No właśnie całkowicie się nie wycofał:prof_klos pisze:Oj, na siłę się wynalazków szuka, jakby nie można było ujednolicić oferty pod coś szerzej produkowanego i znanego, chociażby Autosana (Solaris niestety wycofał się z produkcji 8 i 9 metrowych aut).
Solaris jest dobrze zarządzany i raczej nikt tam nie wpadłby na pomysł wycofania dobrze sprzedającego się modelu, jakim jest Urbino 8,9.http://infobus.pl/solaris-na-rok-2018-trzy-premiery-trzy-wygaszenia-film-_more_102585.html pisze:O nowościach produktowych przewidzianych na rok 2018 i końcu III generacji (ale jednak nie do końca definitywnym) rozmawialiśmy z Dariuszem Michalakiem, wiceprezesem Solarisa.
Są już konkretne i męskie decyzje co do końca produkcji III generacji autobusów Solarisa. Zgodnie z zapowiedziami, w 2018 roku wszystkie standardowe modele "jamników" przeobrażą się w IV generację, czyli Nowe Urbino, ale z pewnymi wyjątkami.
Trzy wygaszenia Rok 2018 oznacza koniec produkcji dla trzech modeli:
Urbino 8,6 - niskopodłogowy model klasy MIDI o długości 8600 mm, który zadebiutował na TRANSEXPO 2006 i był produkowany jest od wiosny 2007 roku z myślą o miastach, w których jest wiele wąskich i krętych ulic. W Polsce największym użytkownikiem U8,6 jest MPK Poznań (26), natomiast w latach 2009-2016 MOBILIS użytkował w Warszawie 23 sztuki takich autobusów. Generalnie najwięcej tego typu pojazdów jeździ do dziś w Atenach (220). Ostatnie autobusy tego typu trafią w bieżącym roku do MPK Tarnów w liczbie 5 sztuk.
(...)
Natomiast cały czas obok IV generacji będzie produkowany model Urbino 8,9 LE z III generacji. Jego wejście w Nowe Urbino nie jest do końca jeszcze zaplanowane i być może nastąpi to w 2019 r. Albo i później.
7,905 m to mimo wszystko łapie się pod wymagania przetargu. Ta Raba wygląda najbardziej cywilizowanie ze wszystkich pasujących pod wymagania przetargu autobusów, w sumie chętnie bym to zobaczył w Łodzi. Ale pewnie skończy się na jakiejś tureckiej taczce...Kpc21 pisze:Według prospektu: http://www.raba.hu/vehicle/en.jarmu.rab ... .06.07.pdf Raba ma długość 7,905 m - ale może jakoś inaczej mierząc wychodzi 7,86 m.
W takim razie nawet trochę udało mi się trafić z tym Ikarusem.
Ale to i tak dziwne, bo wychodziłoby, że w dwóch polskich miastach już rozważali wzięcie udziału w przetargu, lecz ostatecznie go nie wzięli.
Tam jednak chodziło o dostawy po 2 sztuki autobusów, u nas ten przetarg jest dużo większy. Więc może biorąc to pod uwagę wezmą udział.
Któremuś z dostawców nie pasowało też to, że z tyłu ma być nie tylko numer linii, ale też kierunek. Może właśnie o Rabę chodzi, bo ona ma z tyłu taki mały ekspozytor.
MPK ma podjąć decyzję w późniejszym terminie, czy zgodzić się na zmianę warunków tak, by z tyłu mógł być sam numer.
@prof_klos: Iveco nadal jest za krótkie.
A co do Raby, to mają jedną (kupioną jako używaną) w MZK Kęty. Tak więc mniej tego w Polsce, niż Karsanów (których też jest mało - jedno czy dwa miasta w ilości jakichś pojedynczych sztuk), ale nie jest absolutnie niespotykane.
Raba S91 to ewidentnie Ikarus E91 po liftingu