Strona 1 z 2

Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: wt 09:55, 29 mar 2022
autor: Yakuzzi
https://platformazakupowa.pl/transakcja/590828

Najem na 10 lat autobusów przegubowych z serwisem, dla obydwu zajezdni.

Dziwne że tylko przeguby skoro chcą skasować Citara 27xx i Conecta 14xx/24xx.

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: wt 12:53, 29 mar 2022
autor: live1
Pewnie w pierwszej kolejności chcą wycofać do końca przegubowe Volvo z Limanowskiego plus kilkanaście sztuk Solarisów z 2008, którym z końcem września wygasa utrzymanie techniczne.

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: wt 14:16, 29 mar 2022
autor: Jordi
Chyba 25 Conecto złazi, do tego resztka Volvo (9 sztuk chyba), no i połowa BTS pewno.

Citaro z tego co wiem, to w tym roku jeszcze będą jeździć te co są.

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: wt 14:47, 29 mar 2022
autor: Yakuzzi
A Conecto z 2014 to nie było 40 sztuk?

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: wt 14:52, 29 mar 2022
autor: Jordi
Ale Przegubów 25. Solo NS dostało MIld Hybryd z lekką nawiązką. Do tego zostały Citara chyba dlatego.

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: wt 17:47, 24 maja 2022
autor: NamonPL
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... ofFloOJQ6c

"Dzisiaj (24 maja) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy podmioty. Konsorcjum EvoBus i Peako Leasing wyceniło zlecenie na 193,934 mln zł brutto, konsorcjum MAN i PKO Leasing – na 224,585 mln zł, a konsorcjum Solaris i Millenium Leasing na 231,677 mln zł. Budżet na ten cel wynosi 184,894 mln zł brutto."

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: śr 12:28, 25 maja 2022
autor: Yakuzzi
Czyli zapewne witajcie kolejne Conecta. Z ostatniej partii z 2014 roku MPK chyba nie jest zbytnio zadowolone?

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: śr 17:47, 25 maja 2022
autor: kuba_bed
Przy tej wadze ceny to pewnie inaczej nie będzie - za dużo dzieli "najlepszą" ofertę a drugą w kolejności.

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: czw 09:16, 26 maja 2022
autor: NamonPL
Yakuzzi pisze:
śr 12:28, 25 maja 2022
Czyli zapewne witajcie kolejne Conecta. Z ostatniej partii z 2014 roku MPK chyba nie jest zbytnio zadowolone?
Wręcz przeciwnie. Kierowcy są raczej w wiekszości zadowoleni z nich tak jak słyszałem.

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: śr 13:45, 01 cze 2022
autor: Jordi
Coś jednak musi być, że MPK nie chce ich wykupić, tylko odda MB i Bankowi po 8 latach ;)

Mnie najbardziej irytuje w tych 13-14, że informacja pasażerska w środku często nie działa, czy to za kierowcą, czy LED z boku.

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: śr 16:08, 01 cze 2022
autor: px33
Może warunki finansowania były dobrane tak żeby wykup się nie opłacał?

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: śr 19:44, 01 cze 2022
autor: NamonPL
Jordi pisze:
śr 13:45, 01 cze 2022
Coś jednak musi być, że MPK nie chce ich wykupić, tylko odda MB i Bankowi po 8 latach ;)
Kasa. Trzeba dodać, że w przypadku MB z 2014 do kosztu zakupu trzeba doliczyć koszty ew. zakupu na serwis tych wozów (albo wliczyć koszta własnoręcznego serwisu).

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: czw 00:23, 02 cze 2022
autor: Jordi
To tym bardziej mam nadzieję, że jednak cudem MB przegra obecny przetarg.

Skoro walą zaporowe ceny przy odkupieniu. Bo tak szczerze pozbywać się taboru po 8 latach to jest jednak dziwne...

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: czw 08:18, 02 cze 2022
autor: px33
Nigdy nie analizowałem tych przetargów od strony finansowej, ale zakładam że to zamawiający dobiera konfigurację leasingu. Być może tu pomysł był taki żeby spłacić głównie utratę wartości (plus marże i prowizje), zajeździć i oddać. Tylko ciekawe czy zajezdnie wypuszczając autobusy dbały o to żeby te wynajęte obciążać bardziej?

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: czw 09:01, 02 cze 2022
autor: suomi
Mercedesy w 2013 i 14 zostały pozyskane jako najem długoterminowy nie leasing bez możliwości wykupu dlatego po terminie najmu przejmie je bank który finansował najem i tyle.

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: czw 21:34, 02 cze 2022
autor: NamonPL
Mercedesy z 2013 zostały normalnie kupione. Tylko te z 2014 są w leasingu.
Jordi pisze:
czw 00:23, 02 cze 2022
To tym bardziej mam nadzieję, że jednak cudem MB przegra obecny przetarg.
Oby wygrał, bo już wystarczająco dużo mamy tego złomu zwanego SU IV.

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: pt 08:52, 03 cze 2022
autor: suomi
No to z 2013 zostają a z 2014 one były chyba na 8 lat najęte odejdą a w zamian będzie najem zapewne Conecto na 10 lat

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: pt 17:16, 03 cze 2022
autor: kuba_bed
Czyli ponownie nie zwiększy się ilość wozów, czyli nie będzie można poprawić częstotliwości, bo nie byłoby czym tego obsłużyć? -,-' pomijam to, że może nie być kim, ale od czegoś trzeba zacząć a człowieka można szybciej uzyskać niż zamówić dodatkowy tabor...

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: pt 21:35, 03 cze 2022
autor: Jordi
^^ Obecny stan taboru dałby radę z obsługą 12-minutowego taktu. Problemem są braki w kierowcach bardziej.

Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych

: sob 11:15, 04 cze 2022
autor: TramMomentyStudenta
kuba_bed pisze:
pt 17:16, 03 cze 2022
człowieka można szybciej uzyskać niż zamówić dodatkowy tabor...
Tylko że człowiekowi to musisz jednak płacić te 6-6,5k miesięcznie przez ileś lat i w dodatku co jakiś czas trzeba jeszcze dokładać. Autobus kosztuje wprawdzie, strzelam, 250k za jedną sztukę, ale masz na około 12 lat. Przyjmijmy zatem, że średnio płacisz człowiekowi niech te 8k (przy obecnych wzrostach cen to tak pewnie wylądujemy ze średnią) przez 12 lat to masz razem... ponad milion. Autobus? Niechby utrzymanie kosztowało tyle co sam autobus lub ciut więcej, to wyjdzie może 600-700k? A ludzi do obsługi autobusów to trzeba trochę więcej, zapewne gdzieś z troje ludzi na jeden autobus. Jeżeli tego przypadkiem jeszcze nie doszacowuję, bo są jeszcze mechanicy, elektrycy i inni specjaliści. Oczywiście to są wszystko nieuchronne koszta i kierowcy, i inni pracownicy są potrzebni, natomiast fakty dotyczące ekonomii są jakie są i tego nie oszukasz.