W tej chwili wydali zapytanie do miasta o dofinansowanie zakupu. Wiadomo, że autobusy miałyby dotrzeć do końca 2021.
Mogą być nowości w przetargu takie jak np. dodatkowe punkty za napęd ekologiczny typu hybryda. Dlatego też MPK testuje hybrydę by zobaczyć, czy faktycznie przynosi to oszczędności na paliwie i czy warto w przetargu dodać taką premię punktową za hybrydę.
Najważniejszy fragment z GW:
Całość: https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,2 ... edesa.htmlPrzewoźnik myśli już jednak o kolejnych zakupach. Miejska spółka złożyła wniosek do miasta o zakup w jej imieniu 51 kolejnych autobusów.
- Czekamy na decyzję Zarządu Dróg i Transportu, czy uda się kupić nowe pojazdy w przyszłym roku. Myślę, że stanie się to najpóźniej w 2021 r. - mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK Łódź.
Przewoźnik ustalając wymogi stawia na to, aby były ekologiczne i oszczędne. Część wspomnianych solarisów jest wyposażona w panele fotowoltaiczne. Dzięki wykorzystaniu energii słonecznej mają mniej spalać. Możliwe jednak, że spółka pójdzie dalej.
MPK Łódź zaczęło właśnie testy nowego autobusu hybrydowego mercedesa. - Pojazd ma silnik elektryczny, który wspomaga tradycyjny silnik Diesla - mówi Adam Kempiński z firmy EvoBus Polska, która dostarczyła pojazd.
Hybryda ma spalać mniej paliwa, a co za tym im idzie - być mniej szkodliwa dla środowiska niż obecne autobusy MPK. Ile dokładnie ma palić? Na to pytanie Kempiński nie odpowiedział wprost. - Zależy to od wielu czynników, np. pogody, stylu jazdy, liczby pasażerów - mówił.
Kwestii spalania będzie uważnie przyglądać się łódzki przewoźnik. A także nowym rozwiązaniom technologicznym. Mowa m.in. o czujnikach, dzięki którym kierowca wie, co się dzieje wokół pojazdu, a także technologii ułatwiającej hamowanie.
Papierski zapowiada, że jeśli wyniki testów będą zadowalające, hybrydy w przyszłych przetargach na dostawę autobusów mogą być premiowane dodatkowymi punktami.
Testy potrwają miesiąc. W tym czasie mercedes będzie normalnie kursować po łódzkich ulicach.