kuba_łódź pisze:
Takie wyliczanki nie mają sensu, bo w perspektywie wielkich remontów torowisk po przyjściu nowych autobusów nie ma mowy o wymianie 1:1.
Ale wyliczanki o których piszę dotyczą 2022r, a nie tego co teraz. Wiadomo, ze teraz to kasacja nie wchodzi w grę i musi być ograniczona do minimum. Teraz to my właśnie potrzebujemy autobusów, więc taki zakup to nawet z tego powodu ma sens juz dzisiaj z mysla o najbliższych czterech latach.
Warto jednak spojrzeć także w przyszłość. Szykują nam sie spore wydatki do 2022r i nie sadze byśmy mieli jeszcze pieniądze na kupno nowych autobusów. Tutaj natomiast mamy niezłą ofertę i możemy kupić klimatyzowane pojazdy, które pozwolą nam wycofać największe złomy.
Obecnie mamy taki stan (staroci):
14 Volvo 7700A, 7 Citaro, 29 Connecto dla 18m
Uda nam się kupić z 20 nowych 18m dzięki czemu w 2022r będziemy mogli zezłomować Connecta (bo no jednak takich pojazdów juz wtedy być nie powinno).
Zostanie więc nam 14 Volvo 7700A, 7 Citaro, 9 Connecto.
Citaro te to są wg. mnie beznadziejne, a Connecto to też za 4 lata musza iść do kasacji, bo jednak niska podłoga już wtedy musi być w 100%.
Kto wie czy jakieś inne autobusy się nam nie popsuja, a i tak wykorzystujemy już tabor na maxa, więc no taki zakup 30 Solarisów z klima może być dobrym rozwiązaniem.
Wtedy MPK będzie musiało kupić jedynie autobusy 12m, bo Volvo 7000 czy Jelcze to juz dzisiaj sa złomy, a obecna partia dostaw nie pozwoli na ich całkowitą eliminacje w przyszłości.
O dalszych kasacjach będzie można myśleć po zakończeniu remontów i przy następnych przetargach.
Tylko, ze o tym trzeba myśleć już teraz. Skąd w najbliższych latach mają być pieniądze na nowe autobusy? Przecież wydatki będą szły na rewitalizację, na TDŁ, tramwaje itd, więc nie będzie zbyt wiele kasy na nowe autobusy.
Kupimy teraz z 30 tych 18m autobusów to dzieki temu problemy z taborem będziemy mogli przesunąć na taką perspektywę 2022-2025. Wtedy już miasto będzie mniej obciążone wydatkami, więc bez problemu bedzie mogło kupić wieksza partię nowych autobusów.
Co jest złego w ZADBANYM autobusie mającym 15+ lat ? Gorzej jak jest to trup tak jak obecnie Volvo 7000.
Np. to że nie ma klimatyzacji. Poza tym no autobus 15-letni jest po prostu stary. Im starszy pojazd tym tych usterek będzie wiecej, bo następuje zmęczenie materiału.
Solarisy z 2008 dobrze się trzymają, bo mają wykupiony serwis producenta
Gdyby nie to, to obecnie wyglądałyby raczej jak Volvo 7000.
Jasne, że Solarisy dobrze się trzymają, ale no mamy rok 2018, więc mają 10 lat. W 2022r będa miały 14 lat.Poza tym nie maja klimatyzacji i to też jest problem, bo jednak to się staje standardem. Solarisy z 2010r z Warszawy klimatyzacje mają. Ale no tutaj to póki co jest mowa o tych pojazdach starszych od Solarisów z 2008r.
Po cichu liczę na unieważnienie obecnego przetargu i rozpisanie kolejnego pod Sancity...
Ja nie wieżę w unieważnienie, bo prawda jest taka, ze te mini sa potrzebne już teraz, a poza tym budżet nie jest specjalnie przekroczony, więc MPK pewno dołoży.
Pojazdy, które zaproponowano to sa dokładnie takie o jakich była mowa, więc niby czemu mieliby unieważnić przetarg?
Dostali to co chcieli tylko w trochę wyższej cenie.