Strona 6 z 19

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: ndz 20:40, 29 lip 2018
autor: kuba_łódź
TramMomentyStudenta pisze:1) Rozumiem, że numerek przykładowy, czy już to są realia?
2) Czemu nie ma przycisku przy pierwszych drzwiach? Czy może nie widzę?
3) Wygląd całkiem przystępny. ;)
1) Numerek wymyślony, delikatne nawiązanie do numeracji Vero ;)
2) Jest to przykładowe zdjęcie ze strony Isuzu i tego przycisku rzeczywiście nie ma, no ale do nas na pewno przyjadą z przyciskami ;)
3) Na pewno lepszy niż Karsan ;)
nowy1212 pisze:Wizka OK natomiast czerwień MPK Łódź jest chyba bardziej intensywna.
Są to barwy z palety RAL wymienione w dokumentacji przetargu, czerwony to RAL 3003, żółty RAL 1004. Wiadomo że na żywo to będzie wyglądać inaczej, a po paru latach elegancko wyblaknie ;)

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: ndz 23:09, 29 lip 2018
autor: Kpc21
O napisach LOKALNY TRANSPORT ZBIOROWY W ŁODZI nad drzwiami zapomniałeś :-)

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: ndz 23:31, 29 lip 2018
autor: Graficzny
Kpc21 pisze:O napisach LOKALNY TRANSPORT ZBIOROWY W ŁODZI nad drzwiami zapomniałeś :-)
Ponieważ autobus ma tylko 2 drzwi a nie 3 i tak by się nie zmieścił.. Napewno znowu zostanie wcisnięty pomiędzy nimi.. :lol:

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: ndz 23:34, 29 lip 2018
autor: kuba_łódź
Niezła choinka teraz wyszła, no ale cóż ;)
Obrazek

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: śr 15:50, 01 sie 2018
autor: Jordi
Transport-publiczny.pl też podał, że w ofercie był ISUZU Novociti Life LE, więc Iveco jednak plotka (i całe szczęście).

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: śr 20:38, 01 sie 2018
autor: Marecky
Ciekawe czy będzie mieć całkowicie zamknięta kabinę kierowcy czy raczej rozwiązanie w stylu Mercedesów 405 i dawnych Citaro?

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: śr 21:22, 01 sie 2018
autor: kuba_bed
Info z przetargu:
II. Wymagania szczegółowe
1. Kabina kierowcy.
1) Stanowisko kierowcy oddzielone od przedziału pasażerskiego, wyposażone w pełną, zabudowaną, zamykaną kabinę, gwarantującą skuteczność działania klimatyzacji stanowiska pracy kierowcy.
2) Kabina wyposażona w drzwi do przedziału pasażerskiego i okienko z półką od strony kierowcy, do sprzedaży biletów. Konstrukcja drzwi, winna zabezpieczać kierowcę przed ewentualnym bezpośrednim atakiem ze strony agresywnych pasażerów. Konstrukcja kabiny powinna umożliwiać pełną obserwację wnętrza pojazdu poprzez lusterko wewnętrzne. Tylna ściana kabiny, oraz drzwi kabiny (do wysokości półki do sprzedaży biletów) z materiałów nieprzezroczystych.
I co do przycisków:
Pojazd powinien mieć możliwość otwierania poszczególnych drzwi przez pasażera (z zewnątrz i wewnątrz) po wybraniu takiej opcji przez kierowcę.

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: śr 21:53, 01 sie 2018
autor: Jordi
Czyli będzie kabina jak w Vero, a może jeszcze trochę mniejsza, bo Isuzu z przodu ma jednoskrzydłowe drzwi i wąskie przejście. Węższe od Vero.

Ploteczki głoszą, że przedstawiciel chciałby przedstawić pierwszy egzemplarz dla MPK na targach w Kielcach, czyli w połowie października. Będzie to premiera tego modelu w Polsce.

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: czw 00:33, 02 sie 2018
autor: Kpc21
Nie tylko w Polsce, w zasadzie to chyba na całym świecie, nie licząc egzemplarzy prototypowych - jakie były już wystawiane (w Polsce chyba też).

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: czw 01:21, 02 sie 2018
autor: Jordi
Najważniejsze, żeby okazały się lepsze od Vero. Chociaż nic gorszego nie znam od tego szmelcu, no może Solina dorównywała...

Szukałem opinii na temat Isuzu Novociti (to nieco mniejsze) i ogólnie nie są takie złe jak możnaby oczekiwać. Podobno jest to pojazd dość żwawy i mimo niewielkich gabarytów w miarę przestronny...

Ja mam nadzieję, że w przestrzeni w środku zmienią pierwszy rząd siedzeń za kierowcą i ustawią je przodem, bo w podstawowej konfiguracji te siedzenia są... tyłem O.o

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: czw 11:31, 02 sie 2018
autor: kuba_łódź
Oczywiście istnieją gorsze autobusy od Vero - przede wszystkim Kapeny na podwoziu Iveco i MAZ 206.

Ciekawe po co okienko do sprzedaży biletów, skoro kierowcy ich nie sprzedają już od prawie 1,5 roku... ;)

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: pt 14:35, 03 sie 2018
autor: prof_klos
Z uwagi na malutkie kółka cudów na gównianych drogach bym nie oczekiwał. Z tym, że to ISUZU wygląda na autobus z prawdziwego zdarzenia, a nie budę nałożoną na podwozie dostawczaka.

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: sob 15:41, 04 sie 2018
autor: Jordi
GW w tym tygodniu błysnęło. Napisali, że MPK dostanie Novociti Life, po czym... podali dane techniczne Novociti xD

Widać, że wzięli dane z strony dystrybutora, gdzie on jeszcze nie wstawił Novociti Life. Co tam, że przetarg wymagał autobusu ponad 8 metrów, oni napisali 7,8 metra i hepi xD


Co do jazdy po wertepach, to filmik promujący pojazd (turecki) niby mówi, że "sprawdzi się w każdych warunkach" i jest ujęcie, jak jedzie pod górę po nierównej kostce ;) Ale jak to z tym jest to nie wiadomo, bo tak naprawdę będziemy pierwszymi na świecie, którzy to będą mieć w większej ilości sztuk.

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: sob 16:35, 04 sie 2018
autor: Graficzny
Jordi pisze: Ja mam nadzieję, że w przestrzeni w środku zmienią pierwszy rząd siedzeń za kierowcą i ustawią je przodem, bo w podstawowej konfiguracji te siedzenia są... tyłem O.o
Tutaj nie ma innej opcji. Pod siedzeniem jest cos zabudowane i nie można wstawić ich inaczej. Z resztą lepiej w tym wypadku jak są tyłem bo inaczej by się patrzyło na ścianę.

Gorzej będzie w SU12, jak zrobią podwójne do tyłu przed drugimi drzwiami zamiast czwórkę vis-a-vis lub bokiem.

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: ndz 09:37, 05 sie 2018
autor: Kpc21
Jordi pisze:Najważniejsze, żeby okazały się lepsze od Vero. Chociaż nic gorszego nie znam od tego szmelcu, no może Solina dorównywała...
A Solbusy?
Szukałem opinii na temat Isuzu Novociti (to nieco mniejsze) i ogólnie nie są takie złe jak możnaby oczekiwać. Podobno jest to pojazd dość żwawy i mimo niewielkich gabarytów w miarę przestronny...
Ale tego autobusu jeszcze nikt nie eksploatował liniowo, nie licząc testowców... W tych warunkach nie da się ocenić jakości wykonania, to znaczy pierwszy egzemplarz (czy dwa, nie pamiętam) do testów na pewno był dopieszczony, a co będzie dalej, nie wie nikt, bo zdaje się, że nic więcej jeszcze z tego modelu po prostu nie wyprodukowano... Chyba, że nie mam racji, ale to niech ktoś mnie poprawi.

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: ndz 12:21, 05 sie 2018
autor: Jordi
Ja nie pisałem o Novociti Life, tylko Novociti. Mniejszym starszym bracie naszego pozjadu. Są dość podobne technicznie, więc uznałem, że możnaby napisać jakie są opinie o Novociti "nieLife".

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: ndz 15:37, 05 sie 2018
autor: Kpc21
One mają chyba jakiś mały ułamek niskiej podłogi, więc wydaje mi się, że różnice techniczne mogą być duże.

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: czw 20:36, 09 sie 2018
autor: mateeusz
Wow, Isuzu jednak będą stacjonować na EA1 i EA2:
Jeszcze nie wiadomo, na jakich liniach będą kursowały nowe autobusy isuzu. Mają trafić tam, gdzie jeździ mniej pasażerów, a ulice są zbyt wąskie, żeby wysłać dłuższy tabor. Połowa autobusów ma stacjonować w zajezdni przy Nowych Sadach, a druga połowa taboru przy Limanowskiego. To pozwoli wysłać je na każdą linię.
Cały artykuł tutaj:
http://www.dzienniklodzki.pl/komunikacj ... ,13403727/

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: czw 22:05, 09 sie 2018
autor: Marecky
Pozostawiłbym kilka najlepszych Vero. Rozmawiałem nie tak dawno z jednym kierowcą na Z1 o tych autobusach i powiedział że kilka sztuk spokojnie pociągnie ze 2 lata jeszcze a wóz z siedzeniami obitymi skajem jest wręcz w bardzo dobrym stanie.

Re: Przetarg na autobusy typu mini

: czw 22:56, 09 sie 2018
autor: nowy1212
Dokładnie - warto zostawić choćby po to by potem nie pisać, ze nie ma autobusów na zetki czy coś. Dużo remontów przed nami i trzeba byc przygotowanym na rożne możliwości.