Strona 1 z 10

Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 14:42, 19 kwie 2018
autor: jan_defecto
Z racji, że nie ma tematu dotyczącego przetargu na zwykłe (12m i 18m) autobusy to go zakładam.
Otwarcie ofert przeniesiono na 15 maja.
Planowany podział pojazdów między zajezdniami:
EA1 - 12 solówek
EA2 - 14 solówek i 20 przegubowców.
Link do strony MPK na której umieszczone są wszystkie dokumenty

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 14:45, 19 kwie 2018
autor: Jordi
Czyli najgorsze Jelcze polecą tak jak myślałem. A Volva tylko te ewidentnie najstarsze :)

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 14:56, 19 kwie 2018
autor: kuba_łódź
Czyli z Limanki jak polecą Volvo 111x to będzie fajnie, z Sadów kilka najgorszych Jelczy (2516 hehe), a przeguby... to chyba tylko jako rozszerzenie floty, bo żadne osiemnastometrowce nie wymagają pilnej wymiany. A remonty torowisk i zetki tuż tuż.

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 15:01, 19 kwie 2018
autor: Jordi
Właśnie. Conecto mimo średniej podłogi naprawdę dobrze się trzymają. Czasami problem z drzwiami je nęka, ale silnik, mechanika itp są naprawdę okej.

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 15:02, 19 kwie 2018
autor: nowy1212
Connecto to musza jeszcze zostać. Je zezlomowac to będzie można po rewitalizacji.

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 15:03, 19 kwie 2018
autor: mig
No nie wiem. Z tego co się orientuję Conecto i Citaro 26xx to wozy najbardziej awaryjne, kosztowne w eksploatacji i problemowe, prócz Vero oczywiście.

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 15:09, 19 kwie 2018
autor: kuba_łódź
Ale to w porównaniu z innymi autobusami z NS czy ogólnie ? Jakoś nie wierzę, że te Mercedesy są bardziej awaryjne i kosztowne od Volvo. Co nie zmienia faktu, że na razie muszą zostać, bo na zetki będzie potrzebna masa autobusów.

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 15:17, 19 kwie 2018
autor: mig
Miałem na myśli Nowe Sady.

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 15:17, 19 kwie 2018
autor: SCEL
Z awaryjnością nie wiem jak jest, ale serwis Mercedesa może być droższy niż Volvo.

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 15:21, 19 kwie 2018
autor: prof_klos
Czasami odnoszę wrażenie, że serwis Volv to całkowicie odpuszczono i eksploatuje się te wozy już chyba siłą rozpędu wieloletniej używalności. Osobiście Conecto z 2006 r. bardzo cenię i chwalę z wielu jazd na różnych liniach, w tym zastępczych gdzie sprawowały się znakomicie.

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 15:23, 19 kwie 2018
autor: kuba_łódź
Jak z awaryjnością ? Na mieście łatwiej spotkać zepsute Volvo niż zepsutego O345G.

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 15:28, 19 kwie 2018
autor: Jordi
mig pisze:No nie wiem. Z tego co się orientuję Conecto i Citaro 26xx to wozy najbardziej awaryjne, kosztowne w eksploatacji i problemowe, prócz Vero oczywiście.
O Citarach słyszałem, że te 26xx to ogólnie jest nieciekawie już od dłuższego czasu, ale Conecto 26xx jeszcze w zeszłym roku znajomy z NS mi mówił, że Conecta z 2010 są w gorszym stanie od nich...

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 15:36, 19 kwie 2018
autor: kuba_łódź
Z perspektywy pasażera Citaro G wydają się być ok... trochę szarpie skrzynia, ale tak samo jest we wszystkich Conecto LF.

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 15:51, 19 kwie 2018
autor: px33
Niezależnie od awaryjności, wysokopodłogowe conecto należałoby ostro reglamentować i nie dopuszczać do sytuacji, w których wychodzą na długie brygady (z wyjątkiem zatramwajów, tam ciut większa pojemność może się przydać i nie szkoda je dobić, nad pracowniczymi też można się poważnie zastanowić) czy w weekendy (na dowolną pracę, niskaczy jest dostatecznie dużo). Szkoda, że MPK nie wpada na taki pomysł samo...

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 18:12, 19 kwie 2018
autor: Karol
px33 pisze:Niezależnie od awaryjności, wysokopodłogowe conecto należałoby ostro reglamentować i nie dopuszczać do sytuacji, w których wychodzą na długie brygady (z wyjątkiem zatramwajów, tam ciut większa pojemność może się przydać i nie szkoda je dobić, nad pracowniczymi też można się poważnie zastanowić) czy w weekendy (na dowolną pracę, niskaczy jest dostatecznie dużo). Szkoda, że MPK nie wpada na taki pomysł samo...
MPK ma wykonywać zlecenie przewozu, a nie wpadać na pomysły odnośnie taboru. ZDiT powinien tak ułożyć rozkłady, by powyższe było spełnione.

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 18:13, 19 kwie 2018
autor: prof_klos
Pamiętajcie, że średni optymalny wiek eksploatacyjny autobusów wynosi ~12 lat. W takim wieku wozy najlepiej sprzedać dalej, pozbyć się ich, a zwróci się sensowny procent wartości początkowej, a zarazem uniknie się kłopotów serwisowych w przyszłości. Ktoś inny zaś ucieszy się z względnie dobrze zachowanego taboru, który będzie się co jakiś czas psuć, lecz za tą cenę jest to w tolerancji.

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 18:15, 19 kwie 2018
autor: nowy1212
Karol pisze: MPK ma wykonywać zlecenie przewozu, a nie wpadać na pomysły odnośnie taboru. ZDiT powinien tak ułożyć rozkłady, by powyższe było spełnione.
Tylko, ze nawet jak ZDiT cos układa to MPK i tak robi po swojemu...
prof_klos pisze:Pamiętajcie, że średni optymalny wiek eksploatacyjny autobusów wynosi ~12 lat. W takim wieku wozy najlepiej sprzedać dalej, pozbyć się ich, a zwróci się sensowny procent wartości początkowej, a zarazem uniknie się kłopotów serwisowych w przyszłości. Ktoś inny zaś ucieszy się z względnie dobrze zachowanego taboru, który będzie się co jakiś czas psuć, lecz za tą cenę jest to w tolerancji.
No jasne, ale teraz to my potrzebujemy autobusów, więc nie ma mowy o ich sprzedaży. Muszą dojeździe do 2022r.

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 18:21, 19 kwie 2018
autor: Karol
nowy1212 pisze: Tylko, ze nawet jak ZDiT cos układa to MPK i tak robi po swojemu...
Bo mamy patologiczną sytuację, w której nie można ukarać przewoźnika za tego typu uchybienia.

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 20:17, 19 kwie 2018
autor: kuba_łódź
prof_klos pisze:Pamiętajcie, że średni optymalny wiek eksploatacyjny autobusów wynosi ~12 lat. W takim wieku wozy najlepiej sprzedać dalej, pozbyć się ich, a zwróci się sensowny procent wartości początkowej, a zarazem uniknie się kłopotów serwisowych w przyszłości. Ktoś inny zaś ucieszy się z względnie dobrze zachowanego taboru, który będzie się co jakiś czas psuć, lecz za tą cenę jest to w tolerancji.
Miejskiego wysokopodłogowca w 2018 kupi tylko złomiarz. Lepiej zostawić je na zetki, gdzie nadają się idealnie.

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

: czw 22:20, 19 kwie 2018
autor: prof_klos
Niekoniecznie. Są zapyziałe enklawy na Śląsku czy, do niedawna Łask (chociaż przegubowca by nie kupowali). Niemniej masz rację, powinny zwłaszcza teraz, w zapotrzebowaniu przejeździć ten okres wielkich objazdów (centrum Łodzi i Pabianice), tu powinno się je zajeździć minimalnym kosztem i potem złomować. Po prostu.