Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych
Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych
https://platformazakupowa.pl/transakcja/590828
Najem na 10 lat autobusów przegubowych z serwisem, dla obydwu zajezdni.
Dziwne że tylko przeguby skoro chcą skasować Citara 27xx i Conecta 14xx/24xx.
Najem na 10 lat autobusów przegubowych z serwisem, dla obydwu zajezdni.
Dziwne że tylko przeguby skoro chcą skasować Citara 27xx i Conecta 14xx/24xx.
Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych
Pewnie w pierwszej kolejności chcą wycofać do końca przegubowe Volvo z Limanowskiego plus kilkanaście sztuk Solarisów z 2008, którym z końcem września wygasa utrzymanie techniczne.
Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych
Chyba 25 Conecto złazi, do tego resztka Volvo (9 sztuk chyba), no i połowa BTS pewno.
Citaro z tego co wiem, to w tym roku jeszcze będą jeździć te co są.
Citaro z tego co wiem, to w tym roku jeszcze będą jeździć te co są.
Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych
A Conecto z 2014 to nie było 40 sztuk?
Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych
Ale Przegubów 25. Solo NS dostało MIld Hybryd z lekką nawiązką. Do tego zostały Citara chyba dlatego.
Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... ofFloOJQ6c
"Dzisiaj (24 maja) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy podmioty. Konsorcjum EvoBus i Peako Leasing wyceniło zlecenie na 193,934 mln zł brutto, konsorcjum MAN i PKO Leasing – na 224,585 mln zł, a konsorcjum Solaris i Millenium Leasing na 231,677 mln zł. Budżet na ten cel wynosi 184,894 mln zł brutto."
"Dzisiaj (24 maja) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy podmioty. Konsorcjum EvoBus i Peako Leasing wyceniło zlecenie na 193,934 mln zł brutto, konsorcjum MAN i PKO Leasing – na 224,585 mln zł, a konsorcjum Solaris i Millenium Leasing na 231,677 mln zł. Budżet na ten cel wynosi 184,894 mln zł brutto."
Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych
Czyli zapewne witajcie kolejne Conecta. Z ostatniej partii z 2014 roku MPK chyba nie jest zbytnio zadowolone?
Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych
Przy tej wadze ceny to pewnie inaczej nie będzie - za dużo dzieli "najlepszą" ofertę a drugą w kolejności.
Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych
Coś jednak musi być, że MPK nie chce ich wykupić, tylko odda MB i Bankowi po 8 latach
Mnie najbardziej irytuje w tych 13-14, że informacja pasażerska w środku często nie działa, czy to za kierowcą, czy LED z boku.
Mnie najbardziej irytuje w tych 13-14, że informacja pasażerska w środku często nie działa, czy to za kierowcą, czy LED z boku.
Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych
Może warunki finansowania były dobrane tak żeby wykup się nie opłacał?
Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych
To tym bardziej mam nadzieję, że jednak cudem MB przegra obecny przetarg.
Skoro walą zaporowe ceny przy odkupieniu. Bo tak szczerze pozbywać się taboru po 8 latach to jest jednak dziwne...
Skoro walą zaporowe ceny przy odkupieniu. Bo tak szczerze pozbywać się taboru po 8 latach to jest jednak dziwne...
Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych
Nigdy nie analizowałem tych przetargów od strony finansowej, ale zakładam że to zamawiający dobiera konfigurację leasingu. Być może tu pomysł był taki żeby spłacić głównie utratę wartości (plus marże i prowizje), zajeździć i oddać. Tylko ciekawe czy zajezdnie wypuszczając autobusy dbały o to żeby te wynajęte obciążać bardziej?
Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych
Mercedesy w 2013 i 14 zostały pozyskane jako najem długoterminowy nie leasing bez możliwości wykupu dlatego po terminie najmu przejmie je bank który finansował najem i tyle.
Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych
No to z 2013 zostają a z 2014 one były chyba na 8 lat najęte odejdą a w zamian będzie najem zapewne Conecto na 10 lat
Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych
Czyli ponownie nie zwiększy się ilość wozów, czyli nie będzie można poprawić częstotliwości, bo nie byłoby czym tego obsłużyć? -,-' pomijam to, że może nie być kim, ale od czegoś trzeba zacząć a człowieka można szybciej uzyskać niż zamówić dodatkowy tabor...
Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych
^^ Obecny stan taboru dałby radę z obsługą 12-minutowego taktu. Problemem są braki w kierowcach bardziej.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Przetarg na najem 52 autobusów przegubowych
Tylko że człowiekowi to musisz jednak płacić te 6-6,5k miesięcznie przez ileś lat i w dodatku co jakiś czas trzeba jeszcze dokładać. Autobus kosztuje wprawdzie, strzelam, 250k za jedną sztukę, ale masz na około 12 lat. Przyjmijmy zatem, że średnio płacisz człowiekowi niech te 8k (przy obecnych wzrostach cen to tak pewnie wylądujemy ze średnią) przez 12 lat to masz razem... ponad milion. Autobus? Niechby utrzymanie kosztowało tyle co sam autobus lub ciut więcej, to wyjdzie może 600-700k? A ludzi do obsługi autobusów to trzeba trochę więcej, zapewne gdzieś z troje ludzi na jeden autobus. Jeżeli tego przypadkiem jeszcze nie doszacowuję, bo są jeszcze mechanicy, elektrycy i inni specjaliści. Oczywiście to są wszystko nieuchronne koszta i kierowcy, i inni pracownicy są potrzebni, natomiast fakty dotyczące ekonomii są jakie są i tego nie oszukasz.