Strona 2 z 5

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: pt 14:10, 08 lis 2019
autor: Jordi
A i CNG faktycznie są nieco cichsze od Diesli. Ostatnio miałem okazję jeździć nimi w Wawie. Kolejny plus :)

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: pt 18:43, 08 lis 2019
autor: Kpc21
Przecież gazowce na CNG mamy i w aglomeracji – we flocie Markabu. I też obsługują długie trasy, jak np. 61.

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: pt 18:56, 08 lis 2019
autor: kuba_łódź
suomi pisze:W 2007 roku był na testach w Łodzi Irisbus-Karosa ze Słupska na CNG no i jego zasięg nie pozwolił na całodzienną jazdę np. na 57, na linie puszczany był w szczycie i dlatego min. upadł projekt zakupu gazowców a właściwie dofinansowania do zakupu autobusów i budowy stacji tankowania.
Jordi pisze:No to było 12 lat temu ponad. Widocznie technologia poszła mocno do przodu.

Skoro Wawowe autobusy mają 450-500km, to u nas nawet na 96 mogą cały dzień przejechać bez tankowania dodatkowego ;)
Pomijając postęp, to te Irisbusy okazały się strasznym szajsem - dojeździły ledwo do 12 lat i w tym czasie ciągle się psuły. Nie sugerowałbym się przebiegiem testów tego szrotu.

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: sob 17:52, 09 lis 2019
autor: SCEL
Jeżeli chce się dobrze sprawdzić jakieś rozwiązanie to należy dobrze je przetestować. Należałoby wziąć na testy jakieś nowe gazowce i to kilku producentów. W Częstochowie np mają gazowe Mercedesy Citaro i Many Lions City i z tego co wiem Mercedesy mają krótszy zasięg niż Many.

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: sob 17:54, 09 lis 2019
autor: Kpc21
Tylko czy jest możliwe zorganizowanie jakiejś tymczasowej infrastruktury do ich tankowania?

No ale jeśli nie, to mogą jeździć na tankowanie do Zgierza.

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: sob 18:11, 09 lis 2019
autor: nowy1212
No to niech jeżdżą do Zgierza przeciez nie mówimy o teście 20 pojazdów tylko realnie testy by dotyczyły pojedynczych sztuk od 2 czy 3 producentów i tyle.

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: ndz 10:24, 10 lis 2019
autor: SCEL
Z tego co wiem to chyba istnieje możliwość zorganizowania czegoś takiego jak mobilna stacja do tankowania.

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: pn 10:44, 11 lis 2019
autor: kuba_łódź
Można, nawet przy testach tego Irisbusa sprowadzono taką stację do Łodzi.

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: wt 10:47, 05 maja 2020
autor: jelcz2612

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: wt 11:10, 05 maja 2020
autor: nowy1212
^^Są numery linii, czyli 80, 83, 86AB.
Elektryki mają stanowić połowę brygad na tych liniach. W tygodniu ma jeździc 15 z 17 sztuk. Ta zasada obowiązuje także w weekendy, więc wtedy elektryki będą stały w zajezdniRówniez w weekendy połowa brygad to elektryki, więc w ruchu w soboty będzie 13 na 17, a w niedziele 11 na 17.

No i chyba pantografem ładowane mają być na krańcówkach.
Ogrzewanie paliwem płynnym
Opcja na 6 kolejnych

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: wt 11:23, 05 maja 2020
autor: Jordi
80 megadługa... elektryki raczej stosuje się na trasach niezbyt długich, no ale potoki odpowiednie do 12m.
83 ujdzie, ale w szczycie przeguby czasami są zapchane...
86 wydaje się najodpowiedniejszym wyborem. Długość średnia, potoki 12m spokojnie ogarnie.


Ciekawe co NS dostanie za te 11-12 brygad? 57 dawno już powinno wylądować na Sadach, a 64 na Limance do tego...

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: wt 11:37, 05 maja 2020
autor: NamonPL
Czemu 64 na Limance? 64 na NS to bardzo dobry przydział. Tak samo jak 57 na Limance

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: wt 11:44, 05 maja 2020
autor: TramMomentyStudenta
I czemu akurat 80? 83 czy 86 bym zrozumiał, ale 80 nigdy w życiu. Jak zwykle ktoś się kieruje własnym widzimisię...

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: wt 11:47, 05 maja 2020
autor: NamonPL
Dlaczego 80 to zły pomysł?

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: wt 11:50, 05 maja 2020
autor: TramMomentyStudenta
A nie ma bliżej do Sadów niż do Limanki? Bo mnie się wydaje, że ewidentnie...

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: wt 12:30, 05 maja 2020
autor: nowy1212
Ale pewno chodzi o to, ze linia jedzie przez centrum i 12m tam moga być. W kwestii 80 to bardziej się obawiam tego czy nie są zbyt duże korki na tej trasie tj ze znanych mi rejonów Tuwima i Piłsudskiego przed Niciarnianą.

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: wt 12:32, 05 maja 2020
autor: Jordi
57 - z najbliższego miejsca trasy do NS - 2.9km, do Limanki - 3.7km
64 - do NS - 8,2km :o , do Limanki - 1,7km :o
80 - do NS - 2.5km, do Limanki - 4.4km
83 - do NS - 4.2km, do Limanki - 2,3km
86 - do NS - 1.1km, do Limanki - 3.3km


Reasumując - 80 i 86 mają wyraźnie bliżej na NS, 83 na Limankę.

64 to wręcz PRZEPAŚĆ na korzyść Limanki.

57 to najbliższa linia obok 65, której NS nie obsługuje. A coś za 80-86 muszą dostać...

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: wt 12:41, 05 maja 2020
autor: NamonPL
Z urzędu Skarbowego czy Czajkowskiego bliżej jest do Limanki niż NS? Bo z tych rejonów jest większość zjazdów. 64 od wielu lat obsługuje NS i problemu do dziś nie ma.

Drugim aspektem jest to, że dłuższe kursy zjazdowe to dodatkowe kursy dla pasażerów, z których mogą skorzystać.

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: wt 12:44, 05 maja 2020
autor: Jordi
A czy musi być stamtąd? Chyba nie.

Z dodatkowego pełnego kursu 64 ludzie też byliby zadowoleni koło 23 na Stokach np...



To proszę bardzo podaj linię z Limanki, którą dostanie NS, bo Limanka zabierze jej 10 brygad :roll:



Tak zjazdy są dla pasażerów. Dlatego z 75 je ostatnio wykopali i po 22 Przestrzenna nie ma autobusu na Chojny :evil: A 50 miała dojazd do RLL, teraz WSZYSTKIE zjazdy są do JPII - niby przystanek (a nawet dwa), ale już przesiadek sporo zabiera na N6, N7 i tramwaje zjazdowe...

Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.

: wt 12:54, 05 maja 2020
autor: Mat
Tablice z tyłu tak jak w najnowszych Solarach, także z krańcówką. I ekrany wewnątrz na reklamy i komunikaty.

Ciekawe po co w tym przetargu załącznik, gdzie pokazują, które brygady 80 będą zelektyfikowane, ze wszystkimi odjazdami? Przecież to się jeszcze 20 razy może zmienić zanim przyjadą elektryki. Jest taki wymóg?

Z tym wyborem linii to myślę, że też duże znaczenie mają te stacje ładowania, gdzie mogą powstać.