Przetarg na najem 46 autobusów.
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Doniesienia w gazetach dotyczą głównie Volvo 7000, które są w tragicznym stanie. Reszta autobusów trzyma się dobrze.
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
O autobusach Jelcz, citaro G 26xx, conecto 20xx, solaris 11xx 21xx itd też na tym forum wypowiedziano się negatywnie o nich. Więc taki dobry tabor MPK też nie może mieć.
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Nie no Jelcze to też są złomy generalnie. Kilka lat temu jeszcze niektóre nie były takie złe, ale część hałasowała jak nie wiem i nie sadzę by coś się w tej kwestii zmieniło na lepsze.
No, ale Volvo 7000 to są naprawdę trupy i wymagają szybkiej wymiany.
No, ale Volvo 7000 to są naprawdę trupy i wymagają szybkiej wymiany.
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Volvo to trupy, ale i większość Jelczy to już strucle.
Ogólnie najlepiej jakby w najbliższe 2 lata wymieniono Volva, Jelcze i Citara. Conecto z 2006 90% się dobrze trzyma...
Ogólnie najlepiej jakby w najbliższe 2 lata wymieniono Volva, Jelcze i Citara. Conecto z 2006 90% się dobrze trzyma...
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Godzinę temu jechałem 2604, z takimi wibracjami od silnika na postoju dawno się nie spotkałem
@Graficzny: nie można uszczęśliwić wszystkich Zawsze ktoś będzie narzekał, a to na autobus, a to na kolor ławek w parku. Praktycznie każdy pojazd z floty MPK został kiedyś przez kogoś negatywnie oceniony, to znaczy że trzeba wszystko zezłomować i kupić tak z 350 najwspanialszych pod słońcem Mercedesów O405 w wersji szklarnia ?
@Graficzny: nie można uszczęśliwić wszystkich Zawsze ktoś będzie narzekał, a to na autobus, a to na kolor ławek w parku. Praktycznie każdy pojazd z floty MPK został kiedyś przez kogoś negatywnie oceniony, to znaczy że trzeba wszystko zezłomować i kupić tak z 350 najwspanialszych pod słońcem Mercedesów O405 w wersji szklarnia ?
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Tyle, ze Jelcze to moga nam sie przydać jeszcze na czas remontów, bo one wszędzie wjadą, a czy takie Volvo wjedzie? pewno nie. Tak czy inaczej niech kasują z rozsądkiem by potem nie było, ze brakuje autobusów.
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
A szkoda tych Volv komukolwiek, jak one i tak są już wyeksploatowane? Jak i tak mają iść na złom, to nic się nie stanie, jak się je jeszcze "dobije" na drogach, gdzie zasadniczo nie powinny wjeżdżać niskopodłogowce.nowy1212 pisze:Tyle, ze Jelcze to moga nam sie przydać jeszcze na czas remontów, bo one wszędzie wjadą, a czy takie Volvo wjedzie? pewno nie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Napisz skargę. Taki stan jest niedopuszczalny i kwalifikuje się do zabrania dowodu.kuba_łódź pisze:Godzinę temu jechałem 2604, z takimi wibracjami od silnika na postoju dawno się nie spotkałem
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Jak już napisałem.. KoRo było w stanie kupic nowsze pojazdy, ale tylko pod warunkiem, iż będą mieli przyszłość. Ale tak nie było, więc już do końca pozostali na tym, co mieli. Nie było sensu inwestować w nowszy tabor.kuba_łódź pisze:Godzinę temu jechałem 2604, z takimi wibracjami od silnika na postoju dawno się nie spotkałem
@Graficzny: nie można uszczęśliwić wszystkich Zawsze ktoś będzie narzekał, a to na autobus, a to na kolor ławek w parku. Praktycznie każdy pojazd z floty MPK został kiedyś przez kogoś negatywnie oceniony, to znaczy że trzeba wszystko zezłomować i kupić tak z 350 najwspanialszych pod słońcem Mercedesów O405 w wersji szklarnia ?
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Żeby to tylko 1 miał taki problem. W 25xx (nie pamiętam który) po zimie nic się nie zmieniło nadal ma straszny problem z skrzynią biegów i telepie się po 30km/h maksymalnie. W poniedziałek był na 62 i potrafił wieczorem mieć opóźnienie, gdzie 95% kursów jedzie całą trasę przed czasem i co 3-4 przystanki stoi po minutę...Karol pisze:Napisz skargę. Taki stan jest niedopuszczalny i kwalifikuje się do zabrania dowodu.kuba_łódź pisze:Godzinę temu jechałem 2604, z takimi wibracjami od silnika na postoju dawno się nie spotkałem
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Nie wiedziałem że wibracje od silnika na biegu jałowym to podstawa do odebrania dowodu W zasadzie jest to typowe dla Jelczy i Volvo 7000, ale w tym 2604 wibracje są tak silne, że siedząc za drugimi drzwiami można odnieść wrażenie, że na fotelu jest założona mata masującaKarol pisze:Napisz skargę. Taki stan jest niedopuszczalny i kwalifikuje się do zabrania dowodu.kuba_łódź pisze:Godzinę temu jechałem 2604, z takimi wibracjami od silnika na postoju dawno się nie spotkałem
Oczywiście nie mam nic przeciwko Koro, był to całkiem solidny przewoźnik, jednak przyszłości na liniach LTZ nie miał z prostego powodu - gdyby już ZDiT ogłaszał przetarg na obsługę linii, to nie na 5-10 brygad, tylko raczej 50-70. Niestety Koro nie jest Mobilisem, żeby mieć pieniądze na taką inwestycję. Jednak szansę powrotu na linie miejskie nadal mają - mam na myśli oczywiście dłuższy przetarg na 201 i 202 po remoncie Rokicińskiej.Graficzny pisze:Jak już napisałem.. KoRo było w stanie kupic nowsze pojazdy, ale tylko pod warunkiem, iż będą mieli przyszłość. Ale tak nie było, więc już do końca pozostali na tym, co mieli. Nie było sensu inwestować w nowszy tabor.
Zastanawiam się, czy to nie jest kwestia po prostu modelu skrzyni biegów... Jelcze mają trzybiegowe Voithy, pozostałe autobusy z przekładnią tej filmy są wyposażone w modele czterobiegowe i nie ma z nimi problemów. Ale to już wina Jelcza że wkładał chyba te skrzynie które akurat miał pod ręką, w naszych M121MB powinny być czterobiegowe ZF i wtedy ten 300-konny silnik w solówce mógłby pokazać pazur. Podobnie było z Ikarusami 280.37 - mieliśmy 280.37 z silnikiem Mana 310KM i czterobiegowym ZF, to były rakiety, a 280.37C miały silnik o tej samej mocy i trzybiegowe Voithy, tam już ten "kop" był ograniczony przez skrzynię biegów.Jordi pisze:Żeby to tylko 1 miał taki problem. W 25xx (nie pamiętam który) po zimie nic się nie zmieniło nadal ma straszny problem z skrzynią biegów i telepie się po 30km/h maksymalnie. W poniedziałek był na 62 i potrafił wieczorem mieć opóźnienie, gdzie 95% kursów jedzie całą trasę przed czasem i co 3-4 przystanki stoi po minutę...
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Volvo 7000 również mają 3 stopniowe Voithy
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Koro miało tabor historyczny i trudno z tym na poważnie dyskutować. Tłumaczenie że gdyby mieli przyszłość na 58 to by zainwestowali jest niepoważne. 20 lat obsługiwali linie i full czasu na zakup nowoczesnych wozów, ale "jakoś to będzie, krzykacze obronią". Jakoś nikt na Stokach stanu wojennego nie wprowadził a bojkotu MPK z tego co wiemy nie ma w związku z pożegnaniem Koro. Mobilis czy Arriva to inna bajka, porządny tabor i jakość. Takimi wozami jak Koro to można darmobusy obsługiwać a nie wozić ludzi za pieniądze w XXI wieku. Trzeba walczyć o jakość przewozów zbiorowych a nie biadolić że kilka 405 zniknęło z linii miejskiej. Jak komuś pasuje klimat retro to niech kupi sobie Poloneza Borewicza i korzysta ale zbiorkom niech będzie na miarę czasów.
Pozdrawiam - Marek
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Nie wszystkie, te niedobitki z 2001 mają czterobiegowe ZF i są bardziej żwawe. Czyli problem mułowatości Jelczy wynika z zastosowanej przekładni.suomi pisze:Volvo 7000 również mają 3 stopniowe Voithy
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Nikt nie mówił, że kupili by nówki.Marecky pisze:Koro miało tabor historyczny i trudno z tym na poważnie dyskutować. Tłumaczenie że gdyby mieli przyszłość na 58 to by zainwestowali jest niepoważne. 20 lat obsługiwali linie i full czasu na zakup nowoczesnych wozów, ale "jakoś to będzie, krzykacze obronią". Jakoś nikt na Stokach stanu wojennego nie wprowadził a bojkotu MPK z tego co wiemy nie ma w związku z pożegnaniem Koro. Mobilis czy Arriva to inna bajka, porządny tabor i jakość. Takimi wozami jak Koro to można darmobusy obsługiwać a nie wozić ludzi za pieniądze w XXI wieku. Trzeba walczyć o jakość przewozów zbiorowych a nie biadolić że kilka 405 zniknęło z linii miejskiej. Jak komuś pasuje klimat retro to niech kupi sobie Poloneza Borewicza i korzysta ale zbiorkom niech będzie na miarę czasów.
O405N też są niskoposłogowe..
Ale jeżeli faworyzujemy xxi wiek i autobusy robione dla stojących a nie siedzących pasażerów to dziękuję. Nie ma się co dziwić dlaczego coraz mniej ludzi korzysta z KM. Żeby stać podczas jazdy? Ludzie chcą SIEDZIEĆ.
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
O405N to nowoczesny autobus mogący konkurować z Conecto albo Urbino IV ?
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
A czym niby się różni stary niskoposłogowy autobus od nowego niskopodłogowego?! Jedyne liczbą miejsc siedzących, która w starszym jest jednak większa.
Zupełnie nie istotne dla pasażera ile lat ma autobus.
Zupełnie nie istotne dla pasażera ile lat ma autobus.
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Przestań bredzić, bo się tylko ośmieszasz...Graficzny pisze:A czym niby się różni stary niskoposłogowy autobus od nowego niskopodłogowego?! Jedyne liczbą miejsc siedzących, która w starszym jest jednak większa.
Zupełnie nie istotne dla pasażera ile lat ma autobus.
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Karol pisze:Przestań bredzić, bo się tylko ośmieszasz...Graficzny pisze:A czym niby się różni stary niskoposłogowy autobus od nowego niskopodłogowego?! Jedyne liczbą miejsc siedzących, która w starszym jest jednak większa.
Zupełnie nie istotne dla pasażera ile lat ma autobus.
Jak tak czytam tą wazelinę na temat Koro i jej złomów to zastanawiam się czy to jest prowokacja czy naprawdę można aż tak kochać zacofanie.
Pozdrawiam - Marek
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
No ale czym się dla pasażera różni?Karol pisze:Przestań bredzić, bo się tylko ośmieszasz...
Ewentualnie klimatyzacją. Liczba siedzeń to już kwestia zamawiającego, w Koro było ich więcej, ale to kwestia tego, że oni eksploatowali głównie wysokopodłogowce a tam siłą rzeczy wejdzie więcej siedzeń.
Koro te swoje "starocie" utrzymywali w super stanie technicznym, czego nie można powiedzieć o młodszych nawet pojazdach MPK.
Właśnie dowiedziałem się, że dwie ich 405-ki pamiętały jeszcze lata 80.... A reszta ich taboru nie była o wiele młodsza.
Jadąc nimi kompletnie nie było tego po nich widać!
A w MPK kilkanaście lat młodsze Volvo są kompletnie zajeżdżone.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)