światła już działały].
Przebije ktoś?
Mój "rekord" to ok. 14:15, 11 listopada ub.r. na linii 99 [gdy wsiadałem to światła już działały].
Przebije ktoś?
Re: Oszczędność i ekologia
We wrzesniu w słoneczny dzień koło może 14, oraz latem o 12, słońce raziło i też było włączone. Może jest 1 taki kierowca który pali na 24h..
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Oszczędność i ekologia
Naginając trochę temat warto wspomnieć o pojazdach, gdzie oświetlenie przedziału pasażerskiego wzbudzane jest automatycznie specjalną czujką nawet w... południe, gdy z jakiegoś powodu we wnętrzu zapanuje ciemniejsza aura, np. podczas przejazdu pod koronami drzew, bądź pod wiaduktem.
System taki istnieje w niezmodernizowanych M8C.
System taki istnieje w niezmodernizowanych M8C.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Oszczędność i ekologia
W GT8N, w Cityrunnerach. Ale MPK coś nieszczególnie sobie z nim radziło
Re: Oszczędność i ekologia
Teraz właśnie jadę 82A, autobus nr 1454, oświetlenie wewnętrzne wyłączone, a nie jest jakoś specjalnie jasno za oknem
Re: Oszczędność i ekologia
Z wszystkim co wymaga bardziej zaawansowanych narzedzi niż "naprowadzacz kinetyczny sterowany dłonią" a tym bardziej wiedzy to MPK sobie nie radzi.px33 pisze:W GT8N, w Cityrunnerach. Ale MPK coś nieszczególnie sobie z nim radziło
Re: Oszczędność i ekologia
A dzisiaj koło 7:50-8:00 rano byłem świadkiem, jak oświetlenie na przystanku Centrum się... zapaliło.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Oszczędność i ekologia
Niejednokrotnie się zdziwiłem po co motorniczy w 46 jadąc pod wiaduktem kolei obwodowej włączał oświetlenie na ten fragment, kiedy 46 kursowało jeszcze na Chocianowiceprof_klos pisze:System taki istnieje w niezmodernizowanych M8C.
A co myślicie o czymś takim jak włączone ogrzewanie i pootwierane drzwi na krańcówce? Albo nawet wyłączone ogrzewanie (jak dziś byłem świadkiem na 74A), gdzie kierowca podjechał na przystanek na pl. Niepodległości prawie 10 minut przed czasem i w którymś z nowszych Solarisów otworzył drzwi i zostawił je w takim stanie na tym potwornym wygwizdowie, gdzie powietrze hulało przez cały pojazd? To już nawet nie jest kwestia ekologii, bo ogrzewanie nie działało, ale komfortu dla pasażera. Przecież po coś te ciepłe guziki istnieją i automatyczne zamykanie drzwi, a nawet jeśli tego nie chciał użyć to wystarczyło zostawić jedne otwarte - to już daje sporo, bo nie ma przeciągu, a temperatury nie są na poziomie +20, żeby takie akcje uskuteczniać
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Oszczędność i ekologia
To prawda. Kultura używania "ciepłego guzika" nie jest w Polsce jeszcze wypracowana.
Notorycznie zdarza się, że motorniczy lub kierujący autobusem otwiera wszystkie drzwi, nawet na pętlach, o czym wspominasz powyżej. Często kończy się to burzliwą reakcją pasażerów. A w 805Na to ogrzewanie w sumie można sobie całkowicie darować, bo dmuchawy i tak niczego nie dają przy takiej ilości ciągle otwieranych i nieszczelnych drzwi...
Czy kwestia używania "ciepłego guzika" jest w jakiś sposób normowana w przepisach wewnętrznych przewoźnika?
Notorycznie zdarza się, że motorniczy lub kierujący autobusem otwiera wszystkie drzwi, nawet na pętlach, o czym wspominasz powyżej. Często kończy się to burzliwą reakcją pasażerów. A w 805Na to ogrzewanie w sumie można sobie całkowicie darować, bo dmuchawy i tak niczego nie dają przy takiej ilości ciągle otwieranych i nieszczelnych drzwi...
Czy kwestia używania "ciepłego guzika" jest w jakiś sposób normowana w przepisach wewnętrznych przewoźnika?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Oszczędność i ekologia
No, ale serio trzeba wszystko miec spisane na kartce by kierowca wiedział kiedy ma właczyć "ciepły guzik"? To nie wymaga przepisów, to nie wymaga żadnych norm tylko umiejętności używania mózgu i tyle. Jak dużo ludzi stoi na przystanku to trzeba otwierać wszystkie drzwi, jak mało stoi to "ciepły guzik", jak śmierdzi to niezależnie od sytuacji otwierać wszystkie drzwi, a jesli wietrzyć pojazd to zrobić to na krańcówce przez 1min.
To naprawdę nie jest trudne. A ewentualne skargi na kierowcę typu, ze nie otworzył drzwi po prostu powinny być bagatelizowane przez kierownictwo, bo to tak jakby karać pracownika z McDonalda za to, że klient nie umie otworzyć McWrapa.
To naprawdę nie jest trudne. A ewentualne skargi na kierowcę typu, ze nie otworzył drzwi po prostu powinny być bagatelizowane przez kierownictwo, bo to tak jakby karać pracownika z McDonalda za to, że klient nie umie otworzyć McWrapa.
Re: Oszczędność i ekologia
Pamiętajcie tylko, że np w Solarisie kierowca nie może wyjąć kluczyka (np żeby bezpiecznie iść do budki) i mieć działających drzwi. No i ogrzewania naturalnie też.
W takim przypadku wielu kierowców zostawia otwarte jedne drzwi i to najlepsze co można zrobić.
W takim przypadku wielu kierowców zostawia otwarte jedne drzwi i to najlepsze co można zrobić.
Re: Oszczędność i ekologia
No ale w zasadzie jak kierowca opuszcza autobus, to chyba powinien go i tak zamknąć. Nie jest tak?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)