Zmiana oznakowania drzwi
Zmiana oznakowania drzwi
Od wielu lat w wagonach 805Na łódzkie MPK powiela wadliwy schemat oznakowania drzwi przeznaczonych dla pasażerów z wózkami lub większym bagażem ręcznym. Aktualnie naklejki informacyjne z rysunkiem wózka umieszczane są przy trzecich drzwiach. W rejonie tych drzwi nie ma jednak miejsca na przewóz takich rzeczy, czego efektem jest pogorszenie komunikacji wewnętrznej wzdłuż wagonu w przypadku transportu wózka lub dużego bagażu. Sytuacji tej można zaradzić. Na pomoście w tylnej części tramwaju istnieje stosunkowo duża powierzchnia pozbawiona siedzeń. Jednocześnie jest to miejsce, które nie ma istotnego wpływu na przemieszczanie się podróżnych wewnątrz pojazdu. Tu rodzi sie propozycja aby zmienic oznakowanie drzwi. Działania te można przeprowadzić przy zaangażowaniu stosunkowo niewielkich środków pieniężnych (nowe naklejki lub nawet stare z odzysku, jeśli technicznie możliwe jest ich odlepienie bez uszkodzenia). Zmiana oznakowania, mimo że na pierwszy rzut oka może wydawać się mało istotna, z pewnością będzie miała wpływ na polepszenie warunków podróży i powinna być wprowadzona wraz z aktualnie wdrażanym nowym systemem informacji pasażerskiej w pojazdach MPK.
To tak w kwestii poprawy w MPK metodą małych kroczków.
Schematyczny rysunek dotyczący opisanego problemu znajduje się tutaj:
To tak w kwestii poprawy w MPK metodą małych kroczków.
Schematyczny rysunek dotyczący opisanego problemu znajduje się tutaj:
kierowca pisze:Uważam ze ze względów bezpieczeństwa zarówno starsze osoby jak i matki z wózkiem powinny wsiadać drzwiami blizej prowadzącego (napewno nie ostatnie). Poprostu prowadzący ma lepszą widoczność bliższych drzwi, tym bardziej, że w trawmajach tyl jest ścięty.
Sorry, ale żeby nie zauważyć 2 osób wnoszących wózek to oprócz skosu potrzebne są chyba jeszcze chęci...
Pewnie, że lepsza widoczność jest na środkowych drzwiach, tylko póki nie ma rzeźni, a tłok jest jaki jest, to po prostu nierealne jest wsiadanie tamtędy.
Ja widziałem taką sytuację na przystanku Śmigłego-Rydza/Milionowa, w której motorniczy chyba tak się spieszył żeby zdążyć przejechać na światłach, że nie zauważył ludzi wysiadających z wózkiem z pierwszego wagonu trzecią parą drzwi i przytrzasnął ich drzwiami.
A swoją drogą wg mnie wysiadanie z wózkiem czwartymi drzwiami grozi wypadkiem gdyż łatwo wpaść tam w dziurę między chodnikiem a tramwajem spowodowaną ściętym tyłem wagonu.
A swoją drogą wg mnie wysiadanie z wózkiem czwartymi drzwiami grozi wypadkiem gdyż łatwo wpaść tam w dziurę między chodnikiem a tramwajem spowodowaną ściętym tyłem wagonu.
rkplodz pisze:Przepraszam Cię, kierowco, ale na tyle 1szego wagonu nie jest wyjątkowo niebezpiecznie chyba? Wydaje mi sie, że to najlepsze miejsce dla osób z wózkiem.
Mi się wydaje że jasno wyraziłem się. Bezpieczeństwo rozumiane jako brak możliwości przytrzaśnięcia drzwiami.
O ile odległość przy osobach wsiadających nie ma znaczenia, bo widzi się wszystkie drzwi w lusterku to już widoczność osób WYSIADAJĄCYCH jest ograniczona a przy dalszych drzwiach czy w drugim wagonie prawie nie ma wcale.
Pomijajać sytuacje typu rozkojarzenie, rutyna czy zmęczenie prowadzącego przytrzaśnięcia przy wsiadaniu zdarzają się kiedy ktoś wbiega prostopadle do pojazdu lub wybiega za tyłu pojazdu do ostatnich drzwi. Takich sytuacji nie ma w przypadku osoby wsiadającej z wózkiem bo taka osoba raczej nie wbiega (chociaż widziałem ludzi jadacych biegnących z wózkiem z dzieckiem szybciej niż autobus własnie dojeżdzający do przystanku).
Natomiast przy wysiadaniu to już inna bajka.